dan kies ik alsnog voor de bomen. stenen kun je opnieuw stapelen. bomen doen er 100 jaar over om zo mooi en groot te wordequote:Op donderdag 17 juni 2010 08:48 schreef zatoichi het volgende:
Ja zonde is het, maar het zou nog meer zonde zijn als de werven kapot zouden gaan...
kiezen of delen.
Alles is al roze in de middaguurtjes? Op de site van sinkel staat geen info. Hmm.. zal wel geen oranje zijn dan, misschien iemand hier dit dit kan bevestigen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Volgens mij is zaterdag a.s. de Winkel van Sinkel roze ivm MegaPANN (afsluiting Midzomergracht-festivalweek):
[..]
Hmm, dat weet ik niet. Als ik 't me goed herinner was er een paar jaar geleden ook eerst een voetbalwedstrijd en daarna ging men 't themafeest houden, was ook MegaPANN geloof ik.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:43 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Alles is al roze in de middaguurtjes? Op de site van sinkel staat geen info. Hmm.. zal wel geen oranje zijn dan, misschien iemand hier dit dit kan bevestigen?
telefooncentrale van defensie ofzo zegt dat je iets??quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:57 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Hey hallo kan iemand mij vertellen wat hier geblokt is?
Zag laatst dat de sporen helemaal verroest waren, eens even gekeken kom ik hier op uit was wel benieuwd.
http://maps.google.nl/maps?client=firefox-a&hl=nl&ie=UTF8&ll=52.094543,5.140185&spn=0.004179,0.011362&t=h&z=17
Utrecht slaapt al ?![]()
![]()
Daar heb je het al.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 05:10 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
telefooncentrale van defensie ofzo zegt dat je iets??
Overigens komen er heel veel viezerikken in dat parkje daar, heb er vaak gezeten vroeger
Over dat spoor gesproken... Hoe komen treinen uit Hilversum eigenlijk in Utrecht? Want als ik die kaart zo eens zie is de enige treinrails van Hilversum naar Utrecht over het oude Maliebaanspoor, en daar rijden niet echt passagierstreinen meer op...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:57 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Hey hallo kan iemand mij vertellen wat hier geblokt is?
Zag laatst dat de sporen helemaal verroest waren, eens even gekeken kom ik hier op uit was wel benieuwd.
http://maps.google.nl/maps?client=firefox-a&hl=nl&ie=UTF8&ll=52.094543,5.140185&spn=0.004179,0.011362&t=h&z=17
Utrecht slaapt al ?![]()
![]()
Via de boog bij Blauwkapel.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over dat spoor gesproken... Hoe komen treinen uit Hilversum eigenlijk in Utrecht? Want als ik die kaart zo eens zie is de enige treinrails van Hilversum naar Utrecht over het oude Maliebaanspoor, en daar rijden niet echt passagierstreinen meer op...
Owja, ik zie hetquote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Via de boog bij Blauwkapel.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=utrecht&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.812671,9.876709&ie=UTF8&hq=&hnear=Utrecht&ll=52.114817,5.141006&spn=0.002369,0.004823&t=h&z=18
Wie wil er nou op station Maliebaan zijn?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 07:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Edit: ik zie het al, via het Soest / Den Dolder spoor waarschijnlijk.... das ook wel om zeg! Waarom zou je dat spoor niet ontlasten door de oude lijn Utrecht Maliebaan - Hilversum weer in te voeren?
Met al die stroom- en wisselstoringen rond Utrecht Centraal zou het Maliebaanspoor een mooie optie zijn om vanaf Utrecht Lunetten via Hilversum treinen naar Amsterdam te sturen. Daar zouden ze eens een scenario voor moeten schrijven.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Wie wil er nou op station Maliebaan zijn?![]()
Er was trouwens vroeger ook eens station op de Biltstraat, gesloopt in 1960:
http://www.stationsweb.com/station.asp?station=Utrechtbiltstraat
Ze moeten gewoon zorgen dat die storingen niet meer voorkomen! Veel makkelijker. Station Maliebaan ligt nou niet echt op een handige plek.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met al die stroom- en wisselstoringen rond Utrecht Centraal zou het Maliebaanspoor een mooie optie zijn om vanaf Utrecht Lunetten via Hilversum treinen naar Amsterdam te sturen. Daar zouden ze eens een scenario voor moeten schrijven.
Dat wachthuisje staat er toch nog steeds? Daar zit nu een broodzaakje in geloof ik...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met al die stroom- en wisselstoringen rond Utrecht Centraal zou het Maliebaanspoor een mooie optie zijn om vanaf Utrecht Lunetten via Hilversum treinen naar Amsterdam te sturen. Daar zouden ze eens een scenario voor moeten schrijven.
Je kan het zo regelen dat het een noodstation en museum in 1 is natuurlijk....quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon zorgen dat die storingen niet meer voorkomen! Veel makkelijker. Station Maliebaan ligt nou niet echt op een handige plek.En daarbij, daarmee zou je het Spoorwegmuseum moeten opheffen en dat is nou net een goede toeristentrekker.
Toch nog even terugkomen op deze uitspraak van speknek uit januari van dit jaar. Ben gisteren in De Munt geweest voor een rondleiding, en het is nog steeds de enige plek in Nederland waar onze euromunten worden geslagen. Dus ik had wel gelijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:57 schreef speknek het volgende:
[..]
kwam, het komt nu uit een grote loods in Almere.
What the Fquote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Wie wil er nou op station Maliebaan zijn?![]()
Er was trouwens vroeger ook eens station op de Biltstraat, gesloopt in 1960:
http://www.stationsweb.com/station.asp?station=Utrechtbiltstraat
Als de fundering van de werven en dus de huizen naast de gracht kapot getrokken worden, dan moet je nieuwbouw op de oude gracht gaan zetten, dan heb ik liever nieuwe bomen die vanzelf weer groot worden, dan een versie van Leidsche rijn midden in het centrum...quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:37 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
dan kies ik alsnog voor de bomen. stenen kun je opnieuw stapelen. bomen doen er 100 jaar over om zo mooi en groot te worde
We hebben nog meer stations / haltes gehad hoor.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:08 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
What the F![]()
Nooit geweten zeg! Eigenlijk is Utrecht een echte stationsstad
De hoofdreden waarom de bomen worden gekapt is het gevaar dat ze omvallen, niet omdat de fundering van de woningen er boven worden aangetast. Wel de fundering van de werven, maar die bestaat uit houten palen die niet alleen door wortels, maar ook door bacteriën worden aangetast. Die palen moet je vervangen, en niet bomen omkappen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:20 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als de fundering van de werven en dus de huizen naast de gracht kapot getrokken worden, dan moet je nieuwbouw op de oude gracht gaan zetten, dan heb ik liever nieuwe bomen die vanzelf weer groot worden, dan een versie van Leidsche rijn midden in het centrum...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |