abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81934904
he bah, wat is dat kut zeg

ik heb nooit, maar dan ook echt nooit last van mijn ogen gehad voorheen. niks.

maar ik ben al ruim een week verkouden, en kennelijk is m'n weerstand zo ongeveer 0, want sinds gisteravond heb ik dus een vette oogontsteking
na een fijn onderzoek bij de huisarts heb ik druppels gehad, en de mededeling dat het zeer besmettelijk is!
die mededeling kwam denk ik te laat, want nu voelt m'm rechteroog ook alsof er wat in zit (zo begon het links)

maargoed, die jeuk
klote is dat. en wrijven mag natuurlijk niet.
nu zit ik er maar steeds met een papieren doekje in te friemelen, zijn er nog andere dingen die je kunt doen tegen de jeuk?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81934939
Niet gewoon hooikoorts?
pi_81934997
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:45 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niet gewoon hooikoorts?
nee
daar slik ik nl. pillen voor.
dit is heel anders, mijn oog zag de hele dag zo rood als een biet. en dan enkel mijn rechteroog, hooikoorts is naar mijn weten niet plaatselijk
pi_81935058
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee
daar slik ik nl. pillen voor.
dit is heel anders, mijn oog zag de hele dag zo rood als een biet. en dan enkel mijn rechteroog, hooikoorts is naar mijn weten niet plaatselijk
Klinkt wel als hooikoorts, en het kan prima zijn dat je medicijnen niet sterk genoeg meer zijn. Maar goed, dat het aan één oog zit is wel raar ja.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:47:53 #5
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_81935072
dat krijg je als je eerst met je vinger in je neus zit, en dan in je oog gaat lopen porren

pi_81935167
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:47 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Klinkt wel als hooikoorts, en het kan prima zijn dat je medicijnen niet sterk genoeg meer zijn. Maar goed, dat het aan één oog zit is wel raar ja.
het is 100% geen hooikoorts, ook volgens de huisarts niet.
moet ike cht die discussie aangaan?
het is een oogontsteking, en het is kut.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:50:41 #7
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81935222
Nat washandje erop houden. Wel uitkijken dat je niet in het andere oog komt.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_81935271
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

het is 100% geen hooikoorts, ook volgens de huisarts niet.
moet ike cht die discussie aangaan?
het is een oogontsteking, en het is kut.
Nee, dat hoeft niet
pi_81935304
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:50 schreef Twizu het volgende:
Nat washandje erop houden. Wel uitkijken dat je niet in het andere oog komt.
goeie, ga ik zo even proberen
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:54:18 #10
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81935419
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

goeie, ga ik zo even proberen
Heeft de huisarts ook verteld of het een bacteriële ontsteking of virale infectie was?
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 mei 2010 @ 19:56:57 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81935575
Dat is zeker balen, ben je ook wel even zoet mee meestal Beterschap!

Heb je trouwens lenzen? Dan mag je die niet in.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:00:46 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81935786
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:54 schreef Twizu het volgende:

[..]

Heeft de huisarts ook verteld of het een bacteriële ontsteking of virale infectie was?
hij dacht dat het met mijn verkoudheid te maken had.
hij heeft het wel gezegd, maar ik ben het vergeten
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:56 schreef Rewimo het volgende:
Dat is zeker balen, ben je ook wel even zoet mee meestal Beterschap!

Heb je trouwens lenzen? Dan mag je die niet in.
gelukkig niet, dat scheelt inderdaad
pi_81935822
Beterschap!
volgens mij heerst er een virus aangezien een van mijn katten sinds vrijdag ook een oogontsteking heeft. Ik moet hem nu ook 4x per dag druppelen! en enorm balen want hij begint het door te krijgen! :-(
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_81936047
Ik zou mezelf lekker verwennen. Gooi een komkommer in de koelkast, snijd er plakjes van en koel je ogen. Kou is vast goed tegen de jeuk En het doet ook iets voor de huid rondom je ogen, mocht je daar een opfrissertje kunnen gebruiken
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:22:14 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_81936873
Zijn het antibioticadruppels die je hebt gekregen? Wellicht kun je ook druppels krijgen die de jeuk wat stillen....mochten we niets meer van je horen dan weten we dat je beide ogen dichtzitten door de ontsteking en internetten niet meer mogelijk is. Beterschap!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:41 #16
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81936932
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:22 schreef trovey het volgende:
Zijn het antibiotadruppels die je hebt gekregen? Wellicht kun je ook druppels krijgen die de jeuk wat stillen....mochten we niets meer van je horen dan weten we dat je beide ogen dichtzitten door de ontsteking en internetten niet meer mogelijk is. Beterschap!

*slaat bijsluiter erop na*
het is chlooramfenicol, tegen een bacteriële infectie (dat vraagstuk ookn weer opgelost )
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:30:52 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_81937334
Bel eens even naar je huisarts of het ook mogelijk is om jeukstillende druppeltjes te krijgen (hopelijk gaat dat samen met de druppels die je nu hebt ). Had vorig jaar een verschrikkelijk jeukende uitslag waarvoor ik toen een zalf kreeg om de jeuk tegen te gaan wellicht is dat er ook in oogdruppelvorm...de zegen ...eindelijk weer kunnen slapen zonder steeds wakker te worden door een jeukaanval.
Optimist tot in de kist
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:24:26 #18
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81950084
ik vind het wel moeilijk om bij mezelf te druppelen hoor
ik tik nu van ellende maar de druppel af aan het onderste ooglid en veeg daarna het tuutje af, maarja ideaal is het natuurlijk niet. (onhygienisch, gevaarlijk, etc.)

bij anderen kan ik keigoed druppelen, maar bij mezelf is het gewwo moeilijk
pi_81951193
Wat je extra kan doen bij oogontsteking is: water koken, af laten koelen en daarmee je oog spoelen/schoonmaken. Je kan ook even naar de apotheek om een soort bakje te halen speciaal om je oog makkelijk mee te kunnen spoelen. Daar doe je dan het water in en zet je op je oog zeg maar.

Hopelijk werkt het!
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:50 #20
244933 trovey
Nachtoele
pi_81951570
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:24 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het wel moeilijk om bij mezelf te druppelen hoor
ik tik nu van ellende maar de druppel af aan het onderste ooglid en veeg daarna het tuutje af, maarja ideaal is het natuurlijk niet. (onhygienisch, gevaarlijk, etc.)

bij anderen kan ik keigoed druppelen, maar bij mezelf is het gewwo moeilijk

Elleboog op een verhoging zetten en dan gaan druppelen zodat je een vaste hand hebt. Er schijnen bij de apotheek trouwens ook hulpmiddelen te zijn om dat druppelen te vermakkelijken dus als het echt niet lukt is het misschien een idee om eens naar te informeren.
Optimist tot in de kist
pi_81954933
je hoeft echt geen gekookt water te gebruiken om je ogen mee te deppen. In Nl is het water schoon genoeg uit de kraan.

Maar tegen de jeuk werken natte washandjes of wattenschijfjes oid het beste. Ook je allergiepillen slikken moet wat helpen.

Zo te horen heb je trouwens een virusinfectie, dat zijn de meeste oogontstekingen en die komen vaak tegelijktijd met een verkoudheidsvirus. Huisartsen geven vaak antibiotica (wat niet helpt tegen virussen, maar tegen bacterien) om een bacteriele infectie bovenop je virusontsteking te laten krijgen. Vaak is dat nieteens nodig, maar goed, mensen gaan toch tevredener de spreekkamer uit met een recept zodat ze het gevoel hebben dat ze er iets tegen kunnen doen.
pi_81961095
thanks voor de tips mensen!
ik ben nu toch maar water aan het koken, baat het niet enzo...

ik heb wel echt kut geslapen door dat oog

en nu is het geen gezicht, mijn ooglid hangt ruim voor de helft dicht en wat je nog aan oog kunt zien is rood en waterig
pi_81968845
Krij nu ineens beelden van Quasimodo voor me .....sorry Mirjam
Optimist tot in de kist
pi_81970542
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef trovey het volgende:
Krij nu ineens beelden van Quasimodo voor me .....sorry Mirjam
het is ook écht geen porem tro
hij hangt echt half dicht, en het is rondom opgezwolen, en het traant als een idioot

en mijn gezicht doet nu pijn aan de rechterkant oor/wang. auw.
pi_81984414
, hopelijk gaan de druppels snel werken.
Optimist tot in de kist
pi_82004090
Wat stom, toen ik oogontsteking had belde ik de huisarts voor een afspraak en toen zei de assistente aan de telefoon dat ik niet langs hoefde te komen en dat er een recept klaarlag bij de apotheek die middag .
pi_82004140
Mijn ervaring is dat het met rust laten en braaf de druppels of whatever gebruiken en het is zo weg, en dan nog een week extra die druppels gebruiken.

Bij mij was het meer een zalfje dan een druppel qua dichtheid, dus dat ging zelf erg makkelijk. Ik heb al negen jaar lenzen dus ik ben ook makkelijker in mijn ogen enzo.
pi_82004166
Pas op met je make-up he, daar zitten die bacteriën ook op.
Water koken idd en dan in een kopje doen en dan in je oog gieten.

Hoe dan ook, geen make-up op doen!!!
Noot noot.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:18:08 #29
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82004188
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:16 schreef Tegan het volgende:
Mijn ervaring is dat het met rust laten en braaf de druppels of whatever gebruiken en het is zo weg, en dan nog een week extra die druppels gebruiken.
wat is met rust laten precies?
ik wrijf nu steeds zachtjes met een papiertje, want het is gewoon continu nat. en met enige regelmaat voorzcithig afnemen met watjes met water. da's wel prima toch?
s'nachts slaap ik graag met een slaapmasker, dus daar stop ik nu ook maar een papiertje tussen
pi_82004215
Idd, met rust bedoelde ik, geen lenzen, geen make-up, geen doekjes, gewoon niets behalve medicijn en dichthouden als het pijn doet.
pi_82004233
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik wrijf nu steeds zachtjes met een papiertje, want het is gewoon continu nat. en met enige regelmaat voorzcithig afnemen met watjes met water. da's wel prima toch?
s'nachts slaap ik graag met een slaapmasker, dus daar stop ik nu ook maar een papiertje tussen
Niet zoveel wrijven
Noot noot.
pi_82004246
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Gewoon helemaal niet aankomen, en ik zou dat masker ook voor de komende drie dagen weglaten, dan moet de roodheid wel weg zijn, maar de druppels nog wat langer gebruiken anders komt het terug.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:19:50 #33
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82004254
ok, dat doe ik idd, behalve het steeds afnemen/afwrijven dan.
wel lastig hoor, mn ooglid voelt aan de buitenkanthéél droog nu, da's ook echt pijnlijk
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:20:07 #34
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82004265
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:19 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Niet zoveel wrijven
pi_82004319
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:19 schreef Mirjam het volgende:
ok, dat doe ik idd, behalve het steeds afnemen/afwrijven dan.
wel lastig hoor, mn ooglid voelt aan de buitenkanthéél droog nu, da's ook echt pijnlijk
Hm, vervelend. 's Ochtends ga je wakker worden met heel veel smurrie in je ooghoeken, dat is een goed teken, dat kan je wel voorzichtig schoonmaken, voor de rest zo min mogelijk doen. Droogheid kan je niet echt verhelpen met water en zalf ofzo zou ik nu echt even weglaten .
pi_82004664
Maskertje niet doen, tenzij je anders in je ogen wrijft terwijl je slaapt. En was het op hete temperatuur of gooi het weg... Net zoals makeup, zeker de vochtige soorten zoals eyeliner en mascara kunnen het virus blijven bevatten en je zo opnieuw aan een ooginfectie helpen. Sowieso geen makeup geruiken nu en wat je nog hebt gebruikt toen het begon weggooien. De droge oogschaduw is meestal wel ok, maar was je kwastjes wel eventjes.

Virussen die ooginfecties veroorzaken zijn gewoon erg besmettelijk en in vochtige plekjes kunnen ze lang blijven bestaan en je zo herbesmetten... En om nu geen anderen te besmetten, vaak je handjes wassen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:35:17 #37
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82004824
make-up had ik al even niet op, dus da's mooi.

zonder maskertje kan ik niet meer slapen tegen de ochtend, dus da's een probleem, dat blijf ik wel gebruiken, en was het zodra het beter gaat. of koop desnoods een nieuwe, dat boeit niet.
lijkt mij dat het met een papiertje ertussen wel een soort van moet kunnen.

en m'n kussensloop ga ik morgen ook even vervangen, aan het begin van de nacht slaap ik zonder maskertje, en dan voel ik gewoon dat m'n sloop nattig wordt
pi_82005082
Owja, kussensloop vervangen is ook een goede, liefst nu eigenlijk al, want grote kans dat de bacterien ook al lang in je kussensloop wemelen (neem ff aan dat je vandaag pas je oogontsteking hebt gekregen). Het ging me niet echt om de bacterien op je oogmasker maar om de verdrukking op je oog. Maar als het niet pijnlijk is dan lijkt het me opzich geen probleem, zou het wel goed schoonmaken iedere dag dan nu. Je oog geeft vanzelf wel aan als het teveel is. Verder zou ik papier wel laten eigenlijk, als dat nat wordt is dat een heerlijke broeikas voor die bacterien. Je moet zelf maar even kijken wat je fijn vind, het is niet dat je oog ineens uitvalt als je geen tips volgt .

Owja, oogmake-up zou ik ook nieuw kopen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:49:12 #39
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_82005282
Handdoeken 1maal gebruiken dan in de was, en als er meerdere mensen in je huis zijn, absoluut niet door hun de handdoeken laten gebruiken die jij hebt gebruikt. Dat was ook een advies van mijn dokter toen ik er last van had.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 28 mei 2010 @ 06:03:36 #40
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82007467
Ow bah ik heb 't ook eens gehad,vreselijk!!
Ik kreeg trouwens een zalfje voor in m'n ogen en werd snel beter,toen was wel weer heel de buitenkant van m'n ogen heel droog geworden en kreeg ik daar weer een zalfje voor!
Wat ik deed tegen de jeuk,watteschijfjes namaken en in de vriezer leggen,ik vond het echt heerlijk verzachten!
Beterschap,hopelijk ben je er snel vanaf!
Je bent toch niet allergisch geworden voor nagelak he
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82009178
Mirjam, eigenlijk moet je een tweede maskertje kopen en elke nacht een schone opdoen. En eigenlijk ook dagelijks een schoon kussensloop, zo voorkom je dat je je andere oog ook besmet...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:55:57 #42
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82011989
vraagje voordat ik zo de dokter bel terwijl dat misschien niet nodig is: hoelang duurt het voordat er verbetering te zien moet zijn als je aan de druppels bent?
ik heb het idee dat het alleen maar slechter wordt, het is nu aan 1 stuk door rood, heel nattig/tranen, en flink gezwollen.
en heb een rare harde plek rondom m'n kaakgewricht ook ineens
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 11:13:19 #43
13151 crew  Rewimo
pi_82012562
Dokter bellen. Dat klinkt niet goed. En vraag of je zalf kunt krijgen i.p.v. druppels, dat kun je zelf makkelijker aanbrengen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:14:55 #44
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82012614
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Dokter bellen. Dat klinkt niet goed. En vraag of je zalf kunt krijgen i.p.v. druppels, dat kun je zelf makkelijker aanbrengen.
ik had idd al gebeld
en de assistente vond het ook niet geweldig klinken, dus om 10 over 3 kan ik terecht. (ik zie echt bijna niks met dat ene oog, zoveel troep zit erin)
ik moest eigenlijk werken vanmiddag, maar dan ga ik later wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 11:17:25 #45
13151 crew  Rewimo
pi_82012718
Heb je een oogbadje? Dan kun je spoelen met gekookt water. Heb je geen oogbadje, dan kan het ook met een eierdopje Door het spoelen krijg je de troep misschien een beetje weg.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:25:06 #46
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82013055
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:17 schreef Rewimo het volgende:
Heb je een oogbadje? Dan kun je spoelen met gekookt water. Heb je geen oogbadje, dan kan het ook met een eierdopje Door het spoelen krijg je de troep misschien een beetje weg.
ik heb geen van beiden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 12:26:44 #47
13151 crew  Rewimo
pi_82015808
Een borrelglaasje heb je vast wel
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:35:02 #48
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82016153
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Een borrelglaasje heb je vast wel
ja
pi_82016390
Nou, ben benieuwd wat de dokter zegt.

Klinkt erg vervelend .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 12:59:24 #50
13151 crew  Rewimo
pi_82017097
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:35 schreef Mirjam het volgende:

ja
Dat dacht ik al

Hoe is het met je rug trouwens?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:38:56 #51
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82018688
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat dacht ik al

Hoe is het met je rug trouwens?
kut
ik ga woensdag beginnen met revalideren het zal een lang en zwaar proces worden hebben ze al gezegd, maar ik probeer er het beste van te maken
pi_82018718
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

kut
ik ga woensdag beginnen met revalideren het zal een lang en zwaar proces worden hebben ze al gezegd, maar ik probeer er het beste van te maken
Oh ja! Dat verhaal heb ik ook nog gevolgd. Je bent wel een pechvogel heur
Noot noot.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:42:35 #53
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82018866
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh ja! Dat verhaal heb ik ook nog gevolgd. Je bent wel een pechvogel heur
ja, nouja, je kunt niet alles heben kennelijk
pi_82020854
opzwelling van lymfeklieren voor je oren/ op je kaakgewricht/in je nek is normaal, dat hoort bij een virale oogontstekening
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 14:26:24 #55
13151 crew  Rewimo
pi_82020859
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:42 schreef Mirjam het volgende:
ja, nouja, je kunt niet alles heben kennelijk
Er zijn ook nog delen van je die wèl goed werken?

Ik ken het...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:58:21 #56
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82024812
Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis dys nu zit ik braaf op de oogafdeling te wachten tot ik aan de beurt ben
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 16:00:20 #57
13151 crew  Rewimo
pi_82024911
Goed zo! Sterkte en succes
pi_82028107
dikke kans dat je allergisch bent voor chlooramphenicol, die soort antibiotica in je oog geeft bij sommige mensen klachten door allergie voor het conserveermiddel erin...... (Lekker is dat he? Van de regen in de drup? )

[ Bericht 5% gewijzigd door Zuigstengel op 28-05-2010 17:21:46 ]
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82028199
Ik ben erg benieuwd wat het is Mirjam!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:23:51 #60
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82029175
nou, ik ben weer thuis, het is een virale ooginfectie, een oogverkoudheid zoals de arts dat zo mooi zei, en dat kunnen ze niet behandelen?
dat moet het lichaam zelf doen volgens de arts, en dat kan best ff duren, ben ik mooi klaar mee.
mijn weerstand is al vrij laag

wel duratears meegekregen voor als ik echt veel last heb
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:46:00 #61
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82030062
Ow das mooi balen,hopelijk ben je er snel van af hoor
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_82030170
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:23 schreef Mirjam het volgende:
nou, ik ben weer thuis, het is een virale ooginfectie, een oogverkoudheid zoals de arts dat zo mooi zei, en dat kunnen ze niet behandelen?
dat moet het lichaam zelf doen volgens de arts, en dat kan best ff duren, ben ik mooi klaar mee.
mijn weerstand is al vrij laag

wel duratears meegekregen voor als ik echt veel last heb
Sjee meis, het zit niet echt mee he? Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel over gaat!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 19:28:44 #63
13151 crew  Rewimo
pi_82034302
O balen zeg Hopelijk ben je er snel vanaf. Dat zuigt
pi_82036186
Even naar de drogist reinigingstonic halen en dan regelmatig met een wattenschijfje met dat spul schoonmaken.

Ik heb iedere keer ontstekingen in m'n oogleden door teveel talg etc, maak iedere dag schoon en sindsdien veel minder last. Helpt als een tiet en dan heb ik gewoon eigen merk van de DA (flesje met groen/wit etiket).
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:21:13 #65
244933 trovey
Nachtoele
pi_82036381
Sterkte Mirjam , zo te lezen ben je nog wel even bezig met je kwaaltjes.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:31:13 #66
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82036847
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:17 schreef DrMarten het volgende:
Even naar de drogist reinigingstonic halen en dan regelmatig met een wattenschijfje met dat spul schoonmaken.

Ik heb iedere keer ontstekingen in m'n oogleden door teveel talg etc, maak iedere dag schoon en sindsdien veel minder last. Helpt als een tiet en dan heb ik gewoon eigen merk van de DA (flesje met groen/wit etiket).
gaat dat niet prikken als de ziekte
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:21 schreef trovey het volgende:
Sterkte Mirjam , zo te lezen ben je nog wel even bezig met je kwaaltjes.
mja, kennelijk, erg he?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 20:46:46 #67
13151 crew  Rewimo
pi_82037579
Ik zou toch liever alleen gekookt water gebruiken voor dat schoonmaken. Het lijkt me geen goed idee om allerlei spul in je oog te doen nu het ontstoken is.
pi_82040929
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:31 schreef Mirjam het volgende:

[..]

gaat dat niet prikken als de ziekte
[..]

mja, kennelijk, erg he?
Sommigen wel, maar niet als je de goeie hebt

Ow en het is eigen merk van de Etos, zuiverende tonic. Deze prikt niet.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:46:56 #69
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82180653
okay, is het normaal, als er op je bovenste ooglid zo een zwelling is dat er echt gewoon een flinke bult zit?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:07:43 #70
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82181353
voor de mensen die zin hebben om wat te lachen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga zo maar eens m'n zonnebril zoeken en laten maken, dit kan echt niet meer
pi_82181842
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:17 schreef DrMarten het volgende:
Dat juist NIET doen Mirjam hoor Reinigingstonic is veel te agressief en al helemaal als je een ontstoken oog hebt
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:07 schreef Mirjam het volgende:
voor de mensen die zin hebben om wat te lachen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga zo maar eens m'n zonnebril zoeken en laten maken, dit kan echt niet meer
Ook vooral lekker als je wakker wordt of niet? Heb het 1 keer ook heel erg gehad en kreeg mijn oog
's ochtends toen niet open, omdat er allemaal van dat spul tussen plakte Enige wat je kan doen is rustig afwachten
Noot noot.
pi_82182425
Hoe meer prut eruit komt hoe sneller hij beter wordt . Doet het nog veel pijn, of is het vooral dik en met prut dus?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:49:08 #73
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82182804
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef Tegan het volgende:
Hoe meer prut eruit komt hoe sneller hij beter wordt . Doet het nog veel pijn, of is het vooral dik en met prut dus?
het doet wel vrij veel pijn ja. ook fel licht is erg vervelend. en steeds maar het gevoel dat er wat scherps in zit als ik knipper.

en s'ochtends zit hij lekker dicht ook ja
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:24:08 #74
244933 trovey
Nachtoele
pi_82184164
Aaaah die foto ....maar 1 voordeel....je hoeft je oog niet meer dicht te knijpen als de zon schijnt . Zo te horen gaat het nog niet veel beter...beterschap dan nog maar een keer.
Optimist tot in de kist
pi_82201891
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:23 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat juist NIET doen Mirjam hoor Reinigingstonic is veel te agressief en al helemaal als je een ontstoken oog hebt
En daarom is het mij ook door 3 verschillende oogartsen geadviseerd zeker

