abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81862960

Even los van iedereen zijn politieke voorkeuren.
Jan alleman roept maar dat de PVV rechts is (en denkt waarschijnlijk ook nog rechtser dan de rest) )maar volgens de nieuwe Nederlandse politieke ruimte in 2010 volgens André Krouwel lijkt dat toch anders.

PVV staat precies in het midden. - en is dus veel minder een uiterste dan mensen denken.

Minder rechts en conservatief dan het CDA.
Veel minder rechts dan de VVD.
Iets minder rechts dan D66
pi_81863106
Die beeldvorming komt vooral door uitspraken over de islam en dergelijke. Wat de verdere inhoudt van hun partijprogramma is weten maar weinig mensen denk ik zo
pi_81863115
Economie trekt ze enorm naar links, de rest maakt het rechts, en vooral conservatief.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81863131
en dat is verrassend? De PVV zet enorm in op het sociale stelsel met de pensioenleeftijd als breekpunt. Dat zijn niet bepaald rechtse standpunten.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:21:53 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81863150
Ik vind deze grafiek sowieso vreemd. De SP en D66 zijn allebei ongeveer even progressief? Dat kan niet kloppen. En het CDA staat volgens mij veel te ver naar het zuidoosten.
pi_81863158
Ik krijg pijn aan mn ogen van dat plaatje in de OP.
pi_81863173
TS, eigenlijk loopt de links-rechts as van linksboven naar rechtsonder ....
pi_81863388
Waarom Wilders basht op de linkse kliek is dan ook een raadsel
Economisch is het een SP'er.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:34:32 #9
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81863613
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
TS, eigenlijk loopt de links-rechts as van linksboven naar rechtsonder ....
Dus de SGP is eigenlijk links en D66 is rechts?

SP staat trouwens verkeerd. Dat is een conservatief linkse partij.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_81863657
Wat een raar plaatje, de SP is echt niet progressiever dan de PvdA.
pi_81863699
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:
Wat een raar plaatje, de SP is echt niet progressiever dan de PvdA.
Hoezo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81863749
Wilders is populistisch like hell. Dus links of rechts maakt niet uit, hij lult wel mee want het enige wat hij echt voor onze samenleving wil doen is de blauw/allochtonen/overlast kant.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_81863944
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:38 schreef Tamashii het volgende:
Wilders is populistisch like hell. Dus links of rechts maakt niet uit, hij lult wel mee want het enige wat hij echt voor onze samenleving wil doen is de blauw/allochtonen/overlast kant.
Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
(bron:wiki)
pi_81864061
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
(bron:wiki)
Grappig. En dus? Ik ben geen gevestigde politieke partij en ik geloof niet dat Wilders een nieuwkomer in de politiek is. Daarnaast is Wilders niet begonnen als gevolg van stemmen 'uit het volk', maar heeft hij eerst 15 jaar bij de VVD gezeten! Kortom, ons kent ons.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:49:44 #15
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81864174
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:\
Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81864416
Tja het is volgens mij een plaatje waar nog niet gek veel van klopt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81864497
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.
Ergo: Het geld wat ze niet hebben.
pi_81864572
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukken ?
pi_81864582
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:56 schreef du_ke het volgende:
Tja het is volgens mij een plaatje waar nog niet gek veel van klopt.
Tja, dan moet je bij Andre Krouwel zijn ..die ook de vorige heeft gemaakt en naar mijn weten zijn vingers roert in Kies Kompas en de stemwijzer.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:02:10 #20
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81864625
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar wat theoretisch makkelijker beschikbaar gemaakt kan worden dan in de plannen van de de Snaai Partij en de Portemonnee Van De Ander.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81864873
Net of Henk en Ingrid het wat uitmaakt of het links of rechts is. De ene keer kan Wilders met een rechts punt scoren, de volgende keer kan hij dat met een links punt. Als je allemaal van die populistische punten bij elkaar zoekt, dan eindig je vanzelf wel ergens in het midden. Rechts is de PVV iig niet te noemen.
pi_81864900
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukken ?
Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populair
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:13:56 #23
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81865005
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:10 schreef Morthill het volgende:

[..]

Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populair
Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.
Da's ook het makkelijke met populisme, het klopt altijd.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81865064
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:13 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.
Da's ook het makkelijke met populisme, het klopt altijd.
Ja, maar als je die 7 miljard vrijmaakt gaan de allochtonen weg en heb je die politie niet meer nodig Das dus geld over de balk smijten.
pi_81865093
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Rechts is de PVV iig niet te noemen.
Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:20:06 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81865210
PVV is duidelijk een linkse partij, met hun nadruk op het beschermen van lage inkomens. Anti-immigratie is ook een typisch links punt, namelijk het beschermen van het eigen arbeidersproletariaat.

Rechtse politiek gaat over het algemeen meer uit van het bedrijfsleven als motor van de economie en is derhalve juist voorstander van soepele immigratieregels.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:20:35 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81865230
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom Wilders basht op de linkse kliek is dan ook een raadsel
Omdat mensen dom zijn, en dom volk wilt een rechtste partij, maar ze willen niet sp stemmen, dus als je als partij af gaat geven op links denkenze dat je rechts bent
pi_81865250
Waar koop je die 10.000 extra agenten eigenlijk? Gewoon op de markt ofzo? Typisch weer zo'n loze kreet van Wilders.
pi_81865268
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...
Ik denkt at het meer een soort ingebakken associatie is die het oproept. Maar de Nederlandse samenleving is doorspekt met dergelijke vreemde maatstaven.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:21:38 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81865269
quote:

[..]

nazi's extreem rechts?
pi_81865321
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef SeLang het volgende:
PVV is duidelijk een linkse partij, met hun nadruk op het beschermen van lage inkomens. Anti-immigratie is ook een typisch links punt, namelijk het beschermen van het eigen arbeidersproletariaat.

Rechtse politiek gaat over het algemeen meer uit van het bedrijfsleven als motor van de economie en is derhalve juist voorstander van soepele immigratieregels.
Dat was dertig jaar terug zo. Dat is toch echt veranderd. Immigranten zijn al lang niet meer de drijfveer van de goedkope economie en het is dus een links standpunt om ze te helpen en een rechts standpunt om ze te weigeren. Ze kosten nu gewoon geld.

In bv Amerika werkt dat totaal anders. Daar wonen gewoon veel minder mensen en kan heel veel werk nog gedaan worden door illegalen. Dat is gewoon heel anders dan hier.
pi_81865352
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef Batsnek het volgende:
Waar koop je die 10.000 extra agenten eigenlijk? Gewoon op de markt ofzo? Typisch weer zo'n loze kreet van Wilders.
10.000 is veel maar een paar duizend zou toch wel moeten lukken. De vraag is meer of hij het kan betalen..vanuitgaande dat deze mensen ook moeten worden opgeleid. Maar goed als hij daar een kloppende berekening voor heeft wil ik hem best aan de belofte houden. In de zin dat mocht hij regeren dat dit een verkiezingsbelofte is waarop je iemand kan afrekenen. zo werkt de democratie.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:26:53 #33
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81865464
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:15 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja, maar als je die 7 miljard vrijmaakt gaan de allochtonen weg en heb je die politie niet meer nodig Das dus geld over de balk smijten.
Jij bent PVV-er?
Alsof alleen voor allochtonen politie-inzet nodig is! Tssssss.
Goed, tot zover mijn politiek-correcte bijdragen van vandaag.
quote:

[..]

Nee, jij denkt dat dat extreem-rechts is.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef fs180 het volgende:

[..]

Omdat mensen dom zijn, en dom volk wilt een rechtste partij, maar ze willen niet sp stemmen, dus als je als partij af gaat geven op links denkenze dat je rechts bent
Slim volk typt geen 'dom volk wilt'.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81865582
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

nazi's extreem rechts?
Mensen op basis van hun geloof (en dan ook alleen dat ene specifieke geloof) willen uitsluiten van bepaalde burgerrechten komt een aardig eind in die richting ja...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:31:38 #35
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81865623
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:26 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Jij bent PVV-er?
[..]

[..]

Slim volk typt geen 'dom volk wilt'.
ik wil
hij wilt
pi_81865634
quote:

[..]

Jij bent PVV-er?

Maar dat is toch het standpunt van Wilders? Moslims zijn criminelen en moeten weg. Wilders blijft erop hameren dat ze veel vaker verdacht worden (uiteraard spreekt hij niet over veroordeeld, want dan zou vast blijken dat het berust op discriminatie) en dus kosten ze veel meer geld. Dus zonder allochtonen is dat geld niet nodig
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:32:30 #37
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81865662
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mensen op basis van hun geloof (en dan ook alleen dat ene specifieke geloof) willen uitsluiten van bepaalde burgerrechten komt een aardig eind in die richting ja...
Fascisten zijn niet perse rechts
pi_81865698
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:32 schreef fs180 het volgende:

[..]

Fascisten zijn niet perse rechts
Ik geloof dat Mao en Stalin mooie voorbeelden zijn
pi_81865764
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mensen op basis van hun afkomst en/of geloof bevoorrechten evenzeer natuurlijk of ze als hulploze kinderen behandelen die maar geholpen moeten worden. (zeer denigrerend)
pi_81865773
quote:

[..]
[..]
Nee dat zeg ik op basis van een analyse van het programma van de PVV en de uitspraken van Wilders. Moslims willen verbieden om bijzonder onderwijs aan te willen bieden en Gereformeerden niet of Moslims verbieden nieuwe gebedshuizen te stichten maar Katholieken niet.

Dat zijn normaal gesproken gewoon burgerrechten en de PVV wil die de Moslims ontnemen. Dat kan ik niet anders dan extreemrechts noemen. Daar zit gewoon die vieze bruine geur aan...
pi_81865816
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Mensen op basis van hun afkomst en/of geloof bevoorrechten evenzeer natuurlijk.
Klopt dat is dan ook wat de PVV wil.

Maar goed er is niks mis mee om alle voorrechten voor gelovigen af te schaffen maar doe het dan bij alle gelovigen en niet alleen bij de Moslims...
pi_81866067
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik op basis van een analyse van het programma van de PVV en de uitspraken van Wilders. Moslims willen verbieden om bijzonder onderwijs aan te willen bieden en Gereformeerden niet of Moslims verbieden nieuwe gebedshuizen te stichten maar Katholieken niet.

Dat zijn normaal gesproken gewoon burgerrechten en de PVV wil die de Moslims ontnemen. Dat kan ik niet anders dan extreemrechts noemen. Daar zit gewoon die vieze bruine geur aan...
De man heeft iets tegen de uitbreiding van de Islam..dat moge duidelijk zijn. Maar volgens mij wind Wilders daar geen doekjes om. Waarom dan niet gewoon het beest je bij de naam noemen ipv geladen woorden zoals 'extreem-rechts' gebruiken die associaties oproepen met iets heel anders.

Stel je bent in alles Links maar hekelt de toegenomen religie trend die Islam heet..dan ben je ineens Extreem-rechts? Dit is de realiteit voor heel veel mensen die ik ken; allemaal redelijk links georiënteerd maar moeten niets van de Islam hebben. Immers de kerk in de Nederlandse beschaving hebben we jaren geleden al op zijn plaats gezet.
pi_81866171
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt dat is dan ook wat de PVV wil.

Maar goed er is niks mis mee om alle voorrechten voor gelovigen af te schaffen maar doe het dan bij alle gelovigen en niet alleen bij de Moslims...
Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier naar o.a. de pvda refereerde.

Laatste zin trouwens mee eens. Alhoewel ik niet vind dat je continue de gelovigen die nog amper relevant zijn in NL erbij moet sleuren om kritiek te mogen leveren op de Islam.
pi_81866207
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:43 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

De man heeft iets tegen de uitbreiding van de Islam..dat moge duidelijk zijn. Maar volgens mij wind Wilders daar geen doekjes om. Waarom dan niet gewoon het beest je bij de naam noemen ipv geladen woorden zoals 'extreem-rechts' gebruiken die associaties oproepen met iets heel anders.

Stel je bent in alles Links maar hekelt de toegenomen religie trend die Islam heet..dan ben je ineens Extreem-rechts? Dit is de realiteit voor heel veel mensen die ik ken; allemaal redelijk links georiënteerd maar moeten niets van de Islam hebben. Immers de kerk in de Nederlandse beschaving hebben we jaren geleden al op zijn plaats gezet.
Als het belangrijkste standpunt van een partij het uitdragen van haat tegen 1 bepaald geloof is dan mag je die partij inderdaad als extreemrechts bestempelen. De andere standpunten van de PVV hangen er maar een beetje bij. Heb jij het partijprogramma van de PVV gelezen? Op zo'n beetje iedere pagina gaat het over de Islam en hoe slecht die wel niet is...

Dan mag de term extreemrechts misschien beladen zijn hij past hier gewoon perfect. Wat Wilders wil gaat verder dan wat de CD wou...
pi_81866316
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:46 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier naar o.a. de pvda refereerde.
En dan klopt die bewering eigenlijk niet.
quote:
Laatste zin trouwens mee eens. Alhoewel ik niet vind dat je continue de gelovigen die nog amper relevant zijn in NL erbij moet sleuren om kritiek te mogen leveren op de Islam.
Amper nog relevant? Volgens mij wordt het land momenteel bestuurd door een coalitie van het CDA en de CU. Waarbij de CU echt een heel erg strenge stroming van het christendom vertegenwoordigd. Deze stromingen hebben veel en veel meer invloed op het dagelijks leven dan de Islam

Naar mijn idee moet je alle geloven gewoon gelijk behandelen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:52:08 #46
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81866351
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

ik wil
hij wilt
ik wil
jij wilt
hij wil <- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
zij wil
het wil - (dus het domme volk wil, zonder -t)
zij willen
jullie willen
u wil

Basisschool-niveau Nederlands, dat ik dit moet uitleggen zeg ......
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81866438
Valt mij ook op dat heel veel mensen dat fout doen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:55:02 #48
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81866452
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als het belangrijkste standpunt van een partij het uitdragen van haat tegen 1 bepaald geloof is dan mag je die partij inderdaad als extreemrechts bestempelen. De andere standpunten van de PVV hangen er maar een beetje bij. Heb jij het partijprogramma van de PVV gelezen? Op zo'n beetje iedere pagina gaat het over de Islam en hoe slecht die wel niet is...

Dan mag de term extreemrechts misschien beladen zijn hij past hier gewoon perfect. Wat Wilders wil gaat verder dan wat de CD wou...
Absoluut niet.
En als Marijnissen durfde toegeven dat Janmaat zo erg niet was en andere politici zelfs het woord 'visionair' durfden te gebruiken, dan moet Wilders wel een verlosser zijn!

Janmaat voorspelde de problemen met allochtonen en hij heeft bijna 100% gelijk gekregen. Zou Wilders gelijk krijgen qua Islam ...... ?
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81866748
In dit model heb je economisch links en rechts, en conservatief en progressief. ALs het een lineaire links-rechts as zou zijn, dan worden links en progressief, en rechts conservatief samengenomen en dus "links" en "rechts" genoemd. Daarom heeft "extreem-rechts" te maken met xenofobie, maar in dit grafiekje zou dit niet tot een "rechtsere" partij leiden (wel tot een conservatievere partij). De links-rechts-as loopt dan van linksboven naar rechtsonder.
pi_81866784
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Janmaat voorspelde de problemen met allochtonen en hij heeft bijna 100% gelijk gekregen. Zou Wilders gelijk krijgen qua Islam ...... ?
Zozo bijna 100% gelijk zelfs.. Volgens mij valt dat nogal tegen. Ook al omdat er eigenlijk maar heel weinig serieuze problemen zijn. Er gaan natuurlijk dingen mis en die moeten goed aangepakt worden maar het is grotendeels toch echt gerommel in de marge en als we kijken naar andere landen dan doen we het hier gewoon heel erg goed.

En dan zie ik de meerwaarde van het actief gaan discrimineren van Moslims nog niet zo in . De laatste keer dat een dergelijk experiment in de westerse wereld werd uitgevoerd was ook geen groot succes .
pi_81866927
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De links-rechts-as loopt dan van linksboven naar rechtsonder.
Als ik die as teken, dan zitten partijen als de SP, de PvdA en de PVV onder die lijn, die zijn dus rechts? En de VVD is in dat geval dus links?

dinsdag 25 mei 2010 @ 13:09:24 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81866963
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Absoluut niet.
En als Marijnissen durfde toegeven dat Janmaat zo erg niet was en andere politici zelfs het woord 'visionair' durfden te gebruiken, dan moet Wilders wel een verlosser zijn!

dat doet er niet toe. Een bepaalde bevolkingsgroep aanpakken is simpelweg een extreem-rechts trekje.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:31:46 #53
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81867730
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zozo bijna 100% gelijk zelfs.. Volgens mij valt dat nogal tegen. Ook al omdat er eigenlijk maar heel weinig serieuze problemen zijn. Er gaan natuurlijk dingen mis en die moeten goed aangepakt worden maar het is grotendeels toch echt gerommel in de marge en als we kijken naar andere landen dan doen we het hier gewoon heel erg goed.
We doen het in Nederland absoluut niet goed. Vooral tweede en derde generatie Marokkanen en eerste en tweede generatie Somaliërs gaan veel te veel de fout in. Tel daarbij op dat een significant deel van de bevolking gewoon helemaal geen multicultuur wil, mede door het doorrammen ervan door de politiek. Velen hebben het gevoel dat ze allochtonen moeten accepteren en dat allochtonen zo maar, zonder enige aanpassingseisen, hun cultuur mogen behouden, zelf promoten. Dat werkt niet in ons landje. Te veel culturen op zo'n klein stukje zorgt voor frictie. Dat wist Janmaat ons al in de jaren '80 te melden en toen werd hij verketterd als xenofoob en racist. Woorden die we nu nog steeds naar ons hoofd krijgen geslingerd, terwijl hij met de dag meer gelijk krijgt.
Het behoeft geen extra uitleg dat er genoeg autochtone idioten, vandalen, seksisten en criminelen zijn, maar ik vind het niet meer dan normaal dat we van import eisen dat ze op hun tenen lopen om in onze maatschappij te mogen leven, wonen en meeprofiteren van de verzorgingsstaat. En dat wordt door sommigen al als racisme gezien. Ik begrijp dat niet. Als ik in Canada (oid) zou gaan wonen vind ik ook dat ik moreel verplicht ben heel snel 100% Canadees te worden. Anders moet ik niet gaan. Ik verwacht dat dus ook van import-Nederlanders. Niks integratie met behoud van eigen cultuur, dat zorgt alleen maar voor ellende. We moeten naar assimilatie streven, dus op naar een monocultuur. Alleen dan is er sprake van 'samen' in onze samenleving.
quote:
En dan zie ik de meerwaarde van het actief gaan discrimineren van Moslims nog niet zo in . De laatste keer dat een dergelijk experiment in de westerse wereld werd uitgevoerd was ook geen groot succes .
Even advocaat van de duivel spelen, want ik ben geen voorstander van een 2e holocaust:
Wat is geen succes? Miljoenen doden en de Joodse invloed in Europa is merkbaar afgenomen!
Ik denk dat er genoeg anti-Semieten bestaan die 12 jaar nazi-Duitsland als een succes zullen zien.
Nogmaals, ik ben geen voorstander van actieve massavernietiging van menselijk leven, maar een kleinere invloed van de Islam in de Westerse wereld is me meer dan welkom. Ik vind de cultuur die veel moslims aanhangen, en die ze zelf als 'islamitisch' classificeren, absoluut onverenigbaar met onze Westerse culturen, omgangsvormen en waarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElectricEye op 25-05-2010 13:41:42 ]
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:33:26 #54
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81867792
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:52 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

ik wil
jij wilt
hij wil <- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
zij wil
het wil - (dus het domme volk wil, zonder -t)
zij willen
jullie willen
u wil

Basisschool-niveau Nederlands, dat ik dit moet uitleggen zeg ......
Ah zo, excuses, het is voor mij nog vroeg, dan denk ik in standaardregels
pi_81867811
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Athlon_2o0o op 25-05-2010 13:34:34 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:37:14 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81867926
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:31 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Als ik in Canada (oid) zou gaan wonen vind ik ook dat ik moreel verplicht ben heel snel 100% Canadees te worden.
Sterker nog, je werken daar met een aantal punten, hoe meer punten hoe groter de kans in dat je naar binnen mag. Zonder opleiding kom je er gewoon niet in, kun je geen frans of engels? Vergeet het maar. Heb je een universtaire opleiding en eigen geld? Welkom
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:38:16 #57
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81867958
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

dat doet er niet toe. Een bepaalde bevolkingsgroep aanpakken is simpelweg een extreem-rechts trekje.
Onzin. Een totalitair trekje misschien, maar niet voorbehouden aan rechts.
Denk maar aan de Joden-politiek van Stalin of de minderheden-politiek van Mao (alle macht voor de Han-Chinezen, andere bevolkingsgroepen tellen minder tot helemaal niet mee).
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81868028
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik die as teken, dan zitten partijen als de SP, de PvdA en de PVV onder die lijn, die zijn dus rechts? En de VVD is in dat geval dus links?

[ afbeelding ]
Ik bedoel eigenlijk zo:

En dan moet de partijen allemaal naast elkaar op 1 lijn zetten (dus boven en onder geldt niet). Dan zou je zien welke partijen links en rechts zijn.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:42:37 #59
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81868100
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk zo:

[ afbeelding ]
En dan klopt-ie wel!
Goed gezien.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81868345
D66 linkser dan CU misschien klopt het toch niet helemaal
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:54:47 #61
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81868556
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:48 schreef Morthill het volgende:
D66 linkser dan CU misschien klopt het toch niet helemaal
Ik denk dat dat wel klopt hoor. Veel christelijke standpunten van CU trekken de partij best weer richting midden.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81868634
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel klopt hoor. Veel christelijke standpunten van CU trekken de partij best weer richting midden.
Ja, maar D66 is ook zeker niet links. Huren die omhoog gaan, stufie die afgeschaft wordt, meer marktwerking in de zorg. D66 hoort toch echt niet in dat gebied links van de lijn.
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
pi_81870696
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk zo:

[ afbeelding ]

En dan moet de partijen allemaal naast elkaar op 1 lijn zetten (dus boven en onder geldt niet). Dan zou je zien welke partijen links en rechts zijn.
Op die fiets, maar dan zou het CDA dus de meest rechtse partij van Nederland zijn (al verschilt het zo goed als niks met de SGP en de VVD), wat volgensmij ook niet echt klopt. De PVV is in dat plaatje ook ongeveer even ver van het centrum verwijderd als D66. D66 zou ik niet echt links willen noemen dus dan is de PVV ook niet echt rechts. De PVV leunt soms naar rechts als ze kunnen scoren en andere keren leunen ze weer naar links. Het is iig geen typisch voorbeeld van een rechtse partij, voor zover de termen links en rechts al enige waarde hebben.
pi_81875721
Tja.. Krouwel is helaas al een half jaartje ofzo de weg kwijt. Hij vond het ook een goed idee als de PvdA in Almere een college zou vormen met de PVV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')