quote:Op zondag 30 mei 2010 19:56 schreef SeanDaley het volgende:
Hoi,
ik heb niet alles gelezen, het is me ietwat te overweldigend op dit moment. Ik kan me op de meeste punten relateren met je situatie. Ik-zelf heb PDD-NOS, waarbij ik van mezelf merk dat ik erg veel moeite heb met het aanpassen aan nieuwe situaties zo wel omgevingen als gebeurtenissen die zich onverwacht aandienen. Daarnaast dat ik ook helemaal niks geef om welke kleding, inrichting van huizen. Ik zit daar ook helemaal niet mee, of ik dat wel of niet heb. Je kan er zoveel voordelen in zien dat je het niet hebt. Maar goed, door het feit dat ik enkel maar alleen thuis zit, in mijn veilige omgeving, heb ik vaak last van depressie/of ook wel gebrek aan sociale 'zuurstof' waardoor ik extra prikkelbaar word voor angsten.
Though ik wil niet teveel over mezelf vertellen aangezien dit jouw topic is en ik zelf persoonlijk niet de volledige voldoening er uit haal om dit met onbekende mensen te delen, of mensen waarvan je in je achterhoofd al weet dat ze er te neutraal tegenover staan om echt die momentele voldoening te geven.
Jaloers zijn op iedereen, is wat je niet moet zijn. Uit je verhaal kan ik al halen dat je een sterk vermogen hebt ontwikkeld om te reflecteren op jezelf. Helaas nog niet met de juiste uitkomst, maar op 23 jaar zit je nog in een ontwikkelingsreis. Ik ga niet met een verhaal komen van ooit komt het goed. Degene die het goed moet maken kan jij zijn, maar daarvoor heb je waarschijnlijk wel hulp nodig. Hoe langer je in dat drijfzand blijft staan, hoe dieper je gaat. Niemand ziet je onder dat zand aangezien wij gelimiteerd zijn als mens in het waarnemen. Psychiaters gaan je enkel medicatie toe dienen uiteindelijk. Jouw 'situatie' heeft hoogstwaarschijnlijk een proces nodig met een duidelijke lijn waar je, je aan kan vasthouden.
Ik kan hier uren over doorpraten, want ik herken het maar al te goed. Alhoewel ik wel heel veel voldoening haal uit mijn hobby's(gamen,anime,schrijven, filosoferen) die voornamelijk solo of via een tussenmuur(lees internet) worden beoefend. Ik weet niet of jij zoiets hebt? Zo ja, gebruik dat als je basis oppervlakte, je moet ten minste ergens op kunnen staan ook al zal het je geen levensvoldoening geven.
+ het is niet raar dat je emotie schommelt, het kan geen kant op als je het niet kan delen. We leven als we delen, als we niets vrij laten van binnen, kropt dat op. Dat is met ieder aspect zo. Wat het ook niet raar maakt dat je geen mentale conditie meer hebt, of dat het gewoon niet in je zit.
Praten kan alleen helpen als je dat doet met iemand die de situatie ECHT kent!quote:Op zondag 30 mei 2010 23:40 schreef rocio het volgende:
[..]
En hulp krijg ik wel van de psycholoog, tenminste dat is de bedoeling, maar ik vraag me soms echt af wat je aan praten hebt, het veranderd niks..en het helpt me ook niet vooruit. En de psych zegt wel van:"ja, maar dit is miss. zus of zo". En ik snap het dan wel, maar toch veranderd mijn manier van tegen de dingen aan kijken niet.
Maar deels moet de psycholoog er toch wel wat van snappen, anders zou het geen psycholoog zijn
hier ben ik het wel mee eens. En bijvoorbeeld met mijn ouder praat ik veel over de situatie enzo, maar het lucht momenteel wel wat op. Maar thats it. Ik kom geen steek verder met mijn gedachten. En mijn twijfels.quote:Op maandag 31 mei 2010 05:35 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Praten kan alleen helpen als je dat doet met iemand die de situatie ECHT kent!
Ik zeg niet dat alles wat een psiech zegt onwaar is maar ik zeg wel dat hij of zij geen waterdichte oplossing heeft of kan hebben. En dan nog, elk mens heeft een iets andere manier van beleven.
Wat ik denk is dat je helemaal geen egoist bent ( het jaloers op anderen).quote:Op maandag 31 mei 2010 17:14 schreef rocio het volgende:
[..]
hier ben ik het wel mee eens. En bijvoorbeeld met mijn ouder praat ik veel over de situatie enzo, maar het lucht momenteel wel wat op. Maar thats it. Ik kom geen steek verder met mijn gedachten. En mijn twijfels.
En tja, ik krijg vaak genoeg het idee dat de dingen heel luchtig opgenomen worden, maar niemand duidelijk heeft hoe ik het allemaal beleef. En ik kan het gewoon niet uitleggen om het aan de psycholoog uit te leggen zou het makkelijkste zijn om een gesprek te hebben op het moment dat ik weer eens dichtbij de afgrond sta.
Ik loop al ruim 8maanden zo, en veel beter wordt het niet, want zodra ik aan de toekomst denk begin ik me weer raar te voelen en daarna weer snel geirriteerd en daarna weer depri.
En ik ben het gewoon zo zat om geen moment rust te hebben in mijn hoofd en constant met die 2 deling te lopen.
En zo lang ik die heb kan ik niet verder vooruit. Ik sta al ruim 9 maanden stil en krijg er gewoon geen beweging in.
En dan neem ik het besluit ik kijk wel wat er gebeurd, als ik begin augustus geen ticket heb omte vertrekken blijf ik maar en pak ik hier maar alles op..maar dat werkt niet, emotioneel is dat niet acceptabel. Maar vertrekken is ook niet acceptabel. EN ik zit er gewoon doorheen en loop steeds tegen hetzelfde knelpunt aan.![]()
Het enige dat ik deels wil is mezelf vrij voelen, maar ik voel me constant opgsloten en kan het ook niet goed uitleggen.![]()
Het liefst was ik nu een kat met een geheugen van een paar seconden, als ik alles kon vergeten zou het zo makkelijk zijn om weer vanaf 0 te beginnen. EN dan gewoon alles vanuit de emotie/intuitie/gevoel kunnen doen en niet nadenken over dingen![]()
En ik voel het al aankomen vandaag gaat de bom weer barsten(tuurlijk meer emotioneel en er gebeurd niks heel ergs) op het feit na dat ik gewoon het liefst zou verdwijnen.
Alleen maar mooi dat een psych je zo heeft kunnen helpen. Maar dat neemt niet weg dat dat maar voor weinigen is weggelegd. Je weet op den duur wel hoe een psych het bedoelt. Daar ben je naar een paar maanden wel achter.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:12 schreef krakkemieke het volgende:
Rocio, ik kan het verkeerd hebben. Maar uit je OP meen ik te begrijpen dat de HAVO je makkelijk afging en je dus niet echt geleerd hebt om te leren? Dat kan al een belemmering zijn om te studeren. En dan is het ook moeilijker om sowieso een studie te kiezen. Maar daar kan je vast praktische hulp bij krijgen.
En je moet niet bang zijn om te overdrijven als je tegen de psych vertelt hoe je je voelt. Dat kan voor jou wel overdrijven lijken, maar zo is het niet. Diegene is er voor opgeleid om je te helpen, maar nog steeds niet helderziend. Het RIAGG is een soort reisgids. Ze kunnen je een kompas en een wandelstok geven, maar je zult zelf moeten lopen.
Zou je samen met de psycholoog het probleem niet in stukjes kunnen hakken? Het bovenstaande over studeren is daar een voorbeeld van. Misschien helpt praktische hulp bij die stukjes beter dan alleen maar praten over het grote geheel.
Als je depressief bent, heb je de neiging om alsmaar over hetzelfde te piekeren. Niet zo gek dat je niet kunt kiezen dus. En als klap op de vuurpijl ga je natuurlijk piekeren over het feit dat je niet kan kiezen.![]()
De psych kan je wel leren om met dat gepieker om te gaan.
Het kan je misschien helpen om een lijstje te maken van de voor- en nadelen van elke keus. Niet in je hoofd, dat is piekeren, maar op papier.
Zoals hierboven al gezegd, het kan ook helpen om meer op je intuitie af te gaan. Iedereen moet weleens een beslissing nemen, waarbij je er niet uitkomt met rationele argumenten.
Die intuitie kan je trainen met kleine dingen. Als er kipfilet op je lijstje staat en je hebt opeens zin in ham, koop dan die ham. Meestal komt het dan van pas. Of je eet gewoon waar je zin in hebt.....![]()
Als je leert vertrouwen op je intuitie, kan je daar bij een moeilijke beslissing ook op vertrouwen.
Daarvan groeit ook je zelfvertrouwen.
Ik kleed me ook vaak zoals ik wil en ik houd niet van make-up. Toch vinden mensen me leuk, omdat ik straal als ik het naar m'n zin heb.
Tenslotte: het is moeilijk om iets leuk te vinden en je ergens voor in te zetten als je je slecht voelt. Maar het is belangrijk, het is iets om meer energie te krijgen.
Is er niks wat je vroeger heerlijk vond en wat je weer op wilt pakken?
Ik wens je sterkte, want ik schrijf dit niet over uit een boek, maar omdat ik er veel in herken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar daarmee ben ik niet kwaad op perfectie! Perfect is nu eenmaal perfect... kwaad op God dus... nee kwaad om de woorden van een persoon die zich sowieso beter voelt dan mij. Die trollend komen met opmerkingen van ' je hebt proffesionele hulp nodig" . Daarom vind ik het ook mooi dat jij komt met feiten. Maar helaas gaat die vlieger dus niet voor iedereen op
Ok, dat het aan de trollen gericht was moge duidelijk zijn. Zonder onderbouwingen iets roepen om zich vervolgens nog van een paar oneliners te bedienen met meer van die trollende opmerkingen... zo jammer dat ze al zo lang niet meer orgineel zijn...doet me aan die smiley denken... dat gebeurt er namelijk als je alleen maar onelinertjes niet zelf verzonnen strooit... OF
zoiets natuurlijk. Tel tot 10 enzo... (10 geboden?
) Laat ik nu komen met wat me het meest stoort aan deze pro's. Ze hebben elke religie en geloofsovertuiging verworpen. Bij hun bestaat er alleen : NORMAAL en ABnormaal. Paranormaal komt niet in hun vocabulaire voor... dan zie je een ilussie is hun strijdkreet, illusie gemaakt door wat kortsluitinkjes in een bepaald deel vj brain.
Om daarna een middel toe te dienen die de kortsluiting lam legt door een omleiding te plaatsen. Probleem opgelost? Kortsluiting is foetsie...toch? Ja het is idd INGESLOTEN dat deeltje vj brain. Maar het had echt wel nut...de oorzaak is niet aangepakt maar er is een paardemiddel gebruikt.
Iemand die last van zn vinger heeft ook er maar gelijk afhakken? Of heeft hij dan ' fantoompijn' ?
Jeuk aan het topje van zn vinger... dit keer geloofde men hem en gaf het een passende namMaar in geen van de andere gevallen wordt ervan uit gegaan dat het meer is dan de psuch bevatten kan? Je kan haar mevr de psych heel openhartig gaan vertellen, maar niet dat ik je bang wil maken, maar je wordt al snel op een psych afdeling van een ziekenhuis geplaatst.
Ik weet dus ook wat dat is. Het fijne ervan is dat de meesten OOK wel iest bijzonders meegemaakt hadden.
En ze drongen maar op dat ik stemmen hoorde.. ik zei NEE! De enige stemmen die ik hoor is de denkbeeldige stem van mezelf! Alsof je een boek leest, zul je ook de woorden ' hardop' in je hoofd nazeggen. Zo is het ook met de stemmen die ik dus niet hoor wat ze zijn in mn gedachten, voor geen mens verstaanbaar alleen voor God en daarom is stem zowieso al een fout begrip... luide gedachte is beter. Je innerlijke stem die het zegt... geen oor kan dat opvangen.
Een boek lees je ook met je innerlijke stem... de woorden zijn maar kleine hulpmiddeltjes om een gedachte te doen vormen.
Dus als zon psych mij telkens weer zegt: " en hoor je nu nog stemmen?" Dan neem ik 'm toch sowieso al niet meer serieus? Volgestopt met de pammetjes. want ik was nogal ' hyper' . Vervolgens gedumpt in de isoleer, 7 dagen lang
Daarna nog steeds die pammetjes. Ik dronk expresso koffie maar dan nog vele malen sterker om wakker te kunnen blijven. Want het bezoek kwam rond 7 uur avonds dus wilde dan niet slapen als een blok door toedoen van dat Oxazepam. Een middel dat tegen angsten en slapeloosheid gebruikt wordt met name. Willen de idioten me dus laten slapen op bezoekuur.. mafkezen. Ik heb op den duur geweigerd te nemen daar ik eracchter kwam waarvoor het bedoeld was... Ik ben never niet bang geweest toen. Nog steeds niet, maar voor het schrijven op een forum ben je ook niet veel moed nodig btwMaar wel ff oxazepam voorschrijven... en zoooveeel aandacht voor de patienten hebben dat het ze niet eens is opgemerkt dat ik zo veel pure koffie dronk
:P Ze hadden er helemaal geen oog voor. Onder het eten, aan tafel dus daar hoorden ze ons op ' geniepige' wijze uit. Constant reakties uitlokken... ze motten wel verslag van ons uitbrengen he
![]()
Nog een reden hun drugs te gebruiken: uit de isoleer blijven..
Niet alles hoeft te verklaren te zijn. Kan iemand met een aanloopje normaliter 3 meter hoogspringen? (over een hek. en is meerdere malen gebeurt.)
Je moet het gezien hebben anders zul je het niet geloven of... geloven omdat je het gelooft. Uiteraard was hier nooit een opzichter bij... wel andere ' patienten'
Of met een klein aanloopje letterlijk als een spiderman tegen een muurtje opklimmen en vervolgens via de dakrand het dak op klimt.
Ik kan je verzekeren dat er engelen onder de ' patienten' aanwezig waren. Hun steunen de mensen. Willen de ervaring vd mens delen op een eerlijke manier...zelf ondervinden. En andere mensen daardoor laten weten niet de enige te zijn. Dat ik niet precies hetzelfde fenomeen heb waargenomen kan nooit zeggen dat het fenomeen niet bestaat. Dat ik fenomenen heb waargenomen is een feit. Wonderbaarlijke fenomenen.
IIG je kan er idd veel leren op zon psychiatrische afdeling, maar dan wel van degenen die ook een eigen kamertje op de afdeling hebben met je naam op den deur geplaktWAt een eer
IIg hoop dat ik duidelijk was.
[ Bericht 0% gewijzigd door theghostrider op 31-05-2010 20:50:08 ]شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Wat ik die 7 dagen gedaan heb? praten met God...de situatie op menselijke manier duidelijk proberen te maken.quote:Dus als zon psych mij telkens weer zegt: " en hoor je nu nog stemmen?" Dan neem ik 'm toch sowieso al niet meer serieus? Volgestopt met de pammetjes. want ik was nogal ' hyper' . Vervolgens gedumpt in de isoleer, 7 dagen lang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Je kent hun besef van ' jou' probleem inmiddels. Ik gun het niemand om erachter te moeten komen via de isloeer en op zo'n manier... ook gun ik het niemand platgespoten te worden zodat je erbij zit als een zombie. Je vrije wil proberen af te pakken en door de omleidingen mbv chemische drugs, een stukje ontvanger afnemen... het SLECHTE is qua afstand DICHERBIJ dan het GOEDE. Op een gegeven moment mits je doorgaat met die chemotherapie (chemisch!) zal het slechte de overhand krijgen... niet dat het jou slechtmaakt, neen, je erkent enkel en alleen nog het slechte.
Dat maakt spraakeloos en zeer verdrietig. De psych zegt: zie je wel...probleem opgelost, hij klaagt niks niet. En als hij klaagt zal een buitenstaander het gekaag opvatten als gezeur. Dus houd hij wijsenlijk z'n mond.
Als je platgespoten bent... wordt je vrije wil constant aangevallen. Zij denken dat je die ideeen niet meer hebt, in mijn geval dan heOmdat ik het HUN niet meld lieg ik dan>>??
En als ik iets verzwijg voor hun
Hoe ik me erzelf bovenop geholpen heb... ik wilde dat eigenlijk zo min mogelijk toepassen in topics als deze maar ok dan in een spoiler, wie het weten wil mag het wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door theghostrider op 31-05-2010 21:34:01 ]شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
dat ik geen eogist ben is duidelijk, want ik ben in staat mezelf of dingen links te laten liggen om anderen een hand te geven.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:45 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Wat ik denk is dat je helemaal geen egoist bent ( het jaloers op anderen).
Waar jij op dit moment alleen op let is het geluk dat zij ' uitstralen' .
Dat jij je ook gellukig wilt voelen heeft niks met egoisme te maken.
Als jij zou willen dat alle geluk alleen maar naar jou toe zou moeten, dat zou je wel egoist maken.
Maar zo bedoel je het denk ik niet...
Ze stralen het uit maar vergis je niet... als ze echt zo zielsgelukkig zijn op school of op hun werk, hoeveel houden zij dan daadwerkelijk van hun vrouw/man?
Dat betekent dat ze de gevoelens van ware liefde makkelijk opzij kunnen zetten voor iets wat het ego streelt... de meerderheid op je hand proberen te krijgen door iets grappigs te vertellen bijvoorbeeld.
Als er om een opmerking gelachen wordt zal de opmerkingmaker bezig gaan met het volgende grappige iets. Ik zeg niet dat humor verkeerd is, god zij dank niet. Maar er zit verschil tussen...
Of verbergen ze hun gemis op die manier? In een noodgedwongen situatie kun je altijd proberen er maar het beste van te maken.... of diep blijven treuren om het gemis...Maar ik hoop niet dat je teveel jaloers wordt op het ego van een ander mens.. die kun je beter kwijt dan rijk zijn namelijk, het ego...
Ik weet het is veel makkelijker gezegd dan gedaan, absoluut!
En het in de toekomst kijken. Ik weet maar al te goed wat je bedoelt. Alleen, het blijft een gedachte en die gedachte kan je maar beter zoveel mognlijk tot bedaren brengen. Nieuwschierigheid is niet slecht, positieve nieuwschierigheid wel te verstaan. Het andere krijg je aleen maar meer zorgen door, zonder dat je er echt voor kiest, ik weet het, ik snap je verhaal.... maar nu is nog altijd nu en de toekomst kunnen wij toch niet vormen naar onze persoonlijke wensen... Misschien een paar wensen die je hebt, en toch niet haalbaar zijn aan de kant schuiven, voor nu, je kan ze altijd nog weer oppakken.
Ik kan me herinneren dat die tom cruise zo populair was onder de meisjes. cocktail de film waardoor het kwam.
Al die meiden die gek op hem waren toendertijd wensten zich tom cruise... niet een bijna kopie, nee de enige echte natuurlijk. Want ze moest wel heel bijzonder zijn dat mr cruise haar zou kiezen...de wens die nooit uitkwam moor 99,99999999999999999999999999999999999999, nogwat % iig niet.
En toch hebben vele meiden verdrietige tijden beleeft, innerlijk wel te verstaan. En misschien wel met vriendinetjes onder elkaar besproken, wee ik veel/// Maar iig, probeer met weinig tevreden te zijn dan heb je meer dan die denken veel te hebben
En dan zouden zij eigenlijk jaloers op jou zijn.
Iedereen heeft zorgen, degene die het ontkent in het openbaar leeft niet zorgeloos. Iedereen is wel ergens bang voor. Om van je probleempjes af te komen LIJKT MIJ dat een van de vereisten om het om te buigen naar een grappigere kant van het leven... een grap maken is niet per defenitie verkeerd, je kan het om 2 redenen doen. A omdat je graag ziet dat een ander ook lacht en dus plezier heeft. B. om jezelf op een voetstuk te plaatsen.
Beide gaan samen maar niet letterlijk
Ok have fun.
In haar op of verderop staat dat ze havo afgerond heeft, en het eigenlijk saai vondt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:34 schreef Kandidaatzoveel het volgende:
Ik heb geen zin om al die lange verhalen door te lezen, maar is havo op het Vavo niet wat voor je om een uitdaging te hebben?
Tja.....dan blijft er ook niet veel over.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:44 schreef francis998 het volgende:
[..]
In haar op of verderop staat dat ze havo afgerond heeft, en het eigenlijk saai vond.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:02 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Wat ik die 7 dagen gedaan heb? praten met God...de situatie op menselijke manier duidelijk proberen te maken.
Meer dan je best kan je niet doen. Dat iemand NU anders denkt dan TOEN wil niet zeggen dat er TOEN geen NU was.
Overal waar TE voor staat is slecht.. wat jammerlijk niet altijd even duidelijk is dat TE door een ieder anders wordt opgevat
Lekker wazig taaltje heWordt niet vaak zo gechreven iig, deze bewoordingen
En PS< + bijna vergeten... ik trainde die week als een BEZETENE, wat je ook vaak ziet in de gevangenissen... niet beters te doen met mn lichaam...je kunt geen kant uit alleen een klok waarnaar je kijken kan. Dan weet je na 10 minuten staren naar dat ding dat 10 minuten heel lang kan zijn... geketend worden door randdebielen, met 7 van die randdebielen die je naar de isoleer brengen.
1 lukte het niet, 2 niet 3 niet 4 niet 5 niet 6 niet en 7 lukte het... vervolgens to the bone gestript worden en een jurk aankrijgt. Nog wel 1 van hem tijdje ziektewet aangedaan... trap tegen zn bovenbeendijspier... je moest een weten hoe hard ze in m'n armen geknepen hadden, in het begin kwam het bloed eruit, naar een paar weken was het van lichtrood tot donkerblauw tot geel nog zichtbaar. Het enige wat ik gedaan heb is terug tracteren. Het tracteren deed ik pas NAdat er zo geknepen was.
Wat hun doel is? Jou gedrag (gedachten) als ongeoorloofd zien en er een straf aan verbinden.
Wat ze niet weten, ze hebben me wel weer laten gaan na een tijdje lol, is dat ik gewoon wist om de gouden regel toe te passen, in die situatie. wiezneuznzoad...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Je kent hun besef van ' jou' probleem inmiddels. Ik gun het niemand om erachter te moeten komen via de isloeer en op zo'n manier... ook gun ik het niemand platgespoten te worden zodat je erbij zit als een zombie. Je vrije wil proberen af te pakken en door de omleidingen mbv chemische drugs, een stukje ontvanger afnemen... het SLECHTE is qua afstand DICHERBIJ dan het GOEDE. Op een gegeven moment mits je doorgaat met die chemotherapie (chemisch!) zal het slechte de overhand krijgen... niet dat het jou slechtmaakt, neen, je erkent enkel en alleen nog het slechte.
Dat maakt spraakeloos en zeer verdrietig. De psych zegt: zie je wel...probleem opgelost, hij klaagt niks niet. En als hij klaagt zal een buitenstaander het gekaag opvatten als gezeur. Dus houd hij wijsenlijk z'n mond.
Als je platgespoten bent... wordt je vrije wil constant aangevallen. Zij denken dat je die ideeen niet meer hebt, in mijn geval dan heOmdat ik het HUN niet meld lieg ik dan>>??
En als ik iets verzwijg voor hun
Hoe ik me erzelf bovenop geholpen heb... ik wilde dat eigenlijk zo min mogelijk toepassen in topics als deze maar ok dan in een spoiler, wie het weten wil mag het wetenWhat_the_fuck?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ik ga me bijna afvragen of meneer Dokelaar misschien ook wel ervaringsdeskundige is op dat gebied.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:49 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Mmm al dat gelul dat psychiaters niet te vertrouwen zijn komt betekend voor.
Ok je mist de gezelligheid. Dat betekent dat je echt wel weet wat gezelligheid is... waanneer vond je het wel gezellig? Niet dat ik daar antwoord op wil maar misschien proberen te herpakken waar je toen gestopt bent met accepteren v gezelligheid?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:15 schreef rocio het volgende:
[..]
dat ik geen eogist ben is duidelijk, want ik ben in staat mezelf of dingen links te laten liggen om anderen een hand te geven.
Hoe vaak liet ik huiswerk in het buitenland niet links liggen, om mijn tante ff een hand te geven door mijn nichtjes te gaan halen van school, of hoe vaak ging ik wel niet dingen voor mijn oma halen omdat ze zelf niet kon.
Ik liet mijn eigen plezier links liggen om een tante die veel problemen had emotioneel te steunen en fysiek, met de middelen en methodes die ik kon.
Maar vaak goed kreeg ik wanneer ik het nodig had niks terug...omdat anderen het gewoon niet zagen, ze zagen iemand die bezig is die haar dingen doet, maar meer niet.
En iedereen heeft problemen, maar dat hoef je niet op anderen af te reageren, als ik me slecht voel ga ik toch niet iedereen afkraken/ruzie zoeken enz. en als ik dat wel doe..dan gaat het per ongeluk.
Maar ik proberen anderen gewoon niet in mijn shit mee te trekken.
EN over het vooruit denken/plannen ik probeer alleen maar 2 maandjes vooruit te kijken, om een doel te hebben en weten wt ik wil bereiken, maar ik wil eigenlijk niks. ZOdra ik denk oké als ik heir blijf ga ik x studie doen...maar daar raak ik al overstuur van.
IK heb totaal geen doel in mijn leven, ook al is het maar een keine. EN het doel dat ik altijd voor ogen had, vindt ik niet reel meer.
Ik wordt wakker piekerend/ik val in slaap piekerend. EN voor en nadelen lijstje heb ik tig keer gedaan ik heb er hier ergens nog een liggen, maar het voordeel van het een is het nadeel van de ander en het nadeel van de ander het voordeel weer van het een.
EN zo blijft het circeltje maar doorgaan.
Ik voel me onder druk gezet door mezelf en de tijd, en ik heb er geen zin meer in.
Als ik denk aanheir blijven, moet automatisch weer denken aan hoe het was, en besef ik dat ik weer terugga naar het routine leventje. Waarin iedere dag hetzelfde is, studie--> huis-->studie.
En dan om maar niet aan de feestdagen(kerst/oud&nieuw)te denken, zijn de stomste dagen per jaar, is thuis samen met mijn moeder zoals iedere avond tv kijken en daarna ff toto12 uur wachten, en gewoon zo snel mogelijk mijn bed in.
Terwijl bij de familie, gezellig bij elkaar, eten, wat cadeau's uitpakken(waarbij de cadeaus leuk zijn maar de gezelligheid interesanter), oud en nieuw hetzelfde, maar anders je viert het, hier lijkt het niks bijzonders te zijn.Verjaardagen hetzelfde, na school naar huis eten/drinken ff gegroet worden door mijn ouder en klaar.
En om nou naar grote feesten ofzo te gaan, niks voor mij, maar er valt dan niks te vieren hier. Mijn ouders is inmiddels 62 dus tja, een groot verschil met 23/24.
Ik mis de gezelligheid gewoon.
Nu probeer ik al sinds vrijdag motivatie te vinden om ff naar de bank te gaan, maar krijg het niet voorelkaar, blijf gewoon lekker thuis zitten. NIksen, wat muziek luisteren, omdat ik toch al de hele tijd pieker en er niet vanaf kom, zijn de ontspannen dingen niet meer ontspannen.
Overmorgen mag ik naar de psych dan ik ga duidelijk aangeven dat ik het niet meer weet, en dat ik ook niet weet wat ik daar ga doen.
Virtuele contacten heb ik wel. Maar na jaren van alleen virtuele contacten weten opte bouwen wil ik eigenlijk gewoon iemand irl hebben, iemand waarmee ik kan afspreken om wat te gaan drinken ofzo.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:37 schreef moomoo het volgende:
Heb niet het hele topic gelezen, maar wel de OP en nog wat posts door TS.
Een behoorlijk deel van je verhaal is vrij herkenbaar. Ik heb het af en toe ook niet makkelijk en heb weinig vrienden en sociale contacten IRL, maar wel een groep mensen waar ik bijna dagelijks mee chat. Misschien ook een idee voor jou? Ik vind het zelf in ieder geval een stuk makkelijker om via internet met mensen te praten.
En, goede vraag. De laatste keer dat ik gezeligheid "voelde" hier in Nederland kan ik me niet herinneren, ik weet dat toen ik klein we altijd kerst/oud&nieuw/verjaardagen vierden met da familie van mijn ouders beste vriendin, maar al dat contact is heel erg verwaterd. O.a. doordat een persoon ooit heel duidelijk aangaven dat wij geen familie waren, hoewel we het wel zo voelden en ervaarden. En mijn ouder kan die persoon niet meer uitstaan, en ik ben 2x alleen naar zo'n verjaardag geweest maar ik verveel me gigantisch. Iedereen is heel druk met iedereen aan het praten, en de 2 personen die kwa leeftijd het dischte bij mij hangen zijn of ruim 10 jaar ouder(en zijn in het huisje/boompje/beestjes leventje beland) en de ander is nu pas 7. Dus schommel ik er nogal tussenin..quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:35 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ok je mist de gezelligheid. Dat betekent dat je echt wel weet wat gezelligheid is... waanneer vond je het wel gezellig? Niet dat ik daar antwoord op wil maar misschien proberen te herpakken waar je toen gestopt bent met accepteren v gezelligheid?
Klinkt heel makkelijk.. maar dat gepieker over je opleiding heeft alleen maar gezorgd voor meer gepieker.
Je hebt er op dit moment geen zin in dus ga er ook niet over denken. Je kan het altijd nog weer oppakken mocht je wel weer de motivatie krijgen.
Je moet je zo min mogelijk gedwongen voelen. dat is uiterst moeilijk in onze maatschappij, je moet namelijk : normaal zijn wil je volledig geaccepteerd worden.
Je moet ook aan allerlij maatstaven voldoen om er bij te horen. Probeer niet 'normaal' te zijn omdat een ander dat van je verlangt. Je mag je best een beetje boos maken als je weer eens ondervind dat 'men' jou niet accepteert. Voel je een mens. Voel je geen kuddedier... in de huidige kudde is voor jou weinig plaats ben je al wel achter. Probeer niet alles op alles te zetten om er bij te horen, werkt averechts ben je al wel achter.
Heb er gewoon schijt aan dat je een tikkeltje anders bent dan 'the average'. BTW, denk niet dat veel mensen echt zichzelf zijn.. als je goed oplet valt dat op.
De meesten zijn echt bezig zich bij een 'groep' te scharen..
Maar natuurlijk geld dat niet voor iedereen.
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn want dat is een onmogelijke opgaaf.
IIG ik zie hier heel veel racties over je studie. En dat daar de uitkomst zou liggen je beter te gaan voelen.
Het is al wel gebleken dat daar niet de kern van het probleem zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |