Nee. Het gaat om de oudste foto's die er op onze aardbol bestaan van de mens.quote:
Goede toevoeging!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:39 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die 2e ziet er niet heel 19e eeuws uit
Awesome.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Goede toevoeging!
Ik weet inderdaad niet of die 19e eeuw is staat er niet bij, ik laat het maar even zo staan, wel goed gezien ind!
Wie waakt er hier![]()
![]()
![]()
.
[ afbeelding ]
Zwarte Amerikanen vechten tijdens de Burgeroorlog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat tof dat dat gewoon je eigen familiegeschiedenis betreft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:10 schreef Smijn. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet exact hoe oud deze foto is, maar wel dat het kleine meisje de moeder van mijn opa is. De Indische vrouw is weer haar moeder. De vader van het meisje was een planter op Deli.
Deze meneer.
[ afbeelding ]
De Indische vrouw was zijn bijvrouw destijds, ook wel een njai genoemd. Als je daarmeer over wil weten kan je me PMen, mijn profielwerkstuk ging erover.
Haha, waar had je ze vandaan dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Goede toevoeging!
Ik weet inderdaad niet of die 19e eeuw is staat er niet bij, ik laat het maar even zo staan, wel goed gezien ind!
Nee. Er zijn al tientallen jarig mensen bezig met dierenrechten, jij hebt niet in je eentje opeens besloten dat het zielig is om dieren op te sluiten. Dus jij hebt je d'r niet overheen gezet, iets minder arrogantie zou je sieren. Lekker Dier bestaat bv al zolang als ik me kan herinneren...en ik ben van '72.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:25 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik ben in een tijd opgegroeid waarin het voor normaal wordt gehouden dat dieren in krappe hokken worden gestopt, vet gemest en volgespoten met hormonen, alleen maar om als voedsel voor ons te kunnen dienen. Toch heb ik me daar overheen kunnen zetten.
Deze had ik gewoon even snel willekeurig gezochtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Haha, waar had je ze vandaan dan?
Die foto lijkt me meer uit de 20e eeuw, dan denk ik stiekem aan de jaren 50/60 (ik kan er helemaal naast zitten, maarja).
Logisch, naakt was toen heel taboe en choquerend. Dat is echt iets wat pas in de 20e eeuw wat meer op kwamquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Deze had ik gewoon even snel willekeurig gezocht![]()
zijn best weinig foto's van vrouwen op die manier, tenminste niet zoveel als vandaag
![]()
, dus ik had weinig in m'n 'eigen archieven'.
Zul je perplex van staan dat de wetenschappers al heel veel bezig waren met dit, en niet in de zin van taboe, maar in de victoriaanse tijd was het juist heel erg aan het opkomen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Logisch, naakt was toen heel taboe en choquerend. Dat is echt iets wat pas in de 20e eeuw wat meer op kwam
De allereerste foto werd genomen in 1823. De man is geboren 1759, Toen zijn foto werd genomen was hij dus ongeveer 60-80 jaar ofzo.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:26 schreef Dynd het volgende:
Ik kwam net op Wikipedia op deze man uit, hij was de laatste overlevende van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Deze man is op September 10, 1759 geboren en toch is er een foto van hem! Dat vind ik echt fascinerend, dat je gewoon naar iemand kijkt uit het jaar 1759. Je kijkt naar iemand die leefde die bijvoorbeeld rondliep toen de Fransen Nederland bezetten. Iemand van voordat de slavernij werd afgeschaft etc.
Het is misschien vreemd maar ik vind dit echt heel gek als je er bij stil staat.
Ik vroeg me af, zouden er foto's zijn van nog oudere mensen? Qua geboortejaar dan.![]()
[ afbeelding ]
(Dit is mss niet het juiste subforum, maar wist niet echt waar ik het anders moest plaatsen.)
Zelfs ook naakt op film kwam na die tijd op.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zul je perplex van staan dat de wetenschappers al heel veel bezig waren met dit, en niet in de zin van taboe, maar in de victoriaanse tijd was het juist heel erg aan het opkomen.
Dat kan, maar weet je wat 't ook is?quote:Op zondag 4 juli 2010 07:55 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
geweldig topicMaar nu denk ik: Is het geen idee om een topic te maken met foto's van beroemde, belangrijke mensen uit het verleden? Niet helemaal hetzelfde als dit topic, maar ik vind het ook boeiend om Abe Lincoln en al die anderen op de foto te zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |