Ik zal een poging doen..let aub niet op schrijffouten etc want dat is een ramp:P
Ik kan niet voor een ander spreken maar persoonlijk zoek ik niet achter ieder vallend,zich verplaatsend of anderszins gemanipuleerd object een boodschap van gene zijde nee.
Voor mij is het gelukkig een vrij duidelijk contact en zelden op die manieren.
Ik probeer altijd eerst dingen rationeel te bekijken en doe gewoon mijn dagelijks ding,wanneer er dan iemand contact maakt dan zij het zo en hoef ik niet te twijfelen.
Waarom het contact soms zo moeizaam gaat ligt mijn inziens aan of de overledenen en het persoon waar getracht mee word contact te maken , een beetje op hetzelfde level zitten.
Zeg maar frequentie,even voor het gemak.
Je hebt "lagere"entiteiten en entiteiten die veel duidelijker /sterker overkomen.
Dit ligt oa er aan hoe aards gebonden zij nog waren bij het overlijden.
Dan hangt het er nog af hoe je de binnengekregen info uitlegt.dat is ook lang niet altijd even simpel.
De een krijgt gevoelens door,de ander ziet een soort filmpje etc,des te meer ervaring daarin en des te meer vertrouwen dat je daar in krijgt zorgt voor een steeds duidelijkere uitkomst.
Daarbij komt dat lang niet elke overledene een boodschap heeft.
Soms hebben ze idd hulp nodig,hebben ze nog wat af te handelen met achtergebleven dierbaren bijv.voordat ze over kunnen ,of zijn ze al over en komen ze simpelweg even een kijkje nemen...
Ook zijn ze er bij die nog niet eens door hebben dat ze overleden zijn bijv na zeer plotseling overlijden of zelfmoord.
Je ziet idd helaas ook erg vaak dat sommige mensen overal iets achter zoeken ..wellicht omdat ze erg op zoek zijn naar troost en/of bevestiging.
ps Je hebt ook automatisch schrift he

ik heb er geen ervaring mee maar denk dat het wel moeilijk is een goed medium te vinden die dmv dit een zuivere boodschap kan schrijven.