Opstarten in safe mode? Kijken of ie uberhaupt je HD nog wel vindt...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, oude macbook pro hier die plotseling niet meer boot.
Gisterenavond in slaapstand gelegd, vanmorgen doet niets het meer. Na aanzetten hoor je de superdrive nog zijn opstart rateltje doen en verder gebeurt er niets. PRAM en SMC reset helpt niets. Iemand nog een idee of zet ik 'm voor 50 euro te koop voor een knutselaar?
Hoe doe ik dat als ik niet eens het startup geluid hoor?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Opstarten in safe mode? Kijken of ie uberhaupt je HD nog wel vindt...
Dan verwacht ik wel het scherm te zien met dat Mac logootje met een vraagteken, toch?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:20 schreef KingOfMars het volgende:
Heb je geen tweede disk liggen? Wellicht is je schijf gewoon dood?
Nog niet, maar nogmaals, hij laat niet eens de startup tune horen. Volgens mij doettie dan echt ... niks...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:38 schreef KingOfMars het volgende:
Heb je al geprobeerd te starten van je OSX install disc (staan toch iets van diagnostic tools op ofzo)?
En het probleem wordt ook niet vermeld op de Apple site?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog niet, maar nogmaals, hij laat niet eens de startup tune horen. Volgens mij doettie dan echt ... niks...
reset pram, smc, etc. Helpt dus niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:18 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En het probleem wordt ook niet vermeld op de Apple site?
En Apple bellen, is dat een optie?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
reset pram, smc, etc. Helpt dus niet.
http://support.apple.com/kb/TS1367
Voor wat?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En Apple bellen, is dat een optie?
Zeker zo'n oude grijze alu MBP?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
reset pram, smc, etc. Helpt dus niet.
http://support.apple.com/kb/TS1367
Ja zo een. Met alleen adapter aangesloten doettie niets. Dan gaat dus niet eens de CD ratelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zeker zo'n oude grijze alu MBP?
Al geprobeerd om zonder batterij op te starten? Dus aan de adapter aangesloten.
Helaas kan je die niet zo makkelijk openmaken en even de HDD los te koppelen, om te kijken of dat het probleem is.
Wellicht kun je op een externe HD OSX installeren en dan je HD in je MBP via Target Disk benaderen? Beetje omslachtig, maar wellicht werkt het..?quote:Op maandag 24 mei 2010 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja zo een. Met alleen adapter aangesloten doettie niets. Dan gaat dus niet eens de CD ratelen.
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Moet uit ervaring vertellen dat de topictitel geen goede combinatie is. Gisteren tijdens het lezen van een boek de melding gekregen dat de iPad oververhit was
Ook na demontage?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Morgen maar ff apple bellen, want hij valt nog binnen die 3 jaar regeling.
Nou ja, tis al de tweede keer dat ik het kreng uit elkaar schroef dus het is niet alsof ik het dan om zeep zou hebben geholpenquote:
Ik ken wel een liefhebberquote:Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, tis al de tweede keer dat ik het kreng uit elkaar schroef dus het is niet alsof ik het dan om zeep zou hebben geholpen.
Ach er moet toch een nieuwe kopen. Anders had ik deze nog voor 250,- kunnen verkopen ofzo. Als hij niet onder garantie gefixed wordt, haal ik de HD eruit en mag een liefhebber de rest komen halen.
Werkt. Echt ideaal he. Ik wil niet meer zonder :pquote:Op maandag 24 mei 2010 16:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ken wel een liefhebber![]()
Heb sinds zaterdag een iPad, maar zat noodgedwongen in WiFi-loze omgeving tot vandaag. 3g was er ook kut, dus ik kon hem nog net activeren etc, daar hield het wel mee op. Nu weer thuis, wat een apparaat, sweeeet.
quote:Op maandag 24 mei 2010 16:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ken wel een liefhebber![]()
Heb sinds zaterdag een iPad, maar zat noodgedwongen in WiFi-loze omgeving tot vandaag. 3g was er ook kut, dus ik kon hem nog net activeren etc, daar hield het wel mee op. Nu weer thuis, wat een apparaat, sweeeet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:01 schreef appelsjap het volgende:
Ik heb vandaag al twee keer een foutmelding gehad:
You need to restart your computer, hold down your power blabla
En dan kun je niks meer doen behalve afsluiten.
Daarna geeft ie bij het opstarten de volgende reden:Hangt er iets aan je USB poort?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Logitech Muis? (Heb je daarvan Logitechs eigen driver van geïnstalleerd?)
Staat er verder nog iets in de console logs?
Vindt het wel knap hoe je OSX op zn gat krijgt.
quote:
De meeste Macbooks's kan zonder sporen openmaken. Als je weet hoe het moet, en de iFixit guides helpen je aardig op weg. En ik heb weinig zegels en andere onzin gezien in Mac's. En zover ik weet zijn ze daar niet echt op aan het controleren.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, tis al de tweede keer dat ik het kreng uit elkaar schroef dus het is niet alsof ik het dan om zeep zou hebben geholpen.
Ach er moet toch een nieuwe kopen. Anders had ik deze nog voor 250,- kunnen verkopen ofzo. Als hij niet onder garantie gefixed wordt, haal ik de HD eruit en mag een liefhebber de rest komen halen.
Vind ik nog redelijk meevallen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
De meeste Macbooks's kan zonder sporen openmaken. Als je weet hoe het moet, en de iFixit guides helpen je aardig op weg. En ik heb weinig zegels en andere onzin gezien in Mac's. En zover ik weet zijn ze daar niet echt op aan het controleren.
iPod's en iMac's (zeker de oude witte) zijn wat moeilijker.En sinds van de week lukt me een iPhone ook wel. Als je tenminste een zuignap in de buurt hebt.
![]()
BTW. Over mn gevallen iPhone. Afgelopen zaterdag heb ik mn iPhone bij een Toko in H'sum ingeleverd. De touch deed het nog wel, maar het LCD gedeelte was kapot gegaan na de val.
En woensdag middag moet hij klaar zijn. En dat grapje gaat me dan 95 euro kosten.
Dit is de meest voor de hand liggende reden inderdaad. Mijn Mac gaf die melding als ik de Web'n Walk stick van T-mobile koppelde (Had enkel Leopard drivers aan boord)quote:Hangt er iets aan je USB poort?
quote:The big loser this week, though, was Microsoft. They’re simply not even part of the game. RIM looms large, as BlackBerrys continue to reign as the best-selling smartphones in the U.S. But Microsoft? They’ve got nothing. No interesting devices, weak sales, and a shrinking user base. Microsoft’s irrelevance is taken for granted.
Three years ago, just before the original iPhone shipped, here’s what Steve Ballmer said in an interview with USA Today’s David Lieberman:
“There’s no chance that the iPhone is going to get any significant market share. No chance. It’s a $500 subsidized item. They may make a lot of money. But if you actually take a look at the 1.3 billion phones that get sold, I’d prefer to have our software in 60 percent or 70 percent or 80 percent of them, than I would to have 2 percent or 3 percent, which is what Apple might get.”
Not only was he wrong about the iPhone, but he was even more wrong about Windows Mobile. Three years ago Ballmer was talking about 60, 70, 80 percent market share. This week, Gartner reported that Windows Mobile has dropped to 6.8 percent market share in worldwide smartphone sales, down dramatically from 10.2 percent a year ago. (The same report puts iPhone OS at 15.2 percent, and Android at 9.6.)
Microsoft can’t undercut Android on price, and it seems increasingly unlikely that they can beat Android in terms of features or experience. They didn’t warrant even a passing reference from Google at I/O. No chance, indeed.
Waneer zal Balmer aan de kant worden gezetquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://daringfireball.net/2010/05/post_io_thoughts
[..]
Denk via disk utility, daar kan je namelijk partities verwijderen. Tenminste, het lijkt er op dat de USB 2 partities heeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:34 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 1 usb-stick. Hoe maak ik hier weer 1 schijf van?
nooit want hij,gates en nog iemand hebben gezamelijk MS ooit opgericht en het ontslaan mechanisme is iets anders als toen Jobs zelf door Apple de laan werd uitgestuurd in de jaren 90.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waneer zal Balmer aan de kant worden gezet![]()
Ja zover was ik (screenshot is uit disk utility) maar het probleem is dat DU ze behandeld als 2 verschillende schijven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:22 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Denk via disk utility, daar kan je namelijk partities verwijderen. Tenminste, het lijkt er op dat de USB 2 partities heeft.
Toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:22 schreef Q. het volgende:
Eerste post vanaf mijn nieuwe 13" MacBook Pro.!
Toch een MBP. In het laatste topic schreef je dat je Mac Pro Book ging halenquote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:13 schreef jakkop het volgende:
[..]
Toch een MBP. In het laatste topic schreef je dat je Mac Pro Book ging halen
Kun je nu allemaal leuke steam-spelletjes proberen te spelen...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:22 schreef Q. het volgende:
Eerste post vanaf mijn nieuwe 13" MacBook Pro.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |