Nederland ( Stork aerospace ) doet de deuren en bekabeling en de vanghaak voor de vliegdekvariant. Daarnaast leveren Nederlandse bedrijven ook aan het Turkse project zodat hun dat weer kunnen leveren aan de VS.quote:Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef TurkishBaklava het volgende:
Dacht Nederlandse politieke partijen die hiermee stemde niet eerder hieraan?
Want usa maakt een revolutionairy vliegtuig want 5th generation is nieuw.
met nieuwe opties en specificaties.
is toch logisch dat er vertragingen of extra kosten komen.
het is een multi-miljarden project dus als er 2 miljard extra kosten komt dan komt ie gewoon.
even andere vraagje:
Welke onderdelen doet nederland? of tenminste wat doet nederland in het JSF project?
en krijgt nederland productie license?
Oke dat is mooiquote:Op maandag 13 december 2010 22:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Nederland ( Stork aerospace ) doet de deuren en bekabeling en de vanghaak voor de vliegdekvariant. Daarnaast leveren Nederlandse bedrijven ook aan het Turkse project zodat hun dat weer kunnen leveren aan de VS.
Politici denken geen jaren vooruit, want tegen die tijd zit er een andere partij in de regering, of is de mening van de stemmers omgeslagen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef TurkishBaklava het volgende:
Dacht Nederlandse politieke partijen die hiermee stemde niet eerder hieraan?
Ik verkoop 5e generatie zakmessen, met nieuwe opties en specificaties. VEEL beter dan alle andere zakmessen! Als oudere zakmessen maar in de buurt komen, dan smelten ze al! Slechts 1000 Euro per stuk! Interesse?quote:Want usa maakt een revolutionairy vliegtuig want 5th generation is nieuw.
met nieuwe opties en specificaties.
Zeg, over die zakmessen die je besteld had: ze kosten nu 3500 Euro, en ik kan nog niet vertellen wanneer ik ze kan leveren. Misschien over een jaar of 2,3 of 4. Dus heb je nog tijd genoeg om dat extra geld bij elkaar te halen. En, wat mijn zakmessen kunnen, dat kan verder geen enkel ander zakmes, vergeet dat niet! De rest zijn hoogstens aardappelschilmesjes vergeleken met die van mij!quote:is toch logisch dat er vertragingen of extra kosten komen.
het is een multi-miljarden project dus als er 2 miljard extra kosten komt dan komt ie gewoon.
Een productielicentie krijgt niemand, ook Turkije niet. Hoogstens mogen ze de grote stukken in elkaar zetten, zoals de vleugels aan de romp vastmaken. En ze willen er zelf wel heel veel geld aan verdienen, die orders zijn een stukje onderhandeling: "Als je mijn zakmessen koopt, dan zorg ik er voor, dat je daar ook een stukje zelf van kan maken. Dus, zodra het een groot succes is geworden, dan kun jij daar mooi van meeprofiteren."quote:even andere vraagje:
Welke onderdelen doet nederland? of tenminste wat doet nederland in het JSF project?
en krijgt nederland productie license?
Ik heb geen behoefte aan zakmessen, maar als je me een zwaard kunt leveren waarmee ik ook nog kan schieten, en handgranaten werpen, en de vijand met fotos en afluisterapparatuur kunt bespieden en alle handelingen die ik er mee doe in real-time kunt delen met de andere zwaarden op het slagveld, en ik kan hem ook meegeven aan de mariniers (dus hij mag nooit roesten) DAN heb ik misschien wel belangsteling, ja.quote:Op dinsdag 14 december 2010 02:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik verkoop 5e generatie zakmessen, met nieuwe opties en specificaties. VEEL beter dan alle andere zakmessen! Als oudere zakmessen maar in de buurt komen, dan smelten ze al! Slechts 1000 Euro per stuk! Interesse?
5e generatie zit hem in de fabricageprocessen, de manier waarop het toestel is opgebouwd (vooral veel composieten) en de totale integratie van de electronica met het vliegtuig en de rest van het slagveld. Jij ziet het misschien niet, maar het is net zo verschillend als een Boeing 747-100 met de Boeing 747-8. Van buiten vergelijkbaar, maar van binnen totaal nieuw.quote:Wat is dat, 5e generatie? Wat doen die vliegtuigen nu zoveel beter?
Het verschil zit hem vooral in de radar en de elektronica. Als je dat in een vliegtuig van de vorige generatie steekt, noemen ze het een 4,5 generatie vliegtuig.
Ik wil geen zakmessen. Tenzij je ze kunt integreren met de rest van mijn wapens, en net zo veelzijdig zijn. Dus ze moeten kunnen schieten, fotos maken van de vijand, informatie kunnen verzamelen, en dat allemaal real-time delen met de rest van het slagveld. Oh, en hij moet ook mee kunnen met de mariniers, dus hij mag absoluut niet roesten!quote:[..]
Zeg, over die zakmessen die je besteld had: ze kosten nu 3500 Euro, en ik kan nog niet vertellen wanneer ik ze kan leveren. Misschien over een jaar of 2,3 of 4. Dus heb je nog tijd genoeg om dat extra geld bij elkaar te halen. En, wat mijn zakmessen kunnen, dat kan verder geen enkel ander zakmes, vergeet dat niet! De rest zijn hoogstens aardappelschilmesjes vergeleken met die van mij!
Kul. Ten eerste wordt er met verschillende landen (ook Turkije, ja) al gesproken over licentiedeals, zoals dat ook bij de F-16 gebeurde. Ten tweede is het voor geen enkel bedrijf meer mogelijk om een vliegtuig 100% in eigen beheer te bouwen, dus er gaan altijd subcontracten naar andere fabrikanten. Die doen dat niet voor niks, dus daar moet Lockheed gewoon voor betalen, en ja, dat is logisch dat dat door wordt berekend naar de klant. Hetzelfde gebeurt bij je auto, daar wordt het glas, het stuur en de stoelen ook niet door Volkswagen zelf gemaakt, maar door een toeleverancier. En ook dat is niks nieuws: De Boeing F-18 wordt voor een groot deel gemaakt door Northrop-Grumman bijvoorbeeld, en een groot deel van de F-16s in de wereld vliegt met onderdelen die door Fokker en SP Aerospace zijn gemaakt.quote:[..]
Een productielicentie krijgt niemand, ook Turkije niet. Hoogstens mogen ze de grote stukken in elkaar zetten, zoals de vleugels aan de romp vastmaken. En ze willen er zelf wel heel veel geld aan verdienen, die orders zijn een stukje onderhandeling: "Als je mijn zakmessen koopt, dan zorg ik er voor, dat je daar ook een stukje zelf van kan maken. Dus, zodra het een groot succes is geworden, dan kun jij daar mooi van meeprofiteren."
Oftewel, het geld dat Lockheed minder verdiend door die opdrachten, rekenen ze gewoon bij de verkoopprijs.
En geloof maar niet, dat Turkije over 10 jaar zelf zulke vliegtuigen kan maken.
Bron?quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:06 schreef TurkishBaklava het volgende:
Compleet met je eens RonaldV.
Maar sterker nog volgens mij heeft Turkije al officieel deal gemaakt met usa om hun eigen f35 te produceren.
net zoals de f16.. maar dit keer gaan de onderhandeling over om de getal naar 200-300 te brengen(met de jaren mee zoals de f16).
plus om onze eigen computer systeem en wapens installeren.
Ik wacht.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:11 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
ja die zoek ik nog 1 momentje
laat maar.. turkije krijgt ze alleen is er nog geen officieel handtekeningen gezet.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:23 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
laat maar.. turkije krijgt ze alleen is er nog geen officieel handtekeningen gezet.
wel is er officieel 100f35 besteld met 20 meer als optie.
maar turkse f35 word door turkije 100% zelf geproduceert.
turkije kan dit en heeft met f16 dit zelf ook gedaan onder phoenyx 1 en 2.
Maar het echte probleem is dat uk source codes wil en turkije hun eigen het MINST hun eigen wapens installeren.
Zo'n bron dus.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:27 schreef TurkishBaklava het volgende:
http://www.hurriyetdailyn(...)-fighters-2009-10-07
uff.. waarom luister je niet!!quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zo'n bron dus.
Alleen kan ik hier niet uit halen dat Turkije de F35 zelf gaat bouwen, alleen dat ze betrokken zijn bij de bouw. Dat is dus gelijk aan NL. Welk, door o.a. Thales, onderdelen voor het toestel maakt.
natuurlijk kan ik dat..quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo jammer vind?
Je komt met leuke en interessante informatie. Dit met, na vragen, een bron. En dan verziek je een topic met bovenstaande opmerkingen.
Erg jammer. Misschien dat je ook eens objectief over een onderwerp kunt praten?
Isgoed.. maar het is duidelijk 100 f35 met 20optie als meer.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:49 schreef Cobra4 het volgende:
Blijkbaar niet.
Ik wil graag weten waar de informatie vandaan komt.
Ik kan geen Turks lezen.
Dat is jouw probleem, niet de mijne.
Zeker weten van wel.
Correct.
Wat hebben nederzettingen te maken met een discussie over de F35?
Ben ik zo kort genoeg geweest met de antwoorden op jouw vragen/opmerkingen?
Ik snap dat je trots bent op Turkije, maar dat hoeft niet te betekenen dat je zo hoeft te reageren in dit topic. We kunnen hier op een normale manier praten over zulke onderwerpen. En dat hoeft niet zo opgefokt.
En élke door Turkije gebouwde F16 mocht pas afgeleverd worden als deze eerst in Amerika was geweest..quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:34 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
uff.. waarom luister je niet!!
Ik praat niet over die project.. maar wanneer als die vliegtuig gereed is voor fully operation..
wanneer die op volle toeren in productie gaan..
dan gaat turkije 100% dit zelf bouwen..
usa vindt dit goed..
alleen het duurt even voordat ze het gaan ondertekenen.
bij f16 zeiden de wereld(vooraal grieken) dat we het niet konden..
we hebben fucking 360 f16 gebouwd..
nu verwachten we dat we 400f35 bouwen.
Mwoa, hardware kopen is 1 ding, er goed mee kunnen vechten is veel belangrijker 2e natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
Isgoed.. maar het is duidelijk 100 f35 met 20optie als meer.
of deze door turkije zelf word geproduceerd weet ik niet.
in ieder geval word er 400f35 geproduceerd. 100%!
in de loop van de tijd kan dit oplopen tot 300.
als er sprake is om geen koreaanse 6th generation fighter te kopen.
en/of als we alle f16 terug zetten in de garage.
dan word het typhoons 100 f35 200-300.
en anders 75 120-200f35 en 6th generation fighter.
in ieder geval.. nu turkije zeker al in top 5 air forces ligt..
zal met de f35 top 2 liggen.
dit zei volgens mij een amerikaanse man die in LM werkt..
in ieder geval met turkije gaat het razend en goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |