De primaire drive is dat de dollar het einde van zijn tijdlijn heeft bereikt en 'andere machten dan het Westen' (Olierijke landen, het Oosten) niet dat ook zien (al een tijd).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:23 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik snap je visie, maar mij ontgaat de logica nu even. Dus even paar vraagjes zodat ik het duidelijk voor ogen zie.
Waarom zouden mensen niet meer in cash sparen als die niet in koopkracht fors verliest? En geloof je nu wel of niet dat er hoge prijsinflatie gaat komen en zoja welke tijdspanne?
Lol, ik heb echt medelijden met degene die nu een long positie bezitten. Zilver is echt te gevaarlijk geworden om in te handelen..quote:
Zilver is ook een grondstof, ondanks wat tegenwoordig beweerd wordt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:33 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Lol, ik heb echt medelijden met degene die nu een long positie bezitten. Zilver is echt te gevaarlijk geworden om in te handelen..
Ja dus? Ik zeg toch ook niet dat het geen "grondstof" is. Ik mag toch zeggen dat het gevaarlijk is?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:37 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zilver is ook een grondstof, ondanks wat tegenwoordig beweerd wordt.
En toch denk ik dat na 2 keer deze 'spoeling' in het orderboek. Er een boel mensen zilver laten vallen omdat ze 2 keer genakt zijn op hun stoploss binnen een week tijd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef Baltazar69 het volgende:
zilver een grondstof, hoe kun je zo blind zijn dat je zilver een grondstof noemt. zilver heeft een zééér lange monetaire geschiedenis net als goud. goud is voor de elite zilver is voor de gewone man. waarom al die zilveren muntjes vroeger waar men mee betaalde? he? wat haalde de spaanse armada uit peru om mee te betalen en te behandelen als een vaste currency, dat was geen goud!!! en dan heb ik het niet eens over de chinezen!!! ik word een beetje boos van je simpele conclusies en die wat de zilver bezitter nu uitlacht voor wat korte dalingen moet beseffen wie laatst lacht lacht het beste. hoe harder de daling hoe harder de stijging en geen vervlogen liefde!!
Niet zo emotioneel bij betrokken zijn man, dat vertroebeld alleen maar je blik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef Baltazar69 het volgende:
zilver een grondstof, hoe kun je zo blind zijn dat je zilver een grondstof noemt. zilver heeft een zééér lange monetaire geschiedenis net als goud. goud is voor de elite zilver is voor de gewone man. waarom al die zilveren muntjes vroeger waar men mee betaalde? he? wat haalde de spaanse armada uit peru om mee te betalen en te behandelen als een vaste currency, dat was geen goud!!! en dan heb ik het niet eens over de chinezen!!! ik word een beetje boos van je simpele conclusies en die wat de zilver bezitter nu uitlacht voor wat korte dalingen moet beseffen wie laatst lacht lacht het beste. hoe harder de daling hoe harder de stijging en geen vervlogen liefde!!
Klopt, het zal ook nog wel verder stijgen hoor. Dit is vooral een shakeout van speculanten. De 'sterke handjes' (mensen die er in geloven) blijven houden. Andere grondstoffen zullen overigens ook nog wel verder stijgen verwacht ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:49 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik zou de zilverbugs nog niet te snel afschrijven. Deze daling kan in een week weer rechtgetrokken zijn en misschien zelfs met nieuwe pieken. Ooit is het zover, maar het is nog te vroeg om te zeggen of ooit nu is.
Ha, zoals opgemerkt: niet zo happen joh. Ik blijf bij mijn verwachting dat zilver uiteindelijk een grondstof gaat blijken, maar zit je nu natuurlijk ook een beetje te plagen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef Baltazar69 het volgende:
Hoge beta?quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:47 schreef SeLang het volgende:
Als het in een paar dagen van $20 naar $50 kan, dan kan het ook in een paar dagen van $50 naar $20
Totaal niet spannend, gewoon een gevalletje hoge beta
Iets wat heel beweeglijk is, is dat meestal naar beide kanten.quote:
In optie theorie is de delta de mate waarin een optie met de waardeverandering van de onderliggende waarde meeloopt. Dat is dus weer iets anders.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |