abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 21:09:29 #201
230491 Zith
pls tip
pi_89891644
Wat zit die piloot hoog trouwens in de JSF, vergeleken met de F16 :)



I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89898356
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef TurkishBaklava het volgende:
Dacht Nederlandse politieke partijen die hiermee stemde niet eerder hieraan?
Want usa maakt een revolutionairy vliegtuig want 5th generation is nieuw.
met nieuwe opties en specificaties.
is toch logisch dat er vertragingen of extra kosten komen.
het is een multi-miljarden project dus als er 2 miljard extra kosten komt dan komt ie gewoon.

even andere vraagje:
Welke onderdelen doet nederland? of tenminste wat doet nederland in het JSF project?
en krijgt nederland productie license?
Nederland ( Stork aerospace ) doet de deuren en bekabeling en de vanghaak voor de vliegdekvariant. Daarnaast leveren Nederlandse bedrijven ook aan het Turkse project zodat hun dat weer kunnen leveren aan de VS.
pi_89901600
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:52 schreef Clan het volgende:

[..]

Nederland ( Stork aerospace ) doet de deuren en bekabeling en de vanghaak voor de vliegdekvariant. Daarnaast leveren Nederlandse bedrijven ook aan het Turkse project zodat hun dat weer kunnen leveren aan de VS.
Oke dat is mooi
en ja dat is vrij logisch natuurlijk.
het gaat om een co-operation.
hoeveel heeft nederland precies ingelegd en hoeveel waarde hebben bijgebracht aan de amerikaanse JSF project?
pi_89904730
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef TurkishBaklava het volgende:
Dacht Nederlandse politieke partijen die hiermee stemde niet eerder hieraan?
Politici denken geen jaren vooruit, want tegen die tijd zit er een andere partij in de regering, of is de mening van de stemmers omgeslagen.

quote:
Want usa maakt een revolutionairy vliegtuig want 5th generation is nieuw.
met nieuwe opties en specificaties.
Ik verkoop 5e generatie zakmessen, met nieuwe opties en specificaties. VEEL beter dan alle andere zakmessen! Als oudere zakmessen maar in de buurt komen, dan smelten ze al! Slechts 1000 Euro per stuk! Interesse?

Wat is dat, 5e generatie? Wat doen die vliegtuigen nu zoveel beter?

Het verschil zit hem vooral in de radar en de elektronica. Als je dat in een vliegtuig van de vorige generatie steekt, noemen ze het een 4,5 generatie vliegtuig.

quote:
is toch logisch dat er vertragingen of extra kosten komen.
het is een multi-miljarden project dus als er 2 miljard extra kosten komt dan komt ie gewoon.
Zeg, over die zakmessen die je besteld had: ze kosten nu 3500 Euro, en ik kan nog niet vertellen wanneer ik ze kan leveren. Misschien over een jaar of 2,3 of 4. Dus heb je nog tijd genoeg om dat extra geld bij elkaar te halen. En, wat mijn zakmessen kunnen, dat kan verder geen enkel ander zakmes, vergeet dat niet! De rest zijn hoogstens aardappelschilmesjes vergeleken met die van mij!

quote:
even andere vraagje:
Welke onderdelen doet nederland? of tenminste wat doet nederland in het JSF project?
en krijgt nederland productie license?
Een productielicentie krijgt niemand, ook Turkije niet. Hoogstens mogen ze de grote stukken in elkaar zetten, zoals de vleugels aan de romp vastmaken. En ze willen er zelf wel heel veel geld aan verdienen, die orders zijn een stukje onderhandeling: "Als je mijn zakmessen koopt, dan zorg ik er voor, dat je daar ook een stukje zelf van kan maken. Dus, zodra het een groot succes is geworden, dan kun jij daar mooi van meeprofiteren."

Oftewel, het geld dat Lockheed minder verdiend door die opdrachten, rekenen ze gewoon bij de verkoopprijs.

En geloof maar niet, dat Turkije over 10 jaar zelf zulke vliegtuigen kan maken.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:54:34 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_89913784
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]

Ik verkoop 5e generatie zakmessen, met nieuwe opties en specificaties. VEEL beter dan alle andere zakmessen! Als oudere zakmessen maar in de buurt komen, dan smelten ze al! Slechts 1000 Euro per stuk! Interesse?
Ik heb geen behoefte aan zakmessen, maar als je me een zwaard kunt leveren waarmee ik ook nog kan schieten, en handgranaten werpen, en de vijand met fotos en afluisterapparatuur kunt bespieden en alle handelingen die ik er mee doe in real-time kunt delen met de andere zwaarden op het slagveld, en ik kan hem ook meegeven aan de mariniers (dus hij mag nooit roesten) DAN heb ik misschien wel belangsteling, ja.
quote:
Wat is dat, 5e generatie? Wat doen die vliegtuigen nu zoveel beter?

Het verschil zit hem vooral in de radar en de elektronica. Als je dat in een vliegtuig van de vorige generatie steekt, noemen ze het een 4,5 generatie vliegtuig.
5e generatie zit hem in de fabricageprocessen, de manier waarop het toestel is opgebouwd (vooral veel composieten) en de totale integratie van de electronica met het vliegtuig en de rest van het slagveld. Jij ziet het misschien niet, maar het is net zo verschillend als een Boeing 747-100 met de Boeing 747-8. Van buiten vergelijkbaar, maar van binnen totaal nieuw.
quote:
[..]

Zeg, over die zakmessen die je besteld had: ze kosten nu 3500 Euro, en ik kan nog niet vertellen wanneer ik ze kan leveren. Misschien over een jaar of 2,3 of 4. Dus heb je nog tijd genoeg om dat extra geld bij elkaar te halen. En, wat mijn zakmessen kunnen, dat kan verder geen enkel ander zakmes, vergeet dat niet! De rest zijn hoogstens aardappelschilmesjes vergeleken met die van mij!
Ik wil geen zakmessen. Tenzij je ze kunt integreren met de rest van mijn wapens, en net zo veelzijdig zijn. Dus ze moeten kunnen schieten, fotos maken van de vijand, informatie kunnen verzamelen, en dat allemaal real-time delen met de rest van het slagveld. Oh, en hij moet ook mee kunnen met de mariniers, dus hij mag absoluut niet roesten!
quote:
[..]

Een productielicentie krijgt niemand, ook Turkije niet. Hoogstens mogen ze de grote stukken in elkaar zetten, zoals de vleugels aan de romp vastmaken. En ze willen er zelf wel heel veel geld aan verdienen, die orders zijn een stukje onderhandeling: "Als je mijn zakmessen koopt, dan zorg ik er voor, dat je daar ook een stukje zelf van kan maken. Dus, zodra het een groot succes is geworden, dan kun jij daar mooi van meeprofiteren."

Oftewel, het geld dat Lockheed minder verdiend door die opdrachten, rekenen ze gewoon bij de verkoopprijs.

En geloof maar niet, dat Turkije over 10 jaar zelf zulke vliegtuigen kan maken.
Kul. Ten eerste wordt er met verschillende landen (ook Turkije, ja) al gesproken over licentiedeals, zoals dat ook bij de F-16 gebeurde. Ten tweede is het voor geen enkel bedrijf meer mogelijk om een vliegtuig 100% in eigen beheer te bouwen, dus er gaan altijd subcontracten naar andere fabrikanten. Die doen dat niet voor niks, dus daar moet Lockheed gewoon voor betalen, en ja, dat is logisch dat dat door wordt berekend naar de klant. Hetzelfde gebeurt bij je auto, daar wordt het glas, het stuur en de stoelen ook niet door Volkswagen zelf gemaakt, maar door een toeleverancier. En ook dat is niks nieuws: De Boeing F-18 wordt voor een groot deel gemaakt door Northrop-Grumman bijvoorbeeld, en een groot deel van de F-16s in de wereld vliegt met onderdelen die door Fokker en SP Aerospace zijn gemaakt.

En Turkije kan zulke toestellen over 10 jaar misschien nog niet zelf ontwerpen, maar als je denkt dat Turkish Aerospace niet in staat is om de F-35 te bowen dan heb je de afgelopen 30 jaar niet goed opgelet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_89916571
Compleet met je eens RonaldV.

Maar sterker nog volgens mij heeft Turkije al officieel deal gemaakt met usa om hun eigen f35 te produceren.
net zoals de f16.. maar dit keer gaan de onderhandeling over om de getal naar 200-300 te brengen(met de jaren mee zoals de f16).
plus om onze eigen computer systeem en wapens installeren.
omdat dit voor de Tuaf beter past en bij sommige aspecten zelfs beter zijn.
denk maar aan de cobra helikopters waar onze nieuwe cirit en omtas raketten worden gebruikt in plaats van hydra of hellfire

EDIT: turkije kan en heeft al eigen advanced training vliegtuig ontwerpt.. een jet trainer.
een beginnetje dus.
maar vliegtuigen zoals f35,typhoons etc.. nog lang niet..
misschien in 2050 wanneer we top 3 economie zijn volgens vele dan zijn wij financieel in staat om alles te geven om echt een top vliegtuig uit te brengen.
nu geld geen probleem is.. wilt turkije alleen maar meer en het beste..
wij dachten eerder in 90's aan f15's.. maar toen hadden we crisis..
als we het nu spelen.. moeten we nog leren en nieuwe systemen bla bla bla..
een vliegtuig die we nog niet hadden.. dus het zou te laat zijn geweest want tot die tijd hebben we f35 al..

maar goed..
turkije doet mee aan f35,typhoon(goede kans van wel) en misschien de koreaanse JKFXX ofso?(6th generation)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 14:08:24 #207
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89916666
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 14:06 schreef TurkishBaklava het volgende:
Compleet met je eens RonaldV.

Maar sterker nog volgens mij heeft Turkije al officieel deal gemaakt met usa om hun eigen f35 te produceren.
net zoals de f16.. maar dit keer gaan de onderhandeling over om de getal naar 200-300 te brengen(met de jaren mee zoals de f16).
plus om onze eigen computer systeem en wapens installeren.
Bron?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89916776
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Bron?
ja die zoek ik nog 1 momentje
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 14:11:49 #209
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89916803
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 14:11 schreef TurkishBaklava het volgende:

[..]

ja die zoek ik nog 1 momentje
Ik wacht. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89917286
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:11 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik wacht. :)
laat maar.. turkije krijgt ze alleen is er nog geen officieel handtekeningen gezet.
wel is er officieel 100f35 besteld met 20 meer als optie.
maar turkse f35 word door turkije 100% zelf geproduceert.
turkije kan dit en heeft met f16 dit zelf ook gedaan onder phoenyx 1 en 2.
Maar het echte probleem is dat uk source codes wil en turkije hun eigen het MINST hun eigen wapens installeren.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 14:24:31 #211
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89917324
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 14:23 schreef TurkishBaklava het volgende:

[..]

laat maar.. turkije krijgt ze alleen is er nog geen officieel handtekeningen gezet.
wel is er officieel 100f35 besteld met 20 meer als optie.
maar turkse f35 word door turkije 100% zelf geproduceert.
turkije kan dit en heeft met f16 dit zelf ook gedaan onder phoenyx 1 en 2.
Maar het echte probleem is dat uk source codes wil en turkije hun eigen het MINST hun eigen wapens installeren.
Bron?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89917427
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Bron?
voor wat wil je bron?
pi_89917556
urkish Aerospace Industries, Inc. Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI), the center of technology in design, development, manufacturing, integration of aerospace systems, modernization and after sales support in Turkey, was established under the Turkish Commercial Code and Foreign Investment Encouragement Law on 15 May 1984. Its shareholders at inception were: Lockheed Martin of Turkey, Inc. (42%), General Electric International, Inc. (7%), Turkish Armed Forces Strengthening fund, Turkey (51%).
However, on 12 January 2005, TAI became a wholly Turkish owned company. At the "Share Purchase Agreement" signing ceremony held at TAI facilities on 12 January 2005, the Lockheed Martin of Turkey, Inc. (42%) and General Electric International, Inc. (7%) shares of TAI were transferred to Turkish Aircraft Industries, Inc. (TUSA).
The Turkish Aircraft Industries, Inc. (TUSA) and TUSA Aerospace Industries, Inc. (TAI) merged under the roof of TAI on 28 April 2005. The shareholders of the Company are: Turkish Armed Forces Strengthening Foundation (TSKGV), Undersecretariat for Defense Industries (SSM) and Turkish Aeronautical Association (THK).
Located in Ankara, Capital of Turkey, TAI facilities cover an area of 5 million square meters with an industrial facility of 150.000 square meters under roof. The Company has a modern aircraft facility furnished with high technology machinery and equipment that provide extensive manufacturing capabilities ranging from parts manufacturing to aircraft assembly, flight tests and delivery. Quality system of the Company meets the stringent world standards including NATO AQAP-110, ISO-9001:2000, AS EN 9100 and AECMA-EASE.

Regarding the Manufacturing of the F-16, under licence from Lockheed Martin and General Electric and Indegenous Components

As of January 1993, Turkish Aerospace Industries (TAI), has the ability to manufacture all 15,230 parts (includ. sub-parts) which make up the F-16.

This includes all critical technologies, but is not limited to:
The Airframe
The Engine

In addition to this:

Turkey has also developed its own indigenous mission computer;
Has access to both the hard and soft source codes;
Developed its own Friend and Foe Identification system;
Is in the process of commencing serial production of an indigenous Targeting and Navigation Pod (named ASELPOD). Industry officials state that the ASELPOD has been designed to exceed the performance of comparable systems such as the sniper and lightening III.

TAI - Turkish Aerospace Industries, Inc.
Turkish Aerospace Industries - Wikipedia, the free encyclopedia
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 14:31:53 #215
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89917680
quote:
Zo'n bron dus. :)

Alleen kan ik hier niet uit halen dat Turkije de F35 zelf gaat bouwen, alleen dat ze betrokken zijn bij de bouw. Dat is dus gelijk aan NL. Welk, door o.a. Thales, onderdelen voor het toestel maakt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89917704
En dan komt israel erbij springen..
met hun arrogante israelische lobbyisme en geheime dienst..
kopen ze gelijk 100stuks wat 25 zeker is.. krijgen zij die nog als eerst na usa..
met hun eigen computer systeem..
wat toch volgens usa mag maar op een ander manier...
krijgen ze speciale naam f35I
...
pi_89917755
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zo'n bron dus. :)

Alleen kan ik hier niet uit halen dat Turkije de F35 zelf gaat bouwen, alleen dat ze betrokken zijn bij de bouw. Dat is dus gelijk aan NL. Welk, door o.a. Thales, onderdelen voor het toestel maakt.
uff.. waarom luister je niet!!
Ik praat niet over die project.. maar wanneer als die vliegtuig gereed is voor fully operation..
wanneer die op volle toeren in productie gaan..
dan gaat turkije 100% dit zelf bouwen..
usa vindt dit goed..
alleen het duurt even voordat ze het gaan ondertekenen.
bij f16 zeiden de wereld(vooraal grieken) dat we het niet konden..
we hebben fucking 360 f16 gebouwd..
nu verwachten we dat we 400f35 bouwen.
pi_89918173
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Weet je wat ik zo jammer vind?

Je komt met leuke en interessante informatie. Dit met, na vragen, een bron. En dan verziek je een topic met bovenstaande opmerkingen.

Erg jammer. Misschien dat je ook eens objectief over een onderwerp kunt praten?
natuurlijk kan ik dat..
maar je wilt steeds bron..
lees die hurriyet die is betrouwbare bron.
maar het irriteert me wel met die israel usa relatie...
5miljard.. dat kan israel niet eens betalen.
volgens mij betaalt usa het meeste voor dat.
laatst nog..
stop met bouwen van nederzettingen voor paar maandjes in ruil voor dat usa geen druk meer zet op israel en f35 een stuk of 20?
WTF?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:42 #219
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89918431
Blijkbaar niet.
Ik wil graag weten waar de informatie vandaan komt.
Ik kan geen Turks lezen.
Dat is jouw probleem, niet de mijne.
Zeker weten van wel.
Correct.
Wat hebben nederzettingen te maken met een discussie over de F35?

Ben ik zo kort genoeg geweest met de antwoorden op jouw vragen/opmerkingen?

Ik snap dat je trots bent op Turkije, maar dat hoeft niet te betekenen dat je zo hoeft te reageren in dit topic. We kunnen hier op een normale manier praten over zulke onderwerpen. En dat hoeft niet zo opgefokt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89920343
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:49 schreef Cobra4 het volgende:
Blijkbaar niet.
Ik wil graag weten waar de informatie vandaan komt.
Ik kan geen Turks lezen.
Dat is jouw probleem, niet de mijne.
Zeker weten van wel.
Correct.
Wat hebben nederzettingen te maken met een discussie over de F35?

Ben ik zo kort genoeg geweest met de antwoorden op jouw vragen/opmerkingen?

Ik snap dat je trots bent op Turkije, maar dat hoeft niet te betekenen dat je zo hoeft te reageren in dit topic. We kunnen hier op een normale manier praten over zulke onderwerpen. En dat hoeft niet zo opgefokt.
Isgoed.. maar het is duidelijk 100 f35 met 20optie als meer.
of deze door turkije zelf word geproduceerd weet ik niet.
in ieder geval word er 400f35 geproduceerd. 100%!
in de loop van de tijd kan dit oplopen tot 300.
als er sprake is om geen koreaanse 6th generation fighter te kopen.
en/of als we alle f16 terug zetten in de garage.
dan word het typhoons 100 f35 200-300.
en anders 75 120-200f35 en 6th generation fighter.
in ieder geval.. nu turkije zeker al in top 5 air forces ligt..
zal met de f35 top 2 liggen.
dit zei volgens mij een amerikaanse man die in LM werkt..
in ieder geval met turkije gaat het razend en goed!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2010 @ 15:37:10 #221
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89920402
6de generatie!?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:39:32 #222
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89920514
lol whut? :D
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:41:54 #223
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89920626
6e generatie.. ik weet dat er een paar bedrijven zich er nu momenteel mee bezig houden: Maar reken er maar gewoon op dat dit nog een jaar of 50 gaat duren.
Is voornamelijk gewoon concept ontwikkeling en weinig echte ideeën :p.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89920815
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:34 schreef TurkishBaklava het volgende:

[..]

uff.. waarom luister je niet!!
Ik praat niet over die project.. maar wanneer als die vliegtuig gereed is voor fully operation..
wanneer die op volle toeren in productie gaan..
dan gaat turkije 100% dit zelf bouwen..
usa vindt dit goed..
alleen het duurt even voordat ze het gaan ondertekenen.
bij f16 zeiden de wereld(vooraal grieken) dat we het niet konden..
we hebben fucking 360 f16 gebouwd..
nu verwachten we dat we 400f35 bouwen.
En élke door Turkije gebouwde F16 mocht pas afgeleverd worden als deze eerst in Amerika was geweest.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89920876
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef TurkishBaklava het volgende:

[..]

Isgoed.. maar het is duidelijk 100 f35 met 20optie als meer.
of deze door turkije zelf word geproduceerd weet ik niet.
in ieder geval word er 400f35 geproduceerd. 100%!
in de loop van de tijd kan dit oplopen tot 300.
als er sprake is om geen koreaanse 6th generation fighter te kopen.
en/of als we alle f16 terug zetten in de garage.
dan word het typhoons 100 f35 200-300.
en anders 75 120-200f35 en 6th generation fighter.
in ieder geval.. nu turkije zeker al in top 5 air forces ligt..
zal met de f35 top 2 liggen.
dit zei volgens mij een amerikaanse man die in LM werkt..
in ieder geval met turkije gaat het razend en goed!
Mwoa, hardware kopen is 1 ding, er goed mee kunnen vechten is veel belangrijker 2e natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')