abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82307709
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:47 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat een triest figuur ben je ook, want de volgende regel:
[..]

Kortom: CBP geeft aan dat het niet zou mogen, en daarna gebeurt het toch.
Maar goed, leef fijn verder in je wereldje.
Een wereldje waar geen zout op slakken wordt gelegd, niet het onderste uit de kan wordt gehaald om ergens over te zeiken, waar men gewoon meegaat met de tijd, niet overspannen reageert op nieuwe dingen, waar men graag nieuwe technologie wil toepassen.

Een heerlijke wereldje
Leaf
pi_82307855
ach als je verder leest, kom je tot de kern

Over gemak: reizigers met een abonnement kunnen met het zichtkaartensysteem gewoon in het OV gaan zitten zonder verder na te hoeven denken (en hooguit de kaart moeten tonen bij controle en/of instappen). Met de OV-chipkaart moeten deze reizigers ook denken aan in-/uitchecken, feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken. Vergissingen hierbij kunnen leiden tot kaartblokkade (bij herhaaldelijk vergeten van uitchecken) en zelfs tot bekeuringen (bij vergeten in te checken, is al voorgekomen). Ik vraag me de rechtmatigheid van laatstgenoemde situatie sterk af, er is immers betaald voor een abonnement. Maar goed, dat even terzijde.

Over het tarief: je schrijft: “Ik wil wel van tevoren weten voor wat voor tarief ik ga reizen”. Ja en nee. Ik wil graag van tevoren weten wat mijn reis feitelijk gaat kosten. Zodat ik weet of ik voor alle reizen die ik op een dag maak voldoende saldo op mijn kaart heb (èn voor de ‘borg’ die ik moet betalen). Het tarief weten we van tevoren, zie bovengenoemde Wikipedia-pagina. En 9292ov.nl geeft voor veel verbindingen (i.i.g. voor regio Utrecht) een prijsindicatie. Maar meer dan een prijsindicatie is dat niet: als mijn bus moet omrijden vanwege werkzaamheden, de chauffeur zich vergist of omdat ik niet met de sneltram van Utrecht naar Nieuwegein reis, maar met bus 77 (die kringel-krongel door Nieuwegein Noord rijdt), dan betaal ik voor hetzelfde (of een slechter) vervoerproduct (ik wil van plaats A naar plaats B) meer. Bovendien blijken twee afschrijvingen van dezelfde rit niet altijd hetzelfde te zijn, nog los van storingen waardoor er een bedrag wordt afgeschreven waar helemaal geen touw meer aan vast te knopen is. Vergelijk het met een slager: als ik daar gehakt voor 5 euro/kilo kan kopen en ik vraag een halve kilo, dan rekent mijn slager ook niet ineens 2 euro 70 omdat de veer van de weegschaal wat slapper begint te worden.

Maar mijn grootste bezwaar is de totale ondoorzichtigheid van het systeem: ik kan niets aan mijn kaart zien, behalve wanneer deze zelf verloopt. Ik kan niet zonder meer zien wanneer mijn voordeeluren-abonnement verloopt; ik kan niet zien of ik echt ingecheckt ben; mijn reisgegevens verdwijnen in een zwarte doos; als ik deze in wil zien moet ik naar een website die me niet altijd even duidelijke of extreem achterhaalde informatie geeft (bv. geen reisgegevens van de laatste drie maanden); als het systeem ten onrechte aangeeft dat ik van Amsterdam Zuid naar het Amstelstation heb gereisd, terwijl ik in werkelijkheid bij Spaklerweg ben opgestapt (ofwel een kleinere reisafstand heb afgelegd, dit soort dingen zijn dus echt gebeurd), dan heb ik geen poot om op te staan. Ik kan niets bewijzen, maar ben aan de goden van TLS en de vervoerbedrijven overgeleverd (die in veel gevallen de verantwoordelijkheid bij een andere partij blijken neer te leggen). Doet me allemaal denken aan de stemcomputers, die evenmin te controleren waren.
pi_82307903
Volgens mij had ik al 2x iets letterlijk gequoteerd van de ns site over dat opslaan van zulks gegevens
En dan dat je dat gewoon af kan melden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82307995
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij had ik al 2x iets letterlijk gequoteerd van de ns site over dat opslaan van zulks gegevens
En dan dat je dat gewoon af kan melden.
Maar dat willen ze niet weten. Ze willen gewoon zeiken dat je voor je privacy extra moet betalen. Terwijl het juist andersom is, je krijgt korting als je een persoonlijke kaart gebruikt.
Leaf
pi_82308504
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:54 schreef macca728 het volgende:
ach als je verder leest, kom je tot de kern

Over gemak: reizigers met een abonnement kunnen met het zichtkaartensysteem gewoon in het OV gaan zitten zonder verder na te hoeven denken (en hooguit de kaart moeten tonen bij controle en/of instappen). Met de OV-chipkaart moeten deze reizigers ook denken aan in-/uitchecken, feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken. Vergissingen hierbij kunnen leiden tot kaartblokkade (bij herhaaldelijk vergeten van uitchecken) en zelfs tot bekeuringen (bij vergeten in te checken, is al voorgekomen). Ik vraag me de rechtmatigheid van laatstgenoemde situatie sterk af, er is immers betaald voor een abonnement. Maar goed, dat even terzijde.

Over het tarief: je schrijft: “Ik wil wel van tevoren weten voor wat voor tarief ik ga reizen”. Ja en nee. Ik wil graag van tevoren weten wat mijn reis feitelijk gaat kosten. Zodat ik weet of ik voor alle reizen die ik op een dag maak voldoende saldo op mijn kaart heb (èn voor de ‘borg’ die ik moet betalen). Het tarief weten we van tevoren, zie bovengenoemde Wikipedia-pagina. En 9292ov.nl geeft voor veel verbindingen (i.i.g. voor regio Utrecht) een prijsindicatie. Maar meer dan een prijsindicatie is dat niet: als mijn bus moet omrijden vanwege werkzaamheden, de chauffeur zich vergist of omdat ik niet met de sneltram van Utrecht naar Nieuwegein reis, maar met bus 77 (die kringel-krongel door Nieuwegein Noord rijdt), dan betaal ik voor hetzelfde (of een slechter) vervoerproduct (ik wil van plaats A naar plaats B) meer. Bovendien blijken twee afschrijvingen van dezelfde rit niet altijd hetzelfde te zijn, nog los van storingen waardoor er een bedrag wordt afgeschreven waar helemaal geen touw meer aan vast te knopen is. Vergelijk het met een slager: als ik daar gehakt voor 5 euro/kilo kan kopen en ik vraag een halve kilo, dan rekent mijn slager ook niet ineens 2 euro 70 omdat de veer van de weegschaal wat slapper begint te worden.

Maar mijn grootste bezwaar is de totale ondoorzichtigheid van het systeem: ik kan niets aan mijn kaart zien, behalve wanneer deze zelf verloopt. Ik kan niet zonder meer zien wanneer mijn voordeeluren-abonnement verloopt; ik kan niet zien of ik echt ingecheckt ben; mijn reisgegevens verdwijnen in een zwarte doos; als ik deze in wil zien moet ik naar een website die me niet altijd even duidelijke of extreem achterhaalde informatie geeft (bv. geen reisgegevens van de laatste drie maanden); als het systeem ten onrechte aangeeft dat ik van Amsterdam Zuid naar het Amstelstation heb gereisd, terwijl ik in werkelijkheid bij Spaklerweg ben opgestapt (ofwel een kleinere reisafstand heb afgelegd, dit soort dingen zijn dus echt gebeurd), dan heb ik geen poot om op te staan. Ik kan niets bewijzen, maar ben aan de goden van TLS en de vervoerbedrijven overgeleverd (die in veel gevallen de verantwoordelijkheid bij een andere partij blijken neer te leggen). Doet me allemaal denken aan de stemcomputers, die evenmin te controleren waren.
Voor vertraging kun je ook al reis je op saldo nog steeds terug vragen hoor, bij ns dan
Ik leer ook elke dag weer, maar soms ja houdt het op.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82308703
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar dat willen ze niet weten. Ze willen gewoon zeiken dat je voor je privacy extra moet betalen. Terwijl het juist andersom is, je krijgt korting als je een persoonlijke kaart gebruikt.
Ja idd, vind het alleen echt jammer dat syntus arriva etc niet nu al wat proefjes draaien moet zoveel mensen teleurstellen.

Nee dan wacht ik er maar mee, enja logisch.
En vooral dat ns meer lijnen "kwijt" gaat raken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82308926
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij had ik al 2x iets letterlijk gequoteerd van de ns site over dat opslaan van zulks gegevens
En dan dat je dat gewoon af kan melden.
het probleem is gewoon lezen

ik kan me afmelden ja, voor dienstverlening van de NS
mijn reisgegevens gekoppeld aan mijn persoonlijke gegevens blijven gewoon bewaard hoor 7 jaar
pi_82309219
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Voor vertraging kun je ook al reis je op saldo nog steeds terug vragen hoor, bij ns dan
Ik leer ook elke dag weer, maar soms ja houdt het op.
jij begrijpt niet dat het systeem gegevens verkeerd vastlegt, zodat mensen meer kunnen betalen voor een rit ?

En dan krijg je echt geen geld terug hoor, ook niet van NS, want het systeem faalt toch niet ?

En deze problemen spelen bij bus en tram, staat er duidelijk. Als die een omleiding hebben, betaal je meer.
Gaat dit bij NS ook spelen ? Waarschijnlijk niet, omdat je niet uit hoeft te checken bij een overstap.

En makkelijker is het niet voor abonnementhouders, die moeten gewoon tig handelingen verrichten die extra tijd en moeite kosten., feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken.

En zelfs dat is discutabel omdat ik mijn abonnement bij de RET koopt en ook mijn reizen in Qbuzz gewoon onder RET worden vermeld
pi_82309267
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

het probleem is gewoon lezen

ik kan me afmelden ja, voor dienstverlening van de NS
mijn reisgegevens gekoppeld aan mijn persoonlijke gegevens blijven gewoon bewaard hoor 7 jaar
Bankafschriften moet je ook 5 jaar? bewaren.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82309511
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bankafschriften moet je ook 5 jaar? bewaren.
Beetje lastig als je die niet meer krijgt

Internetbankieren he
pi_82309583
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij begrijpt niet dat het systeem gegevens verkeerd vastlegt, zodat mensen meer kunnen betalen voor een rit ?

En dan krijg je echt geen geld terug hoor, ook niet van NS, want het systeem faalt toch niet ?

En deze problemen spelen bij bus en tram, staat er duidelijk. Als die een omleiding hebben, betaal je meer.
Gaat dit bij NS ook spelen ? Waarschijnlijk niet, omdat je niet uit hoeft te checken bij een overstap.

En makkelijker is het niet voor abonnementhouders, die moeten gewoon tig handelingen verrichten die extra tijd en moeite kosten., feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken.

En zelfs dat is discutabel omdat ik mijn abonnement bij de RET koopt en ook mijn reizen in Qbuzz gewoon onder RET worden vermeld
Naja tjid en moeite alleen aanvragen en langs de automaat doet iedereen ook dagelijks dus die 2 min.
Andersom ken ik er ook nog wel een paar

Maar idd hoe het verder gaat
Ik zwaai naar dieren.
pi_82309617
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Beetje lastig als je die niet meer krijgt

Internetbankieren he
Kom op nee dan ziet de bank niks Inlog codes extra code voor groter bedrag.
Hoelaat wanneer.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82309664
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bankafschriften moet je ook 5 jaar? bewaren.
maar even serieus, ik kon me toch afmelden, had je al 2x gequote

Begrijp je nu dat mijn gegevens toch gewoon bewaard blijven, ook al meld ik me af ?

En mijn abbo's, strippenkaarten e.d. gooide ik gelijk weg hoor en daaraan kon je niet zien waar ik precies reisde, zoals bij de OV chipkaart
pi_82309787
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar even serieus, ik kon me toch afmelden, had je al 2x gequote

Begrijp je nu dat mijn gegevens toch gewoon bewaard blijven, ook al meld ik me af ?

En mijn abbo's, strippenkaarten e.d. gooide ik gelijk weg hoor en daaraan kon je niet zien waar ik precies reisde, zoals bij de OV chipkaart
Heb je je ook idd afgemeld dan
Zoja geen id nee

Maar snap het sowieso al niet, dat privacy gedoe, ook al pin je een kaartje wie zegt dat ze dat dan niet weten.
Dan zou alleen contant betalen nog veilig zijn

Ik zwaai naar dieren.
pi_82309980
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Naja tjid en moeite alleen aanvragen en langs de automaat doet iedereen ook dagelijks dus die 2 min.
Andersom ken ik er ook nog wel een paar

Maar idd hoe het verder gaat
Wat begrijp je niet dat ik met mijn abonnement gelijk de bus uit kan lopen, gelijk de metro in, gelijk de metro uit, gelijk de tram in, gelijk de tram uit, gelijk de trein in etc etc

Nu moet ik elke keer die chipkaart uit mijn portemonnee halen, nee ervoor houden kan niet, want ik heb ook voordeelurenkaart, ook RET anonieme kart, ook persoonlijke chipkaart.

En nogmaals, veel van de in het artikel genoemde problemen spelen in bus,metro en tram.
Niet in trein. Daar is een chipkaart inderdaad een verbetering goedkoper (behalve als je overstspt dan) en makkelijker
pi_82310124
maar de vraag blijft :

En makkelijker is het niet voor abonnementhouders, die moeten gewoon tig handelingen verrichten die extra tijd en moeite kosten., feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken.

Dit geld ook voor ouderen (die gratis reizen) en OV studentenkaarthouders (in toekomst)

In de spits denk ik dat 90% abonnementhouder c.q. OV studentenkaarthouder is
pi_82310244
Ik kom genoeg Ret kaarten tegen in de trein trouwens.
Ook van connexion(bus)
Ik zwaai naar dieren.
pi_82310285
Eergister een ritje met de bus gedaan, nu al terug te vinden op OV chipkaart.nl.

En nog 3 cent goedkoper dan ov9292.nl vooraf berekende.
Leaf
pi_82310297
Even een inkoppertje, geen zin om naar de site te gaan omdat ik toch al op Fok rondhang.

Met een OV chipkaart kunnen ook (net zoals oude OV) 3 mensen met korting meereizen, toch?
pi_82310338
Diverse vervoersbedrijven, zoals het Amsterdamse GVB en de Rotterdamse RET, verplichten nu ook studenten en mensen met een abonnement altijd in- en uit te checken. Ook als dat technisch niet nodig is, zoals bijvoorbeeld in bus of tram. Wie dat niet doet, krijgt ondanks zijn vast reisrecht toch een bekeuring van ¤35.

Broekema vertelt dat de vervoersbedrijven deze aanpak (het verplicht op naam in- en uitchecken) nooit aan het CBP hebben duidelijk gemaakt en dat dit ook niet werd gemeld. Dergelijke plannen zouden op verzet stuiten, omdat er geen noodzaak is om registratie op naam te doen. Bij een controle is namelijk prima vast te stellen of iemand legaal reist. Mocht dat niet zo zijn dan kan alsnog aan zwartrijders een bekeuring worden uitgedeeld. “Dit komt namelijk neer op hetzelfde bezwaar”, vertelt hij. “Er is geen grond voor de bedrijfsvoering om gepersonaliseerde opslag te doen.”
Registratie overbodig en gevaarlijk

“Voor het dwingend inloggen van abonnementhouders en studenten, waarvan de rechtmatigheid van het reizen in de trein/tram/bus/metro wordt gecontroleerd, is een volstrekt onlogische en overbodige vastlegging”, legt Broekema verder uit. “Deze handeling voegt geen controle toe. Ook als er poortjes zijn hoeft de kaart alleen maar de poort open te maken en niet het transport te registreren.”

Dat hij destijds zich expliciet over het niet registreren onder prijsdruk uitliet is volgens hem ook niet zonder reden: “Niet alleen is de grootschalige en langdurige opslag van gegevens onrechtmatig, het is een enorm risico voor de individuele reiziger omdat niet aantoonbaar is dat op dergelijke gegevensverzamelingen niet kan worden ingebroken.”

Het is onduidelijk waarom het CBP het niet heeft opgepikt, want de eisen zelf zijn niet komen te vervallen

Het CBP heeft afspraken met de vervoersbedrijven gemaakt, maar nog steeds niet met gegevensverwerker Trans Link Systems
pi_82310374
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:38 schreef Jaytonism het volgende:
Even een inkoppertje, geen zin om naar de site te gaan omdat ik toch al op Fok rondhang.

Met een OV chipkaart kunnen ook (net zoals oude OV) 3 mensen met korting meereizen, toch?
ja , wel apart kaartje kopen he voor hun, ze kunnen niet op jouw chipkaart inchecken ofzo
pi_82310410
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:35 schreef macca728 het volgende:
maar de vraag blijft :

En makkelijker is het niet voor abonnementhouders, die moeten gewoon tig handelingen verrichten die extra tijd en moeite kosten., feitelijk alleen maar om het doel van de vervoerbedrijven (eerlijke opbrengstenverdeling) te verwezenlijken.

Dit geld ook voor ouderen (die gratis reizen) en OV studentenkaarthouders (in toekomst)

In de spits denk ik dat 90% abonnementhouder c.q. OV studentenkaarthouder is
Wil je best geloven maar je weerspreekt dingen die ik juist weer tegenkom dat het goed gaat.
Probeer beetje antwoord te geven maarja houdt ook even op voor mij zo
Ik zwaai naar dieren.
pi_82310480
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:38 schreef Jaytonism het volgende:
Even een inkoppertje, geen zin om naar de site te gaan omdat ik toch al op Fok rondhang.

Met een OV chipkaart kunnen ook (net zoals oude OV) 3 mensen met korting meereizen, toch?
Ja. Alleen die meereizers moeten een papieren kaartje kopen.
Leaf
pi_82310540
Niet voor 09.00 alleen in het weekend dan wel
Ik zwaai naar dieren.
pi_82310556
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wil je best geloven maar je weerspreekt dingen die ik juist weer tegenkom dat het goed gaat.
Probeer beetje antwoord te geven maarja houdt ook even op voor mij zo
er gaan genoeg dingen goed, alleen jij en VF hebben wat moeite met begrijpend lezen, dat is zo vermoeiend
Missen the point so to speak

Ik zeg toch dat het bij NS juist wel makkelijk is, die OV chipkaart ? Alleen je mag wel kritische vragen stellen over het hoe en waarom
pi_82310670
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat veel mensen een jaartrajectkaart hebben of een voordeeluren kaart, hierop kun je al gratis op saldo reizen alleen moet je dat even activeren en hoef je niet voor 7,5 een kaart te kopen
Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?
pi_82310784
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:46 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?
Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.
Maar natuurlijk wel iets waar je over kunt zeuren.
Leaf
pi_82310820
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

er gaan genoeg dingen goed, alleen jij en VF hebben wat moeite met begrijpend lezen, dat is zo vermoeiend
Missen the point so to speak

Ik zeg toch dat het bij NS juist wel makkelijk is, die OV chipkaart ? Alleen je mag wel kritische vragen stellen over het hoe en waarom
Was ook eigenlijk alleen op de NS gericht idd, hoe het verder zit echt geen id, krijgen we wel info over maarja gewoon te weinig mee te maken.
Ook veel studenten die vragen stellen met metro etc (westen)
Kom ik niet zo vaak
Ik zwaai naar dieren.
pi_82310927
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.
Maar natuurlijk wel iets waar je over kunt zeuren.
Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.
pi_82310971
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.
Maar natuurlijk wel iets waar je over kunt zeuren.
voordeelurenkaart (die je had zei je) moet je elk jaar opnieuw activeren, Niet eenmalig

Zou ik maar gauw doen
pi_82311006
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.
Nou poepoe. Wat een moeite heeft die klant toch.
1 keer je kaart voor een apparaat halen en een product ophalen en daarna kun je 100den keren een kaartje kopen overslaan. Ja je hebt gelijk, het is echt alleen maar bedoeld om het de klant moeilijk te maken....
Leaf
pi_82311008
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja , wel apart kaartje kopen he voor hun, ze kunnen niet op jouw chipkaart inchecken ofzo
Dank, dank.
pi_82311028
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.
het is ook onzin ook, want een persoonlijke RET kaart of persoonlijke NS kaart, whats the difference, ze staan allebei op naam, dus dan zouden ze allebei geactiveerd moeten worden
pi_82311049
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:46 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?
Omdat je zodoende ook je saldo etc automatisch kan laten bijvullen, wat ik heb gelezen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82311100
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat je zodoende ook je saldo etc automatisch kan laten bijvullen, wat ik heb gelezen.
Ja kan bij persoonlijke chipkaart van RET of andere vervoerder ook zonder te activeren

Wat ik begrepen heb, is dat je moet kiezen voor 1e of 2e klasse, dat het daarvoor is
pi_82311163
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

voordeelurenkaart (die je had zei je) moet je elk jaar opnieuw activeren, Niet eenmalig

Zou ik maar gauw doen
Opnieuw activeren? Ja je kunt ook gewoon kiezen voor automatische verlenging.
Daar komt dat gezeur door, ja maar er staat toch 2013 op de kaart???

Ja
Ik zwaai naar dieren.
pi_82311235
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Opnieuw activeren? Ja je kunt ook gewoon kiezen voor automatische verlenging.
Daar komt dat gezeur door, ja maar er staat toch 2013 op de kaart???

Ja
Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldo

dat je dat niet weet als hc en dan klanten weer zeurpieten noemen

Klant heeft wel gelijk
pi_82311265
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja kan bij persoonlijke chipkaart van RET of andere vervoerder ook zonder te activeren

Wat ik begrepen heb, is dat je moet kiezen voor 1e of 2e klasse, dat het daarvoor is
Oke dan,
Ik zwaai naar dieren.
pi_82311325
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Oke dan,
volgens klantenservice van NS
pi_82311380
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldo

dat je dat niet weet als hc
Waarom zijn al die vd kaarten dan geldig tot 2012/2014?
Heb je een link?
Ik zwaai naar dieren.
pi_82311577
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldo

dat je dat niet weet als hc en dan klanten weer zeurpieten noemen

Klant heeft wel gelijk
Jij hebt het nu over reizen op saldo ik had het alleen over reizen met korting
Ik zwaai naar dieren.
pi_82311631
Om ook nog even de bustarieven weer in de discussie te trekken, heb ik eens wat tarieven vergeleken. De OV-chipkaart kan goedkoper zijn, het grootste verschil in het voordeel van de OV-chipkaart wat ik gevonden heb is 0,22 euro (kortste afstand van 3 strippen op de buslijn waar ik mij op richt). Het grootste nadeel voor de OV-chipkaart is 1,33 euro. De ov-chipkaart lijkt goedkoper als de afstand slechts een paar haltes is, maar dat is lastiger vergelijken. Voor de prijzen ben ik afhankelijk van 9292ov.nl en bij die zeer korte afstanden komt er een melding dat je moet gaan lopen.

Een groter voordeel dan 22 cent is niet mogelijk. Het instaptarief bedraagt 78 cent, bij een strippenkaart kost een reis minimaal 1 euro.
pi_82311644
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarom zijn al die vd kaarten dan geldig tot 2012/2014?
Heb je een link?
wel een brief van de NS

Waarom ? Chipkaarten zijn 5 jaar geldig, dus voordeelurenkaarten ook

Begrijp je nu de verwarring ? Op de chipkaart staat de geldigheidsdatum van de kaart itself, niet van het voordeelurenabonnement. Dat kan je nergens meer vinden, zelfd niet op OV chipkaart.nl
pi_82311716
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij hebt het nu over reizen op saldo ik had het alleen over reizen met korting
discussie ging over Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren
Volgens VF een eenmalig iets, waarop ik reageerde met elk jaar

Ik kan zonder activatie dus ook niet reizen met korting hoor. Alleen met papieren kaartje
pi_82311907
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

wel een brief van de NS

Waarom ? Chipkaarten zijn 5 jaar geldig, dus voordeelurenkaarten ook

Begrijp je nu de verwarring ? Op de chipkaart staat de geldigheidsdatum van de kaart itself, niet van het voordeelurenabonnement. Dat kan je nergens meer vinden, zelfd niet op OV chipkaart.nl
Jup die verwarring begrijp ik, daarom kunnen klanten kiezen tussen een doorlopend voordeel abbo dus alleen reizen op korting na 09.00 en in het weekend en zomer, en jaarlijks contract.

Vooral dat jaarlijks contract geeft blijkbaar nog al wat problemen vooral bij mensen die de post dus niet lezen.
Wel 2 of 3 jaar met korting reizen maar verder nergens van af weten

En dat staat totaal los van reizen op saldo.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82312020
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jup die verwarring begrijp ik, daarom kunnen klanten kiezen tussen een doorlopend voordeel abbo dus alleen reizen op korting na 09.00 en in het weekend en zomer, en jaarlijks contract.

Vooral dat jaarlijks contract geeft blijkbaar nog al wat problemen vooral bij mensen die de post dus niet lezen.
Wel 2 of 3 jaar met korting reizen maar verder nergens van af weten

En dat staat totaal los van reizen op saldo.
als er een andere datum staat op jouw voordeelurenkaart met geldig tot 20-12-2014 kan ik me die verwarring wel voorstellen. Je kan ook gewoon de geldigheidsdatum van het abonnement er op zetten
pi_82312069
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

discussie ging over Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren
Volgens VF een eenmalig iets, waarop ik reageerde met elk jaar

Ik kan zonder activatie dus ook niet reizen met korting hoor. Alleen met papieren kaartje
Ik heb het id dat we aardig op het zelfde spoor zitten alleen de omschrijving wat anders, goh misschien is het daar misgegaan
Ik zwaai naar dieren.
pi_82312117
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

als er een andere datum staat op jouw voordeelurenkaart met geldig tot 20-12-2014 kan ik me die verwarring wel voorstellen. Je kan ook gewoon de geldigheidsdatum van het abonnement er op zetten
Kom op je weet toch wel of je voor een jaar een voordeelabbo hebt afgesloten of doorlopend?
Daar heeft die datum op je kaart niks mee te maken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82312234
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kom op je weet toch wel of je voor een jaar een voordeelabbo hebt afgesloten of doorlopend?
Daar heeft die datum op je kaart niks mee te maken.
tuurlijk, jij en ik wel

maar de gemiddelde NL is niet zo slim

En dat kan je simpel oplossen door de geldigheidsdatum van het abbo er op te zetten, net zoals voor het OV chipkaart tijdperk
pi_82312404
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk, jij en ik wel

maar de gemiddelde NL is niet zo slim

En dat kan je simpel oplossen door de geldigheidsdatum van het abbo er op te zetten, net zoals voor het OV chipkaart tijdperk
Die mensen krijgen gewoon een brief thuis, maar toen werden die kaarten nog niet zo intensief gescand, mag je best weten vorig jaar had je er elke dag gewoon 2 of 3. Enja allemaal lekker simpel wijzen op de datum van de kaart
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')