abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96304367
Ik snap je visie, maar mij ontgaat de logica nu even. Dus even paar vraagjes zodat ik het duidelijk voor ogen zie.

Waarom zouden mensen niet meer in cash sparen als die niet in koopkracht fors verliest? En geloof je nu wel of niet dat er hoge prijsinflatie gaat komen en zoja welke tijdspanne?
pi_96309057
Mijn geld verdampt :'( al -4,50% vandaag.
pi_96310923
Oeps... -7% al. :W
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96311109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:23 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik snap je visie, maar mij ontgaat de logica nu even. Dus even paar vraagjes zodat ik het duidelijk voor ogen zie.

Waarom zouden mensen niet meer in cash sparen als die niet in koopkracht fors verliest? En geloof je nu wel of niet dat er hoge prijsinflatie gaat komen en zoja welke tijdspanne?
De primaire drive is dat de dollar het einde van zijn tijdlijn heeft bereikt en 'andere machten dan het Westen' (Olierijke landen, het Oosten) niet dat ook zien (al een tijd).

(De euro is mede als antwoord op de dollar geformeerd.)

Momenteel zijn er op dat niveau wat VS-geleide pogingen de SDR als vervanger van dollarschuld te promoten, maar daar lijkt vooralsnog niet al te veel schot in te zitten.

Tot die tijd is goud in elk geval de default-optie, en zelfs daarna zie ik de betrokken landen dat niet zomaar loslaten als 'backup'.

Dan je vragen: die 'dollarvlucht' (die vooralsnog zo gecontroleerd mogelijk plaatsvind) gaat goud hoe dan ook opdrijven, en dat maakt automatisch de dollar 'zwak'. Mensen gaan dan toch naar alternatieven zoeken, nadenken over wat waarde eigenlijk is, en goud kopen.

En ja, als gevolg van dit al (einde van levensduur dollar, drukpers als reactie, stijgend goud) gaan ook de prijzen blijven oplopen (zoals ze nu ook al doen). Dus: geld gaat inderdaad in koopkracht blijven verliezen zoals het dat nu al doet.

Hoge prijsinflaties zullen dus blijven, en nog gaan oplopen vanaf hier. Die gaan we vooral (blijven) zien in directe kosten (eten, brandstof, belastingen, acceptgiro's). Voor huizen en andere gefinancierde zaken kunnen prijzen nog wat blijven zakken tegelijkertijd. Al met al gaat het 'dagelijkse leven' dus duurder blijven worden en ik vermoed dat je binnen twee jaar mijn 'scenario' een stuk serieuzer gaat nemen.
pi_96311634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:22 schreef fedsingularity het volgende:
Oeps... -7% al. :W
Lol, ik heb echt medelijden met degene die nu een long positie bezitten. Zilver is echt te gevaarlijk geworden om in te handelen.. :)
pi_96311887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:33 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Lol, ik heb echt medelijden met degene die nu een long positie bezitten. Zilver is echt te gevaarlijk geworden om in te handelen.. :)
Zilver is ook een grondstof, ondanks wat tegenwoordig beweerd wordt.
pi_96312175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:37 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Zilver is ook een grondstof, ondanks wat tegenwoordig beweerd wordt.
Ja dus? Ik zeg toch ook niet dat het geen "grondstof" is. Ik mag toch zeggen dat het gevaarlijk is?
pi_96312569
Ik zou de zilverbugs nog niet te snel afschrijven. Deze daling kan in een week weer rechtgetrokken zijn en misschien zelfs met nieuwe pieken. Ooit is het zover, maar het is nog te vroeg om te zeggen of ooit nu is.
pi_96313055
Voor een zilverbug moeten deze dalingen toch ongeveer zo voelen:

pi_96323763
zilver een grondstof, hoe kun je zo blind zijn dat je zilver een grondstof noemt. zilver heeft een zééér lange monetaire geschiedenis net als goud. goud is voor de elite zilver is voor de gewone man. waarom al die zilveren muntjes vroeger waar men mee betaalde? he? wat haalde de spaanse armada uit peru om mee te betalen en te behandelen als een vaste currency, dat was geen goud!!! en dan heb ik het niet eens over de chinezen!!! ik word een beetje boos van je simpele conclusies en die wat de zilver bezitter nu uitlacht voor wat korte dalingen moet beseffen wie laatst lacht lacht het beste. hoe harder de daling hoe harder de stijging en geen vervlogen liefde!!
Thugh life.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:58:10 #261
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96323983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef Baltazar69 het volgende:
zilver een grondstof, hoe kun je zo blind zijn dat je zilver een grondstof noemt. zilver heeft een zééér lange monetaire geschiedenis net als goud. goud is voor de elite zilver is voor de gewone man. waarom al die zilveren muntjes vroeger waar men mee betaalde? he? wat haalde de spaanse armada uit peru om mee te betalen en te behandelen als een vaste currency, dat was geen goud!!! en dan heb ik het niet eens over de chinezen!!! ik word een beetje boos van je simpele conclusies en die wat de zilver bezitter nu uitlacht voor wat korte dalingen moet beseffen wie laatst lacht lacht het beste. hoe harder de daling hoe harder de stijging en geen vervlogen liefde!!
En toch denk ik dat na 2 keer deze 'spoeling' in het orderboek. Er een boel mensen zilver laten vallen omdat ze 2 keer genakt zijn op hun stoploss binnen een week tijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:04:47 #262
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96324294
Ik maak me er niet druk om iig...schiet binnenkort toch weer omhoog....
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_96324634
quote:
Niet zo emotioneel bij betrokken zijn man, dat vertroebeld alleen maar je blik.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:17:37 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96324821
Denken jullie dat op zo'n moment zilver idd van de weak naar de strong hands gaat?

Ik blijf er liever vanaf ik heb namelijk geen idee of er eerst nog $5 bijkomt of afgaat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_96331512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:49 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik zou de zilverbugs nog niet te snel afschrijven. Deze daling kan in een week weer rechtgetrokken zijn en misschien zelfs met nieuwe pieken. Ooit is het zover, maar het is nog te vroeg om te zeggen of ooit nu is.
Klopt, het zal ook nog wel verder stijgen hoor. Dit is vooral een shakeout van speculanten. De 'sterke handjes' (mensen die er in geloven) blijven houden. Andere grondstoffen zullen overigens ook nog wel verder stijgen verwacht ik.
pi_96331703
quote:
Ha, zoals opgemerkt: niet zo happen joh. Ik blijf bij mijn verwachting dat zilver uiteindelijk een grondstof gaat blijken, maar zit je nu natuurlijk ook een beetje te plagen.

De monetaire geschiedenis van zilver is inderdaad een rijke, en het is in meerdere talen synoniem met geld (d'argent in Frankrijk bijvoorbeeld - en geld komt dan weer van goud).

Juist de reden dat goud altijd van 'de elite' was (mensen met een aanzienlijk surplus kapitaal) geeft het momenteel de beste kaarten denk ik. Het gaat nu namelijk om de functie als waarde-reserve, en niet die van geld (currency). Voor die laatste blijven we gewoon onze pinpas met digits (of papieren briefjes) gebruiken, en voor het behoud van waarde gaan we naar goud. Misschien ook wat zilver, maar ik zie de noodzaak niet en bovendien is zilver wegens zijn lage beprijzing veel minder praktisch, en wordt het ook niet echt door de 'grote jongens' gekocht.

Vroeger had je verschillende metalen (ook koper - geen rooie rotcent) voor geld vanwege de verschilende waardes. En praktische noodzaak. Ik zie niet in waarom de 'kleine man' nu zijn rug moet vertillen aan zilver terwijl hij dat net zo goed met een gouden muntje kan regelen. Het gaat om de opslag van waarde, niet om afrekenen bij de bakker.
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:43:52 #267
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_96388303
Lol, ik kijk een paar dagen niet om naar zilver en hoppa, van 2000 euro naar 1500 euro voor 50 oz :-)

What happened? Iedereen naar aandelen omdat Osama dood is?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:47:49 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96388486
Als het in een paar dagen van $20 naar $50 kan, dan kan het ook in een paar dagen van $50 naar $20
Totaal niet spannend, gewoon een gevalletje hoge beta :O
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:21:12 #269
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_96390206
Het is rap gestegen, maar eerder in een dik half jaar dan in dagen. Maakt me verder niet uit, het mag best nog wat dalen, misschien dat ik dan weer aanvul wat ik een maand of 2 geleden verkocht heb.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_96390277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:47 schreef SeLang het volgende:
Als het in een paar dagen van $20 naar $50 kan, dan kan het ook in een paar dagen van $50 naar $20
Totaal niet spannend, gewoon een gevalletje hoge beta :O
Hoge beta?
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:27:21 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96390441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:23 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Hoge beta?
Iets wat heel beweeglijk is, is dat meestal naar beide kanten.
Mijn reisverslagen
pi_96391493
Is het dan niet een hoge delta?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:12:13 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96392408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
Is het dan niet een hoge delta?
In optie theorie is de delta de mate waarin een optie met de waardeverandering van de onderliggende waarde meeloopt. Dat is dus weer iets anders.

Maar toegegeven, zoals ik beta hier gebruikte is ook niet correct. ( Beta is de factor waarmee het met de "markt" gecorreleerde deel met die markt meebeweegt. Dus stel je maakt een scatterplot waarbij je de prijsverandering van een aandeel uitzet tegen de prijsverandering van de markt, dan is de helling van de lineaire regressie de beta). Maar het wordt "in spreektaal" vaak gebruikt om aan te geven dat iets erg bewegelijk is (wat dus eigenlijk incorrect is). Hoge volatiliteit komt meer in de richting.
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:46:13 #274
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96398029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:50 schreef Snotnuis het volgende:
Mijn geld verdampt :'( al -4,50% vandaag.
Hoezo? Je zilver blijft toch precies evenveel?! >:)
censuur :O
pi_96398373
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')