abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:31:13 #251
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_85127882
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:19 schreef iamredleader het volgende:
Dank voor de update, helaas had ik dit wel verwacht. Dit is geen rationeel denken/handelen, maar pure emotie. En deze vent is pissed. Wellicht onterecht, maar hij uit dit op een ontzettend vervelende wijze.

Hopelijk houdt het een keertje op.... :{
Waarschijnlijk pas als die kerel tussen 6 plankjes ligt. :{
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_85128026
Ik denk dat als je die kerel een procesverbod oplegt, hij gaat doorprocederen tot in Europa omdat zo genaamd zijn rechten zijn geschonden. :')
pi_85128308
Misschien moet de wet dusdanig aangepast worden dat als een rechtzaken over gelijksoortige zaken 3 maal gevoerd zijn en 3 maal door eiser verloren zijn,de eiser voor iedere volgende rechtzaak een steeds hoger wordende waardeborgsom moet storten.

Ook moet het voor de gedaagde partij en de rechtelijke macht eenvoudiger worden een rechtzaak af te wijzen onder verwijzing van de reeds gevoerde en verloren zaken (jurisprudentie) in de uitspraak kan dan de waardeborgsom aan de winnende partij worden toegewezen,hoe meer rechtzaken hij voert des te meer geld hij verliest en.... uiteraard het niet mogelijk maken dat hij rechtzaken kan gaan voeren op kosten van de gemeenschap.

Veel succes met jullie gevecht tegen deze mafkees!

:W
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:26:28 #254
304781 Updraft
Godzijdank ben ik een atheïst
pi_85135127
Om even in één klap te reageren op de reacties:

Het Nederlands recht zit nu eenmaal zo in elkaar dat de verliezende partij alleen veroordeeld kan worden in de proceskosten. Dat zijn de grifierkosten en nog een aantal posten. Meestal komt dit niet boven de ¤1000 uit. De advocaatkosten zijn ongeacht de uitkomst voor rekening van eigen partij.
Dus die buurman kan nog 15 rechtzaken tegen je beginnen waarin hij 15x in het ongelijk wordt gesteld, puntje bij paaltje ben jij gewoon 15x advocaatkosten kwijt...

Civiel rechtelijk is het zeer moeilijk (lees: onmogelijk) om die advocaatkosten terug te vorderen. Zo zit het Nederlands recht nu eenmaal in elkaar.

Om nog even iets recht te zetten. De buurman is niet gefrustreerd. Hij is mentaal gewoon volledig ziek.
Er is geen enkel bewijs die zijn eisen rechtvaardigt. Dat weet hij, dat weten alle instanties en dat weet zijn advocaat ook. Daarom zijn waarschijnlijk al 2 verschillende bureaus afgehaakt. :')
Het gaat hem gewoon puur om het irriteren, treiteren en vertragen.

Hij heeft verschillende gemeentelijke projecten in de buurt ook al lang opgehouden door het aanklagen van de gemeente inzake 'verkwisting van geld'. Allemaal verloren natuurlijk, maar het vertraagd wel weer. Iets wat hem kennelijk genoegen schept.

Wanneer de zaak straks tot uitspraak komt, is het hoogstwaarschijnlijk dat dit dus volledig in zijn nadeel gebeurt. Wat nu al min of meer vast staat is dat hij hierna gewoon weer een zaak begint over een ander pieteleuitig feitje. Wellicht claimt hij dan gewoon alle grond of een ander stuk. Het zijn andere eisen dus dan is een nieuwe zaak gerechtvaardigd. En het Nederlandse recht is hier zeer soepel in: iedereen mag zaken beginnen, ookal gaan ze infeite om hetzelfde.

Tot slote de publiciteit. Het generen van publiciteit heeft waarschijnlijk weinig zin. Het zou zijn ego toch alleen maar strelen. Tot in de weide omtrek staat hij bekend als een sekreet, een gestoorde idioot en ga zo maar door. Sociaal gezien heeft hij niets te verliezen. Hij zou er waarschijnlijk alleen maar van genieten.

Het politieke idee is interessant. Bedankt voor deze tip, ik zal het eens aanhangig maken bij een partij! :)
pi_85135634
Damn.. Goed dat je zo rustig blijft..
Een ander had misschien z'n tent alleen in de hens gezet.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85136019
Ik had zijn huis in de fik gestoken. ;(

[ Bericht 57% gewijzigd door CantFazeMe op 11-08-2010 12:58:38 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:58:11 #257
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_85136335
Veel succes hiermee... Ik kan over het algemeen ook lang rustig blijven maar in dit geval was ik toch echt een keer per ongeluk door zijn schutting gaan zagen oid.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_85136662
Ik had hem net zo hard terug geziekt denk ik. Pizza's laten bezorgen, brandweer bellen, dingen bestellen op zijn naam.. :N Echt niet te geloven dat dit gewoon ongestraft kan.

Zal wel met de grondwet te maken hebben, dat niemand je tegen kan houden om naar de rechter te gaan o.i.d. :N
pi_85137244
Echt.. respect dat je hem nog niet voor z'n bek geslagen hebt of zo :D
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_85137756
Lapje rosbief naar binnen door de brievenbus als hij een paar weken op vakantie is... Of open zak met stront en gist uit het koelvak (niet droog!) van de supermarkt... :% Schijnt een favoriete wraakmethode te zijn in het zwarte-zeegebied.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:41:53 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85138066
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:34 schreef Sessy het volgende:
Lapje rosbief naar binnen door de brievenbus als hij een paar weken op vakantie is... Of open zak met stront en gist uit het koelvak (niet droog!) van de supermarkt... :% Schijnt een favoriete wraakmethode te zijn in het zwarte-zeegebied.
Een haring is dan nog beter. :')
pi_85138260
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:34 schreef Sessy het volgende:
Deuren en ramen dichtpurren doet et ook goed..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85138332
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een haring is dan nog beter. :')
Garnalen in de gordijnroedes is schijnbaar ook een goede, al moet je daarvoor binnen komen. :{
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:50:20 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85138400
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:48 schreef Sessy het volgende:

[..]

Garnalen in de gordijnroedes is schijnbaar ook een goede, al moet je daarvoor binnen komen. :{
Da's niet zo moeilijk. Ik heb 2 keer een sleutel afgebroken in het slot van mijn voordeur. De slotenmaker had hem in een paar seconden open. :')
pi_85138530
Had de vorige eigenaar van jouw perceel ook zo'n heibel met die man?

En wat is eigenlijk de achtergrond van hem, was hij vroeger zelf ambtenaar ofzo?

Het is te hopen voor je dat hij op deze manier snel door z'n vermogen heen raakt, want met 72 jaar kan hij het nog wel een jaartje of 10-15 uithouden naast je.
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:07:44 #266
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85147476
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:07 schreef Green1 het volgende:
Ik had hem net zo hard terug geziekt denk ik. Pizza's laten bezorgen, brandweer bellen, dingen bestellen op zijn naam.. :N Echt niet te geloven dat dit gewoon ongestraft kan.

Zal wel met de grondwet te maken hebben, dat niemand je tegen kan houden om naar de rechter te gaan o.i.d. :N
Jij gaat niet die man zieken, maar hardwerkende ondernemers... of betaal jij de pizza achteraf, de kosten van de brandweer en de dingen die je bestelt op zijn naam maar niet betaald.

Ik kan hier in Rotterdam een moordzaak herinneren waarbij een verdachte vrij is gesproken nadat ie de buurvrouw met een mes heeft doodgestoken. Ook die werd continue bedreigd, lastiggevallen, geterroriseerd.

Misschien een optie om meneer even volledig in elkaar te rossen? Dan ben je gewoon ontoerekeningsvatbaar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
pi_85149487
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:07 schreef Inlognaam het volgende:

Misschien een optie om meneer even volledig in elkaar te rossen? Dan ben je gewoon ontoerekeningsvatbaar..
Als je geen verstand hebt van het strafrecht moet je anders echt even niet dat soort adviezen gaan geven. Je bent in Nederland alleen ontoerekeningsvatbaar als je geen besef meer hebt van je acties en de gevolgen daarvan, en dit niet aan je eigen schuld (bijv. drugs) te wijten is. Denk daarbij mensen met schizofrenie en een psychose of zo. Voorts werkt men in Nederland, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amerika, niet met verminderde toerekeningsvatbaarheid.

Ook een beroep op noodweer of noodweerexces gaat niet op. Voor het eerste is het nodig dat je jezelf (of een ander) verdedigt tegen een aanval op je lijf, goed etc, en dat je hierbij adequaat en subsidiair te werk gaat. Dat betekent dat als je tasje afgepakt wordt, je niet even de aanvaller met de auto mag overrijden, want dat is te zwaar vergeleken met de aanval zelf. Je mag je onder omstandigheden ook nog verdedigen VOOR dat de aanval plaatsvindt, maar dan moet je jezelf er ook redelijkerwijs (dwz: elk anders zou zich ook zo voelen) door bedreigd voelen, en je voor de rechter slepen gaat trouwens sowieso helemaal niet als aanval tellen. Voor noodweerexces wordt de eis van subsidiariteit losgelaten, maar komt er de eis bij dat je overreageerde ten gevolge van en TIJDENS de aanval en dus niet door iets wat zich daarVOOR heeft afgespeeld (bijv. bij mishandelde vrouwen en zo).

Aangezien je hier geen aanval hebt en ook geen dreiging ervan en het bovendien te betwijfelen valt of je inderdaad redelijkerwijs bang moet zijn voor een bejaarde, loopt het daar alleen al op stuk. Die buurvrouw in jouw zaak zal waarschijnlijk wel heel dreigend zijn geweest op de een of andere manier (misschien stond ze daar met een pan hete olie, weet jij veel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')