quote:Amidst a sea of mediocre releases from bands no one will care about in a year or so, a true gem stays afloat. Once again, Cynic demonstrates that, even when they're being "soft", they can still write better songs than your favorite band.
Retraced features remixed versions of some of the songs from 2008's Traced In Air, as well as a new, unreleased song. The songs are more tame than their previous versions, but they still have the beauty and complexity that you would expect if you're a fan of the band. They have a somewhat "industrial" sound, although it's not too harsh. They're somewhat closer to Nine Inch Nails' less harsh songs, but Nine Inch nails is terrible, and Cynic rules the Universe, so let's forget that I even mentioned them in the same sentence. For those who hate Paul Masvidal's "robot voice", he's not overdoing it on the EP, so you can finally pay attention and fully appreciate his soothing voice. The feel of songs like Evolutionary Sleeper and Integral Birth has been somewhat enhanced by the "industrial-acoustic" approach, which can be appreciated even more when listening through a good pair of headphones. It's like discovering the gentler side of The Hulk: it's still a beast, but now you know he's capable of doing more than destroying everything on his path.
The unreleased song, Wheels Within Wheels, easily fits among Cynic's best songs to date. It is a little less Death Metal and more Progressive/Fusion, but it still has a heavy feel to it, which is very important for a band that changed the way Death Metal was made back when you were still calling your mom to help you wipe your ass. It also features one of the most beautiful melodies I've listened this year.
If you're into Cynic, you already got your hands on this EP. If you don't know who are they, you should start paying attention and learn a thing or two.
Tja, anders is dit topic net zo dood als een slaapstad. Das ook niet gezellig hequote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:38 schreef Darkestrah het volgende:
En ja, er zijn nog kaarten voor Pukkelpop. Maar je zei het eigenlijk alleen zodat je de lapo kon binnenslepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:31 schreef Trashcanman het volgende:
Voivoooood!
Nog gefeliciteerd trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:30 schreef GimmeGore het volgende:
Anal Penetration!!!!!
Ik vind LSD Mossel leukerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Dank je.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:58 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd trouwens
Ik heb dus niets met Nevermorequote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:47 schreef Tokus het volgende:
De box van de nieuwe Nevermore is erg de moeite waard:
[ afbeelding ]
en kost niet meer dan een normale cd
Misschien kunnen we met een groepje niet gaan, hoe meer zielen, hoe meer vreugdquote:Op zondag 30 mei 2010 23:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zullen we samen niet gaan dan?.
Dan doe ik hier ook maar aan mee.quote:Op maandag 31 mei 2010 05:50 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Misschien kunnen we met een groepje niet gaan, hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Die spelen toch op zo'n kinderdrumstelletje?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.† The 3 Kings †
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:27 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Die spelen toch op zo'n kinderdrumstelletje?
Prostitute Disfigurement!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker!quote:
Alleen is het geen Cynic nummerquote:Op maandag 31 mei 2010 15:23 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Jazeker!
Had alleen gehoopt dat ze 'When sunrise skirts the moor' ipv ' Integral' op Re-traced hadden gezet.. Maar ga hem toch maar even bestellen.
Sorry voor het off-topic, het is niet metal natuurlijk.Maar na het zien van de TT moest ik toch even reageren!
Maar gezien het re-interpretaties van hun nummers zijn, had het best mogelijk kunnen zijn dat ze dit nummer in Cynic- line up uit zouden kunnen brengen.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:29 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Alleen is het geen Cynic nummer
Idd, Megadeth over een weekjequote:Op maandag 31 mei 2010 17:10 schreef ArmouredAssault het volgende:
Nog maar één week tot Megadeth!![]()
Overigens kan ik het nummer The Divine Land van Keep of Kalessin aanbevelen, verslavend goed:
Zeker wetenquote:
Ik zeg doenquote:Op maandag 31 mei 2010 17:02 schreef lifeblind het volgende:
Hm, ik zit er eigenlijk sterk aan te denken om ook naar graspop te gaan, ik had eigenlijk iets anders gepland dat weekend maar dat gaat niet meer door, en stiekem spelen er toch wel een hoop leuke bands
Eens kijken hoe 't met m'n vrije dagen staat
quote:Op maandag 31 mei 2010 16:32 schreef TheSorrow het volgende:
Nieuwe album van Misery Index (Heirs to Thievery) is echt fucking goed!
Ja, dat dan weer wel, ik vind Integral nogal saai, en Space is gewoon... vaag. Evolutionary en King vind ik dan juist wel weer heel vet, net als Wheels Within Wheels.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Maar gezien het re-interpretaties van hun nummers zijn, had het best mogelijk kunnen zijn dat ze dit nummer in Cynic- line up uit zouden kunnen brengen.![]()
Ik vind het gewoon veel mooier dan de nieuwe Integral.
'Space' vind ik ook wel minder, maar dat komt ook omdat ik 'The space for this' heel erg vet vind. Dan moet het bijna wel tegenvallen.Verder mis ik gewoon het aparte sfeertje in de muziek.. Maar dat kan nog veranderen als ik de cd een paar keer geluisterd heb.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, dat dan weer wel, ik vind Integral nogal saai, en Space is gewoon... vaag. Evolutionary en King vind ik dan juist wel weer heel vet, net als Wheels Within Wheels.
Nee, wel ben ik met o.a. lifeblind in 2007 tijdens de reunie toer in de 013 geweest, en ik heb ze vorig jaar net voor aanvang van de eerst schooldag nog gezien in de P60, beide optredens waren echt heel gaaf!quote:Op maandag 31 mei 2010 21:21 schreef Lotteh het volgende:
[..]
'Space' vind ik ook wel minder, maar dat komt ook omdat ik 'The space for this' heel erg vet vind. Dan moet het bijna wel tegenvallen.Verder mis ik gewoon het aparte sfeertje in de muziek.. Maar dat kan nog veranderen als ik de cd een paar keer geluisterd heb.![]()
Trouwens, ook naar Cynic en Opeth geweest anderhalf jaar terug in de Melkweg?
leuke bill, helaas zit ik dan ergens anders.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef lifeblind het volgende:
Voor de personen die zich komende zondag vervelen, we spelen met Faal in de Rambler in Eindhoven:
[ afbeelding ]
Lijk me erg gezellig, ik ga ook wel niet mee.quote:Op maandag 31 mei 2010 05:50 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Misschien kunnen we met een groepje niet gaan, hoe meer zielen, hoe meer vreugd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijk me erg gezellig, ik ga ook wel niet mee.Ik ga ook niet mee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik de nieuwe Exodus opstaan, en vond ik Nevermore leuker toen het nog Sanctuary was en ze de clip met het meeste haar per strekkende meter ooit uitbrachten:
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Tja, sommigen horen liever elke willekeurige andere band dan Nevermorequote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:28 schreef Tokus het volgende:
daar klinken ze nog als elke willekeurige andere band.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |