abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81946047
Vanmiddag begon vanuit het niets de magnetron te roken toen ik hem op de oven (gril) stand had staan
Bij de normale magnetronfunctie gaat alles goed, maar zodra ik hem weer op de gril zet begint hij te roken
Het komt vanaf de zijkant
Heb eens iets gehoord over een trafo?
Het apparaat is verder goed, heb zelfs nog nooit een magnetron meegemaakt met zo'n goede oven functie
Dus als het enigszins kan zou ik hem graag willen laten repareren
Maar ik heb een kleine portemonnee en ben dus op zoek naar goedkope opties
Kun je ergens goedkope onderdelen krijgen om te laten installeren?
Ik laat onderdelen alleen installeren door mensen die er weet van hebben
Maar als ik zelf onderdelen goedkoper kan krijgen dan via de installatie bedrijven is dat mooi meegenomen

En wat is het advies bij een rokende magnetron oven: reparatie of weggooien?
Hij is trouwens 3 jaar oud
pi_81946108
DIE TT
Door monteur laten doen, Magnetrons zijn eenmaal gevaarlijk he.
pi_81946115
Ik zou in ieder geval de stekker eruit halen en ik denk dat je toch echt toe bent aan een nieuwe dan!
Waarschijnlijk kost reparatie (in ieder geval door de fabrikant) meer/evenveel als een nieuwe.
pi_81946139
Microgolven zijn gevaarlijk, Niet zelf slopen dus.
  Donald Duck held woensdag 26 mei 2010 @ 22:24:29 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81946202
Niks eraan doen. Weet je hoe handig, je eigen vis en vlees roken. Dat is echt heerlijk!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_81946365
zou eens bij de fabrikant kijken of er nog fabrieksgarantie opzit... europese wet zegt dat er minimaal 2 jaar garantie op moet zitten maar er zijn tevens regels dat een apparaat een bepaalde tijd mee moet gaan omdat het anders geen deugdelijk apparaat is dus zelfs bij de winkel zou je nog succes kunnen boeken al weet ik niet precies hoe dat zit.

wel weet ik dat veel apparaten een fabrieksgarantie hebben en die is vaak langer dan de reguliere garantie, dus mijn advies check bij de winkel en bij de fabrikant.

welk merk is het?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 22:27:26 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81946429
In ieder geval zou ik hem van de stroom afhalen door de stekker uit het stopcontact te halen en/of de groep uit te schakelen waarop hij aangesloten is.

Meestal loont reparatie niet meer omdat de kosten in uurloon hoger zijn dan de waarde van de magnetron.
Ik denk dat je bij reparatie meer geld kwijt bent dan dat je een nieuwe zou kopen
pi_81946492
witte rook? donkere rook?

ruikt het naar verbrand eten of elektrische componenten die doorgebrand zijn? wanneer is ie voor de laatste keer GOED schoongemaakt en wanneer heb je voor het laatst de grill gebruikt zonder dat ie begon te roken
pi_81946534
zelf slopen was ik ook niet van plan
Maar goedkoper aan een onderdeel komen dan een bedrijf wat er aan wil verdienen is wel fijn
Heb de stekker er direct uitgehaald

2 jaar terug dit met mijn moeders magnetron gehad, kwam er toen alleen pas achter toen het echt helemaal te laat was...moest op de tast door de keuken om bij de magnetron te komen
Heb hem toen nog net op tijd naar buiten kunnen gooien (mijn moeder had geen brandblusser)

Wel balen wanneer de reparatiekosten zo duur gaan worden, dit is echt een top ding, was nooit zo tevreden over de ovenfunctie van een magnetron, maar deze is echt beter dan een normale oven
pi_81946627
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In ieder geval zou ik hem van de stroom afhalen door de stekker uit het stopcontact te halen en/of de groep uit te schakelen waarop hij aangesloten is.

Meestal loont reparatie niet meer omdat de kosten in uurloon hoger zijn dan de waarde van de magnetron.
Ik denk dat je bij reparatie meer geld kwijt bent dan dat je een nieuwe zou kopen
en ik denk dat een magenetron langer mee moet gaan dan 3 jaar, en er dus best mogelijkheden zullen zijn zoals ik hierboven heb gepost
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81946710
het was witte rook

En ik maak hem wekelijks helemaal schoon
Wanneer heb ik voor het laatst die functie gebruikt
Precies weet ik het niet meer, maar ik gebruik de grill regelmatig voor ovenschotels
Nog niet heel lang geleden dus

De magnetron functie gebruik ik meerdere malen per dag, zonder problemen,
op die functie geeft hij nu ook geen problemen

Ik dacht eerst ook: misschien een etensrestje, de oven schoongemaakt...doet het nog steeds
Het komt van de linker zijkant, achter een schroefje vandaan
pi_81946783
en hoe het ruikt?
beetje vies luchtje, niet echt een brandlucht
pi_81946896
pi_81946950
check mijn 1e post hier even... ik verwacht echt dat ze hem gratis maken (dan zou je hooguit de verzendkosten moeten betalen mogelijk dat de winkel dat nog wel voor je doet), en nogmaals wat is het merk?
pi_81946955
Weggooien, Levensgevaarlijk las ik net,Weggooien dus.
pi_81947026
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:34 schreef GewoneMan het volgende:
de magnetron rookt, wat te doen? check die even... ik verwacht echt dat ze hem gratis maken (dan zou je hooguit de verzendkosten moeten betalen mogelijk dat de winkel dat nog wel voor je doet), en nogmaals wat is het merk?
het is een Mors grill oven range
pi_81947115
Weer zon chinese fabrikant, weggooien dus en een Bosch of een 2de hands Miele vrijstaande magnetron kopen, Heb je al vanaf iets van 40 euro?
pi_81947757
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik zou Klink ervan op de hoogte stellen. Die komt dan vast wel het rookverbod aan je oventje uitleggen. Of afdwingen door middel van boetes.
hahaha ik zal hem even bellen
pi_81947856
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wat is het merk dan? want dat lijkt niet echt op een merk
het merk is mors
en het type de grill oven range

Dat staat er op dus het zal wel
het is idd een bestaand merk volgens google
Heb hem 2de hands overgenomen van kennissen die gingen samenwonen en dus alles dubbel hadden
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 22:52:45 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_81948115
Even een paar reacties verwijderd; het is hier geen onzin
Dat is een paar deuren verderop
pi_81961253
had gisteravond nog een mail gestuurd naar de dealer van deze magnetron
Kreeg zojuist telefoon terug
Er is een kans dat er toch iets van vet in is gekomen wat nu verbrand, dus heb nu de de gril aan (sta erbij)
Stopt het niet met roken dan is waarschijnlijk een ventilator stuk
Want hij wordt nu ook heet aan de zijkant van waar hij rookt
Hij staat nu bijna een kwartier aan en rookt nog steeds
Maar ze kunnen er in de werkplaats zo weer een nieuw onderdeel inzetten voor me
Ik ken dit bedrijf goed en weet dat ze goed werk leveren en niet extreem duur zijn kwa manuren
Een nieuwe oven zoals deze kost me zomaar 150 euro
Een nieuwe ventilator is wat minder duur
Dus denk dat ik daar toch eerst naar laat kijken
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:08:19 #22
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_81961376
dude. dat je het uberhaubt overweegt òf je een nieuwe moet hebben.. probeer het hier eens
O+
pi_81961593
bij MP heb ik met dit soort producten altijd iets van: jaja waarom moet ie weg
Als ie zo goed is waarom verkopen ze hem dan, dat denk ik dan
Je weet maar nooit bij MP
Dingen die geen elektra zijn, ok
Maar een magnetron waarvan je de geschiedenis niet weetn?
pi_81961647
plus dat de combi's op mp te ver weg zijn, heb alleen een fiets als vervoer
pi_81962542
ooo nou ik laat hem toch maar niet maken meer
heb de dealer gebeld en gevraagd wat alleen de kosten al zijn van dat ze er naar kijken
Spaar wel voor een nieuwe, wordt een zomer zonder oven dus
De magnetron functie blijf ik zolang onder toezicht wel kortstondig gebruiken
Meestal hoeft hij op de magnetronfunctie niet langer dan een halve minuut te draaien, en heb wel een brandblusser voor als het mis gaat
Tot nu toe doet hij het op de magnetronfunctie perfect zonder te roken ed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')