abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:20:56 #26
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82218988
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stop eens met die verkettering .... De nazi-ideologie is niet de basis voor de huidige EU-organisatie.
Het nazisme is niet de uitvinder van het idee van Europese samenwerking. En nog minder van de na-oorlogse praktijk van Europese samenwerking.
Centralistische bestuursvormen en regelzucht zijn ook niet exclusieve nazi-bezigheden.
Dit zijn drogredeneringen en demoniseringen van jou om je gelijk te halen dat EU-organisatie vreselijk slecht is.
Dat laatste staat buiten kijf. Verder staan er voldoende argumenten hier om aan te geven dat er wel degelijk een verband is, en het is nogmaals nogal naief om te denken dat bepaalde anti-democratische sentimenten ineens verdwenen waren in 1945. Ook het interview met de secretaris van Juliana geeft aan dat er wel degelijk een lijn is: Juliana die zich volgens hem zelfs op het standpunt stelt dat ze nooit zal aftreden op dat moment omdat ze bang is dat Nederland dan helemaal onder invloed van de internationalisten komt.

En nogmaals, van mag je best een nazi zijn, ik heb daar an sich geen moeite, ik ben het alleen niet eens met de anti-democratische ideologie die achter het nazisme zit en verwerp ik zo'n grote invloed van de staat op het individu. En dat zijn wel degelijk lijnen die je doorziet lopen vanaf het ontwerp van de EU door nazi-Duitsland tot de EU van nu.
En mensen vergeten nogal eens dat die demos (volk) in het begrip democratie erg belangrijk, in België functioneert de democratie al niet doordat er twee volken in dat land wonen, het is dan ook lachwekkend om te veronderstellen dat het wel in supranationale instituten zal werken: het tribalisme is daar nog veel groter.

Verder verwerp ik elk maakbare samenlevingsideaal, dus ook de EU.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82223710
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:20 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat laatste staat buiten kijf. Verder staan er voldoende argumenten hier om aan te geven dat er wel degelijk een verband is,
Er is ook een verband tussen Paul de Leeuw en Julia Roberts... Vooral vér doorzoeken.
Nazi's hielden van kunst... jaja... er is dus een verband met kunstfreaks en Rembrandt.
Natuurlijk hadden nazi's ook een mening over Europese samenwerking... net als de rest van Europa, de niet-nazi's.... dat streven is al honderden jaren een constante in Europa.. Logisch toch ?
En je moet toch een rechtvaardiging hebben voor je imperialisme: ons imperium is goed voor ( de samenwerking binnen ) het hele veroverd imperium.
quote:
en het is nogmaals nogal naief om te denken dat bepaalde anti-democratische sentimenten ineens verdwenen waren in 1945.
sterker nog.... het is naief te denken dat de nazi's de uitvinders waren van anti-democratische redeneringen...
quote:
En nogmaals, van mag je best een nazi zijn, ik heb daar an sich geen moeite, ik ben het alleen niet eens met de anti-democratische ideologie die achter het nazisme zit
open dan een apart topic daarover.. hoewel het een open deur intrappen is..maar ga niet de centralistische regelzucht van de EU ophangen aan het nazisme..
quote:
En mensen vergeten nogal eens dat die demos (volk) in het begrip democratie erg belangrijk, in België functioneert de democratie al niet doordat er twee volken in dat land wonen, het is dan ook lachwekkend om te veronderstellen dat het wel in supranationale instituten zal werken: het tribalisme is daar nog veel groter.
dat kun je prima bespreken in EU-context zonder mensen en verkeerde bestuursmethodes in het hokje nazi te douwen
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:17:26 #28
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82229374
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is ook een verband tussen Paul de Leeuw en Julia Roberts... Vooral vér doorzoeken.
Nazi's hielden van kunst... jaja... er is dus een verband met kunstfreaks en Rembrandt.
Natuurlijk hadden nazi's ook een mening over Europese samenwerking... net als de rest van Europa, de niet-nazi's.... dat streven is al honderden jaren een constante in Europa.. Logisch toch ?
En je moet toch een rechtvaardiging hebben voor je imperialisme: ons imperium is goed voor ( de samenwerking binnen ) het hele veroverd imperium.
De rol die de staat toebedeeld krijgt binnen de EU komt overeen met hoe dit destijds door nazi-Duitsland geformuleerd is. Die lijn is door te trekken. Of dit goed of slecht is, laat ik bij een ieder, in mij optiek is het duidelijk slecht. En inderdaad de EU is een vorm van imperialisme onder het mom van zogenaamde idealen in de hoop dat burgers erin trappen en niet door hebben dat het echt niet beter wordt als je minder te vertellen krijgt.
quote:
sterker nog.... het is naief te denken dat de nazi's de uitvinders waren van anti-democratische redeneringen...
Dat zag ik toch ook niet, en van mij mag je ook anti-democratisch zijn. Ik zeg alleen dat de nazi's nooit echt weggeweest zijn. Of dit goed of fout is en aan wiens kant ieder staat, laat ik bij het individu.
quote:
open dan een apart topic daarover.. hoewel het een open deur intrappen is..maar ga niet de centralistische regelzucht van de EU ophangen aan het nazisme..
Jawel, want de lijnen zijn direct door te trekken, waarom vind je het zo moeilijk om te zien dat die lijnen er wel degelijk zijn, terwijl in de redevoering van Goebbels en het interview met de secretaris van Juliana benadrukt wordt dat de ideologie wordt doorgetrokken. Ook Thatcher wijst op het anti-democratische karakter van de EU.
quote:
dat kun je prima bespreken in EU-context zonder mensen en verkeerde bestuursmethodes in het hokje nazi te douwen
Natuurlijk kan dat, maar dit topic gaat nu juist over de ideologische lijn tussen nazisme en EU.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82229526
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:20 schreef Tarak het volgende:
Verder verwerp ik elk maakbare samenlevingsideaal, dus ook de EU.
Pardon ? Het huidige nederland was ook een samenlevingsideaal, in grote lijnen, in ieder geval.
pi_82230608
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:17 schreef Tarak het volgende:
De rol die de staat toebedeeld krijgt binnen de EU komt overeen met hoe dit destijds door nazi-Duitsland geformuleerd is. Die lijn is door te trekken. Of dit goed of slecht is, laat ik bij een ieder, in mij optiek is het duidelijk slecht. En inderdaad de EU is een vorm van imperialisme onder het mom van zogenaamde idealen in de hoop dat burgers erin trappen en niet door hebben dat het echt niet beter wordt als je minder te vertellen krijgt.
Kan best, maar betekent niet dat er een oorzakelijk verband is tussen die Nazi-ideologie en de ideologie waarop de EU is gebouwd.

Bovendien zijn we als EU hopeloos verdeeld gezien alle verschillende culturen, talen, arbeidsethossen en dergelijke en kan elk land uit de EU stappen als er genoeg animo onder de nationale volksvertegenwoordiging is.

Ik zie de EU blijven om tegenwicht te bieden aan andere supermachten. Als de EU zich eensgezind opstelt tegenover de VS, China en dat soort gespuis hebben we veel meer invloed dan als elk apart Europees land een eigen lijn ging vinden. Dan zou China of Rusland elk Europees land makkelijk tegen elkaar uit kunnen spelen. Want geloof het of niet, we zijn heel erg klein.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:54:27 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82233868
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 07:00 schreef DennisMoore het volgende:
En autosnelwegen zijn ook een uitvinding van de nazi's.
Nope, incorrect
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:59:59 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82234148
Hier nog een aantal zaken waar TS over kan gaan schuimbekken:

Midden-Europese Tijd
Kinderbijslag voor alle loontrekkenden
Verplichte ziekenfondsverzekering
Fietsers van rechts geen voorrang
Invoering van een vennootschapsbelasting
Vlieland en Terschelling bij Friesland gevoegd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:19:23 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82235105
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een aantal zaken waar TS over kan gaan schuimbekken:

Midden-Europese Tijd
Kinderbijslag voor alle loontrekkenden
Verplichte ziekenfondsverzekering
Fietsers van rechts geen voorrang
Invoering van een vennootschapsbelasting
Vlieland en Terschelling bij Friesland gevoegd
Vergeet de afschaffing van de fietsbelasting neit!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_82238031
Jullie trekken uit bovenstaande stukken de verkeerde conclusie. De vraag is niet of aan de EU nazistische invloeden ten grondslag liggen. De vraag is er aan beide gemeenschappelijke krachten ten grondslag liggen.

En die zijn er, in de vorm van samenwerkende Amerikaanse en Europese financiers en industriëlen die niet alleen Hitler's opkomst financierden en de holocaustindustrie exploiteerden maar later ook voor de instelling van diverse internationale organisaties geijverd hebben. Na de teloorgang van de Franse en Engelse wereldrijken verkeerde Europa in een machtsvacuum dat door de Bolsjewieken ingevuld dreigde te worden. Het nazisme, en daarna de Nato en EU, hebben dat voorkomen. Het verhaal van de 20e eeuwse omvorming van Europa (maar ook de VS) tot wat het nu is, is een mengeling van enerzijds openlijke democratische processen en anderzijds allerlei machinaties in de achtergrond door het militair/industrieel/financieel complex waarin bijvoorbeeld Prins Bernhard een prominente bijrol speelde.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:58:57 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_82239918
De TS demoniseert!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')