abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 03:26:07 #151
137079 Chowi
Lonerism.
pi_82090052
God bestaat niet. God is een verzinsel, een fabel, een sprookje. Ik prefereer wetenschap en logica boven de fabeltjeskrant.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zondag 30 mei 2010 @ 03:29:18 #152
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_82090066
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Wie zich aangesproken voelt die voelt zich dat. No offense
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:53 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Je bent nog jong, no offence
Zucht. Idiote excuses om er maar omheen te draaien.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  zondag 30 mei 2010 @ 03:35:52 #153
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82090090
quote:
Op zondag 30 mei 2010 03:18 schreef eightone. het volgende:

[..]

Nee, want een Nietsche betekend voor mij net zo veel als Jezus. Helemaal niks namelijk.
Ik heb geen verzonnen God in mijn leven nodig om mijn leven op orde te krijgen, dat doe ik namelijk zelf. En als je je vastklampt aan zo'n verzinsel dan moet je eens naar jezelf kijken in plaats naar anderen die volgens de koran/bijbel niet in het plaatje passen.

Treurig dat er nog steeds kinderen met deze vervormde waarden worden opgevoed, dom houden en dan werkt het wel.

Dat Nietsche je niks doet is alleen maar een goede zaak.
Ik denk dat je de juiste woorden niet kunt vinden voor: Oprechtheid
Je klinkt oprecht en dat is al heel wat tegenwoordig.Je hebt je eigen normen en waarden dus.
Is altijd beter dan andermans mening blind volgen.
Het zogenaamde naapen zonder puntjes erboven idd Ik ga die puntjes in dit geval niet naapen, onnodig.
Maar dat wil niet zeggen dat het zogenoemde 'moraal van het verhaal' niet duidelijk naar voren komt.
Als Nietsche iets gezegd had wat mij zinnig leek, zou ik dat zinnige meeneemen, tussen de andere info parkeren in je ontvanger, met meer opslag capaciteit dan je pc iig.
Maar helaas, hij heeft wel heel lang nodig om to the point te komen dus hier is de uitdrukking "uitstel van executie" van toepassing. Hij heeft nergens een oplossing voor alleen maar gesar, gesar omdat hijzelf een minderwaardigheidcomplex had, en een zware.
En dat zal over mij oordelen... maar zoals gezegd, ik heb weinig van hem gelezen want hetgene wat ik las sloeg nergens naar, gewoon iemand met een grote fantasie, niet erg maar het op papier als waarheid verkondigen is niet erg netjes.
Wat betreft de verhalen uit de geschriften; er zit een moraal in het verhaal; nothing more nothing less.
Betwijfel de afkomst, maar het is geciteerd door een persoon met een goed hart. Doe er mee wat je wilt maar ga het moraal niet als onzinnig beschouwen please.

peace
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  zondag 30 mei 2010 @ 04:01:09 #154
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82090212
Weet je wat een beetje de kut is met de geschriften... het is opgetekend naar moraal en besef van deie tijd. Denk je nu werkelijk dat men toen geen greintje humor had? Zoals er in een mop of anekdote een verhaaltje schuil gaat dat je een bepaald besef geeft, met als uitwerking een lachbui of oooooohhh zooooo.. ervaring. Zo is het niet anders met de geschriften. Als je in het verhaal goed van kwaad kan onderscheiden ben je al een mooi eindje opweg!
"Laat de leeuw niet in z'n hempie staan, hup holland hup".
Wat dachte gij hoe dit ervaren zou worden als dit stond in geschriften van 6000 haar oud, toevallig ergens gevonden...

Het zou heilig verklaard worden.
Koning leeuw die nederland bijstaat....
Waar het echt om gaat in die tekst; de leeuw is nl's mascotte en die laat je niet afgaan.
So what's the message? De leeuw met de manen of vechten met alles wat je hebt voor Nederland?

Jij maakt het uit
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  zondag 30 mei 2010 @ 04:57:22 #155
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_82090419
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:08 schreef Magistic het volgende:

[..]

Waarom zou je in vredesnaam in iets moeten geloven/ je leven laten beïnvloeden, als het blijkbaar totaal geen nut heeft en niets bijdraagt?
Als je er geen interesse in toont gebeurd er niks nee..
Een ander kan vinden dat het wel nut heeft..
Ik geloof trouwens wel dat God bestaat.. De aardse schepping en alles wat erop en omheen zit is voor mij al voldoende bewijs Het gaat er bij mij gewoon niet in dat alles "zomaar" is ontstaan.
En dat gedoe over "vrije wil".. Het is b.v. op je verjaardag veel leuker om spontaan een geweldig cadeau te ontvangen van iemand die het je echt wou geven en ook veel moeite gedaan heeft om het uit te zoeken, dan een cadeau waarvan je het idee hebt dat er 0 komma 0 aandacht aan is besteedt.
Dat terwijl je weet dat die persoon echt wel wist wat je ongeveer wel leuk zou vinden.
"Vrije wil" is bedoeld als leerproces, we moeten het niet als last bezien, en vooral niet gaan schreeuwen dat "God mijn probleem maar moet fixen" In mijn woordenboek is dat gewoon: Ondankbaarheid
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  zondag 30 mei 2010 @ 05:06:20 #156
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82090437
quote:
Op zondag 30 mei 2010 03:29 schreef eightone. het volgende:

[..]

[..]

Zucht. Idiote excuses om er maar omheen te draaien.
DRAAI DEUNTJE DIEDELDOM DRAAI DEUNTJE DIEDELDOM... bla bla bla
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82093900
quote:
Op zondag 30 mei 2010 04:57 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Ik geloof trouwens wel dat God bestaat.. De aardse schepping en alles wat erop en omheen zit is voor mij al voldoende bewijs Het gaat er bij mij gewoon niet in dat alles "zomaar" is ontstaan.
Dit is een argument van onwetendheid én een valse tegenstelling. Je erkent maar 2 mogelijkheden, God of "zomaar". Niet alleen is "zomaar" geen goede voorstelling van het process van abiogenesis, je negeert de andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld een zelfcreerend universum of een eeuwig universum. Plus je argumenteert vanuit de stelling "ik kan me niet voorstellen hoe het kan zonder god, daarom god." Kortom, meer gaten in je logica dan in een Zwitserse kaas.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:44:36 #158
292709 KoningStoma
Misantroop
pi_82095473
Precies. En waarom persé die ene god uit de bijbel en niet Thor ofzo? Of meerdere goden?
  zondag 30 mei 2010 @ 12:47:30 #159
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_82095586
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:44 schreef KoningStoma het volgende:
Precies. En waarom persé die ene god uit de bijbel en niet Thor ofzo? Of meerdere goden?
Omdat we alles uit moeten kunnen leggen. Komt nog uit een tijd dat de ontdekking van tijd of vuur zo bijzonder waren als in de huidige tijd in staat zijn om tijdreizen te maken.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_82096612
Leven in al zijn vormen is ongelofelijk ingenieus en ook hoe alles met elkaar samenhangt. OOk het heelal is onbevattelijk ingenieus.
Stel dat je daaraan wil verbinden dat het dus wel "gecreeerd" moet zijn, omdat het eigenlijk niet te bevatten is dat dit "zomaar" heeft kunnen ontstaan.

Dan nog kan ik niet begrijpen dat je gaat geloven in een soort van mensachtig wezen. Dat kan denken, dat zich bezig houdt met straffen en belonen. Laat god dan ook echt god zijn...iets dat je dus niet kunt bevatten. god kun je niet "begrijpen' of volgen of persoonlijk contact mee hebben. Iets dat het hele universum heeft doen ontstaan met al het leven, dat is toch niet een mens wat supereigenschappen?? Een soort van wezen dat boodschappen doorgeeft. Wat een armzalig en primitief godsbeeld.......
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:34:01 #161
292709 KoningStoma
Misantroop
pi_82097306
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:47 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Omdat we alles uit moeten kunnen leggen. Komt nog uit een tijd dat de ontdekking van tijd of vuur zo bijzonder waren als in de huidige tijd in staat zijn om tijdreizen te maken.
Ik vroeg niet waarom mensen in een god geloven. Ik vroeg waarom, als je het allemaal te ingewikkeld vind om "zomaar" te zijn ontstaan, geloof je specifiek in die ene god. Iedere god zou dan toch even aannemelijk moeten zijn?
pi_82098284
quote:
Op zondag 30 mei 2010 04:57 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Als je er geen interesse in toont gebeurd er niks nee..
Een ander kan vinden dat het wel nut heeft..
En dat gedoe over "vrije wil".. Het is b.v. op je verjaardag veel leuker om spontaan een geweldig cadeau te ontvangen van iemand die het je echt wou geven en ook veel moeite gedaan heeft om het uit te zoeken, dan een cadeau waarvan je het idee hebt dat er 0 komma 0 aandacht aan is besteedt.
Dat terwijl je weet dat die persoon echt wel wist wat je ongeveer wel leuk zou vinden.
"Vrije wil" is bedoeld als leerproces, we moeten het niet als last bezien, en vooral niet gaan schreeuwen dat "God mijn probleem maar moet fixen" In mijn woordenboek is dat gewoon: Ondankbaarheid
Wat ik nooit begrijp is hoe mensen het verklarend vinden dat een "heelal niet zomaar kan ontstaan" is geschapen door "een God die altijd al bestaan heeft". Wat is dat anders dan onze huidige staatsschuld verklaren met kabouters op het ministerie van financieën met een drankzucht, die altijd al bestaan hebben?
  zondag 30 mei 2010 @ 15:01:44 #163
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_82100793
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat ik nooit begrijp is hoe mensen het verklarend vinden dat een "heelal niet zomaar kan ontstaan" is geschapen door "een God die altijd al bestaan heeft". Wat is dat anders dan onze huidige staatsschuld verklaren met kabouters op het ministerie van financieën met een drankzucht, die altijd al bestaan hebben?
Juistem, wie heeft god dan geschapen, en waarom is god complex terwijl god geen resultaat zou zijn van evolutie.
pi_82101260
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Is het niet de eerstvolgende logische oplossende verklaring?
pi_82101364
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, ik zie niet in hoe. Ik zou eerder aan de kundigheid van onze staatssecretarissen en ministers twijfelen dan het bestaan van eeuwig-bestaande kabouters poneren.

In mijn ogen is het niet eens een "logische" verklaring of een "verklaring" überhaupt. Het is een hemelkraan.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:14:50 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_82101376
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ehr, nee. Het is niet logisch, het lost niks op, en het verklaart niks. En het is zeker niet het eerste waar je aan zou denken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_82109280
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehr, nee. Het is niet logisch, het lost niks op, en het verklaart niks. En het is zeker niet het eerste waar je aan zou denken.
Klopt. De verklaring "magische man in de lucht heeft het gedaan" lost niks op. Deze stelling is niet falsifieerbaar. Hij kan nooit weerlegd worden en verklaart dus niks. Het enige dat bereikt wordt is het wegnemen van onzekerheid omdat je een antwoordt verzint waar je je goed bij voelt. Bijvoorbeeld: de stelling god beantwoordt gebeden op 3 manieren: ja, nee en wacht. Als je gebed wordt verhoord heeft god het gedaan, als je gebed niet wordt verhoord heeft god het gedaan, als je gebed wordt verhoord na 2 jaar heeft god het gedaan. Deze stelling kan nooit weerlegd worden en heeft dus geen verklaringskracht.
Beter voorbeeld misschien. Stel, God wordt toegedicht als verklaring voor een fenomeen waar nog geen verklaring voor is (het onstaan van sterren). Later ontdekken we een verklaring die niets met god te maken heeft (supernova). Welke verklaringkracht heeft 'god heeft het gedaan' dan nog? En zelfs als sommige zaken onverklaarbaar blijven, dan nog is het eerlijker om te zeggen :"ik weet het niet" dan om te zeggen "magische man in de lucht heeft het gedaan".
  zondag 30 mei 2010 @ 19:31:36 #168
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_82111958
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:25 schreef tastycomawife het volgende:
Stel, God wordt toegedicht als verklaring voor een fenomeen waar nog geen verklaring voor is (het onstaan van sterren). Later ontdekken we een verklaring die niets met god te maken heeft (supernova). Welke verklaringkracht heeft 'god heeft het gedaan' dan nog?
Dit doet denken aan een wereldberoemd gesprek tussen Napoleon en Laplace, naar aanleiding van zijn boek "Traite de la Méchanique Céleste". Napoleon vraagt aan Laplace wat de plaats van God is in zijn werk, waarop Laplace zegt: "Sire, je n’avais besoin de cet hypothèse." ("Hoogheid, ik had die hypothese niet nodig.")
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 31 mei 2010 @ 05:21:07 #169
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82130763
Wie kent de film "Gabriel" uit 2007?

Aanradertje.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  maandag 31 mei 2010 @ 11:28:13 #170
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_82135749
Ja en nee.

Ja) Sommige dingen (zoals het ontstaan van de mensheid) zijn onverklaarbaar.

Nee) Omdat bijna alles dat in de bijbel staat weerlegd kan worden.
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_82138597
Heeft iemand nog de moeite genomen om dat filmpje te bekijken; Quran and modern science, compatible of incompatible. Link;

Hoe is het mogelijk dat nota bene een analfabeet allerlei wetenschappelijk bewezen feiten in een boek "schreef" 1400 jaar terug die vandaag de dag bevestigd worden. Ga nou niet slap lullen over de grieken die al alles wisten vóór de arabieren want als we het gaan hebben over het volgende feit; dat het universum steeds aan het uitbreiden is en dus groter word; het is een van de grootste ontdekkingen ooit in de wetenschap, dat konden de grieken in die tijd nooit weten. Dit is slechts één voorbeeld van wat er in de koran staat. Veel plezier met het filmpje.
pi_82139307
Dat niemand er op reageert is niet helemaal voor niks. Dat soort 'bewijzen' zijn al zooo vaak langsgekomen en zijn altijd dusdanig vaag dat je er altijd wel wat voor kunt invullen.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:20:33 #173
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82140175
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:28 schreef Runselpink het volgende:
Ja en nee.

Het ontstaan van de mens is anders prima verklaarbaar doormiddel van evolutie. Zo onverklaarbaar is dat allemaal niet.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82174249
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:40 schreef NumberSeven het volgende:
Heeft iemand nog de moeite genomen om dat filmpje te bekijken; Quran and modern science, compatible of incompatible. Link;

Hoe is het mogelijk dat nota bene een analfabeet allerlei wetenschappelijk bewezen feiten in een boek "schreef" 1400 jaar terug die vandaag de dag bevestigd worden. Ga nou niet slap lullen over de grieken die al alles wisten vóór de arabieren want als we het gaan hebben over het volgende feit; dat het universum steeds aan het uitbreiden is en dus groter word; het is een van de grootste ontdekkingen ooit in de wetenschap, dat konden de grieken in die tijd nooit weten. Dit is slechts één voorbeeld van wat er in de koran staat. Veel plezier met het filmpje.
Dat soort "voorspellingen" kun je dus ook heel leuk doen met de schrijfsels van Nostradamus. Von Daniken was er ook heel erg goed in die zag overal ruimtevaarders in oude inscripties.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_82174480
God is een term, terwijl hetgeen dat beschreven moet worden met deze term niet te beschrijven valt, want; transcendentaal. Dus; term zonder definitie, inhoud, connotatie = zinlose term.
De kwestie of de geboden definities van God wel of niet bestaat is kentheoretisch verder ook zinloos.
  woensdag 2 juni 2010 @ 07:17:43 #176
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82221534
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:48 schreef BenMoe het volgende:
God is een term, terwijl hetgeen dat beschreven moet worden met deze term niet te beschrijven valt, want; transcendentaal. Dus; term zonder definitie, inhoud, connotatie = zinlose term.
De kwestie of de geboden definities van God wel of niet bestaat is kentheoretisch verder ook zinloos.
leuke woordjes ertussen.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:45:52 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_82273388
Noem mij eens één goede reden om in God te geloven.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:03:36 #178
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_82274183
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:28 schreef Runselpink het volgende:
Ja en nee.

Nee) Omdat bijna alles dat in de bijbel staat weerlegd kan worden.
maw, als God bestaat dan doet hij wel heel erg zijn best om ons NIET te laten geloven...
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:31:51 #179
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_82283018
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef hoatzin het volgende:
Tieten?
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_82283706
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef hoatzin het volgende:
Verlossing!
---o---
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:50:17 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82283757
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:49 schreef mariox het volgende:

[..]

Verlossing!
Van gelovigen? Eindelijk?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_82283817
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Van gelovigen? Eindelijk?
Als je de vraag had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Dus is je iq nu van 123 nog lager gezakt?
---o---
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:54:35 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82283927
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:51 schreef mariox het volgende:

[..]

Als je de vraag had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Dus is je iq nu van 123 nog lager gezakt?
Ah... je snapt de (contradictie) humor niet. Prima.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_82284084
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah... je snapt de (contradictie) humor niet. Prima.
Nee is snap m wel. Maar moest je nog van een keertje terugpakken
---o---
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:59:02 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82284128
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:57 schreef mariox het volgende:

[..]

Nee is snap m wel. Maar moest je nog van een keertje terugpakken
Pestkop.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:02:10 #186
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82284258
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:49 schreef mariox het volgende:

[..]

Verlossing!
Maar goed dat is toch wel een cirkel redenering.

Ik ga er vanuit dat jij doelt op verlossing van zonde, maar zonder bijvoorbeeld de Christenlijke religie en de daarbij behorende zondeval, is de term zonde ook wel een leeg begrip natuurlijk.

Alhans het zegt mij weinig; zonde vind ik bijvoorbeeld het eten koud laten worden, maar dat het een zonde is om te werken op een rustdag is voor mij niet relevant. Laat staan dat ik onder de indruk ben dat sommige religieuze mensen vinden dat ik in zonde leef omdat ik god niet geloof en een vriend als levenspartner Wat een kutwoord is dat eigenlijk heb.

Verlossing is dus voor een ongelovige geen reden om wel te gaan geloven lijkt me.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82284352
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Pestkop.
Nee grapje. Het was hier zo rustig dus dacht laat ik maar wat posten
---o---
pi_82284605
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:02 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar goed dat is toch wel een cirkel redenering.

Ik ga er vanuit dat jij doelt op verlossing van zonde, maar zonder bijvoorbeeld de Christenlijke religie en de daarbij behorende zondeval, is de term zonde ook wel een leeg begrip natuurlijk.

Alhans het zegt mij weinig; zonde vind ik bijvoorbeeld het eten koud laten worden, maar dat het een zonde is om te werken op een rustdag is voor mij niet relevant. Laat staan dat ik onder de indruk ben dat sommige religieuze mensen vinden dat ik in zonde leef omdat ik god niet geloof en een vriend als levenspartner Wat een kutwoord is dat eigenlijk heb.

Verlossing is dus voor een ongelovige geen reden om wel te gaan geloven lijkt me.
Ik had het over verlossing na de dood, die natuurlijk ook te maken heeft met zonde uiteindelijk.
---o---
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:24:53 #189
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_82285275
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:10 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik had het over verlossing na de dood, die natuurlijk ook te maken heeft met zonde uiteindelijk.
Wat weet je daarvan dan? Ik vraag dus niet: wat geloof je daarvan?
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:31:28 #190
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82285547
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:10 schreef mariox het volgende:

[..]

Maar dat past hoe dan ook in het zelfde plaatje. Verlossing naar de dood zegt mij persoonlijk ook niks, kan ook niet, want de dood is bij mij nou eenmaal gewoon dood, verder niks.
pi_82287867
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat weet je daarvan dan? Ik vraag dus niet: wat geloof je daarvan?
Jij vroeg wat je ermee kon (later misschien
---o---
pi_82287998
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar dat past hoe dan ook in het zelfde plaatje. Verlossing naar de dood zegt mij persoonlijk ook niks, kan ook niet, want de dood is bij mij nou eenmaal gewoon dood, verder niks.
Ooit zal je zien dat ik gelijk heb. Maar dan doet het er niet meer toe.
---o---
pi_82290617
Ik geloof niet in het bestaan van God om dezelfde redenen als dat gelovigen niet in het bestaan van Zeus of andere oude goden geloven.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_82291856
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:23 schreef mariox het volgende:

[..]

Ja, maar jij kunt beroep doen op absolute waarheden en wij niet en dat is niet eerlijk
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:36:41 #195
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82293665
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, maar jij kunt beroep doen op absolute waarheden en wij niet en dat is niet eerlijk
Jij bent niet de slimste van het stel nee.
Het enige wat ik van jou gezien heb is in de aanval gaan.
Tegen wie en wat is je doel hiervan eigenlijk. Je vraagt een ander alleen maar naar het waarom.
Waarom ben je zo dat je je er tegen verweren wilt. Je gelijk zul je toch nooit halen.

Wat is jou inspiriatie bron man! Leg eens uit hoe je geworden bent tot wat je nu bent. Vroeger ergens toe gedwongen en dus zie je alles als dwang?
Tegen wie jij hier aan het ' strijden' bent, denk je dat jou vragen angst in boezemen en dat men die niet kan beantwoorden?
Even een kleine levensles voor jou: deze mensen, ik reken mezelf even niet mee, want dan ist misschien te laag voor jou. Maar deze mensen hebben net als jou vanaf hun geboorte tot nu een pad bewandelt.
Van je 0 punt tot het nu, ieders mens tijd, eeders dag, uur, seconde, duizendste ve sec... ieder mens heedft het anders meegemaakt...niet iedereen kan geboren wordt daar waar jij je voeten al hebt staan. Een voetafdruk. En geen mens kan exact dezelfde voetsporen volgen zonder verschil van tijd, verandering weer, zoemende vlieg die je irriteert die jou net ff uit je gedachten halen.. en zo weer 3 sec achterloopt.
Niemand heeft echt exact dezelfde tijd geleeft en daardoor kan niemand in staat zijn een exacte kopie te worden van iemand.
Het licht er bij elk persoon maar net aan met al wat je in aanraking geweest bent... elke internetpagina nu, vroeger schoolboeken, stripboeken avonturen boeken etc.
Niemand heeft exact dezelde info.
Weer lekker lang verhaal om to the point te komen, maar zo doe ik het graag

Als je een meningsverschil hebt, leg dan jullie paden eens naast elkaar. En er zijn helaas weinigen die het machtig zijn: Inleven in andermans situatie! Waren jullie als babietjes verwisseld, dan hadden jullie ook elkaar bestreden nu, maar dan was simpel de ander de ander dus zelfde probleem

Wat haat je aan de 10 geboden?
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82293968
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Jij bent niet de slimste van het stel nee.
Tegen wie en wat is je doel hiervan eigenlijk. Je vraagt een ander alleen maar naar het waarom.
Waarom ben je zo dat je je er tegen verweren wilt. Je gelijk zul je toch nooit halen.

Wat is jou inspiriatie bron man! Leg eens uit hoe je geworden bent tot wat je nu bent. Vroeger ergens toe gedwongen en dus zie je alles als dwang?
Tegen wie jij hier aan het ' strijden' bent, denk je dat jou vragen angst in boezemen en dat men die niet kan beantwoorden?
Even een kleine levensles voor jou: deze mensen, ik reken mezelf even niet mee, want dan ist misschien te laag voor jou. Maar deze mensen hebben net als jou vanaf hun geboorte tot nu een pad bewandelt.
Van je 0 punt tot het nu, ieders mens tijd, eeders dag, uur, seconde, duizendste ve sec... ieder mens heedft het anders meegemaakt...niet iedereen kan geboren wordt daar waar jij je voeten al hebt staan. Een voetafdruk. En geen mens kan exact dezelfde voetsporen volgen zonder verschil van tijd, verandering weer, zoemende vlieg die je irriteert die jou net ff uit je gedachten halen.. en zo weer 3 sec achterloopt.
Niemand heeft echt exact dezelfde tijd geleeft en daardoor kan niemand in staat zijn een exacte kopie te worden van iemand.
Het licht er bij elk persoon maar net aan met al wat je in aanraking geweest bent... elke internetpagina nu, vroeger schoolboeken, stripboeken avonturen boeken etc.
Niemand heeft exact dezelde info.
Weer lekker lang verhaal om to the point te komen, maar zo doe ik het graag

Als je een meningsverschil hebt, leg dan jullie paden eens naast elkaar. En er zijn helaas weinigen die het machtig zijn: Inleven in andermans situatie! Waren jullie als babietjes verwisseld, dan hadden jullie ook elkaar bestreden nu, maar dan was simpel de ander de ander dus zelfde probleem

Wat haat je aan de 10 geboden?
Vind dit mooi verwoord.

En toevallig zoemde er niet een vlieg langs me op t moment dat ik las over die vlieg. Dat was wel grappig.
pi_82294311
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef theghostrider het volgende:
Misschien kijk je dan niet goed.
pi_82296750
Op zich is haushofer geen slecht persoon en kan je met hem leuke discussies aan. En maakt hij waarschijnlijk de meeste gelovigen in het begin wel boos omdat je denkt dat hij gelovig is, maar dan weer niet

Ik denk zelf dat er geen vrede heerst tussen zijn ratio en hart. Beide moeten namelijk gevoed worden namelijk als je vrede met jezelf wil hebben.
Mijn persoonlijke mening dan.
---o---
pi_82297219
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:39 schreef mariox het volgende:
Op zich is haushofer geen slecht persoon en kan je met hem leuke discussies aan. En maakt hij waarschijnlijk de meeste gelovigen in het begin wel boos omdat je denkt dat hij gelovig is, maar dan weer niet

Ik denk zelf dat er geen vrede heerst tussen zijn ratio en hart. Beide moeten namelijk gevoed worden namelijk als je vrede met jezelf wil hebben.
Mijn persoonlijke mening dan.
En de oplossing daarvoor is zeker de islam? .
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:50:39 #200
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82297253
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:23 schreef mariox het volgende:
Lekker makkelijk uitspraak, maar uiteraard gebaseerd op zeer weinig en derhalve maakt ook dit geen indruk op mij, maar goed ondanks zo'n zwakke uitspraak moet je uiteraard je overtuigingen aanhouden, als je denkt dat je daar beter van wordt.

Ik zou nu natuurlijk kunnen stellen dat je er ooit achter komt dat ik gelijk heb, maar ja dat kan niet in het geval van mijn opvatting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')