Als jij al de oma van dit topic bent... pff ik had je vader kunnen zijn (net).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Yoga, meditatie? Ik ken iemand die erbij gebaat is, wel naast de pilletjes, maar toch. En daarnaast (sorry, maar ik ga het toch zeggen, oma spreekt): je bent nog jong.en misschien moet je ook wel gewoon om leren gaan met je eigen gedachten en gedrag en word je over een paar jaar van jezelf wat rustiger.
Inderdaad; als ik een schuld had zou ik daar zo snel mogelijk vanaf proberen te komen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:21 schreef Cassandra87 het volgende:
ik denk dat ferrobar bedoeld dat je de kosten voor aanschaf van een auto beter in je schulden kunt steken
Eens!quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Voor eigenbelang moet je net zo goed voor bij de SP of PVDA zijn.
Laten we ff eerlijk zijn, de reden dat mensen met een uitkering links stemmen is om hun uitkering veilig te stellen. En dat is gewoon weg eigenbelang.
En daar is niets mis mee, maar als je dan de andere kant gaat beschuldigen van iets wat je zelf net zo goed doet.....
Via de schuldhulpverlening, dat is allemaal al in gang gezet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:54 schreef Ferrobarr het volgende:
Inderdaad; als ik een schuld had zou ik daar zo snel mogelijk vanaf proberen te komen.
@ Autidude: hoe denk jij (snel) van je schuld af te komen?
tja dat is op zich wel logisch, daar is de schuldhulpverlening voor.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Via de schuldhulpverlening, dat is allemaal al in gang gezet.
dan snap ik hemquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:09 schreef Autidude het volgende:
Nee want je mag gewoon bepaalde dingen bezitten hoor. En ik betaal de auto in 1 keer, ik zoek iets voor maximaal 800 euro en dat betaal ik van mijn belasting teruggave. Ik zou niet weten waar ik geld zou kunnen lenen voor een auto..
En een auto heb ik gewoon nodig.
Koop die auto dan pas als je daadwerkelijk werk gevonden hebt waarvoor je een auto nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:59 schreef Autidude het volgende:
Het is inderdaad ook voor als ik werk heb gevonden.
Geld om een auto te kopen heb je nu ook niet, al lijkt het misschien van wel. Nu een auto kopen die je nu niet nodig hebt, terwijl je wel schulden hebt, is je kop in het zand steken, vind ik.quote:En het punt is ook dat het NU nog kan en als ik straks het budgetbeheer heb en alle betalingregelingen/afspraken zijn gemaakt dan heb ik geen geld om een auto aan te schaffen. en er voor sparen wordt dan ook lastig. En met een auto kan ik zo veel meer kanten op.
Van het beeld wat ik hier van je krijg, kan ik me er iets bij voorstellen: het beeld wat ik heb (op basis van wat je hier post) is dat je mountainbikes, laptops en auto's eigenlijk belangrijker vindt dan het aflossen van je schuld.quote:En tuurlijk wil ik mijn schulden zo snel mogelijk afbetalen. Punt is dat het niet makkelijk gaat en dat er ook een aantal schuldeisers niet meer mee zo coulant zijn.
Alle beetjes helpen om zo snel mogelijk uit de schulden te komen en verder te kunnen met je leven.quote:Als ik mijn belastingteruggaaf gebruik om mijn schulden te minderen dan is er een klein deel van de schuld ingelost maar blijft het probleem nog even problematisch.
Mooi dat je boven die 83 euro uit kunt komen, maar zonder auto kom je (nog) sneller uit de problemen.quote:Ik weet ook zeker dat we tot een goede oplossing gaan komen en dat ik zelf veel meer en betere dingen van plan ben en kan als wat er nu allemaal "berekend" is. Volgens berekeningen van de gemeente is mijn maximale aflossingscappiciteit 83 euro nogwat per maand.. Nou.. ik ga echt wel meer per maand kunnen missen en aflossen hoor.. Ook als ik een auto zou bezitten.
Waarom mag je je daar niet meer druk over maken? Ik zou precies willen weten hoe het zit en waar ik aan toe ben, als ik in jouw situatie zat.quote:Hoe het verder met de aanvraag zit weet ik niet, ik mag mij daar niet meer te druk over maken.
En onderstussen lopen je schulden verder op... Ik zou alles op alles zetten om zo snel mogelijk geholpen te worden.quote:Ik heb een brief met de garantie dat er medio mei contact met mij wordt opgenomen voor een huiselijk bezoek. Verder voldoe ik nog steeds aan mijn plichten en ben ik vorige week vrijdag bij het verplichte gesprek geweest van Sociaal Maatschapeljk Werk en die hebben mij uitgelegd dat het nog zeker een half jaar gaat duren. Dus ik wacht het ondertussen gewoon af.
quote:Mocht er weer een dagvaarding komen dan laat ik die niet verstek gaan en ga ik er netjes heen met de hele papierwinkel en iemand van TIZ of MEE.
Dat is knap, om alles precies te weten. Past wel bij autisme, dat verlangen naar zekerheidquote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:43 schreef Autidude het volgende:
...
Ik wil ook alles precies weten, en dat weet ik dan dus ook. Ik weet dat het allemaal niet zo soepel loopt en dat het langer gaat duren dan verwacht. Ik volg enkel de adviezen op die ik krijg, en dat is o.a. zelf geen contact meer op te nemen. Dit is ook niet goed voor mijn psychische gezondheid.
Die mountainbike is er trouwens al niet meer... krom getrapt.. troep/miskoop.. tja, wat wil je voor 199 euro..
Als ik naar het UWV moet dan stap ik altijd 1 zone eerder uit en loop ik het laatste stuk, dat scheelt ongeveer 2 euroquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is knap, om alles precies te weten. Past wel bij autisme, dat verlangen naar zekerheid
Bijstand is wel minder. Ik heb het meegemaakt. Dan moet je zelfs gaan nadenken over een treinkaartje. Bij iedere stap nadenken: kan en wil ik het betalen. En dat in de wetenschap dat andere mensen hebben daar geen last van hebben. Dat maakte het zo moeilijk. Gelukkig is die tijd voorbij.
De vaste lasten kan ik prima betalen, ik kan alleen natuurlijk niet iedere dag een tank benzine leegrijden, maar dat is ook niet de bedoeling. En ik heb die fiets niet bewust kapot getrapt, dat is vanzelf gegaan.. omdat het dus goedkope rommel was, dat hele ding is krom.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti benzine en verzekering kun je wel gewoon bekostigen? Ach wie zijn wij om te bepalen wat je wel en niet kunt doen, jij moet t tenslotte doen, jouw leventje, ik hoop dat alles langzaam maar zeker goed komt auti
Baar me alleen zorgen om t feit dat je een fiets van 200 kapot trapt omdat t troep is maar wat wil je voor die prijs..
Wat wil je voor auto voor 800,- kan je ook niet veel van verwachten?
Anyway ik heb besloten om hier wat minder te posten. Niet vanwege iemand, maar meer vanwege t feit dat teveel heb lopen dat mijn aandacht nodig heeft en ik flinke koppijn heb na een hele dag aandacht verdelen.
Een auto als je in de bijstand of Wajong zit, is sowieso vrijwel niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan als er iets gerepareerd moet worden. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een extra stukje financiële onzekerheid en dan hebben we het nog niet gehad over verzekering, wegenbelasting en brandstof.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti benzine en verzekering kun je wel gewoon bekostigen? Ach wie zijn wij om te bepalen wat je wel en niet kunt doen, jij moet t tenslotte doen, jouw leventje, ik hoop dat alles langzaam maar zeker goed komt auti
Baar me alleen zorgen om t feit dat je een fiets van 200 kapot trapt omdat t troep is maar wat wil je voor die prijs..
Wat wil je voor auto voor 800,- kan je ook niet veel van verwachten?
Anyway ik heb besloten om hier wat minder te posten. Niet vanwege iemand, maar meer vanwege t feit dat teveel heb lopen dat mijn aandacht nodig heeft en ik flinke koppijn heb na een hele dag aandacht verdelen.
in principe denk ik dat je uiteindelijk wel went. HEt hangt wel af, hoe je de overstap maakt, van een goed inkomen naar bijstand is lastiger dan als je al een redelijk laag inkomen had.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een auto als je in de bijstand of Wajong zit, is sowieso vrijwel niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan als er iets gerepareerd moet worden. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een extra stukje financiële onzekerheid en dan hebben we het nog niet gehad over verzekering, wegenbelasting en brandstof.
Financieel bezien is werk de enige weg naar ware vrijheid. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
HA!! en wat staat er vandaag op Dumpert??quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:38 schreef Autidude het volgende:
Ik ken mensen met zeer zware handicaps die gewoon doorgaan en alles overwinnen.
Met een rolstoel kan je ook in de halfpipe en zelfs salto's maken! Om maar wat te noemen.
Wegenbelasting en verzekering zijn nog geen 100 euro per maand.. Benzine ligt aan jezelf maar is bijna of net zo duur als kosten openbaar vervoer. Onderhoud.. kwestie van goede auto kopenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een auto als je in de bijstand of Wajong zit, is sowieso vrijwel niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan als er iets gerepareerd moet worden. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een extra stukje financiële onzekerheid en dan hebben we het nog niet gehad over verzekering, wegenbelasting en brandstof.
Financieel bezien is werk de enige weg naar ware vrijheid. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef sempron2400 het volgende:
. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn sloeg op jou, jij legt volgens mij de lat hoog. Vind je wel leuk en gezelligDenk ik
Dank je Cassandraquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat niet om de lat hoog leggen mbt het vinden van je soulmate, heb ik nooit gezegd
Het gaat om je eigen definitie van (sociale) omgangsnormen.
Misschien is t zinnetje waarin ik neerzet dat ik Tijn een leuke vent vind misleidend, mijn excuses.
Maar ik vind bijna iedereen leuk. Hiermee bedoel ik dat ik een klik voel. En dat is absoluut geen soulmate-klik (no offence tijn) maar een met-jou-kan-ik-t-goed-vinden klik. En in de context bedoel ik dat ik gerust bevriend zou kunnen zijn met tijn
Omdat t gewoon een leuke toffe gezellige vent is
Maar is goed auti, doe lekker rustig aan, komt goed!
Welkomquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
Dat ik nu pas deze reeks ontdek![]()
Ben zelf ook autistisch, Wat een kutziekte, Echt.
Hoi! Het is geen kutziekte en ook geen ziekte aan den kutquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waarschuw je wel even alle andere weggebruikers (ik zit te denken aan een alarm dat heel hard gaat loeien oid) dat je van plan bent vandaag auto te gaan rijden?
Dat is het ook. Autisme betekent vaak dat je je bij niemand thuis voelt, bij geen enkele groep. Afhankelijk van hoe je er voor staat: soms biedt het troost dat het slechter kan, maar dat zie je niet zo vaak. Ik heb nog goed nieuws (een beetje offtopic): ik las pas dat in Spanje de werkloosheid 20% is, waarvan bijna 50% onder jongeren. Haha, dan hebben we het hier zo gek nog nietquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |