abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82237241
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Voor het gemak kijk je niet naar de investeerders die 114% en 54% meer aandelen hebben gekocht.
Slechte koop dus voor die investeerders!

Heb het niet over die bedrijven toch? Goldman Sachs heb ik het over momenteel, een crimineel klote bedrijf o.a. verantwoordelijk voor de Griekse financiële crisis

En waartegen parlementaire onderzoeken lopen in de V.S.

Moet jou ook alles uitleggen he Swansen?

Max Keiser takes offense to Goldman Sachs story

Rolling Stone: The Great American Bubble Machine

BP olie ramp = 9/11 deel III

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 02-06-2010 15:14:42 ]
pi_82238418
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dus je had liever Duits gepraat?
Laten we daar geen discussie over beginnen. Het is sowieso een loze discussie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:40:52 #278
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82239012
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:29 schreef waht het volgende:

[..]

Laten we daar geen discussie over beginnen. Het is sowieso een loze discussie.
Ik heb liever een schoon milieu dan een "vermeend schoon politiek geweten". Die brandende oliebronnen in Irak en Koeweit zijn ook met half-Russische techniek aangepakt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:45:02 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82239229
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Slechte koop dus voor die investeerders!

Heb het niet over die bedrijven toch? Goldman Sachs heb ik het over momenteel, een crimineel klote bedrijf o.a. verantwoordelijk voor de Griekse financiële crisis

En waartegen parlementaire onderzoeken lopen in de V.S.

Moet jou ook alles uitleggen he Swansen?

Max Keiser takes offense to Goldman Sachs story

Rolling Stone: The Great American Bubble Machine

BP olie ramp = 9/11 deel III
Ik herkende je niet met je mooie plaatje van Hillary.
pi_82239644
BREAKING NEWS: Coast Guard says saw is stuck in new effort to fix oil spill
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_82240818
Breaking! volgens experts heeft BP mogelijk een giftige vulkaan geraakt!

De vulkaan zou mogelijk zwavel en giftige metaal erts uitspuwen!

Volgens hem is het lek niet te dichten en zal wereldwijd miljoenen slachtoffers veroorzaken ten gevolge van hongerdood

GULF OIL LEAK TAPPED VOLCANO !!! mans WORSTE ATTACK YET AGAINST GOD'S NATURE

*** SHOCKING*** Bp Oil Spill May Not Be An Oil Spill** Spread This INFO**

† In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 16:20:33 #282
230491 Zith
pls tip
pi_82240946
Dit is niet BNW.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82241006
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:20 schreef Zith het volgende:
Dit is niet BNW.
ooeps!
pi_82242110
O jee zwavel, dat is normaal dat dit in de olie zit. Er zijn genoeg vulkansiche gebieden waar je gewoon tussen de zwaveldampen en afzettingen heen kan lopen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:11:54 #285
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82243455
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:18 schreef mediacurator het volgende:
Breaking! volgens experts heeft BP mogelijk een giftige vulkaan geraakt!
De vulkaan zou mogelijk zwavel en giftige metaal erts uitspuwen!
ALs ik die youtube pagina zie waar alles in hoofdletters schreeuwerig wordt verkondigd en vol staat met conspiracy dingen, geloof ik het niet.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:47:48 #286
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82250089
Technische uitleg van BP
Over de lopende actie's.
pi_82251317
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Technische uitleg van BP
Over de lopende actie's.
Er is al veel commentaar op BP geweest betreft de informatie voorziening maar ik vind dit toch wel erg netjes uitgelegd.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_82264148
Ik zie zomaar het bekende Veolia logo linksboven in de hoek van de BP Live feed.
Ga ik toch wat anders tegen het vervoersbedrijf hier in NL aankijken.. ik had nooit verwacht dat ditzelfde bedrijf dit soort onderwater machines maakte?
  donderdag 3 juni 2010 @ 05:52:41 #289
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82268792
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:47 schreef jeoff het volgende:
Ik zie zomaar het bekende Veolia logo linksboven in de hoek van de BP Live feed.
Ga ik toch wat anders tegen het vervoersbedrijf hier in NL aankijken.. ik had nooit verwacht dat ditzelfde bedrijf dit soort onderwater machines maakte?
quote:
Veolia Environnement is the world leader in environmental services.
With operations on every continent and more than 312,590 employees, we provide customized solutions to meet the needs of municipal and industrial customers in four complementary segments: water, environmental services, energy services and passenger transportation. Veolia Environnement recorded revenue of 34.6 billion euros in 2009.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 06:21:19 #290
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82268823
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 06:57 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Druk in de pijp is waarschijnlijk 15.000 psi (ruim 1000 bar).

400 keer zo hoog als de waterleiding.

Dat is best veel.
  donderdag 3 juni 2010 @ 07:00:18 #291
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_82268949
Wat ik niet snap is dat ze zeggen dat ze met die LMRP cap 'most but not all oil' kunnen opvangen.
Waarom niet alles? Als je die cap vast genoeg op die BOP drukt dat er niiks ontsnapt aan de zijkanten, dan vang je toch alles op?
pi_82269520
Zaagrobot BP vast in pijp oliebron

Oliemaatschappij BP heeft weer pech bij het dichten van de oliebron op de bodem van de Golf van Mexico. Met een robot wordt geprobeerd een pijp door te zagen op de zeebodem, maar het zaagblad van de robot is muurvast komen te zitten. De pijp moet weg om een soort kap over het lek te kunnen zetten. Het is niet bekend hoe lang het duurt om de vastgelopen zaagrobot te verwijderen.

De Amerikaanse justitie is een straf- en civielrechtelijk onderzoek begonnen tegen British Petroleum. Als BP wetten heeft overtreden wordt er hard opgetreden, zegt justitie.

Toeristenstranden
De lekkende olie in de Golf van Mexico is de kust van Florida tot op enkele kilometers genaderd. De kans is groot dat de toeristenstranden worden vervuild. Eerder spoelde al olie aan in Louisiana, Alabama en Mississippi.

Op Wall Street zakte het aandeel BP na die uitspraak meteen met 15 procent. Om de PR-schade verder te beperken heeft BP Anne Womack-Kolton aangetrokken als het nieuwe hoofd van de persafdeling. Womack-Kolton was in 2004 perssecretaris voor vice-president Dick Cheney. Onder voormalig president W. Bush gaf zij leiding aan het PR-team van het ministerie van Energie.

http://nos.nl/artikel/161(...)n-pijp-oliebron.html

Het zal nog wel even duren voor ze de volgende techniek kunnen toepassen.
pi_82269744
quote:
127 Teletekst do 03 jun
BP kan verder met zaagwerk oliepijp

` In de Golf van Mexico is olieconcern
BP erin geslaagd een zaagblad los te
krijgen dat bijna een dag klem zat.Door
het probleem lag de operatie om het
olielek te bedwingen stil.

De zaag moet de lekkende oliepijp op
anderhalve kilometer diepte inkorten.
Daarna kan er een kap op het lek worden
geplaatst en kan de olie via een nieuwe
pijp naar tankschepen worden afgevoerd.

De olie is de kust van Florida tot op
enkele kilometers genaderd.De kans is
groot dat de toeristenstranden worden
vervuild.Eerder spoelde al olie aan in
de kuststaten Louisiana,Mississippi en
Alabama.
Zo de zaag is weer los dan kunnen ze weer verder.
pi_82269859
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo de zaag is weer los dan kunnen ze weer verder.
Eerst nog de zaag vervangen en dan mogen ze terug verder spelen
pi_82276511
Als BP alle schade moet betalen gaan ze lijkt mij toch zo goed als failliet?
Dit zorgt toch wel voor miljarden aan schade, en dan heb je het nog niet eens over de schade aan het milieu die niet in geld is uit te drukken.
pi_82278352
Ik heb het zo te doen met die arme dieren daar. Ze ondergaan een pijnlijke verstikkingsdood, en de walvissen en dolfijnen krijgen allemaal olie in de longen waardoor ze een pijnlijke dood sterven Vogels proberen wanhopig weg te vliegen, en de arme schildpadden spartelen om vooruit te komen in de dikke oliedrab
De vlek is al 1.200km lang en 400km breed, en het lek spuit in ieder geval nog 3 maanden door, waarna te hopen is dat de "relief wells" ook werken. :

UPDATE VAN CNN:

De afsluitende pakking die ze erop wilden plaatsen gaat niet meer door omdat de diamanten zaag vastgelopen was. Ze gaan nu een ouderwetse kap eroverheen plaatsen zoals ze eerder geprobeerd hadden.

PLAN VOOR PLAATSEN LOWER-MARINE RISER FAALT, BP GAAT NU TOP-HAT PLAATSEN

Making matters worse, BP announced Wednesday it had abandoned its latest plan to use a massive diamond wire cutter to cut the pipe spewing oil.

BP engineers had hoped that the cutter would cut the pipe making it easier for them to place a cap on it.

The diamond wire cutter plan was dumped after the device got stuck midway through the pipe. It was freed and taken to the surface, Coast Guard Adm. Thad Allen said.

The next move will be to use the same sheer-cutting device that made a successful cut on the riser Tuesday. The only issue with that cutter is the rougher surface left by that cut will not accommodate the tight seal needed for installation of the lower-marine riser package that BP wanted to use the stop the gusher.

BP engineers now plan to use a different device called a "top hat" instead.

http://edition.cnn.com/20(...)ll/index.html?hpt=T2

[ Bericht 47% gewijzigd door semexo op 03-06-2010 12:57:18 ]
Veni vidi foetsie
pi_82279764
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:42 schreef semexo het volgende:
Ik heb het zo te doen met die arme dieren daar. Ze ondergaan een pijnlijke verstikkingsdood, en de walvissen en dolfijnen krijgen allemaal olie in de longen waardoor ze een pijnlijke dood sterven Vogels proberen wanhopig weg te vliegen, en de arme schildpadden spartelen om vooruit te komen in de dikke oliedrab
De vlek is al 1.200km lang en 400km breed, en het lek spuit in ieder geval nog 3 maanden door, waarna te hopen is dat de "relief wells" ook werken. :

UPDATE VAN CNN:

De afsluitende pakking die ze erop wilden plaatsen gaat niet meer door omdat de diamanten zaag vastgelopen was. Ze gaan nu een ouderwetse kap eroverheen plaatsen zoals ze eerder geprobeerd hadden.

PLAN VOOR PLAATSEN LOWER-MARINE RISER FAALT, BP GAAT NU TOP-HAT PLAATSEN

Making matters worse, BP announced Wednesday it had abandoned its latest plan to use a massive diamond wire cutter to cut the pipe spewing oil.

BP engineers had hoped that the cutter would cut the pipe making it easier for them to place a cap on it.

The diamond wire cutter plan was dumped after the device got stuck midway through the pipe. It was freed and taken to the surface, Coast Guard Adm. Thad Allen said.

The next move will be to use the same sheer-cutting device that made a successful cut on the riser Tuesday. The only issue with that cutter is the rougher surface left by that cut will not accommodate the tight seal needed for installation of the lower-marine riser package that BP wanted to use the stop the gusher.

BP engineers now plan to use a different device called a "top hat" instead.

http://edition.cnn.com/20(...)ll/index.html?hpt=T2
Wat een fucking shitstorm zeg, het wordt tijd voor een andere "package" vrees ik. Rob Geus baalt waarschijnlijk hard van de zee nu.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:06:44 #298
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82282057
BP May Sell Prudhoe Bay Stake to Get Cash as Spill Costs Mount

Ze zullen waarschijnlijk hun meest kostbare assets in de uitverkoop moeten doen om die rotzooi op te ruimen (terecht natuurlijk).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_82290792
Overigens is het schrikbarend hoeveel olie wij wereldwijd per dag verbruiken, in vergelijking met de grootte van de Eiffeltoren:

Er moeten echt oceanen van olie in de aardkorst zitten.
Veni vidi foetsie
pi_82290895
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:06 schreef JimmyJames het volgende:
BP May Sell Prudhoe Bay Stake to Get Cash as Spill Costs Mount

Ze zullen waarschijnlijk hun meest kostbare assets in de uitverkoop moeten doen om die rotzooi op te ruimen (terecht natuurlijk).
Terecht, weet er iemand toevallig of BP failliet kan gaan door dit ongelukje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')