Dat snap ik ook niet. ( met Friesland als uitzondering. )quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:44 schreef AdvancedPower het volgende:
Waarom zou je mensen uit een bepaald gebied haten?
Dat snap ik ook niet (Met limburg uitgesloten dan).quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:44 schreef AdvancedPower het volgende:
Een groep haten gebaseerd op geloofsovertuiging en/of geaardheid is idd makkelijker.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:44 schreef AdvancedPower het volgende:
Moet je nagaan dat er ook homo's en gelovigen in Limburg wonenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:50 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Een groep haten gebaseerd op geloofsovertuiging en/of geaardheid is idd makkelijker.
Ik hou van moslims... Nee, wacht..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Buschetta het volgende:
om iets te haten moet je er eerst van hebben gehouden.
Ik ben dus onverchillig maar veroordeel de provincie wel.
Gadverdammequote:Op woensdag 26 mei 2010 15:06 schreef Snaavel het volgende:
Limburg haten maar ondertussen wel vlaaien eten
ben reuze benieuwd naar jouw standpuntenquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en gelukkig is mijn haat niet gebaseerd op een mening van een ander.
Waarom? Ik ben toch ook niet benieuwd naar de jouwe?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:22 schreef Olle. het volgende:
[..]
ben reuze benieuwd naar jouw standpunten
hehe dus als jij niet benieuwd bent naar de mijne mag ik ook niet benieuwd zijn naar jou standpunten?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben toch ook niet benieuwd naar de jouwe?
Maar goed als je er toch één wilt weten:
Dat taaltje dat ze praten ondanks dat er Nederlanders bij zijn.....
Nee dat zeg ik niet, ik vraag het toch?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:35 schreef Olle. het volgende:
[..]
hehe dus als jij niet benieuwd bent naar de mijne mag ik ook niet benieuwd zijn naar jou standpunten?
![]()
sterk punt!
Minderheden die de meerderheid haten zijn zo oud als de weg naar Rome dus dat is niet echt interessant.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:44 schreef Gezicht het volgende:
Overigens realiseren jullie Hollanders jullie blijkbaar niet dat jullie waarschijnlijk erger gehaat worden door ons.
Nee de argumenten dat 'jullie' Hollanders erger haten was gelukkig ook een nuttige toevoeging.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:46 schreef Gezicht het volgende:
Wat zijn die argumentaties altijd geweldig.
nice ui!quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:46 schreef Gezicht het volgende:
Wat zijn die argumentaties altijd geweldig.
quote:
Laten we eens kijken, jullie haten ons omdat wij een apart dialect hebben? Boeit dat nu, dat wij onszelf afscheiden van de massa door een vanouds dialect in traditie te houden maakt toch helemaal niks uit? Als we mensen tegenkomen die ons dialect niet verstaan dan spreken we gewoon Nederlands hoor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee de argumenten dat 'jullie' Hollanders erger haten was gelukkig ook een nuttige toevoeging.
Lezen doen jullie ook al nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Als we mensen tegenkomen die ons dialect niet verstaan dan spreken we gewoon Nederlands hoor.
Nog een argumentquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:23 schreef Rekkie het volgende:
Dat taaltje dat ze praten ondanks dat er Nederlanders bij zijn.....
Lijkt me een beetje ongepast om dit zomaar op de forums te posten maat...quote:
Omdat jij toevallig eens een idioot bent tegengekomen die het nodig vond dialect te spreken terwijl jij dat niet kon verstaan (?) betekent dat niet dat de rest van het Limburgse volk zo is. Net alsof jullie daarboven geen asociale tokkies hebben.quote:
"Toevallig eens een....."quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje ongepast om dit zomaar op de forums te posten maat...
[..]
Omdat jij toevallig eens een idioot bent tegengekomen die het nodig vond dialect te spreken terwijl jij dat niet kon verstaan (?) betekent dat niet dat de rest van het Limburgse volk zo is. Net alsof jullie daarboven geen asociale tokkies hebben.
en slecht voor je hart is!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:04 schreef Shuraa het volgende:
haten is indd erg makkelijk lol
natuurlijk niet realiserend dat je er zelf niets mee opschiet
Als jij niet genoeg hersenen in je kop hebt om even beleefd te zeggen dat je geen dialect spreekt dan zul je niet veel verder komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
"Toevallig eens een....."
Ik heb het heerlijke genot dat ik veel bedrijven in dat alternatieve België mag bedienen en het is eerder een uitzondering als er iemand fatsoenlijk Nederlands tegen mij praat of met elkaar in het bijzijn van Nederlanders.
Nee dan jij met je aannames.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:10 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als jij niet genoeg hersenen in je kop hebt om even beleefd te zeggen dat je geen dialect spreekt dan zul je niet veel verder komen.
Dan heb je het niet bepaald goed getroffen ben ik bang, een beetje normale Limburger doet zoiets niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee dan jij met je aannames.
Alsof ik voor het eerst bij die bedrijven kom
Uiteraard heb ik mezelf wel netjes voor gesteld als Nederlander en ook herhaaldelijk gemeld dat ik geen Belgisch gebrabbel versta
En als het nu kleine bedrijven zijn, nee ik noem een Vodafone in Maastricht als schrijnend voorbeeld.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:15 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan heb je het niet bepaald goed getroffen ben ik bang, een beetje normale Limburger doet zoiets niet.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef J0uk3 het volgende:
Brand bier word toch niet meeri n Limburg gebrouwen
En ik weet zeker dat die arrogantie ook in de Noordelijke provincies aanwezig is in andere vormen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En als het nu kleine bedrijven zijn, nee ik noem een Vodafone in Maastricht als schrijnend voorbeeld.
(Uiteraard haat ik geen mensen ik haat wel de arrogantie van sommigen dat ze maar aannemen dat anderen hen verstaan)
Ja maar wat heb ik daar mee te maken?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:19 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En ik weet zeker dat die arrogantie ook in de Noordelijke provincies aanwezig is in andere vormen.
Jij bent degene die hier post dat je Limburgers haat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja maar wat heb ik daar mee te maken?
Open een haat topic daarover, misschien weet ik daar wel iets over te verzinnen?
Ja maar wat hebben de noordelijke provincies daarmee van doen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier post dat je Limburgers haat.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja maar wat hebben de noordelijke provincies daarmee van doen?
Nee zou ik zeker niet doen, want je haalt nu dingen naar boven die kant noch wal raken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Laat maar zitten. Ik ga m'n tijd hier niet meer aan verspillen.
Ey swa, gaan we zo pratuh? Moet je hier komen tabon himek!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:27 schreef hc4ftr het volgende:
Auw hoer heij,
haaj tog geweun eins op mit dit gezeik jao, dinkse egt det veer der ein ruk om gaeve wie geer euver os zit te lulle? nae neet bepaald, veur laggen ug alein mer oet mit ug neet ins ontwikkeld accent op de meneer van ali b en al die randstad gasjes, of de kals als ein of anger tukkers geval (num ap als veurbeeld), of de kals zo plat fries as unne stekker, en angers is ut tog waal weer ein of anger accent van lek mig drie keer de zuk. Dus zeik neet, idrein kalt angers, en verstaon kinse elkaar tog waal, en den zeker waal noar spanje of turkije op vakantie gaon, dao spraeke ze tog ouk gin abn? og nae sorry dao baove spraeke ze allemaol turks/marokaans/iets wat vreuger nederlands waor. Dus Zeuk ein laeve, en stop mit zeike!![]()
![]()
En ja begrijp je niet wat hier staat, dan heb je toch lekker pech en zoek je je het maar uit![]()
Dat begriepen die idiote hollenjers neet, dat ze zelf gewoon zo kut es get zeen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:27 schreef hc4ftr het volgende:
haaj tog geweun eins op mit dit gezeik jao, dinkse egt det veer der ein ruk om gaeve wie geer euver os zit te lulle? nae neet bepaald, veur laggen ug alein mer oet mit ug neet ins ontwikkeld accent op de meneer van ali b en al die randstad gasjes, of de kals als ein of anger tukkers geval (num ap als veurbeeld), of de kals zo plat fries as unne stekker, en angers is ut tog waal weer ein of anger accent van lek mig drie keer de zuk. Dus zeik neet, idrein kalt angers, en verstaon kinse elkaar tog waal, en den zeker waal noar spanje of turkije op vakantie gaon, dao spraeke ze tog ouk gin abn? og nae sorry dao baove spraeke ze allemaol turks/marokaans/iets wat vreuger nederlands waor. Dus Zeuk ein laeve, en stop mit zeike!![]()
![]()
Tegen wie heb je het?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:30 schreef megamandy het volgende:
Liever een andere taal spreken die veel mensen niet goed verstaan en nederlands met een accent dan altijd nederlands spreken met een zwaar accent wat bijna niemand verstaat en je nooit aan te passen aan de andere![]()
Overigens zeg ik nu niet dat jij zo spreekt, voor het geval dat je dit ging aannemen.
En als je al jaren in bedrijven zou komen waar ze limburgs praten zou ik toch verwachten dat je het dan ook wel een beetje verstaat, of sluit jij meteen je oren als je iemand limburgs hoort praten?
Kiek det bedoel ik noe he, of limburger/frieze/tukkers of iets in dae trant, of ein of anger belebberd abn mit eine dieke zwarte klank der tussedoor, den leever limburgs den ein half zwart taaltje, ik bun neet zwart he?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:28 schreef Man_bijt_hond het volgende:
[..]
Ey swa, gaan we zo pratuh? Moet je hier komen tabon himek!
lekker duidelijk ook.quote:
Al jaren in de vorm van een uitdrukking? Of wacht, is dat misschien een limburgse uitdrukkingquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:13 schreef Rekkie het volgende:
Alsof ik voor het eerst bij die bedrijven kom
Uiteraard heb ik mezelf wel netjes voor gesteld als Nederlander en ook herhaaldelijk gemeld dat ik geen Belgisch gebrabbel versta
أي شخص يفهم ما هو هذا؟ حتى هذا الهيكل الجملة هو الخطأ!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:32 schreef hc4ftr het volgende:
[..]
Kiek det bedoel ik noe he, of limburger/frieze/tukkers of iets in dae trant, of ein of anger belebberd abn mit eine dieke zwarte klank der tussedoor, den leever limburgs den ein half zwart taaltje, ik bun neet zwart he?![]()
Sorry hoor maar ik zie niet waar jij 'al jaren' vandaan haaltquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:34 schreef megamandy het volgende:
[..]
Al jaren in de vorm van een uitdrukking? Of wacht, is dat misschien een limburgse uitdrukking
Als het zo lastig is dan laat het maarquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik zie niet waar jij 'al jaren' vandaan haalt
Sterk van je hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:37 schreef megamandy het volgende:
[..]
Als het zo lastig is dan laat het maar
Mag je wel iemand haten omdat hij of zij niet goed leest?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
iemand haten om zijn/haar dialectgoed bezig mensen!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
iemand haten om zijn/haar dialectgoed bezig mensen!
Sterker nog, ik kom bij geen enkel bedrijf dat ik heb aangehaald langer dan een jaar (verre van zelfs)quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:43 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja als het zo moeilijk is om te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |