abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:18:46 #1
163650 Greys
pi_82020558

Zaterdag 29 mei om 21.00 uur op Nederland 1... de finale van het Eurovisie Songfestival!
Vanuit de Telenor Arena in Oslo: de finale van de 55ste editie van het Eurovisie Songfestival.
Cornald Maas en Daniël Dekker verzorgen het commentaar voor de Nederlandse kijker.
Yolanthe Cabau van Kasbergen geeft namens Nederland de punten.

In deze finale strijden 25 landen. Vanuit de twee halve finales gingen elk tien landen door naar de finale. Daarnaast zijn er vier landen met een vaste startplaats: Duitsland, Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk. Noorwegen, het winnende land van 2009, maakt de rij compleet!

VOLGORDE VAN OPTREDEN:

01. Azerbeidzjan: Safura - Drip Drop
02. Spanje: Daniel Diges - Algo pequeñito
03. Noorwegen: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours
04. Moldavië: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away
05. Cyprus: Jon Lilygreen & The Islanders - Life looks better in Spring
06. Bosnië & Herzegovina: Vuka¨in Brajić - Lightning and Thunder
07. België: Tom Dice - Me and My Guitar
08. Servië: Milan Stankovic - Ovo je Balkan
09. Wit-Rusland: 3+2 - Butterflies
10. Ierland: Niamh Kavanagh - It's For You
11. Griekenland: George Alkaeos & Friends - Opa
12. Verenigd Koninkrijk: Josh - That Sounds Good To Me
13. Georgië: Sofia Nizharadze - Shine
14. Turkije: MaNga - We Could Be The Same
15. Albanië: Juliana Pasha - It's All About You
16. Ijsland: Hera Björk - Je ne sais quoi
17. Oekraïne: Alyosha - Sweet people
18. Frankrijk: Jessy Matador - Allez, Ola, Ole
19. Roemenië: Paula Seling & Ovi - Playing with Fire
20. Rusland: Peter Nalitch - Lost and forgotten
21. Armenie: Eva Rivas - Apricot Stone
22. Duitsland: Lena Meyer-Landrut - Satellite
23. Portugal: Filipa Azevedo - Há Dias Assim
24. Israël: Harel Ska'at - Milim
25. Denemarken: Chanée & N'Evergreen - In A Moment Like This
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:19:52 #2
163650 Greys
pi_82020599
quote:
Generale repetities

Met de 25 finalisten nog over gaat het ESF vandaag de slotfase in met twee generale repetities. Alle kandidaten van de finale komen vandaag nog een keer het podium op. Ook worden dan de verbindingen met personen getest die morgen de punten bekend zullen maken. Voor Nederland is dat Yolanthe Cabau van Kasbergen.

Commentatoren Cornald Maas en Daniël Dekker wonen deze repetities vandaag ook bij en de vakjury's kijken mee om hun stemmen te bepalen.
Songfestival.nl
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:22:18 #3
163650 Greys
pi_82020702
Wie is eigenlijk de Nederlandse vakjury, die samen met de Nederlandse sms-en bepaalt naar wie onze 'douze points' gaan?

De vakjury van Nederland
De vakjury bestaat uit Vinzzent, Petra Berger, Mandy Huydts, Aukelien van Hoytema en Niel van Hoff.

Vinzzent
We kennen Vinzzent natuurlijk al dankzij zijn deelname aan het Nationaal Songfestival met zijn versie van Sha-la-Lie. Op dit moment scoort hij een gigantische hit met het nummer ‘Dromendans’. Al vanaf jonge leeftijd was Vinzzent bezig met muziek. Als zanger, componist en als studiotechnicus. Na een aantal jaren intensief met zang bezig te zijn geweest besloot hij zich te concentreren op het vak van studiotechnicus en het componeren van muziek. Tijdens deze samenwerking ging het toch weer kriebelen en Vinzzent besloot om opnieuw te kiezen voor zijn passie; zingen. En met veel succes, want hij heeft al meerdere hits gescoord!

Petra Berger
Petra begon al op jonge leeftijd met haar carriere. Samen met haar zus vormde ze het duo “Chess” en scoorde een hit met het nummer ‘Never Change a Winning Team’. Haar doorbraak kwam met het nummer ‘I Dreamed a Dream’ uit Les Miserablés. Daarnaast speelde Petra onder andere in de musicals als Belle en het Beest en in The Sound of Music. De afgelopen jaren maakte Petra samen met pianist Jan Vayne een eigen programma waarmee ze de Nederlandse Theaters afreisden.

Mandy Huydts
Samen met Marjon Keller en de zusjes Laura en Karin Vlasblom, maakte Mandy deel uit van de groep Frizzle Sizzle. In 1986 vertegenwoordigde ze met Frizzle Sizzle Nederland tijdens het Eurovisie Songfestival vanuit Noorwegen. Daarna zingt Mandy vaak de backing vocals van verschillende bekende artiesten zoals de Toppers en Paul de Leeuw.

Aukelien van Hoytema
Aukelien van Hoytema is hoofd van de afdeling Culturele Programma's Radio, en daarmee van TROS Radio 4. Ze verzorgd de productie van het programma “Een Goede Morgen Met op Radio 4”. Daarnaast is ze bestuurslid van verschillende muzikale concoursen en schrijft ze musicals en zingt ze zelf in een damesorkest en pop-jazzband.

Niel van Hoff
Niel van Hoff is mede oprichter van Tribe09 House of Entertainment. Een management bureau van verschillende bekende artiesten zoals JURK!, Frans Duijts en Alex & Grad Damen. Daarnaast organiseert het bureau ook verschillende evenementen. Daarvoor is Niel management directeur geweest bij EMI Music Nederland.

Bron: songfestival.nl
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:47:21 #4
163650 Greys
pi_82021756
Dress rehearsal finalists
Live: Dress rehearsal for the final in OsloThe first dress rehearsal for the 2010 Eurovision Song Contest final in Oslo is about to start at the Telenor Arena. Two semi-finals have been held to find 20 songs to join the direct qualifiers from the so called Big 4 countries and the host country, Norway.
The rehearsal will start at 14.30 CET and esctoday.com will be following it on the TV screen in the press centre.

The show has now started and we get a very fast moving video montage of images from previous host countries after going into the Eurovision fanfare again. Then we get televised greetings on TV screen from all over Europe giving a start to the overall theme Share the moment. Then we get a new version of Fairytale, last year’s Norwegian winner Alexander Rybak. A red drape is then drawn from in front of the stage to reveal several dancers on the stage.

esctoday.com
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:49:00 #5
163650 Greys
pi_82021839
Twitter tijdens dress rehearsal:
quote:
bbceurovision Spain - first time i've heard in the Arena. Confident, good vocal. But will voters ditch it like Netherlands?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82021993
'Vak'jury met Vinzzent en de manager van Frans Duijts
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:53:18 #7
163650 Greys
pi_82022034
quote:
bbceurovision Spain. similar staging 2 Netherlands? http://twitpic.com/1rsz10
quote:
bbceurovision Norway now. Elegant and understated production. Vocal good. Might be Oslo 2011?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 14:54:31 #8
163650 Greys
pi_82022088
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:52 schreef Loveless85 het volgende:
Ja, erg he? Ik heb ook last van plaatsvervangende schaamte als ik dat lees.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82022124
quote:
Maar wel met Petra Berger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82022240
alvast tvp
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:00:12 #11
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:01:44 #12
163650 Greys
pi_82022390
Die Didrik uit Noorwegen kan me daar goed zingen he? Wat een strot.

Ben ook heel benieuwd hoe de kijkers Frankrijk gaan beoordelen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:06:51 #13
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_82022561
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:22 schreef Greys het volgende:
Wie is eigenlijk de Nederlandse vakjury, die samen met de Nederlandse sms-en bepaalt naar wie onze 'douze points' gaan?

De vakjury van Nederland
De vakjury bestaat uit Vinzzent, Petra Berger, Mandy Huydts, Aukelien van Hoytema en Niel van Hoff.

Vinzzent
Bron: songfestival.nl

pi_82022677
Kudo's voor het werk wat je erin steekt Greyssie!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:10:07 #15
163650 Greys
pi_82022698
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Neeeeeeee Al had die net zo goed in de 'vakjury' van Nederland kunnen gaan zitten idd...

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:11:02 #16
163650 Greys
pi_82022739
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:09 schreef Cat22 het volgende:
Kudo's voor het werk wat je erin steekt Greyssie!
Thanks! Al vind ik het ook gewoon echt leuk om te doen hoor, hoop juist dat ik jullie het allemaal niet teveel door je strot schuif
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82022801
Wat een mooi topic Greys

En ja ik ben er klaar voor. Zaterdag HOPPAAAAAAA
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_82022833
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Thanks! Al vind ik het ook gewoon echt leuk om te doen hoor, hoop juist dat ik jullie het allemaal niet teveel door je strot schuif
Kant en klaar opgediend is het des te makkelijker je volle bordje opzij te schuiven.
pi_82022932
Hup Belgie en Duitsland. (En Litouwen, maar dat kan niet meer. )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:19:13 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_82023131
quote:

[..]

Ik hoor/lees alleen wat vaak de termen 'Spanje' en 'België', ook op Twitter.
M.b.t. de berichtgeving rondom Sieneke begreep ik de chauvinistische insteek, nu lijkt die insteek me meer een zeer persoonlijke...

Als er weer een serie 'Korenslag' komt, meld ik me wel bij de Fok!-top voor het moddereterschap van het dan te vormen subforum 'KSG'...
pi_82023185
quote:

[..]

Doe niet zo raar

Het staat notabene in een apart subforum en je maakt voor alles een apart topic. Dus als iemand het niet interesseert of niet wil lezen dan komen ze toch gewoon niet in ESF of het betreffende topic
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:26:44 #22
163650 Greys
pi_82023459
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik hoor/lees alleen wat vaak de termen 'Spanje' en 'België', ook op Twitter.
M.b.t. de berichtgeving rondom Sieneke begreep ik de chauvinistische insteek, nu lijkt die insteek me meer een zeer persoonlijke...
Oh maar dat is omdat ik ook gewoon FOK! user en Songfestivalfan ben, dus hoor je me ook gewoon over mijn favorieten roepen En op Twitter probeer ik gewoon de leuke tweets van andere songfestivaltwitteraars er uit te vissen. Dus mocht er ineens veel nieuws komen over Frankrijk, dan tweeten we dat ook gewoon hoor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:32:41 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_82023704
Snap ik wel, maar ik zag vanmorgen een tweet met #danmaarvoorbelgië of zoiets.
Van Greys is dat te begrijpen, van ESF_FOK wat minder...

Heb je gisteren al bedankt, maar echt alle voor je vele werk hier...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 15:55:53 #24
163650 Greys
pi_82024705
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:32 schreef MadMaster het volgende:
Snap ik wel, maar ik zag vanmorgen een tweet met #danmaarvoorbelgië of zoiets.
Van Greys is dat te begrijpen, van ESF_FOK wat minder...

Heb je gisteren al bedankt, maar echt alle [ afbeelding ] voor je vele werk hier...
Hoezo? ESF_FOK gaat toch over het 'Eurovisie', niet alleen over Sieneke?
Nou goed, maakt ook niet uit. Ik vind het gewoon niet leuk om als een robotje alleen maar berichtjes zonder spoor van eigen mening te tweeten, wat een ander er mee doet moet diegene zelf weten.
En thanks!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82025590
quote:
Dat hadden de mensen die pleitten voor de terugkeer van de vakjuy's er waarschijnlijk niet bij gedacht

Hoewel ik niet de illusie heb dat de jury van Cyprus of Slovenie enzo van veel hoger niveau is...
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')