Ik kan wel stoppen, maar ik wil niet stoppen.quote:
Voeg je toe via http://wiki.fok.nl/index.php/OP/StoppenMet_Roken en vanaf #73 sta je erbij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:40 schreef James-Hetfield het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
Per 4 mei 2010 gestopt om 20.30 's avonds
Ik heb je erbij gezet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:40 schreef James-Hetfield het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
Per 4 mei 2010 gestopt om 20.30 's avonds
meest ideale moment = periode met minste stress of periode met de minste verleiding? of iets anders?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef eNGine10 het volgende:
Al meerdere malen overwogen te stoppen en ben nu tot de conclusie gekomen dat er nooit een ideaal moment komt om te stoppen met roken![]()
Dus nu op zoek naar het meest ideale moment.
quote:De Indonesische autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld naar de ouders van een twee jaar oud kettingrokertje. Een filmpje van de peuter verscheen gisteren op videowebsite Dumpert.
In het filmpje is peuter Ardi Rizal uit Sumatra te zien terwijl hij lange hijsen neemt van een sigaret in het gezelschap van volwassenen. Zijn vader gaf hem zijn eerste sigaret toen hij amper achttien maanden oud was en inmiddels rookt hij ongeveer veertig peuken per dag.
Oh ja, die ken ik maar al te goed. Vannacht werd ik zelfs in de droom zelf al kwaad op mezelf. Het duurt ook best wel lang voordat je je realiseert dat het maar een droom was.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:15 schreef Alec690 het volgende:
Wel wordt ik soms 'paniekerig' wakker, met een gigantisch schuldgevoel... Ojee ik heb gerookt! Het zit dus nog wel in m'n mind, want ik droom er veel over.
Het scheelt wel als je een rustige periode zou kunnen plannen. De zomer is ook best prettig, want je kunt er veel op uit om jezelf af te leiden als het nodig is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef eNGine10 het volgende:
Al meerdere malen overwogen te stoppen en ben nu tot de conclusie gekomen dat er nooit een ideaal moment komt om te stoppen met roken![]()
Dus nu op zoek naar het meest ideale moment.
Wel sigaren hoop ik toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:31 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik kan wel stoppen, maar ik wil niet stoppen.
Ik was gestopt omdat ik pijn had aan mijn keel, maar dat is alweer over.
En hoe ver was jij ook alweer?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:35 schreef Jumparound het volgende:
oh, en dat dromen over roken gaat wel over hoor
weet niet wanneer aangezien ik er nog steeds last van heb ':')
3,5 jaarquote:
Ja nu krijg ik een drukke periode op school dus kan ik m'n peuken wel gebruiken. Ik ben wel al gaan minderen maar dat is natuurlijk iets anders als stoppen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het scheelt wel als je een rustige periode zou kunnen plannen. De zomer is ook best prettig, want je kunt er veel op uit om jezelf af te leiden als het nodig is.
Jemig, dat roken blijft dus altijd verborgen in je brein hangen om 's nachts toe te slaan. Ik vind het trouwens wel lachen dat je dan kwaad op jezelf wordt 'omdat' je hebt gerooktquote:
Ik minderde ook voordat ik stopte. Dat deed ik omdat ik wilde voelen hoe het is om niet steeds aan die behoefte te kunnen voldoen. Ik wilde de gewoontes en verlangens leren kennen en erachter komen hoe moeilijk het is ze niet te beantwoorden. Dat heeft me echt geholpen toen ik echt stopte want zo was ik goed voorbereid.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:34 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja nu krijg ik een drukke periode op school dus kan ik m'n peuken wel gebruiken. Ik ben wel al gaan minderen maar dat is natuurlijk iets anders als stoppen.
Ik denk dat ik nu dan vast ga proberen te stoppen met 's avonds roken (met uitzondering van weekendquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik minderde ook voordat ik stopte. Dat deed ik omdat ik wilde voelen hoe het is om niet steeds aan die behoefte te kunnen voldoen. Ik wilde de gewoontes en verlangens leren kennen en erachter komen hoe moeilijk het is ze niet te beantwoorden. Dat heeft me echt geholpen toen ik echt stopte want zo was ik goed voorbereid.
Mja, je moet jezelf ook niet teveel forceren denk ik, want dan ben je straks over je piek heen en heb je geen zin meer om te stoppen. Kijk gewoon wat minder roken met je doet en bepaal een stopdatum waar je naartoe werkt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:23 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu dan vast ga proberen te stoppen met 's avonds roken (met uitzondering van weekend) en daarna gewoon doordeweeks helemaal niet meer. En dan ook in het weekend gaan stoppen maar dat word het moeilijkst.
Welnee, jij hebt geen zin. Jij hebt last van nostalgie. En zoals ze van de jaren vijftig zeggen: het was echt niet zo geweldigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:43 schreef Vlindur het volgende:
He! Het is al 20 mei geweestIk ben al meer dan een jaar gestopt!
![]()
![]()
![]()
En ik heb weer zooooo'n zin de laatste tijd![]()
quote:Op zondag 30 mei 2010 14:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee, jij hebt geen zin. Jij hebt last van nostalgie. En zoals ze van de jaren vijftig zeggen: het was echt niet zo geweldig
Oo, dan kan ik ook nog wel ff, werd vannochtend weer wakker met een ontzettend klote gevoel...ik had gefaald! En niet 1 sigaret, maar gelijk het hele pakje...quote:
Hey, hier ben ik niet een jaar voor gestopt he. Schop me eens naar de meer dan 1 jaar gestoptquote:Op maandag 17 mei 2010 21:16 schreef onlogisch het volgende:
One year, 3 minutes and 10 seconds. 10950 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.463,76.
BAM! 1 jaar op je beeldscherm!
* onlogisch vraagt trots naar het allerlaatste schopje
Goed bezig. Ik zit op 3. Slapen gaat af en toe wel beter, vooral als vriendin bij me slaapt.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:42 schreef James-Hetfield het volgende:
Yeah, dit weekend een huis vol visite en met rokers overleefd
Zag er stiekem wel tegenop om met die gezelligheid niet te roken, maar was weer een eitje
Nog 2 daagjes en dan 4 weken schoorsteen vrij
Zet het in de Wiki zou ik zeggenquote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hey, hier ben ik niet een jaar voor gestopt he. Schop me eens naar de meer dan 1 jaar gestopt
Done. Ook al kun je dat gewoon zelf.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef onlogisch het volgende:
Hey, hier ben ik niet een jaar voor gestopt he. Schop me eens naar de meer dan 1 jaar gestopt
Mijn vrouw en ik hebben afgelopen vrijdag apart geslapenquote:Op maandag 31 mei 2010 09:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Goed bezig. Ik zit op 3. Slapen gaat af en toe wel beter, vooral als vriendin bij me slaapt..
Keep it upquote:Op maandag 31 mei 2010 23:48 schreef ImPrEzA het volgende:
Na de afgelopen dagen deze topicreeks lekker te hebben doorgelezen, meld ik me nu ook maar. Ik herken me wel meteen ontzettend in de TT! Sinds afgelopen donderdag ben ik gestopt, maar pas sinds gisteren merk ik echt dat ik voor mijn gevoel de hele nacht wakker lig. Wat dan weer te realistische dromen blijken te zijn, best wel WTF-momentjes zo 's ochtends.![]()
Vier dagen is natuurlijk pas het begin, maar voor mijn gevoel gaat het best 'eenvoudig' verder! De afgelopen ruim 5 jaar een pakje sigaretten per dag gerookt. De succes stories hier in de topics werken inspirerend
Dan rookte ik gewoon door. Toen mijn amandalen geknipt werden een paar jaar geleden heb ik ook heel stoer de volgende dag gewoon weer heerlijk gerookt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:49 schreef EggsTC het volgende:
Min of meer gedwongen gestopt at the moment vanwege keelontsteking
Ik leerde het heel snel af. Op een gegeven moment ging de pijn ver4voudigen per peuk... nou geloof me, dan ben je zo genezen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan rookte ik gewoon door. Toen mijn amandalen geknipt werden een paar jaar geleden heb ik ook heel stoer de volgende dag gewoon weer heerlijk gerookt..
Ja dat voel je wel ja als je al volwassen meerderjarig bent.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:01 schreef EggsTC het volgende:
Edit; Das trouwens best gevoelig, amandelen laten knippen, of niet?
quote:Two weeks, two days, 34 minutes and 12 seconds. 240 cigarettes not smoked, saving ¤ 58,06. Life saved: 20 hours, 0 minutes.
Vijf dagen al vandaag hèquote:Op maandag 31 mei 2010 23:48 schreef ImPrEzA het volgende:
Na de afgelopen dagen deze topicreeks lekker te hebben doorgelezen, meld ik me nu ook maar. Ik herken me wel meteen ontzettend in de TT! Sinds afgelopen donderdag ben ik gestopt, maar pas sinds gisteren merk ik echt dat ik voor mijn gevoel de hele nacht wakker lig. Wat dan weer te realistische dromen blijken te zijn, best wel WTF-momentjes zo 's ochtends.![]()
Vier dagen is natuurlijk pas het begin, maar voor mijn gevoel gaat het best 'eenvoudig' verder! De afgelopen ruim 5 jaar een pakje sigaretten per dag gerookt. De succes stories hier in de topics werken inspirerend
Zonder hulpmiddelen gestopt hier, ik heb wel een tweetal collega's die gestopt zijn met hulp van acupunctuur en daar zeer over te spreken waren. Maar tegen hen werd ook gezegd dat ze niet aan zouden komen door de acupunctuur, maar die belofte is niet nagekomen, het zou dus heel makkelijk tussen de oren kunnen zitten. Waar niks mis mee is trouwens, als het maar werkt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Deze vraag is vast al vaker voorbij gekomen, maar heb geen zin om 71 topics door te baggeren
Zijn jullie gestopt met hulp, of cold turkey?
En indien met hulp; Welke?
Ik heb aanstaande maandag een afspraak met mijn huisarts. Ik moet verplicht gaat stoppen met roken...
Ik ben nog geen 30, maar heb mijn eerste longontsteking en mogelijk het begin van COPD te pakken.![]()
Ik heb het al jaren benauwd, en nu dus zo ernstig dat de invalhuisarts een heel betoog naar mijn eigen huisarts heeft geschreven dat hij me moet begeleiden met stoppen met roken. Ik voel me echt een loser dat ik dit niet zelf kan, maar mijn motivatie om zelf te stoppen is te klein. Zelfs als ik met piepende longen naar lucht lig te happen, steek ik een peuk op.![]()
Dus, Faith zal eraan moeten gaan geloven. Ik hoop dat ik binnenkort in dit topic kan melden dat het allemaal wel meevalt.
Zonder hulpmiddelen gestopt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Deze vraag is vast al vaker voorbij gekomen, maar heb geen zin om 71 topics door te baggeren
Ik heb aanstaande maandag een afspraak met mijn huisarts. Ik moet verplicht gaat stoppen met roken...
Ik ben nog geen 30, maar heb mijn eerste longontsteking en mogelijk het begin van COPD te pakken.![]()
Ik heb het al jaren benauwd, en nu dus zo ernstig dat de invalhuisarts een heel betoog naar mijn eigen huisarts heeft geschreven dat hij me moet begeleiden met stoppen met roken. Ik voel me echt een loser dat ik dit niet zelf kan, maar mijn motivatie om zelf te stoppen is te klein. Zelfs als ik met piepende longen naar lucht lig te happen, steek ik een peuk op.![]()
Dus, Faith zal eraan moeten gaan geloven. Ik hoop dat ik binnenkort in dit topic kan melden dat het allemaal wel meevalt.
Er zit voor jou niets anders op dus.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Ik ben anderhalve maand geleden van het een op het andere moment gestopt. Mijn sigaretten waren op, en ik had geen zin meer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Heb ik ook een paar keer gehadquote:Op donderdag 3 juni 2010 14:25 schreef Sattyagraha het volgende:
Ik heb gewoon een droom gehad waarin ik ging roken!
echt vaag
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:51 schreef EggsTC het volgende:
Hmm 48 uur nu gestopt, vanwege keelontsteking. Ik denk dat ik deze ns ff door ga trekken, ik had zo'n trek in een peuk dernet, maar ik heb de laatste die hier al 2 dagen voor me ligt in het pakje, gebroken en weggegooid.
Zo kwam het niet over.quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:51 schreef EggsTC het volgende:
Ik denk dat ik deze ns ff door ga trekken,
Herkenbaar. Maar dat gaat vrij snel over. Zelfs op de bank zitten lijkt doelloos. Je kan tenslotte ook mét peuk op de bank zitten en dan is het niet doelloos.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:24 schreef EggsTC het volgende:
Waarom lijkt het alsof alles zo doelloos wordt zonder te paffen... als je er over nadenkt is het krankzinnig maar toch lijkt het zo
Dat gaat heel snel over hoor, maak je geen zorgen. Ik ervaar het nu andersom als ik rokers zie: wat een doelloze handeling.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:24 schreef EggsTC het volgende:
Waarom lijkt het alsof alles zo doelloos wordt zonder te paffen... als je er over nadenkt is het krankzinnig maar toch lijkt het zo
iig, eerst maar ns ff een lekkere douche pakken
Echt exact hetzelfde hier. Mensen die in de auto roken, vaak ook met het peukje buiten het raam omdat ze de rook niet in de auto willen hebben, is een raar gezicht. Alsof het helptquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:46 schreef gelly het volgende:
Het mooiste vind ik nog altijd dat je op een gegeven moment anderen ziet roken en denkt "wat een maf gezicht". Mensen in de auto, voor gebouwen, snel even een paar trekjes als ze buiten komen... Dat soort momenten helpen mij iig om er vanaf te blijven. Evenals de stank die je als roker meeneemt trouwens...
Hier thuis mag trouwens gewoon gerookt worden, had er zelf altijd een hekel aan als iemand gestopt was en ineens mocht het niet meer.
Kut is dat he, ik dronk wel gewoon door (ik hou wel van een biertje) maar wist ook dat ik het daardoor niet makkelijker zou krijgen. Achteraf viel het allemaal reuze mee, maar op het moment zelf dacht ik daar anders over.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:13 schreef EggsTC het volgende:
Gatverdamme, schrap mij maar weer... eerst maar ns alcohol laten staan voordat we dit gaan proberen.
...Gelukkig kun je nog wel neerstorten met een vliegtuig. Of 720kg wegen en op je 23e een hartaanval krijgen.quote:
Nou dat gaat om de bespaarde tijd.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
...Gelukkig kun je nog wel neerstorten met een vliegtuig. Of 720kg wegen en op je 23e een hartaanval krijgen..
ja, dat vond ik ook al raar staan. Snap eigenlijk ook niet waar het op gebasseerd is, maar dat word er automatisch onder gedrukt met copy/paste.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
...Gelukkig kun je nog wel neerstorten met een vliegtuig. Of 720kg wegen en op je 23e een hartaanval krijgen..
staat boven je (niemand zeggen hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 23:24 schreef grooteron het volgende:
[..]
ja, dat vond ik ook al raar staan. Snap eigenlijk ook niet waar het op gebasseerd is, maar dat word er automatisch onder gedrukt met copy/paste.
Gaat nog steeds super! Rook wel af en toe een sigaretje voor de gezelligheid maar kom niet weer in de verleiding echt te gaan roken! Heerlijk dat ik dat nu al een tijd kan, eerste jaren moest ik daar niet aan denkenquote:Lips (3 oktober, 2006)
Dat hoesten jaquote:Op zondag 6 juni 2010 23:05 schreef Dirkh het volgende:
Ah de eerste maand, dan ga je behoorlijk richting de kant dat het minder moeilijk wordt.
Succes, het is echt een verademing als je het vol houdt.
Vandaag was mijn moeder hier met haar vriend, beide bijna in de 70 en rokend. En maar paffen en hoesten... en stinken.
Ik vind het prima als mensen roken, maar zie ook wel hoe vreemd het is als mensen roken.
ik ben niet anti hoorquote:Op maandag 7 juni 2010 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik heb dat totaal niet, die 'rokers zijn stom' mentaliteit. Ik vind het nog steeds heerlijk en als ik iemand in de auto zie roken denk ik 'aaaaaaaaaaaaah heerlijk' ipv 'wat een kneus'.
Zou ik ook nogal hypocriet van mezelf vinden. 17 jaar roken en dan na het stoppen ineens anti zijn.. Ik vind het overigens nog steeds heerlijk ruiken als ik naast iemand sta die rookt (niet als ze binnenkomen na het roken, dat stinkt).
Dat heb ik ook wel. Kleding, lichaam, vingers..alles stonk. Mijn nagels begonnen pas na een week minder geel te worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:51 schreef Jumparound het volgende:
Ik besef me nu alleen hoe vreselijk ik zelf moet hebben gestonken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |