Ook vetquote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:21 schreef WD.40 het volgende:
Iemand de Dom gisterenavond nog bekeken. Vorig jaar niks van meegekregen, maar gisteren toch ff gaan kijken op het Domplein en het zag er best vet uit met al die lichtjes. Ben benieuwd hoe dat er van een afstand uit heeft moeten zien?
meest accurate omschrijving van een festival ooitquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:25 schreef psaexorp het volgende:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:59 schreef Nosh het volgende:
Het is iets anders, maar Counter Culture Festival in Utrecht is echt heel erg leuk, als het je ding is. Soort van buitenspeeldag voor alles met dreadlocks en een hond, wat neerkomt op allerlei soorten muziek (van punk en ska in de middag tot acid in de nacht), bike wars in halfpipes (op een fiets HEEL hard op elkaar inrijden, is leuk), allemaal random gekkigheid en relatief goedkoop bier + zelf meenemen.
Nogmaals: het moet je ding zijn, maar in combinatie met goed weer: aanrader.
http://www.festival-utrecht.nl/main.php/sec5
quote:De eerste steen voor de herbouw van het middenschip van de Domkerk moet in 2013 worden gelegd. Dat is wat een groep enthousiastelingen rond de restauratiearchitect Leo Wevers hoopt te bereiken. Voor de financiering ervan vragen ze de hulp van het publiek.
Deze week maakt de stichting Voorbereiding Herbouw Schip Domkerk 2013 de plannen bekend daadwerkelijk aan een herbouw van het in 1674 bij een storm ingestortte middenschip te willen werken. Al eerder liet Wevers weten voorstander van een herbouw te zijn onder het motto van authentiek bouwen. Zaterdag werd een aantal raadsleden alvast van de plannen op de hoogte gebracht.
Authentiek bouwen betekent dat het middenschip zoveel als mogelijk moet worden gebouwd zoals dat in de Middeleeuwen gebeurde, met materialen en technieken die daarbij horen. Het herbouwen mag ook best een aantal jaren duren en moet vooral worden aangegrepen als kans om verloren gegane ambachten nieuw leven in te blazen. Educatie wordt door de stichting dan ook hoog in het vaandel geschreven.
Niet onbelangrijk ook is dat de bouwplaats kan uitgroeien tot een toeristische bijzienswaardigheid, zo stelt de stichting. Een attractie van hoog niveau zoals de Sagrada Familia in Barcelona, de kerk van de architect Gaudi waar ook al tientallen jaren aan gewerkt wordt.
De herbouw van het middenschip is nu het doel van de stichting die dat wil realiseren met geld uit opbrengsten van bezoekers en symphatisanten. Hoe en wat er met de ruimte moet gebeuren als het middenschip is gerealiseerd, daar houdt de stichting zich nog niet echt mee bezig. Dat is van een latere zorg.
Al vaker zijn er voorstellen gelanceerd voor een herbouw van het middenschip of een aanpassing van het plein voor de Domkerk. Nog niet eerder kwam het tot een realisatie van een van die plannen. In voorbereiding is nog wel een plan voor een ondergronds bezoekerscentrum op het plein. Dat is een idee van de organisatie Initiatief Domplein die op 1 juli een bezoekerscentrum opent in de middeleeuwse kelders onder het pand Domplein 4 (de oude muziekschool).
1 2 3 4 | 31-05-10 16:39:21 LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :UTRECHT/UTRECHT/STEVE BIKOSTRAAT/ L-1 / L17B |
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:12 schreef blup het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/241224
Die meid lag echt lelijk in elkaar :x
Vraag me af of ze ooit nog zelfstandig gaat lopen..
Mja.quote:De scooterrijdster sloeg op de vlucht bij het zien van een politie-auto, die toevallig de straat inreed. Bij de vlucht raakte de scooter toch een overstekend kind, dat gewond raakte. Het kind brak een sleutelbeen.
Is dat een strikvraagquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:03 schreef The6thgate het volgende:
Hoeveel meisjes met petjes heb je wel niet.
eigen schuld dikke bult, treurig voor dat meisje van 11 jaquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:00 schreef speknek het volgende:
Geen rijbewijs en geen helm staat op rtvutrecht, gestolen weet ik niet. Blijft natuurlijk gewoon treurig.
(alhoewel ik merk dat ik seksistisch ben omdat het een meisje is, bij een petje zou ik dat ws niet zo snel zeggen)
Vlakbij mij in Overvecht is een paar jaar geleden iemand op een gestolen motor tegen een boom geklapt. Daar is een plaquette in het gras geplaatst en liggen altijd verse bloemen. Ik vind dat toch vrij bizar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:00 schreef speknek het volgende:
Geen rijbewijs en geen helm staat op rtvutrecht, gestolen weet ik niet. Blijft natuurlijk gewoon treurig.
(alhoewel ik merk dat ik seksistisch ben omdat het een meisje is, bij een petje zou ik dat ws niet zo snel zeggen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |