abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82097806
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat hele verminking gebeuren is slechts een drogreden. Ik heb niemand hier gehoord over ouders die hun jonge dochters voorzien van holes in hun oorlel tbv die "leuke" tuitige oorbelletjes. Maar dat zal wel komen omdat dit geen typisch Islamitisch verschijnsel is.

²
Beter lezen, daar is wel eerder aan gerefereerd. En ook dat vind ik verwerpelijk als het niet gebeurt omdat het kind het wil.
pi_82097877
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:30 schreef Ringo het volgende:
Waarom wordt er nu ineens zo moeilijk over gedaan? Ook en vooral door mensen die het hele onderwerp niets aangaat? Dat artsen zo'n ingreep niet willen uitvoeren, ok, begrijp ik; daartoe zijn ze toch ook niet verplicht? Maar wat doen alle andere onbesneden heren, vrouwen, zelfbenoemde experts hier in dit topic?

Het zou pas interessant worden als er ritueel besnedenen opdoken die bezwaar maakten tegen de verminking die zij vroeger hebben ondergaan. Daar nog steeds onder zeggen te lijden. En daartegen nu in het verweer komen.

Ik zie ze niet. Iemand?
Nogmaals: als besnijdenis niet bestond en iemand zou op het idee komen, dan zou diegene worden verguisd. Gezond verstand vertelt je dat je niet zonder noodzaak in een kind gaat snijden.

Als het aan jou ligt kunnen we vrouwenbesnijdenis dus ook wel toestaan? Er zijn ook maar verrekte weinig besneden vrouwen die daarover op latere leeftijd een aanklacht indienen. Mensen vallen hun ouders nou eenmaal niet graag af.
pi_82097959
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:37 schreef Re het volgende:

[..]

genoeg fatale bijwerkingen en complicaties... dat is het argument, er sterven tig meer kinderen juist door vaccinatie dan dat er kinderen sterven aan een besnijdenis, ik vind het dus een slap argument

En religie is ook een geestelijke verminking
1 op de 500.000 kinderen sterft na complicaties ten gevolge van besnijdenis (cijfers VS). Dat zijn een heleboel kindertjes die om een volstrekt onzinnige reden doodgaan.
pi_82098080
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat die artsen vrijuit spreken. Het is hun werk, zij zetten het mes erin. Ik vind alleen de reacties van de buitenwacht niet zo interessant, zolang er nog geen direct betrokkenen zijn langsgekomen met dezelfde bezwaren.
Het is niet het werk van artsen om onnodige ingrepen te verrichten. Sterker nog, als zij een kind onnodig besnijden, verraden zij hun hippocratische eed. Ze brengen namelijk schade toe.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:58:02 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82098143
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is niet het werk van artsen om onnodige ingrepen te verrichten. Sterker nog, als zij een kind onnodig besnijden, verraden zij hun hippocratische eed. Ze brengen namelijk schade toe.
Wel, dan stoppen ze ermee. Het zijn geen snijslaven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_82098479
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wel, dan stoppen ze ermee. Het zijn geen snijslaven.
Ik hoop van harte dat ze dat doen. Maar ik hoop ook dat de politiek eindelijk eens het lef heeft om hier iets aan te doen.
pi_82100829
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

1 op de 500.000 kinderen sterft na complicaties ten gevolge van besnijdenis (cijfers VS). Dat zijn een heleboel kindertjes die om een volstrekt onzinnige reden doodgaan.
Nog veel meer kinderen worden door de besnijdenis gered. De kans op besmetting met het HIV virus wordt dacht ik met de helft verminderd. Er lopen op de wereld 50 miljoen mensen met het HIV virus rond. Dat is 1 op de 100. Veel meer dan 1 op de 500.000 dus. We moeten dus mensen juist aanmoedigen zich te laten besnijden. We moeten campagnes enzo beginnen.
pi_82100865
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nog veel meer kinderen worden door de besnijdenis gered. De kans op besmetting met het HIV virus wordt dacht ik met de helft verminderd. Er lopen op de wereld 50 miljoen mensen met het HIV virus rond. Dat is 1 op de 100. Veel meer dan 1 op de 500.000 dus. We moeten dus mensen juist aanmoedigen zich te laten besnijden. We moeten campagnes enzo beginnen.

Sprookjes.
pi_82100885
Gewoon met condoom neuken werkt pas echt goed tegen HIV.
pi_82101818
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Gewoon met condoom neuken werkt pas echt goed tegen HIV.
Combinatie van condoom en besnijden werkt nog beter. Niet iedereen wil overigens een condoom gebruiken en kapotte condooms komen ook voor. In de strijd tegen aids wordt nu in sommige Afrikaanse gebieden gratis besnijdenissen aangeboden. Ik hoop dat je toegeeft dat besnijdenissen wel zinvol zijn en veel leed in de wereld voorkomt.
pi_82102015
Nogmaals, het doet er niet toe of er voordelen zijn. Kleine kinderen neuken niet en hoeven dus niet te worden besneden om HIV-besmetting te voorkomen.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:31:02 #287
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_82102134
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Combinatie van condoom en besnijden werkt nog beter. Niet iedereen wil overigens een condoom gebruiken en kapotte condooms komen ook voor. In de strijd tegen aids wordt nu in sommige Afrikaanse gebieden gratis besnijdenissen aangeboden. Ik hoop dat je toegeeft dat besnijdenissen wel zinvol zijn en veel leed in de wereld voorkomt.
Ironisch genoeg leidt de besnijdenis zelf in landen met een hiv probleem soms zelf tot een hiv besmetting. Ook staan landen met een groot hiv probleem niet bekend om hun goede hygiėnische zorg. De kans op complicaties (in Nederland al 1 op 5) zal dus ook veel groter zijn, de ernst van die complicaties ook.
I am a black hole shitting into the void
pi_82102401
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, het doet er niet toe of er voordelen zijn. Kleine kinderen neuken niet en hoeven dus niet te worden besneden om HIV-besmetting te voorkomen.
Wat een domme uitspraak. Kleine kinderen worden volwassen en dan is het waarschijnlijk dat ze wel aan seks doen. Miljoenen mensen zouden gered worden als er meer besnijdenissen zouden zijn. Wist jij dat in Afrika maagden verkracht worden omdat ze denken dat ze zo genezen kunnen worden van aids?
pi_82102669
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat een domme uitspraak. Kleine kinderen worden volwassen en dan is het waarschijnlijk dat ze wel aan seks doen. Miljoenen mensen zouden gered worden als er meer besnijdenissen zouden zijn. Wist jij dat in Afrika maagden verkracht worden omdat ze denken dat ze zo genezen kunnen worden van aids?
Ja, maar daar gaat die besnijdenius van kleine jongetjes en meisjes niet bij helpen. Jongetjes verkrachtten niet. En qua hygiėne helpt een meisjesbesnijdenis al helemaal niet.

Hoe kom je erbij dat een besnijdenis HIV zou voorkomen. Gewoon niet verkrachtten of de aids dragers daar met dergelijke idiote ideetjes opsluiten in een gesloten inrichting misschien nog wel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82102841
quote:

[..]

Dan laten die kinderen zichzelf maar lekker besnijden als ze 18 zijn. Duh. "Miljoenen mensen zouden gered worden als er meer besnijdenissen zouden zijn". Idioot.
pi_82102903
Er bestaan inderdaad aanwijzingen dat een besneden man minder 'vatbaar' is voor overdracht van HIV (minder vatbaar, niet immuun) maar wederom, dat is van geen enkel belang. Als morgen blijkt dat het hebben van negen vingers je kans op alzheimer verkleint, gaan we dan ineens bij alle kinderen een vinger afknippen? Dacht het niet.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 15:46:48 #292
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82102940
Ik had hier eigenlijk wel een plaatje verwacht van Cohen en een kopje thee!
pi_82102942
Even een artikeltje.

Het lijkt zo te zijn dat de kans op overdracht naar de man kleiner is, hoe het zit met overdracht van man naar vrouw is nog niet echt aangetoond. Er zijn zo te lezen ook landen waar het risico voor besneden mannen hoger is dan voor niet besneden mannen.
pi_82102987
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:46 schreef Isegrim het volgende:
. Als morgen blijkt dat het hebben van negen vingers je kans op alzheimer verkleint, gaan we dan ineens bij alle kinderen een vinger afknippen? Dacht het niet.
Onzinnige vergelijking nummer 20 van dit topic..
pi_82103111
Nogmaals, er is een groot verschil tussen mannen en vrouwen besnijdenis. Vrouwen besnijdenissen zijn achterlijk en debiel.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, maar daar gaat die besnijdenius van kleine jongetjes en meisjes niet bij helpen. Jongetjes verkrachtten niet. En qua hygiėne helpt een meisjesbesnijdenis al helemaal niet.

Hoe kom je erbij dat een besnijdenis HIV zou voorkomen. Gewoon niet verkrachtten of de aids dragers daar met dergelijke idiote ideetjes opsluiten in een gesloten inrichting misschien nog wel.
pi_82103124
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:47 schreef twoarmedman het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking nummer 20 van dit topic..
Het is geen onzinnige vergelijking. Ik heb het al tien keer geroepen, maar als besnijdenis niet bestond en iemand zou het voorstellen, zou hij verguisd worden.
pi_82103187
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is geen onzinnige vergelijking. Ik heb het al tien keer geroepen, maar als besnijdenis niet bestond en iemand zou het voorstellen, zou hij verguisd worden.
Het missen van een voorhuid is niet hetzelfde als het missen van een vinger.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:54:01 #298
3542 Gia
User under construction
pi_82103258
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dus, iemand die besneden is en met hiv is besmet kan het niet overbrengen?

Of denk je dat je doordat je besneden bent, meteen veilig bent voor hiv. Dat je een meid met aids kunt neuken, zonder besmet te raken?

Vooral blijven volhouden.
pi_82103348
Wat een kul van die artsen. Het is juist veel hygienischer om zonder voorhuid rond te lopen, een van de redenen dat de Joodse mensen, in de middeleeuwen veel minder last hadden van bijvoorbeeld de Pest.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:55:37 #300
3542 Gia
User under construction
pi_82103360
quote:

[..]

Wat een domme uitspraak. Kleine kinderen worden volwassen en dan is het waarschijnlijk dat ze wel aan seks doen.
Dan laten ze zich toch vlak voor hun huwelijk besnijden!! Half jaartje ervoor of zo.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')