Zonder dat ze weet of het een binnen of buiten bonsai is lijkt me niet slim met de winter voor de deur.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:10 schreef SiGNe het volgende:
ík gok een Azalea of Serissa, Liguster kan ook..
En tuincentrum bonsai staan altijd in oude (harde) aarde, inderdaad kan je die het beste vernieuwen
Bij mij gaan zo'n beetje al m'n bonsai binnen dood door de warmere en drogere lucht, misschien helpt buiten zetten bij jouw boompje?
Laat ik het zo zeggen, al mijn binnenbonsai deden het buiten een stuk beter.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zonder dat ze weet of het een binnen of buiten bonsai is lijkt me niet slim met de winter voor de deur.
Besproeien met regenwater kan ook helpen. En zet m niet boven de verwarming.
Je moet ze sowieso elke dag water geven. Als een boompje 1 dag geen water krijgt kan hij dood zijn. En daarbij teveel water geven is niet erg want het over vloed aan water loopt er onder weer uit.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:29 schreef Pien85 het volgende:
Hij staat op 't vensterbankje in de keuken, daar is geen verwarming, wel zon 's ochtends. Hij krijgt om de dag water. Boompje dat we gisteren krijgen schijnt water te moeten hebben als de aarde droog wordt, maar deze moet dus elke dag?
Oh en over herfst... zou ie niet wintergroen moeten zijn?Zo'n kaal boompie vind ik ook maar niks eigenlijk :÷
Het buiten zetten van een binnen bonsai kan wel maar in de winter moet je m toch naar binnen halen wil je niet het risico lopen dat ze dood gaan. Het zijn immers geen winterharde boompjes.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, al mijn binnenbonsai deden het buiten een stuk beter.
Afgelopen winter zijn ze weliswaar doodgevroren maar dat was ook een flink koude winter en ik had verder ook niets aan isolatie gedaan.
Mijn serrissa foutdida heeft het buiten 4 jaar perfect gedaan in elk geval.
quote:Door de boom te hoog in de pot te plaatsen en dan de aarde tussen de grote wortels uit te spoelen. En flink pielen met een saté stokje en een plantenspuit.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:23 schreef Mandal het volgende:
Hoe hebben sommige bonsai's zulke toffe wortels? Hoe krijg je dat effect? Dat ze echt helemaal boven de grond uit streng vormen e.d.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals dit hierboven
quote:met die steen op de vensterbank lijkt het net alsof er een bol aan de plant hing.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:23 schreef Mandal het volgende:
Hoe hebben sommige bonsai's zulke toffe wortels? Hoe krijg je dat effect? Dat ze echt helemaal boven de grond uit streng vormen e.d.
quote:Sorry maar dat zie ik niet....Op dinsdag 26 oktober 2010 13:47 schreef rubje het volgende:
[..]
met die steen op de vensterbank lijkt het net alsof er een bol aan de plant hing.
Ja behoorlijk balen ja. Ik heb m net weer overeind gezet en de schade opgenomen. Van de 3 echte (van redelijk formaat) bonsai potten zijn er 2 kapot. En dan echt aan gruzelementen. Als ik dat zou willen maken moet ik eerst een cursus mozaiken of puzzelen gaan volgen.... Er zijn 4 (toekomstige) bonsai beschadigd op niet herstelbare punten. Bij 1 is bv een in het zicht springende wortel afgebroken, bij een ander een belangrijke tak en van weer een ander ie er all1 nog maar de stam over....quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:20 schreef SiGNe het volgende:
Da's wel zwaar balen.
Ik dacht zelf nog "oh, het is allemaal meegevallen met die storm"
Ik had al wel m'n bonsai van m'n balkonrand afgehaald omdat ik het niet helemaal vertrouwde, het zou niet de eerste keer zijn dat ze er vanaf geblazen zouden worden.
Ja leuk was idd anders....quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:13 schreef mmascha het volgende:
Oh Outpost wat zwaar klote! Zonde van al die tijd! Wat een chaos.
Ik heb de ballen verstand van ongedierte. Sorry. Wel een schitterende schaal zeg!quote:Op maandag 22 november 2010 17:14 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal!
De bonzai van mijn vriend heeft last van vliegjes. Hele kleine rotvliegjes die uit de aarde lijken te komen. Wat kan ik er tegen doen? De mevrouw van de plantenwinkel zei dat ik hem dan waarschijnlijk te nat maak, maar hij is naar mijn mening eerder te droog... Volgens mij weet ze er niks vanaf.
Dit is onze boom:
[ afbeelding ]
Iets van een diameter van 30 cm. En dank voor het complimentquote:Op maandag 22 november 2010 18:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb de ballen verstand van ongedierte. Sorry. Wel een schitterende schaal zeg!![]()
Hoe groot is ie?
Hmm dat valt nog mee. Hoe hoog zijn de boompjes dan? (tenminste t zijn er toch meer dan 1?)quote:Op maandag 22 november 2010 18:37 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Iets van een diameter van 30 cm. En dank voor het compliment
Het is gewoon 1 boompje met een aantal uitgegroeide wortels. Ik heb speciaal voor jou nog even opgemeten hoe het nou zit met de grootte: de schaal is 40 cm en de hoogte is vanaf de schaal 65 cm.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hmm dat valt nog mee. Hoe hoog zijn de boompjes dan? (tenminste t zijn er toch meer dan 1?)
1 boompje met 3 of zie ik er 4 uitgroeiers vanuit de basis dan? Nouja hoe dan ook ik vind m erg mooi! Jammer dat er hier niemand verstand heeft van ongedierte. Tenminste dat denk ik anders had er al wel iemand gereageerd inm. Vraag het anders hier :quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:50 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Het is gewoon 1 boompje met een aantal uitgegroeide wortels. Ik heb speciaal voor jou nog even opgemeten hoe het nou zit met de grootte: de schaal is 40 cm en de hoogte is vanaf de schaal 65 cm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |