Het is nog meer dan het dubbele van drie jaar geleden...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:23 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry, ik kon het niet laten...
Gemeten in geld waar je nu nog maar de helft van drie jaar geleden mee koopt...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:19 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het is nog meer dan het dubbele van drie jaar geleden...
euhmmm....ben eigenlijk niet zo van het 'told you so', maar kan het deze keer niet latenquote:
Waar woon jij dan? In Zimbabwe?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Gemeten in geld waar je nu nog maar de helft van drie jaar geleden mee koopt...
Ook in Nederland koop je er nog maar half zoveel zilver voor (was een beetje om aan te geven dat je de wereld door verschillende brillen kan bekijken. Wie weet schakelt men ooit nog over op goud).quote:
Oh. Half zoveel zilver. Ja duhhuhh, dat zei ik al.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:19 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ook in Nederland koop je er nog maar half zoveel zilver voor.
Dat blijft voorlopig wel zo, denk ik.quote:Andere prijzen zijn een stuk minder gestegen. We gaan zien of dat zo blijft.
Vergeet niet dat -50% (dag 1) veel meer verlies is dan +50% (dag 2) erna. Rekenfout die veel mensen maken met dit soort zaken (en nee, zeg niet dat jij die nu maaktquote:
Best veel waarde voor zo'n stukje bedrukt papier als jer er over nadenkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:22 schreef Leonidas82 het volgende:Best veel geld voor een kleine tube zilveren muntjes als je er over nadenkt.
Waarvandaan? Ik zie wel genoeg sites die fysiek zilver verkopen, maar ik weet niet welke betrouwbaar zijn. En de meeste verkopen echt ver boven de beurswaarde.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:52 schreef Leonidas82 het volgende:
Vandaag 10 ounce zilveren munten ingezocht voor 419 euro incl. Gisteren stond de prijs nog op 370 euro. Tis een gokje, maar gezien de huidige ontwikkelingen denk ik dat de prijs miss nog gaat zaken naar 39,00 per ounce maar verder alleen nog maar gaat stijgen. Dus denk dat dit een prima investering (op lange termijn) is.
Mocht de prijs weer flink gaan zakken, ga ik bij kopen
Maar wat is nu eigenlijk beter: fysiek (dus echt zelf bezitten) kopen of toch speculeren? Ik hoor hier namelijk wisselende verhalen over.
Ik heb gisteren nog 12 liter pastasaus gekocht om te profiteren van de huidige deflatie in pastasausquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:
Je kan ook gewoon blikvoer inslaan, dat kost weinig maar kan heel veel opleveren in tijden van hongersnood. Beleg ook even in wat flesjes bronwater.... altijd handig om te ruilen zodra er geen water meer uit de kraan komt![]()
Kijk.... dat zijn nog eens fijne investeringenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:11 schreef SeLang het volgende:
Ik heb gisteren nog 12 liter pastasaus gekocht om te profiteren van de huidige deflatie in pastasaus.
Er zit op fysiek altijd een kleine premium, maar op zilver zit ook nog eens hoppakee 19% beeteewee (in Duitsland een lager percentage).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Waarvandaan? Ik zie wel genoeg sites die fysiek zilver verkopen, maar ik weet niet welke betrouwbaar zijn. En de meeste verkopen echt ver boven de beurswaarde.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, ik denk dat ik toch weer niks ga kopen.
ik heb de handel ingekocht op www.koopgoud.nl Lijkt mij een solide en betrouwbare partij. Voor 10 zilveren munten (maple leafs) kost 450 euro incl btwt en vervoerskost. De waarde ligt nu op 419 incl 19% dus dat is conform de waarde op de beurs.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Waarvandaan? Ik zie wel genoeg sites die fysiek zilver verkopen, maar ik weet niet welke betrouwbaar zijn. En de meeste verkopen echt ver boven de beurswaarde.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, ik denk dat ik toch weer niks ga kopen.
Je kan er zo mee naar de bakker?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:54 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
en wereldwijd geaccepteerd als betaalmiddel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |