Mij ook, maar er geldt een gedoogbeleid in het park 'De Leyen' te Hensbroek. Lees mijn verhaal nog eens goed.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:40 schreef mirved het volgende:
Het is mij al jaren bekend dat het verboden is om een woongelegenheid in een recreatiepark als vast verblijf aan te merken.
quote:In dit park wonen alleen personen die eigenaar zijn van het kavel (VVE) en de meesten wonen er al jaren. Zij mogen hier dan ook blijven wonen, maar ik huur het van de eigenaar en woon hier te kort om van het gedoogbeleid gebruik te kunnen maken
Klopt. Een jaar of 7-8 geleden is de wet daar nog eens extra op aangepast. We hadden bij de Geschillencommissie toen heel wat klachten lopen daarover, omdat men in ene niet meer langer dan een seizoen per jaar aaneengesloten in hun eigen 'recreatie-establisement' mochten 'wonen'. Hoe het verder precies zit weet ik niet, maar wel dat het sinds 2002-2003 niet meer mag.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:40 schreef mirved het volgende:
Het is mij al jaren bekend dat het verboden is om een woongelegenheid in een recreatiepark als vast verblijf aan te merken.
je zegt het toch zelf al in je tweede quote? het gedoogbeleid geldt alleen voor diegenen die ten tijde van de wetswijziging al woonde op zo'n kavel. Jij woonde er toen nog niet, dus kan je geen gebruik maken van het gedoogbeleid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Mij ook, maar er geldt een gedoogbeleid in het park 'De Leyen' te Hensbroek. Lees mijn verhaal nog eens goed.
[..]
Erg krom idd. Maar wel een risico dat jezelf genomen hebt. Ik hoop voor je dat er nog een uitzondering is waarvan je gebruik kan maken of iets dergelijks. Ik denk dat de verhuurder ook niet blij hiermee zal zijn?quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Mij ook, maar er geldt een gedoogbeleid in het park 'De Leyen' te Hensbroek. Lees mijn verhaal nog eens goed.
[..]
Niemand heeft het over streken. Blijkbaar is er een gedoogbeleid voor diegenen die in 2003 daar al permanent woonden. Het gedoogbeleid geldt dus blijkbaar alleen voor hun. En hoe lullig, vervelend en klootzakkerig ook voor jou, jij valt dus buiten dat beleid, en dus zal je blijkbaar je chalet uit moeten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:46 schreef Papabear het volgende:
Ik wil hier geen discussie over in welke streken het gedoogbeleid wel of niet is toegestaan. Het gaat hier specifiek om mijn situatie in park 'De Leyen' te Hensbroek.
De eigenaar vertelde mij dat het geen problemen zou opleveren, want hij was er van overtuigd dat ik hier zonder problemen zou kunnen wonen. Helaas blijkt dat dus niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:46 schreef mirved het volgende:
[..]
Erg krom idd. Maar wel een risico dat jezelf genomen hebt. Ik hoop voor je dat er nog een uitzondering is waarvan je gebruik kan maken of iets dergelijks. Ik denk dat de verhuurder ook niet blij hiermee zal zijn?
Dat dusquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Niemand heeft het over streken. Blijkbaar is er een gedoogbeleid voor diegenen die in 2003 daar al permanent woonden. Het gedoogbeleid geldt dus blijkbaar alleen voor hun. En hoe lullig, vervelend en klootzakkerig ook voor jou, jij valt dus buiten dat beleid, en dus zal je blijkbaar je chalet uit moeten.
Maar goed, gewoon morgen bellen voor een afspraak en kijken hoe of wat.
Dat vooral idd. Gaat nog spannend wordenquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:49 schreef BrandX het volgende:
Zwaar klote in ieder geval dus. Ik hoop dat er een oplossing voor je komt
.
Waarom zou je dat kunnen? Het is niet de schuld van de gemeente dat jij daar uit moet. Zij volgen de wet, en die had jij kunnen wetenquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:52 schreef Papabear het volgende:
Volgende vraag: Kan ik de gemeente verplichten om mij te helpen bij het vinden van nieuwe woonruimte?
maar ze hadden dat wel al meteen kunnen melden toen hij zich inschreef op dat adres. blijkbaar controleren ze daar niet op (slordig!)quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:25 schreef Civilian het volgende:
[..]
Waarom zou je dat kunnen? Het is niet de schuld van de gemeente dat jij daar uit moet. Zij volgen de wet, en die had jij kunnen weten
Gemeente heeft hier geen enkele verantwoordelijkheid in lijkt me..
TS is zelfstandig genoeg om op zichzelf te kunnen wonen. De gemeente hoeft hem toch niet alles voor te kauwen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar ze hadden dat wel al meteen kunnen melden toen hij zich inschreef op dat adres. blijkbaar controleren ze daar niet op (slordig!)
maar dan wel achteraf dreigen met vorderingen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:37 schreef Civilian het volgende:
[..]
TS is zelfstandig genoeg om op zichzelf te kunnen wonen. De gemeente hoeft hem toch niet alles voor te kauwen?
Lijkt me niet, jij houdt je niet aan de wet, zou de gemeente dan iets voor jou moeten oplossen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:52 schreef Papabear het volgende:
Volgende vraag: Kan ik de gemeente verplichten om mij te helpen bij het vinden van nieuwe woonruimte?
Hij dacht onder het gedoogbeleid te vallen volgens mij. Maar heel dat gedogen moeten ze schrappen imo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:36 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, jij houdt je niet aan de wet, zou de gemeente dan iets voor jou moeten oplossen?
Gezinnen die door een brand hun huis kwijt zijn, die moeten geholpen worden. Mensen die hun huis kwijt raken doordat ze zicht moedwillig niet aan de wet houden niet!
En hoe weet mevrouw X achter de balie nou dat het betreffende adres op een camping of recreatieterrein is? Denk niet dat alle baliemedewerkers in gemeentes alle straatnamen uit hun hoofd weten en op wat voor plek dat "huis" staat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:42 schreef Rewimo het volgende:
Het enige waar je ze denk ik op kunt aanspreken is het feit dat ze je niet hebben gemeld dat je er niet permanent mag wonen, op het moment dat je je inschreef. Want op dat moment wisten zij dat je er permanent ging wonen, en ze wisten ook dat dat niet toegestaan was. In feite hadden ze dat meteen aan jou moeten melden. Of ze hadden moeten weigeren om je in te schrijven.
Nee. Alle gevolgen en kosten van de overtreding waartegen gehandhaafd wordt. komen voor rekening van de overtreder.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:52 schreef Papabear het volgende:
Raar, lijkt me juist iets dat ze moeten weten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En hoe weet mevrouw X achter de balie nou dat het betreffende adres op een camping of recreatieterrein is? Denk niet dat alle baliemedewerkers in gemeentes alle straatnamen uit hun hoofd weten en op wat voor plek dat "huis" staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |