leuke woordjes ertussen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:48 schreef BenMoe het volgende:
God is een term, terwijl hetgeen dat beschreven moet worden met deze term niet te beschrijven valt, want; transcendentaal. Dus; term zonder definitie, inhoud, connotatie = zinlose term.
De kwestie of de geboden definities van God wel of niet bestaat is kentheoretisch verder ook zinloos.
maw, als God bestaat dan doet hij wel heel erg zijn best om ons NIET te laten geloven...quote:Op maandag 31 mei 2010 11:28 schreef Runselpink het volgende:
Ja en nee.
Ja) Sommige dingen (zoals het ontstaan van de mensheid) zijn onverklaarbaar.
Nee) Omdat bijna alles dat in de bijbel staat weerlegd kan worden.
Tieten?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef hoatzin het volgende:
Noem mij eens één goede reden om in God te geloven.
Verlossing!quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef hoatzin het volgende:
Noem mij eens één goede reden om in God te geloven.
Van gelovigen? Eindelijk?quote:
Als je de vraag had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Dus is je iq nu van 123 nog lager gezakt?quote:
Ah... je snapt de (contradictie) humor niet. Prima.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:51 schreef mariox het volgende:
[..]
Als je de vraag had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Dus is je iq nu van 123 nog lager gezakt?
Nee is snap m wel. Maar moest je nog van een keertje terugpakkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah... je snapt de (contradictie) humor niet. Prima.
Pestkop.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:57 schreef mariox het volgende:
[..]
Nee is snap m wel. Maar moest je nog van een keertje terugpakken
Maar goed dat is toch wel een cirkel redenering.quote:
Ik had het over verlossing na de dood, die natuurlijk ook te maken heeft met zonde uiteindelijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:02 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar goed dat is toch wel een cirkel redenering.
Ik ga er vanuit dat jij doelt op verlossing van zonde, maar zonder bijvoorbeeld de Christenlijke religie en de daarbij behorende zondeval, is de term zonde ook wel een leeg begrip natuurlijk.
Alhans het zegt mij weinig; zonde vind ik bijvoorbeeld het eten koud laten worden, maar dat het een zonde is om te werken op een rustdag is voor mij niet relevant. Laat staan dat ik onder de indruk ben dat sommige religieuze mensen vinden dat ik in zonde leef omdat ik god niet geloof en een vriend als levenspartner Wat een kutwoord is dat eigenlijk heb.
Verlossing is dus voor een ongelovige geen reden om wel te gaan geloven lijkt me.
Wat weet je daarvan dan? Ik vraag dus niet: wat geloof je daarvan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:10 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik had het over verlossing na de dood, die natuurlijk ook te maken heeft met zonde uiteindelijk.
Maar dat past hoe dan ook in het zelfde plaatje. Verlossing naar de dood zegt mij persoonlijk ook niks, kan ook niet, want de dood is bij mij nou eenmaal gewoon dood, verder niks.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:10 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik had het over verlossing na de dood, die natuurlijk ook te maken heeft met zonde uiteindelijk.
Jij vroeg wat je ermee kon (later misschienquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat weet je daarvan dan? Ik vraag dus niet: wat geloof je daarvan?
Ooit zal je zien dat ik gelijk heb. Maar dan doet het er niet meer toe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar dat past hoe dan ook in het zelfde plaatje. Verlossing naar de dood zegt mij persoonlijk ook niks, kan ook niet, want de dood is bij mij nou eenmaal gewoon dood, verder niks.
Ja, maar jij kunt beroep doen op absolute waarheden en wij niet en dat is niet eerlijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:23 schreef mariox het volgende:
[..]
Ooit zal je zien dat ik gelijk heb. Maar dan doet het er niet meer toe.
Jij bent niet de slimste van het stel nee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar jij kunt beroep doen op absolute waarheden en wij niet en dat is niet eerlijk
Vind dit mooi verwoord.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jij bent niet de slimste van het stel nee.
Het enige wat ik van jou gezien heb is in de aanval gaan.
Tegen wie en wat is je doel hiervan eigenlijk. Je vraagt een ander alleen maar naar het waarom.
Waarom ben je zo dat je je er tegen verweren wilt. Je gelijk zul je toch nooit halen.
Wat is jou inspiriatie bron man! Leg eens uit hoe je geworden bent tot wat je nu bent. Vroeger ergens toe gedwongen en dus zie je alles als dwang?
Tegen wie jij hier aan het ' strijden' bent, denk je dat jou vragen angst in boezemen en dat men die niet kan beantwoorden?
Even een kleine levensles voor jou: deze mensen, ik reken mezelf even niet mee, want dan ist misschien te laag voor jou. Maar deze mensen hebben net als jou vanaf hun geboorte tot nu een pad bewandelt.
Van je 0 punt tot het nu, ieders mens tijd, eeders dag, uur, seconde, duizendste ve sec... ieder mens heedft het anders meegemaakt...niet iedereen kan geboren wordt daar waar jij je voeten al hebt staan. Een voetafdruk. En geen mens kan exact dezelfde voetsporen volgen zonder verschil van tijd, verandering weer, zoemende vlieg die je irriteert die jou net ff uit je gedachten halen.. en zo weer 3 sec achterloopt.
Niemand heeft echt exact dezelfde tijd geleeft en daardoor kan niemand in staat zijn een exacte kopie te worden van iemand.
Het licht er bij elk persoon maar net aan met al wat je in aanraking geweest bent... elke internetpagina nu, vroeger schoolboeken, stripboeken avonturen boeken etc.
Niemand heeft exact dezelde info.
Weer lekker lang verhaal om to the point te komen, maar zo doe ik het graag
Als je een meningsverschil hebt, leg dan jullie paden eens naast elkaar. En er zijn helaas weinigen die het machtig zijn: Inleven in andermans situatie! Waren jullie als babietjes verwisseld, dan hadden jullie ook elkaar bestreden nu, maar dan was simpel de ander de ander dus zelfde probleem
Wat haat je aan de 10 geboden?
Misschien kijk je dan niet goed.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef theghostrider het volgende:
Het enige wat ik van jou gezien heb is in de aanval gaan.
En de oplossing daarvoor is zeker de islam?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:39 schreef mariox het volgende:
Op zich is haushofer geen slecht persoon en kan je met hem leuke discussies aan. En maakt hij waarschijnlijk de meeste gelovigen in het begin wel boos omdat je denkt dat hij gelovig is, maar dan weer niet
Ik denk zelf dat er geen vrede heerst tussen zijn ratio en hart. Beide moeten namelijk gevoed worden namelijk als je vrede met jezelf wil hebben.
Mijn persoonlijke mening dan.
Lekker makkelijk uitspraak, maar uiteraard gebaseerd op zeer weinig en derhalve maakt ook dit geen indruk op mij, maar goed ondanks zo'n zwakke uitspraak moet je uiteraard je overtuigingen aanhouden, als je denkt dat je daar beter van wordt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:23 schreef mariox het volgende:
Ooit zal je zien dat ik gelijk heb. Maar dan doet het er niet meer toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |