Erg suggestieve TT en OPquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:57 schreef eriksd het volgende:
De gemoederen zijn behoorlijk verhit na de uitzending van Netwerk van gisteren. Econoom Alex Klein deed onderzoek naar de uitslag van het VVD-programma voor drie concrete gezinnen. De berekeningen zijn inmiddels gepubliceerd op de site van Netwerk.
Enkele opmerkingen vooraf:
Alex Klein is marketingdocent
De bijstandsmoeder stemt VVD, en heeft een eigen bedrijfje
De rijke ondernemer is lid van het CDA
De boze student is raadslid voor Groenlinks
Ook de inhoudelijke berekeningen van Netwerk getuigen niet van veel kwaliteit:
- Huurverhogingen van 10% in één jaar?
- Afschaffing PGB?
- Verlagingen inkomstenbelasting niet meegenomen
- Eigen risico per definitie lastenverzwaring?
Het wachten is op het antwoord van de VVD.
Jouw subjectieve feiten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:03 schreef eriksd het volgende:
Valt mee, gewoon feiten.
Nogmaals: Netwerk suggereert helemaal niet dat het PGB wordt afgeschaft. Enkel de begeleiding in het PGB wordt afgeschaft. Dit wordt ook nadrukkelijk gezegd in de reportage.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:57 schreef eriksd het volgende:
De gemoederen zijn behoorlijk verhit na de uitzending van Netwerk van gisteren. Econoom Alex Klein deed onderzoek naar de uitslag van het VVD-programma voor drie concrete gezinnen. De berekeningen zijn inmiddels gepubliceerd op de site van Netwerk.
Enkele opmerkingen vooraf:
Alex Klein is marketingdocent
De bijstandsmoeder stemt VVD, en heeft een eigen bedrijfje
De rijke ondernemer is lid van het CDA
De boze student is raadslid voor Groenlinks
Ook de inhoudelijke berekeningen van Netwerk getuigen niet van veel kwaliteit:
- Huurverhogingen van 10% in één jaar?
- Afschaffing PGB?
- Verlagingen inkomstenbelasting niet meegenomen
- Eigen risico per definitie lastenverzwaring?
Het wachten is op het antwoord van de VVD.
Bron?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:05 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jouw subjectieve feiten.
Het feit is dat de VVD Nederland uitkleed. Jakhalzen zijn het. Botte bijl hakkers.
Wat is Nederland? Een staat inderdaad. En waardoor is er een staat? Door belastingen. En wat wil links verhogen? Precies.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:05 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jouw subjectieve feiten.
Het feit is dat de VVD Nederland uitkleed. Jakhalzen zijn het. Botte bijl hakkers.
‘Dat de kiezer dit allemaal wil is verbazingwekkend’, zegt Hans Stegeman, Nederland-econoom bij Rabobank. ‘Door zo hard te snijden in de sociale zekerheid gaat het VVD-programma tot 2015 ten koste van de groei en gaat de werkloosheid waarschijnlijk omhoog. En als je vervolgens je baan kwijtraakt, dan krijg je minder uitkering.’quote:
En dat is geen subjectief feit natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:05 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jouw subjectieve feiten.
Je krijgt minder lang een uitkering, die wel hoger is. Dat bedoelt hij.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
‘Dat de kiezer dit allemaal wil is verbazingwekkend’, zegt Hans Stegeman, Nederland-econoom bij Rabobank. ‘Door zo hard te snijden in de sociale zekerheid gaat het VVD-programma tot 2015 ten koste van de groei en gaat de werkloosheid waarschijnlijk omhoog. En als je vervolgens je baan kwijtraakt, dan krijg je minder uitkering.’
Ook Bas Jacobs, hoogleraar economie en openbare financiën aan de Erasmus Universiteit, zegt dat zwaar bezuinigen op korte termijn leidt tot hogere werkloosheid. ‘Het CPB rekent op ruim 1 procent extra tot 2015 als de VVD haar zin krijgt.
en 1001 andere bronnen
http://www.netwerk.tv./artikelen/hoe-rekende-netwerkquote:• In de CPB-doorrekening staat op pagina 109 dat de VVD bespaart op de awbz door 'het schrappen van begeleiding (1 mld euro)'. Econoom Klein leidde daaruit af dat voor dit gezin het onderdeel 'begeleiding' van het pgb voor hun dochter zou gaan vervallen.
• In het gunstigste geval betekent het voor dit gezin dat 2/12e deel van hun pgb vervalt. 2/12e x 18.664 euro = 3100 euro. In het ernstigste geval vervalt 4 uur van de huidige begeleiding: 4/14e van 18.664 euro is 5300 euro. NB: De VVD bestrijdt deze consequentie, maar erkent wel dat de CPB-zinsnede tot verwarring kan leiden.
Dus als ik het goed begrijp wilt de VVD de begeleiding uit de Awbz laten verdwijnen en niet uit het PGB vanuit de Wmo?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:08 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.netwerk.tv./artikelen/hoe-rekende-netwerk
Ten onrechte wordt de aanname gemaakt dat de begeleiding voor het verstandelijk gehandicapte kind wordt afgeschaft. Het gezin gaat er volgens de netwerk berekening dus niet 5300 op achteruit, maar 180 euro.
Bijstandsmoeder is niet blij met Netwerk
http://www.mediacourant.nl/?p=70316
De begeleiding in de AWBZ wordt afgeschaft, niet in de PGB. De PGB is een vrij besteedbare toelage die dus door het gezin aan begeleiding wordt uitgegeven. Nergens in het programma van de VVD staat dat de zware PGB wordt afgeschaft of dat voortaan binnen de PGB geen begeleiding meer mag worden bekostigd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nogmaals: Netwerk suggereert helemaal niet dat het PGB wordt afgeschaft. Enkel de begeleiding in het PGB wordt afgeschaft. Dit wordt ook nadrukkelijk gezegd in de reportage.
Dit klopt ook met de plannen van de VVD en de berekening op de site van Netwerk wat dit voorbeeld betreft klopt ook gewoon.
Wat is er subjectief aan? Er staan geen onwaarheden in voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:09 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Yep...en ik vul je topic op dezelfde manier als de OP gemaakt is. Als subjectiviteit de boventoon voert is dat voor mij ook absoluut geen probleem.
Het is goed. Je zou de OP en TT moeten aanpassen. Maar goed, volgens mij stemt de MOD ook VVD. Lijkt wel de telegraaf hier.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:10 schreef timmmmm het volgende:
Hou het inhoudelijk, in plaats van doorzemeren over OPs en TTs. Het gaat hier om netwerk en de VVD
De daadwerkelijk quotes op twitter:quote:Huilende bijstandsmoeder niet blij met Netwerk
Geplaatst op vrijdag 28 mei 2010 om 12:28
Erna Smeekens, de bijstandsmoeder die donderdag in EO Netwerk in huilen uitbarstte toen zij met de VVD-plannen werd geconfronteerd, is niet blij met de uitzending van het programma. Volgens Smeekens heeft de EO wel heel erg de nadruk gelegd op haar tranen. “Ik had wel gedacht dat ze precies dát stukje eruit zouden pikken. Wel érg weinig voor drie uur filmen“, zegt ze op Twitter.
quote:http://twitter.com/Cristien1/status/14857711420: @FemkeHalsema Rutte kreeg te zien en horen dat de bijstandmoeders kapot gaan door zijn plan #huilendemoedersoptv
http://twitter.com/ernasmeekens/status/14859256392Cristien1 Ze krijgen ons niet kapot hoor. TV pakt van 3 uur filmen 3 min, en dat is dan precies die min. wanhoop. Maar t gaat niet gebeuren
Eenzijdige feitenquote:
mocht dit echt zo zijn... wat een slinkse media danquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:12 schreef Jud1th het volgende:
Prachtig voorbeeldje spin, dit artikel:
[..]
De daadwerkelijk quotes op twitter:
[..]
Op dit moment worden er tientallen telefoontjes gepleegd vanuit het VVD Partijkantoor. Het zou me niets verbazen als de mevrouw in kwestie over een half jaar in een nieuwe auto rondtuft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:12 schreef Jud1th het volgende:
[..]
[..]
Is dit dan ook niet een subjectieve feit?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:05 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jouw subjectieve feiten.
Tuurlijk, wat een onzin postquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:13 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Op dit moment worden er tientallen telefoontjes gepleegd vanuit het VVD Partijkantoor. Het zou me niets verbazen als de mevrouw in kwestie over een half jaar in een nieuwe auto rondtuft.
Is dat ook weer niet goed?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:13 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Op dit moment worden er tientallen telefoontjes gepleegd vanuit het VVD Partijkantoor. Het zou me niets verbazen als de mevrouw in kwestie over een half jaar in een nieuwe auto rondtuft.
Die vond een paar minuten Netwerk al spannend. Nu wordt ze de Nederlandse Joe the Plumberquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:14 schreef Tweek het volgende:
Blog van haar van voor de uitzending: http://www.vrouwonline.nl/weblog/ernaerna/6537/netwerk
Oh ja, het is een complot. De VVD gaat haar zwijggeld betalen natuurlijk. Dat we dat niet doorhadden zeg.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:13 schreef dramatiek het volgende:
Het ontgaat me wat de tweet van Halsema hiermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:12 schreef Jud1th het volgende:
[..]
[..]
Waarom komt google dan met dit resultaat?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:12 schreef Jud1th het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar heeft Erna het snel aangepast.quote:erna smeekens (ernasmeekens) on Twitterhad wel gedacht dat ze precies dát stukje eruit zouden pikken, maar was al met al wel érg weinig voor 3 uur filmen. Heb veeeel meer gezegd. about 13 hours ...
twitter.com/ernasmeekens
quote:had wel gedacht dat ze precies dát stukje eruit zouden pikken, maar was al met al wel érg weinig voor 3 uur filmen. Heb veeeel meer gezegd.
about 13 hours ago via TweetDeck
http://tinyurl.com/33dbocmquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er subjectief aan? Er staan geen onwaarheden in voor zover ik weet.
Ik wist dat je daarmee zou komen. Punt voor jouquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |