quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:46 schreef simmu het volgende:
sms ook net gestuurd Djeez
hij is van de ecmo af! beademing staat nu op 50% zuurstof, geen stikstof oid, enkel zuurstof. een flow van anderhalve liter per minuut en een onderdruk van 10%. zegt wellicht niet zo veel, komt erop neer dat de beademing niet zo heel hoog staat. niet op zijn laagst, maar ook niet belachelijk hoog. en hij lijkt stabiel! ze hebben net bloeg geprikt om het co2 gehalte enzo te controleren, want ze deden weer een poging tot een arteriele lijn, maar helaas, weer niet gelukt.
wat wellicht meer zegt: als hij dit nu volhoudt en er plek is kan hij morgen terug naar groningen!
neuh. die arteriele lijn zou erg prettig zijn geweest, omdat ze dan direct op de afdeling zelf arterieel bloed af zouden kunnen nemen en dan steeds direct de bloedgassen kunnen bepalen, en de beademing vanuit die waardes kunnen controleren. nu moeten ze steeds bloed prikken en afgaan op de controles op de monitor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:47 schreef mikoxx het volgende:
SImmu, dat klinkt goed! Fijn! Die arteriele lijn is geen voorwaarde om naar Groningen te mogen, begrijp ik? Spannend!
UMCGquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:20 schreef Djeez het volgende:
Wat een goed nieuws! We blijven duimen dat hij morgen naar het UMCG kan. In de bus extra duimers gevonden, alle beetjes helpen!
In het Martini hebben ze geen NICU, dus dat slaat nergens op.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
UMCG![]()
In het Martini zouden ze veel beter voor dat kereltje zorgen
Dat wist ik niet, maar `t ging me gewoon over hoe het in het algemeen gaat. Qua zorg en aandacht voor patienten en hun familie vind ik het Martini stukken beter.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
In het Martini hebben ze geen NICU, dus dat slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |