Er zal dan waarschijnlijk een minderheidskabinet worden gevormd van CDA-VVD, twee keurige partijen die competente mensen kunnen leveren, die op bepaalde kernpunten steun zal krijgen van de PVV-fractie, om tot een kamermeerderheid te komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:20 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
correctie: mij laat het koud. Maar kijk om je heen. Meeste mensen zien dat echt niet zitten hoor. Laat staan voor de chaos en de schandaaltjes die dat kabinet met zich mee zal brengen
Precies. Dat is op zich wel mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nederland compromissenland. Geen enkele partij kan 1 op 1 zijn ideeën uitvoeren. Misschien stelt dat je gerust.
Dit vind ik dan weer wel het ultieme doemscenario.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er zal dan waarschijnlijk een minderheidskabinet worden gevormd van CDA-VVD, twee keurige partijen die competente mensen kunnen leveren, die op bepaalde kernpunten steun zal krijgen van de PVV-fractie, om tot een kamermeerderheid te komen.
Dat moet op zich vrij stabiel zijn. Vooral omdat belangrijke afspraken tussen CDA-VVD en de PVV in achterkamertjes zullen plaatsvinden.
Het is niet zo ideaal als VVD-CDA-D66, dat geef ik direct toe.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer wel het ultieme doemscenario.
Dat zou kunnen. Ik vermoed dat het toch pure opportunisme is, dat hij denkt dat er bijvoorbeeld veel SP'ers zijn die in slechte wijken wonen en zijn Islam-agenda an sich wel steunen omdat ze last hebben van Marokkaanse relschoppers in de buurt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ook op economisch gebied moest hij zich toen schikken, nu niet meer en komt dus zijn ware economische ideeën naar voren
Thx Wayne, doe je best op het WK.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:39 schreef Wane71 het volgende:
Ik wil toch even reageren..... mijn bericht word als spam betiteld (door Ferdo), terwijl ik alleen maar spam hier zie namelijk de onbetrouwbare en commerciele peilingen van Maurice de Hond en Synovate.
Ik noem er een, die de PVV (hier niet gepruimd, dat is duidelijk) als grootste neerzet en dan is het in een keer spam!
Zeer kwalijke zaak hoor!
De peiling, die ik noemde, daar kan je anoniem stemmen, dus niet zoals bij de anderen, die ik al genoemd hebt met naam en toenaam!
Mensen, die niet anoniem kunnen stemmen, die stemmen niet wat ze echt gaan stemmen!
Bang om beschuldigd te worden van iets, wat ze niet zijn.
Dus.... PVV-stemmers zullen dan zeggen, dat ze VVD stemmen.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben het dus niet eens, met de moderatie van deze Ferdo, want als die peiling, die ik heb neergezet spam is, dan moet zeker Maurice de Hond en Synovate als spam aangewezen worden, omdat deze ook nog eens een commerciele inslag hebben. (ze worden er tenslotte voor betaald toch!!!)
Onbetrouwbaar zijn ze ook, daar heb ik al genoeg verhalen van en over gehoord!
Laat ik hier maar niet over uitweiden, want dat zal dan ook weer als spam gezien worden!
Ik zal dan ook de link hier niet neerzetten, want iedereen die zoekt op "peilingen tweede kamer 2010" die ziet het toch wel staan. ik zeg dus ook maar niet hoeveelste in de rij, want ook dat zou wel eens als spam gezien kunnen worden door Ferdo.
Al met al word ik hier dus effectief gecensureerd!
Bedankt daarvoor!
Wayne
Maarre, misschien een vraag: hangt het niet van de omgeving af waar je de peiling uitvoert? Als ik hier in de buurt ga peilen, stemt 33% D66, en 66% VVD. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit dan meteen de waarheid is, maar het geeft een vertekend beeld. Daarom doe ik het ook niet. Waarschijnlijk is dat met jouw peiling ook het geval: niet objectief.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:39 schreef Wane71 het volgende:
Ik wil toch even reageren..... mijn bericht word als spam betiteld (door Ferdo), terwijl ik alleen maar spam hier zie namelijk de onbetrouwbare en commerciele peilingen van Maurice de Hond en Synovate.
Ik noem er een, die de PVV (hier niet gepruimd, dat is duidelijk) als grootste neerzet en dan is het in een keer spam!
Zeer kwalijke zaak hoor!
De peiling, die ik noemde, daar kan je anoniem stemmen, dus niet zoals bij de anderen, die ik al genoemd hebt met naam en toenaam!
Mensen, die niet anoniem kunnen stemmen, die stemmen niet wat ze echt gaan stemmen!
Bang om beschuldigd te worden van iets, wat ze niet zijn.
Dus.... PVV-stemmers zullen dan zeggen, dat ze VVD stemmen.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben het dus niet eens, met de moderatie van deze Ferdo, want als die peiling, die ik heb neergezet spam is, dan moet zeker Maurice de Hond en Synovate als spam aangewezen worden, omdat deze ook nog eens een commerciele inslag hebben. (ze worden er tenslotte voor betaald toch!!!)
Onbetrouwbaar zijn ze ook, daar heb ik al genoeg verhalen van en over gehoord!
Laat ik hier maar niet over uitweiden, want dat zal dan ook weer als spam gezien worden!
Ik zal dan ook de link hier niet neerzetten, want iedereen die zoekt op "peilingen tweede kamer 2010" die ziet het toch wel staan. ik zeg dus ook maar niet hoeveelste in de rij, want ook dat zou wel eens als spam gezien kunnen worden door Ferdo.
Al met al word ik hier dus effectief gecensureerd!
Bedankt daarvoor!
Wayne
Heb je in 2006 ook voorspeld en zo ja, hoe goed was je toen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:56 schreef Wane71 het volgende:
Zeg je nou dat je deze peiling betrouwbaarder vindt dan die van Peil.nl en Synovate?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:56 schreef Wane71 het volgende:
Die vind ik leuk Morendo!
Ik houd wel van dit soort humor.
Zoals je al geraden hebt.... mijn achternaam is niet Rooney hahahaha.
Mijn voornaam is wel Wayne, dus al die geintjes over mijn naam heb ik al eens gehoord.
Nu even weer ontopic......
Graag inhoudelijk reageren op het gegeven, dat in andere -anonieme- peilingen een heel andere uitslag te zien is.
PVV- 52 zetels
VVD- 39 zetels
CDA- 7 zetels
D66- 10 zetels
PvdA- 15 zetels
enz.
Zo zijn er wel meerdere hoor, onder andere van diverse kranten, die een eigen poll online hebben staan, daar is de uitslag ook heel verschillend van die van Maurice de Hond en Synovate.
Wayne
Lees de bovenstaande reactie eens zou ik zeggen. Op Geenstijl scoort de VVD ook bovengemiddeld, komt ook door het type bezoekers. Ik hecht dus meer waarde aan een poll onder een gemeleerd gezelschap.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:56 schreef Wane71 het volgende:
Die vind ik leuk Morendo!
Ik houd wel van dit soort humor.
Zoals je al geraden hebt.... mijn achternaam is niet Rooney hahahaha.
Mijn voornaam is wel Wayne, dus al die geintjes over mijn naam heb ik al eens gehoord.
Nu even weer ontopic......
Graag inhoudelijk reageren op het gegeven, dat in andere -anonieme- peilingen een heel andere uitslag te zien is.
PVV- 52 zetels
VVD- 39 zetels
CDA- 7 zetels
D66- 10 zetels
PvdA- 15 zetels
enz.
Zo zijn er wel meerdere hoor, onder andere van diverse kranten, die een eigen poll online hebben staan, daar is de uitslag ook heel verschillend van die van Maurice de Hond en Synovate.
Wayne
Daar heb je helemaal gelijk in, vooral in dat deel dat veel mensen het niet durven te zeggen of negatief doen, terwijl ze stiekem wel een harde partij in de regering zien zitten. Dat zag je bij de LPF ook. Fortuyn was toen ook gehaat door velen maar toen hij eenmaal dood was viel iedereen over elkaar heen en was het opeens een halfgod.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:23 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
maar dan wordt politiek toch juist leuk en interessant??![]()
overigens denk ik dat veel mensen niet durven te zeggen dat ze voor de pvv zijn in de regering.
vervelende reacties zijn dat al tijd van die lui die dan net doen alsof ze "boven" iemand staan vanwege zijn of haar politieke voorkeur
Stuur eens via pm ajb, ik ben wel nieuwsgierig.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:06 schreef Wane71 het volgende:
Ik wacht op toestemming van de almachtige moderator, om toch de link hier neer te mogen zetten.
Wayne
Het enige verschil is dat zij tientallen jaren ervaring hebben en weten op welke manier ze hun peilingen moeten herijken om zo dicht mogelijk bij de realiteit te zitten, dit oa op basis van vele voorgaande verkiezingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:06 schreef Wane71 het volgende:
Dat is een goede reactie Eriksd.
Ja dat zou heel goed kunnen.
Maar dan kan het net zo goed zo zijn, dat er een bepaald soort mensen meedoet aan de peilingen van Maurice de Hond en Synovate, dus per saldo zijn peilingen niet 100% betrouwbaar.
De ene meer als de andere.
De polls van GS worden ook door meer dan 30k ingevuld. Het gaat niet zozeer om het aantal mensen dat het invult, maar hoe representatief de steekproef is voor de hele populatie. Die van GS is dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:11 schreef eriksd het volgende:
Ik weet over welke site het gaat, feit is dat er 27.000 mensen reageren.
In 2006 zaten ze er vrij dicht bij, gemiddeld slechts een paar zetels verschil.quote:Dat is natuurlijk wel een fors aantal. Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan de peilingen, in 2006 zat men er ook vrij fors naast.
Ik zie gaten van 5 tot 7 zetels. Dat is gewoon erg groot. De VVD werd wel erg goed uitgepeild moet ik zeggenquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De polls van GS worden ook door meer dan 30k ingevuld. Het gaat niet zozeer om het aantal mensen dat het invult, maar hoe representatief de steekproef is voor de hele populatie. Die van GS is dat natuurlijk niet.
[..]
In 2006 zaten ze er vrij dicht bij, gemiddeld slechts een paar zetels verschil.
http://nl.wikipedia.org/w(...)gen_2006_-_peilingen
PVV werd onderschat en SP/PvdA werden overschat, maar in het algemeen zaten de peilingen er toch vrij dicht bij.
Dat kan een voordeel hebben, de echte verkiezingen zijn tenslotte ook anoniem, maar aan de andere kant weet je dus niks over de mensen die via die site een poll invullen: zaken als leeftijd, opleidingsniveau, woonplaats, inkomen en ga zo maar door. Je weet dus niet of de steekproef representatief is. De echte bureau's weten dit wel en kunnen hier rekening mee houden door wegingsfactoren in de berekeningen mee te nemen. Ook houden ze veel meer onderzoeken en kunnen op basis daarvan zien of de mensen die er aan meedoen ook echt serieus aan het invullen zijn. Ook hebben ze enorm veel ervaring en data van vorige verkiezingen, de resultaten daarvan kunnen ze ook meenemen in hun rekenmethodes.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:56 schreef Wane71 het volgende:
In de meeste gevallen zitten ze er 0 of 1 zetel naast. Als je de gemiddeldes van de drie peilingen neemt dan komt het zelfs nog dichter in de buurt. Ik noem dat wel vrij betrouwbaar, betrouwbaarder dan een poll op een website die de PVV ruim 30 zetels meer toerekent dan alle andere peilingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie gaten van 5 tot 7 zetels. Dat is gewoon erg groot. De VVD werd wel erg goed uitgepeild moet ik zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |