abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82032455
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

En dan komen we op 520 euro terecht voor een jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste zaken heb ik er natuurlijk bij gerekend. Maar hoeveel bijstandsgerechtigden zullen er 10 katten op nahouden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:45:18 #277
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82032470
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ow zo makkelijk maar ow zo effectief helaas voor rechts om dat steeds aan te halen. kijk eens naar de VS en UK. ze stoppen daar echt niet zo makkelijk mee.
Dan moeten ze misschien maar 'cold turkey' gaan.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82032492
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:42 schreef Zith het volgende:

[..]

Yvonne post toch
[..]

Lees je niet of leg je die connectie niet?

ik zeg toch niet dat yvonne onzin blêrt?
Maar dat ik het verhaal van die éne bijstandsmoeder zwak vond overkomen als ze wel op tv bij haar voordeur wil vertellen hoe verschrikkelijk ze het wel niet heeft maar de woonkamer absoluut niet wilde laten zien.
pi_82032498
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan moeten ze misschien maar 'cold turkey' gaan.
Blijkt niet te gebeuren
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:52:30 #280
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82032739
oops verkeerde user
pi_82032755
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Blijkt niet te gebeuren
Dus dan moet de samenleving maar hier voor betalen? Ik heb niks tegen mensen die roken, ik erger mezelf zelfs enorm aan de hype om roken steeds duurder en onmogelijker te maken, maar als je geld weet te vinden om van te roken, te drinken of te gokken, dan moet je niet klagen over financiële problemen. Dat soort mensen hoef je van mij geen extra geld toe te stoppen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:53:43 #282
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82032778
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef yvonne het volgende:
Ik kom nog maar eens melden dat je op tv nooit de échte bijstander zult zien,
die schaamt zich kapot namelijk, heeft geen enkele luxe en wil gewoon met rust gelaten worden.
De bijstander die je op tv ziet hebben het nog relatief goed.
Ik heb heel veel ervaring met mensen in de echte bijstand. De situatie die jij schetst is niet die van de bijstand maar mesen die in de schuldsanering zitten. Ik heb ook wel in huizen gestaan die bijan leeg zijn en waar je kan zien dat het geen vetpot is. De andere bijstanders zitten meestal in veel te veel troep waarbij je kan afvragen had het niet gekocht dan had ik hier nu niet de energie staan afsluiten.
pi_82032834
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:23 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Kom op zeg. Het is toch van de zotte dat mensen die het minder hebben straks wakker liggen dankzij de vvd of ze de huur nog wel kunnen betalen terwijl degene die het toch al breed hebben misschien vier keer in plaats van vijf keer op vakantie kunnen
Dat dus.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:55:35 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82032836
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:53 schreef marky het volgende:

[..]

Ik heb heel veel ervaring met mensen in de echte bijstand. De situatie die jij schetst is niet die van de bijstand maar mesen die in de schuldsanering zitten. Ik heb ook wel in huizen gestaan die bijan leeg zijn en waar je kan zien dat het geen vetpot is. Helaas is dat echt maar heel zeldzaam. De andere bijstanders zitten meestal in veel te veel troep waarbij je kan afvragen had het niet gekocht dan had ik hier nu niet de energie staan afsluiten.
Dat bedoel je vast niet zoals het er staat...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_82032878
Ik denk dat we moeten oppassen met kijken in andermans portemonnee. Dus veroordelen dat er een kat rondloopt, er 2 stoelen staan ipv 1, er gerookt wordt, er ook niet-euroshopper producten in het kastje staan, het zoontje een Ralf Lauran polo draagt, etc. Beter is, kijken wat er normalitair binnenkomt en uitgaat
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:59:23 #286
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82032977
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat yvonne onzin blêrt?
Maar dat ik het verhaal van die éne bijstandsmoeder zwak vond overkomen als ze wel op tv bij haar voordeur wil vertellen hoe verschrikkelijk ze het wel niet heeft maar de woonkamer absoluut niet wilde laten zien.
Het verhaal van bijstands moeders is vaak zwak. Er is vaak geen reden waarom ze niet werken. Meestal is het omdat ze graag bij de kids thuis zijn. De vraag is... is het terecht dat ze thuis zit en gebruik maakt van allerlij toelages terwijl ze gezond genoeg zijn om gewoon een baan te zoeken.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:47 #287
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82033037
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat bedoel je vast niet zoals het er staat...
Nee stond er nog voor iets anders dat ik reeds had veranderd dus inmiddels ook weggehaald.
pi_82033056
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus dan moet de samenleving maar hier voor betalen?
Nee zeker niet maar het blijkt dan ten kostte te gaan van de kwaliteit van het eten voor bv de kinderen. En dat is een kwalijke zaak. Je kan mensen best veel minder geld geven maar of dat een prikkel is om te stoppen met roken en werk te zoeken. Ik betwijfel het.

Daarom ben ik ervoor om werken financieel veel aantrekkelijker te maken ipv uitkering trekken nog minder aantrekkelijk.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:01:55 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82033083
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus dan moet de samenleving maar hier voor betalen? Ik heb niks tegen mensen die roken, ik erger mezelf zelfs enorm aan de hype om roken steeds duurder en onmogelijker te maken, maar als je geld weet te vinden om van te roken, te drinken of te gokken, dan moet je niet klagen over financiële problemen. Dat soort mensen hoef je van mij geen extra geld toe te stoppen.
en zo blijven dit soort problemen in stand. je zult me wrs. niet geloven maar in landen met nog karigere voorzieningen (en dat zit niet eens alleen in geld; ook in de normen voor woningen bijvoorbeeld, in de UK hanteert men aanzienlijk lagere minimumeisen voor sociale huurwoningen) zijn deze problemen alleen maar groter.
in plaats van dit soort mensen naarbeneden te duwen moet je ze omhoog trekken zodat het uiteindelijk productieve belastingbetalende burgers worden. is voor het land als geheel beter. voor sommigen ook niet omdat die dan wat concurrentie erbij krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:03:18 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82033134
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:00 schreef marky het volgende:

[..]

Nee stond er nog voor iets anders dat ik reeds had veranderd dus inmiddels ook weggehaald.
Gelukkig maar!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:05:59 #291
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82033222
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:01 schreef du_ke het volgende:
Daarom ben ik ervoor om werken financieel veel aantrekkelijker te maken ipv uitkering trekken nog minder aantrekkelijk.
Ik ben voor een combinatie van beiden.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:06:05 #292
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82033227
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

en zo blijven dit soort problemen in stand. je zult me wrs. niet geloven maar in landen met nog karigere voorzieningen (en dat zit niet eens alleen in geld; ook in de normen voor woningen bijvoorbeeld, in de UK hanteert men aanzienlijk lagere minimumeisen voor sociale huurwoningen) zijn deze problemen alleen maar groter.
in plaats van dit soort mensen naarbeneden te duwen moet je ze omhoog trekken zodat het uiteindelijk productieve belastingbetalende burgers worden. is voor het land als geheel beter. voor sommigen ook niet omdat die dan wat concurrentie erbij krijgen.
En dat doe je niet door ze te pamperen (dat doen we namelijk al jaren en werkt niet). Het moet dus echt moeilijker worden om al die toelages te krijgen en makkelijker en interssanter worden gemaakt om te gaan werken.
  Admin vrijdag 28 mei 2010 @ 19:07:05 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_82033258
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:59 schreef marky het volgende:

[..]

Het verhaal van bijstands moeders is vaak zwak. Er is vaak geen reden waarom ze niet werken. Meestal is het omdat ze graag bij de kids thuis zijn. De vraag is... is het terecht dat ze thuis zit en gebruik maakt van allerlij toelages terwijl ze gezond genoeg zijn om gewoon een baan te zoeken.
ho! Ik heb het niet over bijstandsmoeders, er zijn meer mensen in de bijstand dan alleen maar de cliche..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_82033344
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:06 schreef marky het volgende:

[..]

En dat doe je niet door ze te pamperen (dat doen we namelijk al jaren en werkt niet). Het moet dus echt moeilijker worden om al die toelages te krijgen en makkelijker en interssanter worden gemaakt om te gaan werken.
Denk jij echt dat al die mensen in de bijstand niks doen ofzo? Om te werken, moet er werkgelegenheid zijn en die is er niet. En die komt er al helemaal niet als de VVD aan de macht komt.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:15:38 #295
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_82033654
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:08 schreef LetItBleed het volgende:

[..]

Denk jij echt dat al die mensen in de bijstand niks doen ofzo? Om te werken, moet er werkgelegenheid zijn en die is er niet. En die komt er al helemaal niet als de VVD aan de macht komt.
Oh ja, dacht dat ervoor de VVD anders was door berekend dat er 400000 banen bij kwamen.

Volgende week in de elsevier het verhaal van drie bijstandsmoeders die zijn gaan werken, maar liever weer terug gaan naar de oude situatie omdat ze er niet op vooruit gingen.

Want zoals altijd zijn er twee kanten van het verhaal.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:16:44 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82033717
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:15 schreef Tweek het volgende:

[..]

Oh ja, dacht dat ervoor de VVD anders was door berekend dat er 400000 banen bij kwamen.
Over HOEVEEL jaar ook alweer???
pi_82033821
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:15 schreef Tweek het volgende:

[..]

Volgende week in de elsevier het verhaal van drie bijstandsmoeders die zijn gaan werken, maar liever weer terug gaan naar de oude situatie omdat ze er niet op vooruit gingen.

Want zoals altijd zijn er twee kanten van het verhaal.
Ja, dat is doorberekend. Maar dan moet je wel even kijken wat voor banen dat zijn. Dat zijn allemaal kleine prutsbanen waarbij mensen het minimumloon gaan verdienen. Daarmee spoor je mensen juist aan om de bijstand in te gaan. Waarom kijkt iedereen naar kwantiteit. Als jij 400000 1 cent muntjes hebt heb je toch ook niet meer geld dan als je 100 briefjes van 500 euro hebt? Het gaat er niet om hoeveel banen je creeert, je moet goede banen creeeren. Daarmee kan je de economie weer op gang trekken en dat is uiteindelijk voor iedereen voordelig.
pi_82033900
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:18 schreef LetItBleed het volgende:

[..]

Ja, dat is doorberekend. Maar dan moet je wel even kijken wat voor banen dat zijn. Dat zijn allemaal kleine prutsbanen waarbij mensen het minimumloon gaan verdienen. Daarmee spoor je mensen juist aan om de bijstand in te gaan. Waarom kijkt iedereen naar kwantiteit. Als jij 400000 1 cent muntjes hebt heb je toch ook niet meer geld dan als je 100 briefjes van 500 euro hebt? Het gaat er niet om hoeveel banen je creeert, je moet goede banen creeeren. Daarmee kan je de economie weer op gang trekken en dat is uiteindelijk voor iedereen voordelig.
Of de bijstand dus onaantrekkelijker maken door minder regelingen of wat dan ook eromheen. Zodat ze dus evt wel voor het werk moeten kiezen.
pi_82033951
Ik zie al een paar flaws in die VVD berekening:

* De scholingsuitgaven worden vervangen door een lening, de VVD zadelt die bijstandsmevrouw dus met een schuld op.

* Het kindsgebonden budget wordt in die berekening gecompenseerd door bijzondere bijstand. Dat is een aanname die de VVD niet kan hardmaken, die bijzondere bijstand krijg je alleen als je echt met ernstige tekorten komt te zitten, en bovendien is dat afhankelijk van de nukken van de lokale politiek want de gemeente moet hiervoor toestemming geven.

Ik ga nu eerst eten, straks verder schieten op die berekening
pi_82034017
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:20 schreef Laydina het volgende:

[..]

Of de bijstand dus onaantrekkelijker maken door minder regelingen of wat dan ook eromheen. Zodat ze dus evt wel voor het werk moeten kiezen.
ja, maar dan moet je dus wel banen hebben. Iedereen moet er tenslotte op vooruit gaan toch? En in dat plan van de vvd krijgen we in 2040 allemaal mooie banen erbij, maar eerst krijg je de working poor: mensen die keihard werken en meerdere banen hebben en toch nog minder verdienen dan iemand die 1 goede baan heeft. Al die belastingverlagingen van de VVD gaan ten koste van iets, en ik ben bang dat dat ten koste gaat van goede CAO's voor bijvoorbeeld het onderwijs en de zorg, en zie je daar maar eens uit te redden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')