Wat jij wil.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:22:17 #76
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82202368
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:24 schreef trovey het volgende:
Aaaah die foto ....maar 1 voordeel....je hoeft je oog niet meer dicht te knijpen als de zon schijnt . Zo te horen gaat het nog niet veel beter...beterschap dan nog maar een keer.
bwhehehe
pi_82300649
Hoe is het nu?
Noot noot.
pi_82300714
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]

En daarom is het mij ook door 3 verschillende oogartsen geadviseerd zeker

Wat jij wil.
Wat doe jij bij 3 verschillende oogartsen?
Maar blijf jij dat lekker doen hoor, verklaart misschien ook waarom je zoveel oogartsen ziet
Noot noot.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:07:59 #79
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82311608
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:59 schreef Jojoortje het volgende:
Hoe is het nu?
het gaat zachtjes aan beter
ik hoop dat het snel helemaal weg trekt
nadeel is wel dat er al de hele dag viezigheid in m'n oog zit dat m'n blik vertroebelt, dat kijkt/leest wel moeilijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:53:20 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_82313163
Wilt U de deze kaart even hardop lezen mevrouw?

Fijn dat het wat beter gaat.

[ Bericht 20% gewijzigd door trovey op 04-06-2010 01:07:10 ]
Optimist tot in de kist
  vrijdag 4 juni 2010 @ 03:37:06 #81
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82314676
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 04-06-2010 16:38:40 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 03:39:19 #82
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82314680
-edit: offtopic

[ Bericht 99% gewijzigd door Mylene op 04-06-2010 16:39:05 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:38:52 #83
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82499111
nou, het blijft al een tijdje wat stabiel, enige wat wel enorm lastig is, is dat er eigenlijk kennelijk altijd wat troep in mijn oog zit (denk ik), waardoor ik dus slechter zie. vooral lezen gaatn me meoilijk af. spoelen met water of afnemen met een wattenschijfje helpt niet echt, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 juni 2010 @ 17:36:36 #84
13151 crew  Rewimo
pi_82505531
Duurt lang zeg! Als je nog zo'n last hebt, zou ik toch nog even naar de dokter gaan denk ik. Beterschap!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:38:02 #85
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82505581
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Duurt lang zeg! Als je nog zo'n last hebt, zou ik toch nog even naar de dokter gaan denk ik. Beterschap!
ja?
dan moet ik morgen maar weer bellen.
valt me trouwens op, als ik mijn goede oog dichtknijp, zie ik sowieso helemaal wazig met dat ontstoken oog, terwijl er toch niets te zien is als ik in de spiegel kijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 juni 2010 @ 17:39:24 #86
13151 crew  Rewimo
pi_82505632
Ja, je ogen zijn kostbaar. Geen risico nemen.
pi_82509238
Ik heb dat zo vaak gehad, ik had altijd megaveel last van hooikoorts. Dit heeft er waarschijnlijk dus wel mee te maken ook al wil jij daar niet aan. Hooikoortsmedicijnen blokkeren je onnatuurlijke afweer tegen pollen. In principe heb je dus minder afweer. Hooikoorts heeft altijd impact op je ogen. Veel jeuk en zo. In 90% van de gevallen ga je dan toch in je ogen wrijven waardoor die geirriteerd raken. Zoals ik al zeg heb je je onnatuurlijke afweer geblokkeerd door die pillen en tadaaaaa, oogontsteking. Je rode ogen trekken op een gegeven moment bijna niet meer weg, en je zal merken dat als je even stopt met de pillen dat het vanzelf weer witter wordt. Tip, nooit in je ogen wrijven.... zeker niet in combinatie met de pillen met de kans op infecties die moeilijk weer weggaan. Die druppels hielpen bij mij ook voor geen meter. Maar gekookt water met een watje steeds in je oog doen wel. Die slimmerik hierboven die beweert dat het water in NL schoon genoeg is zonder te koken moet weer terug de schoolbanken in geschopt worden trouwens....

Doe met deze info wat je wil.

[ Bericht 13% gewijzigd door Samson op 08-06-2010 19:11:10 ]
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')