Dus de SGP is eigenlijk links en D66 is rechts?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
TS, eigenlijk loopt de links-rechts as van linksboven naar rechtsonder ....
Hoezo?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:
Wat een raar plaatje, de SP is echt niet progressiever dan de PvdA.
Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:38 schreef Tamashii het volgende:
Wilders is populistisch like hell. Dus links of rechts maakt niet uit, hij lult wel mee want het enige wat hij echt voor onze samenleving wil doen is de blauw/allochtonen/overlast kant.
Grappig. En dus? Ik ben geen gevestigde politieke partij en ik geloof niet dat Wilders een nieuwkomer in de politiek is. Daarnaast is Wilders niet begonnen als gevolg van stemmen 'uit het volk', maar heeft hij eerst 15 jaar bij de VVD gezeten! Kortom, ons kent ons.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
(bron:wiki)
Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.quote:
Ergo: Het geld wat ze niet hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.
Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukkenquote:
Tja, dan moet je bij Andre Krouwel zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:56 schreef du_ke het volgende:
Tja het is volgens mij een plaatje waar nog niet gek veel van klopt.
Maar wat theoretisch makkelijker beschikbaar gemaakt kan worden dan in de plannen van de de Snaai Partij en de Portemonnee Van De Ander.quote:
Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populairquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukken?
Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:10 schreef Morthill het volgende:
[..]
Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populair
Ja, maar als je die 7 miljard vrijmaakt gaan de allochtonen weg en heb je die politie niet meer nodigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:13 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.
Da's ook het makkelijke met populisme, het klopt altijd.
Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Rechts is de PVV iig niet te noemen.
Omdat mensen dom zijn, en dom volk wilt een rechtste partij, maar ze willen niet sp stemmen, dus als je als partij af gaat geven op links denkenze dat je rechts bentquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom Wilders basht op de linkse kliek is dan ook een raadsel
Economisch is het een SP'er.
Ik denkt at het meer een soort ingebakken associatie is die het oproept. Maar de Nederlandse samenleving is doorspekt met dergelijke vreemde maatstaven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...
nazi's extreem rechts?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...
Dat was dertig jaar terug zo. Dat is toch echt veranderd. Immigranten zijn al lang niet meer de drijfveer van de goedkope economie en het is dus een links standpunt om ze te helpen en een rechts standpunt om ze te weigeren. Ze kosten nu gewoon geld.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef SeLang het volgende:
PVV is duidelijk een linkse partij, met hun nadruk op het beschermen van lage inkomens. Anti-immigratie is ook een typisch links punt, namelijk het beschermen van het eigen arbeidersproletariaat.
Rechtse politiek gaat over het algemeen meer uit van het bedrijfsleven als motor van de economie en is derhalve juist voorstander van soepele immigratieregels.
10.000 is veel maar een paar duizend zou toch wel moeten lukken. De vraag is meer of hij het kan betalen..vanuitgaande dat deze mensen ook moeten worden opgeleid. Maar goed als hij daar een kloppende berekening voor heeft wil ik hem best aan de belofte houden. In de zin dat mocht hij regeren dat dit een verkiezingsbelofte is waarop je iemand kan afrekenen. zo werkt de democratie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef Batsnek het volgende:
Waar koop je die 10.000 extra agenten eigenlijk? Gewoon op de markt ofzo? Typisch weer zo'n loze kreet van Wilders.
Jij bent PVV-er?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:15 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, maar als je die 7 miljard vrijmaakt gaan de allochtonen weg en heb je die politie niet meer nodigDas dus geld over de balk smijten.
Nee, jij denkt dat dat extreem-rechts is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Slim volk typt geen 'dom volk wilt'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat mensen dom zijn, en dom volk wilt een rechtste partij, maar ze willen niet sp stemmen, dus als je als partij af gaat geven op links denkenze dat je rechts bent![]()
Mensen op basis van hun geloof (en dan ook alleen dat ene specifieke geloof) willen uitsluiten van bepaalde burgerrechten komt een aardig eind in die richting ja...quote:
ik wilquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij bent PVV-er?
Alsof alleen voor allochtonen politie-inzet nodig is! Tssssss.
Goed, tot zover mijn politiek-correcte bijdragen van vandaag.
[..]
Nee, jij denkt dat dat extreem-rechts is.
[..]
Slim volk typt geen 'dom volk wilt'.
Maar dat is toch het standpunt van Wilders? Moslims zijn criminelen en moeten weg. Wilders blijft erop hameren dat ze veel vaker verdacht worden (uiteraard spreekt hij niet over veroordeeld, want dan zou vast blijken dat het berust op discriminatie) en dus kosten ze veel meer geld. Dus zonder allochtonen is dat geld niet nodigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij bent PVV-er?
Alsof alleen voor allochtonen politie-inzet nodig is! Tssssss.
Goed, tot zover mijn politiek-correcte bijdragen van vandaag.
Fascisten zijn niet perse rechtsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen op basis van hun geloof (en dan ook alleen dat ene specifieke geloof) willen uitsluiten van bepaalde burgerrechten komt een aardig eind in die richting ja...
Ik geloof dat Mao en Stalin mooie voorbeelden zijnquote:
Mensen op basis van hun afkomst en/of geloof bevoorrechten evenzeer natuurlijk of ze als hulploze kinderen behandelen die maar geholpen moeten worden. (zeer denigrerend)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen op basis van hun geloof (en dan ook alleen dat ene specifieke geloof) willen uitsluiten van bepaalde burgerrechten komt een aardig eind in die richting ja...
Nee dat zeg ik op basis van een analyse van het programma van de PVV en de uitspraken van Wilders. Moslims willen verbieden om bijzonder onderwijs aan te willen bieden en Gereformeerden niet of Moslims verbieden nieuwe gebedshuizen te stichten maar Katholieken niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat dat extreem-rechts is.
[..]
Klopt dat is dan ook wat de PVV wil.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Mensen op basis van hun afkomst en/of geloof bevoorrechten evenzeer natuurlijk.
De man heeft iets tegen de uitbreiding van de Islam..dat moge duidelijk zijn. Maar volgens mij wind Wilders daar geen doekjes om.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik op basis van een analyse van het programma van de PVV en de uitspraken van Wilders. Moslims willen verbieden om bijzonder onderwijs aan te willen bieden en Gereformeerden niet of Moslims verbieden nieuwe gebedshuizen te stichten maar Katholieken niet.
Dat zijn normaal gesproken gewoon burgerrechten en de PVV wil die de Moslims ontnemen. Dat kan ik niet anders dan extreemrechts noemen. Daar zit gewoon die vieze bruine geur aan...
Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier naar o.a. de pvda refereerde.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt dat is dan ook wat de PVV wil.
Maar goed er is niks mis mee om alle voorrechten voor gelovigen af te schaffen maar doe het dan bij alle gelovigen en niet alleen bij de Moslims...
Als het belangrijkste standpunt van een partij het uitdragen van haat tegen 1 bepaald geloof is dan mag je die partij inderdaad als extreemrechts bestempelen. De andere standpunten van de PVV hangen er maar een beetje bij. Heb jij het partijprogramma van de PVV gelezen? Op zo'n beetje iedere pagina gaat het over de Islam en hoe slecht die wel niet is...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:43 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
De man heeft iets tegen de uitbreiding van de Islam..dat moge duidelijk zijn. Maar volgens mij wind Wilders daar geen doekjes om.Waarom dan niet gewoon het beest je bij de naam noemen ipv geladen woorden zoals 'extreem-rechts' gebruiken die associaties oproepen met iets heel anders.
Stel je bent in alles Links maar hekelt de toegenomen religie trend die Islam heet..dan ben je ineens Extreem-rechts? Dit is de realiteit voor heel veel mensen die ik ken; allemaal redelijk links georiënteerd maar moeten niets van de Islam hebben. Immers de kerk in de Nederlandse beschaving hebben we jaren geleden al op zijn plaats gezet.
En dan klopt die bewering eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:46 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier naar o.a. de pvda refereerde.![]()
Amper nog relevant? Volgens mij wordt het land momenteel bestuurd door een coalitie van het CDA en de CU. Waarbij de CU echt een heel erg strenge stroming van het christendom vertegenwoordigd. Deze stromingen hebben veel en veel meer invloed op het dagelijks leven dan de Islamquote:Laatste zin trouwens mee eens. Alhoewel ik niet vind dat je continue de gelovigen die nog amper relevant zijn in NL erbij moet sleuren om kritiek te mogen leveren op de Islam.
ik wilquote:
Absoluut niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het belangrijkste standpunt van een partij het uitdragen van haat tegen 1 bepaald geloof is dan mag je die partij inderdaad als extreemrechts bestempelen. De andere standpunten van de PVV hangen er maar een beetje bij. Heb jij het partijprogramma van de PVV gelezen? Op zo'n beetje iedere pagina gaat het over de Islam en hoe slecht die wel niet is...
Dan mag de term extreemrechts misschien beladen zijn hij past hier gewoon perfect. Wat Wilders wil gaat verder dan wat de CD wou...
Zozo bijna 100% gelijk zelfs.. Volgens mij valt dat nogal tegen. Ook al omdat er eigenlijk maar heel weinig serieuze problemen zijn. Er gaan natuurlijk dingen mis en die moeten goed aangepakt worden maar het is grotendeels toch echt gerommel in de marge en als we kijken naar andere landen dan doen we het hier gewoon heel erg goed.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:55 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Janmaat voorspelde de problemen met allochtonen en hij heeft bijna 100% gelijk gekregen. Zou Wilders gelijk krijgen qua Islam ...... ?
Als ik die as teken, dan zitten partijen als de SP, de PvdA en de PVV onder die lijn, die zijn dus rechts? En de VVD is in dat geval dus links?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De links-rechts-as loopt dan van linksboven naar rechtsonder.
dat doet er niet toe. Een bepaalde bevolkingsgroep aanpakken is simpelweg een extreem-rechts trekje.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:55 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Absoluut niet.
En als Marijnissen durfde toegeven dat Janmaat zo erg niet was en andere politici zelfs het woord 'visionair' durfden te gebruiken, dan moet Wilders wel een verlosser zijn!
Janmaat voorspelde de problemen met allochtonen en hij heeft bijna 100% gelijk gekregen. Zou Wilders gelijk krijgen qua Islam ...... ?
We doen het in Nederland absoluut niet goed. Vooral tweede en derde generatie Marokkanen en eerste en tweede generatie Somaliërs gaan veel te veel de fout in. Tel daarbij op dat een significant deel van de bevolking gewoon helemaal geen multicultuur wil, mede door het doorrammen ervan door de politiek. Velen hebben het gevoel dat ze allochtonen moeten accepteren en dat allochtonen zo maar, zonder enige aanpassingseisen, hun cultuur mogen behouden, zelf promoten. Dat werkt niet in ons landje. Te veel culturen op zo'n klein stukje zorgt voor frictie. Dat wist Janmaat ons al in de jaren '80 te melden en toen werd hij verketterd als xenofoob en racist. Woorden die we nu nog steeds naar ons hoofd krijgen geslingerd, terwijl hij met de dag meer gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zozo bijna 100% gelijk zelfs.. Volgens mij valt dat nogal tegen. Ook al omdat er eigenlijk maar heel weinig serieuze problemen zijn. Er gaan natuurlijk dingen mis en die moeten goed aangepakt worden maar het is grotendeels toch echt gerommel in de marge en als we kijken naar andere landen dan doen we het hier gewoon heel erg goed.
Even advocaat van de duivel spelen, want ik ben geen voorstander van een 2e holocaust:quote:En dan zie ik de meerwaarde van het actief gaan discrimineren van Moslims nog niet zo in. De laatste keer dat een dergelijk experiment in de westerse wereld werd uitgevoerd was ook geen groot succes
.
Ah zo, excuses, het is voor mij nog vroeg, dan denk ik in standaardregelsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:52 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
ik wil
jij wilt
hij wil <- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
zij wil
het wil - (dus het domme volk wil, zonder -t)
zij willen
jullie willen
u wil
Basisschool-niveau Nederlands, dat ik dit moet uitleggen zeg ......
Sterker nog, je werken daar met een aantal punten, hoe meer punten hoe groter de kans in dat je naar binnen mag. Zonder opleiding kom je er gewoon niet in, kun je geen frans of engels? Vergeet het maar. Heb je een universtaire opleiding en eigen geld? Welkomquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:31 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Als ik in Canada (oid) zou gaan wonen vind ik ook dat ik moreel verplicht ben heel snel 100% Canadees te worden.
Onzin. Een totalitair trekje misschien, maar niet voorbehouden aan rechts.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
dat doet er niet toe. Een bepaalde bevolkingsgroep aanpakken is simpelweg een extreem-rechts trekje.
Ik bedoel eigenlijk zo:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik die as teken, dan zitten partijen als de SP, de PvdA en de PVV onder die lijn, die zijn dus rechts? En de VVD is in dat geval dus links?
[ afbeelding ]
En dan klopt-ie wel!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk zo:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat wel klopt hoor. Veel christelijke standpunten van CU trekken de partij best weer richting midden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:48 schreef Morthill het volgende:
D66 linkser dan CUmisschien klopt het toch niet helemaal
Ja, maar D66 is ook zeker niet links. Huren die omhoog gaan, stufie die afgeschaft wordt, meer marktwerking in de zorg. D66 hoort toch echt niet in dat gebied links van de lijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel klopt hoor. Veel christelijke standpunten van CU trekken de partij best weer richting midden.
Op die fiets, maar dan zou het CDA dus de meest rechtse partij van Nederland zijn (al verschilt het zo goed als niks met de SGP en de VVD), wat volgensmij ook niet echt klopt. De PVV is in dat plaatje ook ongeveer even ver van het centrum verwijderd als D66. D66 zou ik niet echt links willen noemen dus dan is de PVV ook niet echt rechts. De PVV leunt soms naar rechts als ze kunnen scoren en andere keren leunen ze weer naar links. Het is iig geen typisch voorbeeld van een rechtse partij, voor zover de termen links en rechts al enige waarde hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk zo:
[ afbeelding ]
En dan moet de partijen allemaal naast elkaar op 1 lijn zetten (dus boven en onder geldt niet). Dan zou je zien welke partijen links en rechts zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |