Het is een belastingverlaging voor iedereen Rosite. Hoelang ga je nou nog lopen mekkeren over het feit dat een procentuele daling absoluut gezien meer zal opleveren bij een hoger inkomen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:31 schreef Rosite het volgende:
Dat die rijke man er 1800 euro op vooruit gaat: daar zie ik niets over staan bij de VVD, dus we mogen er vanuit gaan dat dat klopt. Dat alleen al is dus zeer kwalijk. Bij de VVD krijg je er dus 1800 euro bij als je al 180.000 euro per jaar verdient. Fijn, die bezuinigingen van de VVD. Wie zal dat betalen zoete lieve gerritje?
dat is wat sommige mensen per maand sparen om één keer per jaar met hun kinderen naar de efteling te kunnen. nu jij weerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:32 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een bedrag van 7,50 per maand kan niet iedereen opbrengen? Over hoeveel mensen praat je dan?
inderdaad en op termijn wordt het draagvlak zo ondermijnt omdat de gelukkigste 10% door zal hebben dat ze betalen voor de ongelukkigste 10%.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk altijd duurder uit zal pakken. Mensen zullen gewoon blijven doorlopen met kwaaltjes, die uiteindelijk veel duurder moeten worden aangepakt dan als ze meteen werden verholpen. Je moet er zo snel mogelijk bij zijn, en het liefst zelfs preventief werken. Mensen dwingen minder vaak naar de dokter te gaan is simpelweg heel dom. dit gaat uiteindelijk het bedrijfsleven veel geld kosten, omdat mensen vaker en langer ziek zullen zijn.
Dat zijn dan niet de bijstandsmoeders uit dit artikel, of de bijstandsmoeder uit de Netwerk uitzending, gebaseerd op de verhalen uit haar blog.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat is wat sommige mensen per maand sparen om één keer per jaar met hun kinderen naar de efteling te kunnen. nu jij weer
Och kom op KK, we hebben het hier niet over 300 euro, of 500. 90 euro is voor een heel groot gedeelte van Nederland niet onoverkomelijk, iets wat ethisareth probeert wel te laten overkomen. En anders, om even in jouw sferen te blijven, roken ze maar wat minder shagquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat is wat sommige mensen per maand sparen om één keer per jaar met hun kinderen naar de efteling te kunnen. nu jij weer
Dit is wat Vullings ongeveer zei:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:19 schreef Laydina het volgende:
[..]
Hoezo zou dit niet mogelijk zijn?
De maatregelen die de VVD wil nemen staan op papier. De situatie is bekend.. optrekken/aftrekken en dan komt er een conclusie uit.
Er zullen toch wel mensen zijn in dit land die dit kunnen/willen doen zonder dat ze slinks met de cijfertjes omgaan?
Omdat dat totaal niet nodig is in een tijd waarin er miljarden moeten worden bezuinigd. De VVd zou de belastingverlaging voor de hoge inkomens kunnen compenseren ten gunste van de schatkist door het omhoog doen van de hoogste belastingschijf. Want dat is een probleem bi jde VVD: de rijkste profiteren altijd het meest bij hen en als die 1800 naar die man gaat, gaat het elders weg omdat de VVD pretendeert te bezuinigen. Maar jij bent een spreekbuis van de VVD, dus zulke dingen wil je natuurlijk niet zien.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is een belastingverlaging voor iedereen Rosite. Hoelang ga je nou nog lopen mekkeren over het feit dat een procentuele daling absoluut gezien meer zal opleveren bij een hoger inkomen.
ja, zo wist Balkenende II het ook te verkopen:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och kom op KK, we hebben het hier niet over 300 euro, of 500. 90 euro is voor een heel groot gedeelte van Nederland niet onoverkomelijk, iets wat ethisareth probeert wel te laten overkomen. En anders, om even in jouw sferen te blijven, roken ze maar wat minder shag
De premie zal trouwens gemiddeld 50 euro lager zijn per verzekeringsplichtige vanwege de besparing die wordt behaald met de verhoging van het eigen risico. Per saldo is het dus 40 euro wat je duurder uit zou kunnen zijn indien je je totale eigen risico gebruikt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ja, zo wist Balkenende II het ook te verkopen:
2003: het is maar 50 euro!
2004: het is maar 100 euro!
2005: het is maar 40 euro!
enzovoorts.
het spijt me maar het blijft erop achteruit gaan. bij mensen die al aan de grond genageld zitten. je betaalt er ook eigen bijdragen van, bijvoorbeeld voor herscholing.
daarnaast gaan jullie er wel erg makkelijk van uit dat de VVD wél de waarheid spreekt.
en die shag opmerking is weer erg denigrerend. verslavingen kom je moeilijk vanaf. ik ga ook niet tegen bankdirecteuren zeggen "rook je maar wat minder cubaanse sigaren" of "ga je maar wat minder Fokken en wat harder werken"
Wat dat ze het gegeven hebben nadat Rutte dreigde af te zeggen? Dat heeft Rutte gister in de uitzending al gezegd, ook dat ze de informatie kregen om 13:30.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Stel dat de cijfers van de VVD kloppen. Dan wil ik nog steeds weten of het klopt wat Netwerk zegt m.b.t. het beschikbaar stellen van de informatie e.d.
Ik denk dat die duidelijkheid er niet komt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:43 schreef Jac0bus het volgende:
RTL is nog bezig met rekenen lees ik nu. Vanavond duidelijkheid dus
Hier ben ik het wel mee eens. De reactie van de VVD bevat ook allerlei compensaties van maatregelen, maar het is altijd maar afwachten wat dat in de praktijk concreet in gaat houden en of die compensaties eerlijk verdeeld worden over alle getroffenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:37 schreef Toad het volgende:Dit is wat Vullings ongeveer zei:
Het verkiezingsprogramma van de VVD en het CPB geven een globaal beeld.
Het is riskant om dit voor een individueel gezin door te rekenen.
CPB heeft dit keer ook geen koopkrachtplaatjes berekend (te weinig tijd).
Als je dus zelf gaat rekenen neem je een hoog risico.
wie vertrouwt RTL nog? die spreken naar hun broodheer. dan kom ik weer bij de transparantie: je weet niet wie hun broodheren zijn. wat je wel weet is dat je wordt gebombardeerd met VVD reclames op RTL (daardoor kunnen ze hun programma's maken) en ze absoluut niet objectief zijn. was weer erg typisch dat ze rutte direct een podium gunden op de TV. en wat je ook weet is dat hun moederbedrijf, bertelsmann, ook een denktank onderhoudt, de bertelsmann stiftung. die heeft een duidelijke politieke kleurquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:43 schreef Jac0bus het volgende:
RTL is nog bezig met rekenen lees ik nu. Vanavond duidelijkheid dus
Het gaat nergens weg, het wordt minder geincasseerd. Maarja, die nivelleer discussie hebben we al tot in den treure gevoerd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:39 schreef Rosite het volgende:
[..]
Omdat dat totaal niet nodig is in een tijd waarin er miljarden moeten worden bezuinigd. De VVd zou de belastingverlaging voor de hoge inkomens kunnen compenseren ten gunste van de schatkist door het omhoog doen van de hoogste belastingschijf. Want dat is een probleem bi jde VVD: de rijkste profiteren altijd het meest bij hen en als die 1800 naar die man gaat, gaat het elders weg omdat de VVD pretendeert te bezuinigen. Maar jij bent een spreekbuis van de VVD, dus zulke dingen wil je natuurlijk niet zien.
Die rijke man zelf gelukkig wel: hij zei al dat hij niet op de VVD gaat stemmen
en rara, het zijn nu net die twee gezinnen die hun eigen risico gebruiken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De premie zal trouwens gemiddeld 50 euro lager zijn per verzekeringsplichtige vanwege de besparing die wordt behaald met de verhoging van het eigen risico. Per saldo is het dus 40 euro wat je duurder uit zou kunnen zijn indien je je totale eigen risico gebruikt.
En niet beginnen over verhogingen van de premie want die heb je altijd, ongeacht welke politieke partij.
Een puntje dat ik trouwens nog mis is dat de VVD wil gaan snijden in het basispakket, ook dat kan mensen op extra kosten gaan jagen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:44 schreef Wokkel het volgende:De premie zal trouwens gemiddeld 50 euro lager zijn per verzekeringsplichtige vanwege de besparing die wordt behaald met de verhoging van het eigen risico. Per saldo is het dus 40 euro wat je duurder uit zou kunnen zijn indien je je totale eigen risico gebruikt.
Moeten ze vooral doen. Gezien de uitleg van Netwerk gaan ze daar compleet natquote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:51 schreef eriksd het volgende:
http://nos.nl/artikel/160(...)r-journalistiek.html
Rutte zei gisteren ook dat hij het al had uitgerekend...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat dat ze het gegeven hebben nadat Rutte dreigde af te zeggen? Dat heeft Rutte gister in de uitzending al gezegd, ook dat ze de informatie kregen om 13:30.
Enige waar onenigheid over is, is het al dan niet contact hebben met de econoom. VVD zegt van wel, Netwerk zegt van niet. En de volledigheid van de gegevens, Netwerk zegt alles gegeven te hebben, VVD zegt alleen de berekeningen te hebben gehad en die waren onvolledig.
RTL is erg neutraal gebleken tot nu toe in hun analyses. Reclames? Tjah, daar gaan ze niet over bij RTL. Iedereen mag daar reclame kopen alleen VVD is de enige die dat doet omdat zij als enige de financiën goed op orde hebben zodat ze die dure reclame ook kunnen betalen. Heeft niks met de politieke voorkeur van de zender te maken. Ik verwacht een prima sommetje vanavond van RTLquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
wie vertrouwt RTL nog? die spreken naar hun broodheer. dan kom ik weer bij de transparantie: je weet niet wie hun broodheren zijn. wat je wel weet is dat je wordt gebombardeerd met VVD reclames op RTL (daardoor kunnen ze hun programma's maken) en ze absoluut niet objectief zijn. was weer erg typisch dat ze rutte direct een podium gunden op de TV. en wat je ook weet is dat hun moederbedrijf, bertelsmann, ook een denktank onderhoudt, de bertelsmann stiftung. die heeft een duidelijke politieke kleur
Nou kan ik natuurlijk zeggen dat Rutte het waarschijnlijk had over de gemiddelde voor die bevolkingsgroepen en niet op basis van alle gegevens die netwerk had, maar maakt het echt uit?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rutte zei gisteren ook dat hij het al had uitgerekend...
welja. Er zit al bijna niks in.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:48 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Een puntje dat ik trouwens nog mis is dat de VVD wil gaan snijden in het basispakket, ook dat kan mensen op extra kosten gaan jagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |