Schuldig bewezen aan wat precies?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea is inmiddels zo vaak schuldig bewezen dat ik weinig waarde meer hecht aan het 'onschuldig tot tegendeel bewezen'-idee wat hen betreft.
Jawel! Juist op basis van dat incident start de VS de anti-DPRK lobby weer. Lekker boycotten tot ze stikken van ellende.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef waht het volgende:
[..]
Al is Noord Korea niet schuldig aan het tot zinken brengen van dat schip, het verandert helemaal niks aan de toestand in Noord Korea of de daden van het regime aldaar.
Ik snap trouwens niet waarom de geheime diensten van de VS niet eerder al de voltallige kop van dat land hebben uitgemoord. Dat hebben ze zeker niet geschuwd in het verleden, in tientallen landen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jawel! Juist op basis van dat incident start de VS de anti-DPRK lobby weer. Lekker boycotten tot ze stikken van ellende.
Dat lukt simpelweg niet. Dat lukte immers ook niet bij Castro. Daar is het tientallen keer bij geprobeerd.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet waarom de geheime diensten van de VS niet eerder al de voltallige kop van dat land hebben uitgemoord. Dat hebben ze zeker niet geschuwd in het verleden, in tientallen landen.
Maar in dit geval gaat het niet om Kim Jong-Il met 30 lijken om hem heen, maar om Kim Jong-Il met het stelselmatig martelen van het Noord Koreaanse volk terwijl hij in weelde leeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:44 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik verdedig het beleid van Noord-Korea niet, ik verdedig alleen het recht van een verdachte om tot eventuele schuld bewezen is, zijn onschuld vast te houden. Al werd Kim Jong Il midden op de Champs-Elysees aangetroffen met dertig Franse lijken om hem heen en een rokend machinegeweer in z'n poten, dan nog kan het anders zijn dan je denkt, kan-ie er in geluisd zijn, en wat niet al. Dus eerlijk onderzoek en goede bewijsvoering. Ik heb Irak al meegemaakt en zoiets, hoewel de leiding daar bestaat uit bijzonder grote klootzakken, kun je niet zomaar doen. Met het 'schuldig, finito' argument verlaag je je tot het niveau van een gemiddeld Noord-Koreaans showproces.
Laten we het algeheel wanbeleid noemen. Schending van mensenrechten en dergelijke.quote:
Wat wil jij doen aan het Noord Korea-probleem?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jawel! Juist op basis van dat incident start de VS de anti-DPRK lobby weer. Lekker boycotten tot ze stikken van ellende.
Ze kunnen het echt wel hoor. Net zoals bij Castro was het gewoon gelukt als ze gestopt waren om het te proberen. Het punt is dat het niet meer loont. Misschien is Noord Korea met Jong-il wel beter dan zonder.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat lukt simpelweg niet. Dat lukte immers ook niet bij Castro. Daar is het tientallen keer bij geprobeerd.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:55 schreef waht het volgende:
[..]
Misschien is Noord Korea met Jong-il wel beter dan zonder.
Ze hebben tegenwoordig raketten die door schoorstenen heen kunnen qua precisie. Ze kunnen het best, ze willen het niet. Hebben er blijkbaar geen baat bij. Punt is dat de kosten van het uit grenzeloze armoede verheffen tot een Westers verlicht land van Noord-Korea, gewoonweg niet opwegen tegen de baten. Dit is een economische wereld, dus op zich is het goed te begrijpen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat lukt simpelweg niet. Dat lukte immers ook niet bij Castro. Daar is het tientallen keer bij geprobeerd.
Martelen. Zoals in Guantanamo Bay gebeurt?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:54 schreef waht het volgende:
[..]
Maar in dit geval gaat het niet om Kim Jong-Il met 30 lijken om hem heen, maar om Kim Jong-Il met het stelselmatig martelen van het Noord Koreaanse volk terwijl hij in weelde leeft.
[..]
En algemeen wanbeleid. Hoe denk je dat Nederland zou functioneren na massale economische sancties? Valt weinig eer te behalen dan, gezien we 60% van onze inkomsten in het buitenland verdienen.quote:Laten we het algeheel wanbeleid noemen. Schending van mensenrechten en dergelijke.
[..]
Niets. Gezien ze geen territoriale driften hebben, of zich anderszins agressief presenteren, met rust laten. En im- en export op gang helpen zodat het land zich kan herstellen.quote:Wat wil jij doen aan het Noord Korea-probleem?
Leven en laten leven. Dat is mijn persoonlijke suggestie.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:04 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig raketten die door schoorstenen heen kunnen qua precisie. Ze kunnen het best, ze willen het niet. Hebben er blijkbaar geen baat bij. Punt is dat de kosten van het uit grenzeloze armoede verheffen tot een Westers verlicht land van Noord-Korea, gewoonweg niet opwegen tegen de baten. Dit is een economische wereld, dus op zich is het goed te begrijpen.
Was het maar zo'n feest. Leven en laten leven is alleen meer uitzondering dan regel. Maar inderdaad, het loopt daar uiteindelijk wel goed af. Als we elk land met een corrupte, moordende regering moeten binnenvallen is WO3 aanstaande en bevecht iedereen iedereen in een angstaanjagende, allesvernietigende anarchie.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Dat is mijn persoonlijke suggestie.
Zo hoort het. Je kunt geen politieke stelsels van buitenaf wijzigen, zolang het land zich aan alle conventies houdt. Er is namelijk geen standaard voor. Geen "normaal". De VS acteert net alsof zij de standaard in perfectie hanteren, maar dat vind ik een misplaatst arrogante houding. Bovendien staat het CV van de VS barstensvol schendingen van internationale conventies. Tevens ook de reden waarom ze het internationaal oorlogstribunaal in Den Haag nooit wilden erkennen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Leven en laten leven is alleen meer uitzondering dan regel.
Hilarisch inderdaadquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tevens ook de reden waarom ze het internationaal oorlogstribunaal in Den Haag nooit wilden erkennen.
Ja, als je dan toch de moralistische moeder Theresa uithangt, geef dan op z'n minst het goede voorbeeld.quote:
Vet. Maak ff ergens een topic met een pm-lijstje voor geïnteresseerdenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:15 schreef Chooselife het volgende:
Ik zit trouwens in oktober in Noord-Korea.
Zal uitgebreid verslag op FOK! doen.
Kom op, gebruik je fantasie eens. Het kan altijd erger. Om maar een voorbeeld te noemen: er is nu enige stabiliteit in NK. Wat doet een leiderschapscrisis met dat land? Daar denkt iedereen natuurlijk over na. Het is niet ondenkbaar dat een leiderschapscrisis nog meer ellende veroorzaakt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Je bedoelt dit toch niet serieus hoop ik? Arm Zuid-Korea, dat ze het schijnende leiderschap van de onsterfelijke godenzoon niet mogen genieten
Dat is wel heel gaaf. Ga ik zeker bijhouden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:15 schreef Chooselife het volgende:
Dit is weer zo'n zelfde non-argument. "Maar hullie doen het ook." Wat NK doet is fout, ongeacht wat jij, ik of meneer Bush en Cheney doen/hebben gedaan.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Martelen. Zoals in Guantanamo Bay gebeurt?
Uiteraard is het de schuld van de rest van de wereld dat Kim Jong-Il honderdduizenden Koreanen in z'n concentratiekampen plaatst. Er is/was een goede reden om economische sancties op te leggen. De mantel der liefde heeft soms nut, soms niet.quote:En algemeen wanbeleid. Hoe denk je dat Nederland zou functioneren na massale economische sancties? Valt weinig eer te behalen dan, gezien we 60% van onze inkomsten in het buitenland verdienen.
Ze presenteren zich wel agressief. Dat is de kern van hun buitenlandbeleid. Welk land heeft de meeste soldaten per aantal inwoners? Juist. Wie geeft procentueel het meeste aan defensie? Juist. Wie is ook alweer die oorlog op dat schiereiland begonnen? Wie oh wie?quote:Niets. Gezien ze geen territoriale driften hebben, of zich anderszins agressief presenteren, met rust laten. En im- en export op gang helpen zodat het land zich kan herstellen.
Dat het communisme de VS tegen de borst stuit -het feitelijke probleem- is iets wat ze moeten accepteren. Ze kunnen andere soevereine staten hun superieure, kapitalistische moraal niet opdragen.
Net alsof je daar meer te zien gaat krijgen dan de standaard door de staat goedgekeurde toeristische attracties. Die reizen worden 100% gereguleerd door de staat.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:15 schreef Chooselife het volgende:
Doet iemand dan alsof?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Net alsof je daar meer te zien gaat krijgen dan de standaard door de staat goedgekeurde toeristische attracties. Die reizen worden 100% gereguleerd door de staat.
Is het ook, maar als ze worden aangevallen en niets meer te verliezen hebben, kan je zo een nuke terugverwachten natuurlijk. Nu zullen ze zo snel geen nuke gooien, omdat ze er dan al helemaal zijn geweest. Maar dreigen kan altijd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Idioot eigenlijk dat een land met concentratiekampen nog altijd ongestraft verder gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |