abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82010072
Ik ben momenteel nog steeds erg druk qua werk en in mijn hoofd en krijg dat laatste nog niet goed geordend.
Ik zal later proberen inhoudelijk te reageren op onder andere EG en Satsuma. Nu alleen even wat kleine dingetjes.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Yoga, meditatie? Ik ken iemand die erbij gebaat is, wel naast de pilletjes, maar toch. En daarnaast (sorry, maar ik ga het toch zeggen, oma spreekt): je bent nog jong. en misschien moet je ook wel gewoon om leren gaan met je eigen gedachten en gedrag en word je over een paar jaar van jezelf wat rustiger.
Als jij al de oma van dit topic bent... pff ik had je vader kunnen zijn (net).
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:21 schreef Cassandra87 het volgende:
ik denk dat ferrobar bedoeld dat je de kosten voor aanschaf van een auto beter in je schulden kunt steken
Inderdaad; als ik een schuld had zou ik daar zo snel mogelijk vanaf proberen te komen.
@ Autidude: hoe denk jij (snel) van je schuld af te komen?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Voor eigenbelang moet je net zo goed voor bij de SP of PVDA zijn.
Laten we ff eerlijk zijn, de reden dat mensen met een uitkering links stemmen is om hun uitkering veilig te stellen. En dat is gewoon weg eigenbelang.
En daar is niets mis mee, maar als je dan de andere kant gaat beschuldigen van iets wat je zelf net zo goed doet.....
Eens!
twijfelgeval?
pi_82014408
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:54 schreef Ferrobarr het volgende:

Inderdaad; als ik een schuld had zou ik daar zo snel mogelijk vanaf proberen te komen.
@ Autidude: hoe denk jij (snel) van je schuld af te komen?
Via de schuldhulpverlening, dat is allemaal al in gang gezet.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_82014876
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:55 schreef Autidude het volgende:

[..]

Via de schuldhulpverlening, dat is allemaal al in gang gezet.
tja dat is op zich wel logisch, daar is de schuldhulpverlening voor.

Maar ik vraag me af hé als jij een autotje zou kopen ook als is het een heel goedkope kan je dan geen problemen krijgen met de schulsaneringsinstantie, want een auto brengt hoe dan ook veel kosten mee, en ik ga ervanuit verbeter me maar als ik het misheb dat je die auto niet in 1x gaat kunnen betalen en ipv. dat de schulden minderen worden ze dan alleen maar groter.
En de schuldsaneringsinstatie gaat daaar misschien problemen mee hebben.

Dit is nogmaals gewoon iets wat ik me maar afvraag en niet bedoeld als een oordeel of kritiek
pi_82015025
Nee want je mag gewoon bepaalde dingen bezitten hoor. En ik betaal de auto in 1 keer, ik zoek iets voor maximaal 800 euro en dat betaal ik van mijn belasting teruggave. Ik zou niet weten waar ik geld zou kunnen lenen voor een auto..
En een auto heb ik gewoon nodig.
pi_82015064
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:09 schreef Autidude het volgende:
Nee want je mag gewoon bepaalde dingen bezitten hoor. En ik betaal de auto in 1 keer, ik zoek iets voor maximaal 800 euro en dat betaal ik van mijn belasting teruggave. Ik zou niet weten waar ik geld zou kunnen lenen voor een auto..
En een auto heb ik gewoon nodig.
dan snap ik hem

hoewel ik het deels snap en begrijp maar tegelijkertijd ook niet. Aangezien ik zelf een "studieschuld" heb en op dit moment probeer ik er gewoon zsm vanaf te zijn.
samengevat mijn logica is: zsm van je schuld af zijn in een zo kort mogelijke tijd

Maar goed..verder is het natuurlijk totaal jou keus en ieder mens is anders

ondertussen probeer ik de ha te bereiken ivm uitslagen van een bloedonderzoek, en heb tot half1 om te bellen(spreekuur), maar de ha is niet bereikbaar, constant bezet .
pi_82017247
Heb je een auto nodig? Ik zie 2 redenen, of je hebt een baan gevonden waar je van afhankelijk bent van de auto, of je gaat binnen 24 uur dood als je niet kunt autorijden. De eerste optie lijkt me een goede motivatie De 2e is echte noodzaak maar onwaarschijnlijk
Ik snap je wel deels hoor auti, je wilt een uitlaatklep En dat is je goed recht.
Maar schuldhulpverlening of niet, persoonlijk zou ik zo snel mogelijk mijn schuld afgelost willen hebben.
Hoe staat t nu met de aanvraag, die was toch zoek?
pi_82019681
Het is inderdaad ook voor als ik werk heb gevonden.
En het punt is ook dat het NU nog kan en als ik straks het budgetbeheer heb en alle betalingregelingen/afspraken zijn gemaakt dan heb ik geen geld om een auto aan te schaffen. en er voor sparen wordt dan ook lastig. En met een auto kan ik zo veel meer kanten op.

En tuurlijk wil ik mijn schulden zo snel mogelijk afbetalen. Punt is dat het niet makkelijk gaat en dat er ook een aantal schuldeisers niet meer mee zo coulant zijn.
Als ik mijn belastingteruggaaf gebruik om mijn schulden te minderen dan is er een klein deel van de schuld ingelost maar blijft het probleem nog even problematisch.

Ik weet ook zeker dat we tot een goede oplossing gaan komen en dat ik zelf veel meer en betere dingen van plan ben en kan als wat er nu allemaal "berekend" is. Volgens berekeningen van de gemeente is mijn maximale aflossingscappiciteit 83 euro nogwat per maand.. Nou.. ik ga echt wel meer per maand kunnen missen en aflossen hoor.. Ook als ik een auto zou bezitten.

Hoe het verder met de aanvraag zit weet ik niet, ik mag mij daar niet meer te druk over maken.
Ik heb een brief met de garantie dat er medio mei contact met mij wordt opgenomen voor een huiselijk bezoek. Verder voldoe ik nog steeds aan mijn plichten en ben ik vorige week vrijdag bij het verplichte gesprek geweest van Sociaal Maatschapeljk Werk en die hebben mij uitgelegd dat het nog zeker een half jaar gaat duren. Dus ik wacht het ondertussen gewoon af.
Mocht er weer een dagvaarding komen dan laat ik die niet verstek gaan en ga ik er netjes heen met de hele papierwinkel en iemand van TIZ of MEE.
pi_82020568
Autidude: onderstaande reactie vindt je misschien wat minder leuk om te lezen, maar onthoudt: ik bedoel het goed.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:59 schreef Autidude het volgende:
Het is inderdaad ook voor als ik werk heb gevonden.
Koop die auto dan pas als je daadwerkelijk werk gevonden hebt waarvoor je een auto nodig hebt.
quote:
En het punt is ook dat het NU nog kan en als ik straks het budgetbeheer heb en alle betalingregelingen/afspraken zijn gemaakt dan heb ik geen geld om een auto aan te schaffen. en er voor sparen wordt dan ook lastig. En met een auto kan ik zo veel meer kanten op.
Geld om een auto te kopen heb je nu ook niet, al lijkt het misschien van wel. Nu een auto kopen die je nu niet nodig hebt, terwijl je wel schulden hebt, is je kop in het zand steken, vind ik.
quote:
En tuurlijk wil ik mijn schulden zo snel mogelijk afbetalen. Punt is dat het niet makkelijk gaat en dat er ook een aantal schuldeisers niet meer mee zo coulant zijn.
Van het beeld wat ik hier van je krijg, kan ik me er iets bij voorstellen: het beeld wat ik heb (op basis van wat je hier post) is dat je mountainbikes, laptops en auto's eigenlijk belangrijker vindt dan het aflossen van je schuld.
quote:
Als ik mijn belastingteruggaaf gebruik om mijn schulden te minderen dan is er een klein deel van de schuld ingelost maar blijft het probleem nog even problematisch.
Alle beetjes helpen om zo snel mogelijk uit de schulden te komen en verder te kunnen met je leven.
quote:
Ik weet ook zeker dat we tot een goede oplossing gaan komen en dat ik zelf veel meer en betere dingen van plan ben en kan als wat er nu allemaal "berekend" is. Volgens berekeningen van de gemeente is mijn maximale aflossingscappiciteit 83 euro nogwat per maand.. Nou.. ik ga echt wel meer per maand kunnen missen en aflossen hoor.. Ook als ik een auto zou bezitten.
Mooi dat je boven die 83 euro uit kunt komen, maar zonder auto kom je (nog) sneller uit de problemen.
quote:
Hoe het verder met de aanvraag zit weet ik niet, ik mag mij daar niet meer te druk over maken.
Waarom mag je je daar niet meer druk over maken? Ik zou precies willen weten hoe het zit en waar ik aan toe ben, als ik in jouw situatie zat.
quote:
Ik heb een brief met de garantie dat er medio mei contact met mij wordt opgenomen voor een huiselijk bezoek. Verder voldoe ik nog steeds aan mijn plichten en ben ik vorige week vrijdag bij het verplichte gesprek geweest van Sociaal Maatschapeljk Werk en die hebben mij uitgelegd dat het nog zeker een half jaar gaat duren. Dus ik wacht het ondertussen gewoon af.
En onderstussen lopen je schulden verder op... Ik zou alles op alles zetten om zo snel mogelijk geholpen te worden.
quote:
Mocht er weer een dagvaarding komen dan laat ik die niet verstek gaan en ga ik er netjes heen met de hele papierwinkel en iemand van TIZ of MEE.
twijfelgeval?
pi_82021567
Ik doe al alles op alles zetten.. het schiet alleen niet op. En een auto heb ik ZEKER nodig.
Vergeet ook even niet dat ik straks 4 jaar lang met heel weinig mag gaan doen heh.
Ik probeer die periode te overleven.. kan ook als een kasplantje stil gaan zitten met niets, wachten tot alles voorbij is. Ga ik geen dag volhouden.
Mijn schulden lopen niet hoger op want er is een rentestop en ik kan niets lenen.
De enige schulden die er bij komen zijn eventuele dagvaardingen en incassokosten die nog kunnen komen.

Ik wil ook alles precies weten, en dat weet ik dan dus ook. Ik weet dat het allemaal niet zo soepel loopt en dat het langer gaat duren dan verwacht. Ik volg enkel de adviezen op die ik krijg, en dat is o.a. zelf geen contact meer op te nemen. Dit is ook niet goed voor mijn psychische gezondheid.

Die mountainbike is er trouwens al niet meer... krom getrapt.. troep/miskoop.. tja, wat wil je voor 199 euro..
pi_82022721
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:43 schreef Autidude het volgende:
...
Ik wil ook alles precies weten, en dat weet ik dan dus ook. Ik weet dat het allemaal niet zo soepel loopt en dat het langer gaat duren dan verwacht. Ik volg enkel de adviezen op die ik krijg, en dat is o.a. zelf geen contact meer op te nemen. Dit is ook niet goed voor mijn psychische gezondheid.

Die mountainbike is er trouwens al niet meer... krom getrapt.. troep/miskoop.. tja, wat wil je voor 199 euro..
Dat is knap, om alles precies te weten. Past wel bij autisme, dat verlangen naar zekerheid

Bijstand is wel minder. Ik heb het meegemaakt. Dan moet je zelfs gaan nadenken over een treinkaartje. Bij iedere stap nadenken: kan en wil ik het betalen. En dat in de wetenschap dat andere mensen hebben daar geen last van hebben. Dat maakte het zo moeilijk. Gelukkig is die tijd voorbij.
pi_82023021
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:10 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is knap, om alles precies te weten. Past wel bij autisme, dat verlangen naar zekerheid

Bijstand is wel minder. Ik heb het meegemaakt. Dan moet je zelfs gaan nadenken over een treinkaartje. Bij iedere stap nadenken: kan en wil ik het betalen. En dat in de wetenschap dat andere mensen hebben daar geen last van hebben. Dat maakte het zo moeilijk. Gelukkig is die tijd voorbij.
Als ik naar het UWV moet dan stap ik altijd 1 zone eerder uit en loop ik het laatste stuk, dat scheelt ongeveer 2 euro
pi_82028217
Auti benzine en verzekering kun je wel gewoon bekostigen? Ach wie zijn wij om te bepalen wat je wel en niet kunt doen, jij moet t tenslotte doen, jouw leventje, ik hoop dat alles langzaam maar zeker goed komt auti
Baar me alleen zorgen om t feit dat je een fiets van 200 kapot trapt omdat t troep is maar wat wil je voor die prijs..
Wat wil je voor auto voor 800,- kan je ook niet veel van verwachten?

Anyway ik heb besloten om hier wat minder te posten. Niet vanwege iemand, maar meer vanwege t feit dat teveel heb lopen dat mijn aandacht nodig heeft en ik flinke koppijn heb na een hele dag aandacht verdelen.
pi_82029756
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti benzine en verzekering kun je wel gewoon bekostigen? Ach wie zijn wij om te bepalen wat je wel en niet kunt doen, jij moet t tenslotte doen, jouw leventje, ik hoop dat alles langzaam maar zeker goed komt auti
Baar me alleen zorgen om t feit dat je een fiets van 200 kapot trapt omdat t troep is maar wat wil je voor die prijs..

Anyway ik heb besloten om hier wat minder te posten. Niet vanwege iemand, maar meer vanwege t feit dat teveel heb lopen dat mijn aandacht nodig heeft en ik flinke koppijn heb na een hele dag aandacht verdelen.
De vaste lasten kan ik prima betalen, ik kan alleen natuurlijk niet iedere dag een tank benzine leegrijden, maar dat is ook niet de bedoeling. En ik heb die fiets niet bewust kapot getrapt, dat is vanzelf gegaan.. omdat het dus goedkope rommel was, dat hele ding is krom.
Maarja eigenlijk beginnen dat soort fietsen pas bij zo'n 1600 euro en niet bij 199 euro.. Alleen ik dacht van
als ik goed onderhoud pleeg enzo dat het dan wel wat zou zijn. Maarja, ik wacht wel.

En ik weet nog niet precies wat voor auto ik ga kopen, waarschijnlijk een Hyundai Excel. Of een Volvo 440.
Of een Suzuki Swift. Ik weet het nog niet precies. Wat ik wel zeker weet is dat ik meteen een broodje bal ga halen bij een speciale snackbar hier in de buurt als het gestort is en dan ga ik door naar Haarlem om een paar onderbroeken te kopen en misschien een nieuwe broek, maar ik denk dat ik beter ff een nieuwe KL "bloemetjes" broek kan scoren. Maar misschien zie ik wel een leuke goede broek bij de V&D.
En een zonnebril! Ik moet echt een zonnebril hebben Ik krijg allemaal gele vlekken in mijn ogen van de zon. En hoofdpijn van mijn ogen dichtknijpen.
pi_82029980
Als de schulden betaald zijn en ik gespaard heb, over een jaar of 5/6 dan wil ik deze fiets
http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=coilairdeluxe

Dat is heel speciaal en supergoed.. eigenlijk is het een soort crossmotor maar dan ben je zelf de motor.
Maar dat kost om en nabij 2000 euro. Maar dat zijn wel normale prijzen voor dat soort spullen.
pi_82030800
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:02 schreef Cassandra87 het volgende:

Een auto als je in de bijstand of Wajong zit, is sowieso vrijwel niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan als er iets gerepareerd moet worden. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een extra stukje financiële onzekerheid en dan hebben we het nog niet gehad over verzekering, wegenbelasting en brandstof.

Financieel bezien is werk de enige weg naar ware vrijheid. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
pi_82030945
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Een auto als je in de bijstand of Wajong zit, is sowieso vrijwel niet te doen. Denk bijvoorbeeld aan als er iets gerepareerd moet worden. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een extra stukje financiële onzekerheid en dan hebben we het nog niet gehad over verzekering, wegenbelasting en brandstof.

Financieel bezien is werk de enige weg naar ware vrijheid. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
in principe denk ik dat je uiteindelijk wel went. HEt hangt wel af, hoe je de overstap maakt, van een goed inkomen naar bijstand is lastiger dan als je al een redelijk laag inkomen had.
Kortom des te hoger je inkomen was, des te meer moeite het zou kosten om te wennen aan de bijstand.
Maar de bedoeling van bijstand is uiteindelijk voorzien in de basisvoorzieningen, en niet bedoeld voor veel luxe od.
Want als dat wel zo was zou iedereen proberen bijstand te regelen, en zou er heel weinig motivatie zijn tot een baan zoeken/vinden.
pi_82030979
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:38 schreef Autidude het volgende:

Ik ken mensen met zeer zware handicaps die gewoon doorgaan en alles overwinnen.
Met een rolstoel kan je ook in de halfpipe en zelfs salto's maken! Om maar wat te noemen.
HA!! en wat staat er vandaag op Dumpert??

http://www.dumpert.nl/med(...)lstoel_backflip.html

BAM!! HELD!!
KICK ASS!!!!!!
pi_82031507
quote:

[..]

Wegenbelasting en verzekering zijn nog geen 100 euro per maand.. Benzine ligt aan jezelf maar is bijna of net zo duur als kosten openbaar vervoer. Onderhoud.. kwestie van goede auto kopen En daarnaast kan ik een heleboel zelf.. ben ik bekend in het autowereldje en ken ik heel veel mensen en mogelijkheden.
Sterker nog.. ik heb een eigen monteur/APK keurmeester mét sleepwagen! En de beschikking over een brug, en als het moet zelfs een brug waar je een vrachtauto op kwijt kan

Ik kan alleen niet gaan tunen of het circuit op of gekke dingen ga doen.. Vroegah.. Vroegah ging auti altijd heel erg veel autorijden en cursussen volgen en helemaal fieperdefiep en serieus mee bezig.
Heb zelfs op een kombaan gereden! Zo'n "Nascar" baan weet je wel.. en elandproefen doen met 160 km per uur. etc.. Maar is dure hobby en je hebt goed spul nodig.. aanpassingen etc, slijtages etc..
Ik reed op Bridgestone of op Fulda Carat Extremo's van 200 per stuk en daar deed ik 9000 km mee...
Ik heb nog een vakkkundig knap verneukt setje 16" in de tuin liggen tot op het canvas..

Maar dat hoeft allemaal niet meer, kan ook niet meer en ik geniet wel mee van anderen. Maar eigen vervoer, gewoon simpel en zuinig normaal autootje, lekker rustig rijden.. is helemaal goed. Geen stress meer van openbaar vervoer, veeeeel meer mogelijkheden etc. sterker nog. Ik zou aan de slag kunnen gaan als bosmaaier dit gehele maaiseizoen (tot mid september dus) als ik nu een eigen auto zou hebben...
Niet dat dat mag van het UWV, ik mag maar 4 uur per dag werken... maar misschien kan ik ze wel omlullen.

Ik weet het allemaal niet.. behalve dan dat auto's fucking handig zijn... Ik wil ook meer naar buiten.
En in een auto zit ik in mijn eigen wereld, maar ben ik toch buiten.. is prettiger. Minder prikkels en makkelijker vluchten.
pi_82031981
quote:

. Een uitkering went waarschijnlijk ook wel.
Heb er ook geen last van.. ben sowieso ook geen hoogopgeleide dus ook die modale of extreme salarissen niet gewend. Mijn ouders ook niet.. wij wonen in zo'n luxe 8 onder 1 kap huis, met de CV leidingen aangelegd alsof het een fabriekspand is e.d. En die CV hebben we ook pas sinds 2 jaar.
Maar dat geeft helemaal niet, ik ben erg tevreden.

Ik ben ook niet jaloers op anderen, ik vind alleen 1 ding best wel erg. En dat is dat er mensen zijn die dus
een flink centje verdienen maar daarnaast uitstekende werktijden hebben, veelal zelfs een lunchpauze van een uur, mensen die vreselijk veel op forums kunnen posten tijdens werktijd. En daarnaast nog vele andere voordeeltjes.. maar dan ook nog eens heul vaak falen in hun werk. En dan afgeven op mensen zoals mij, of mij als een stukje stront zien. Dat vind ik heel erg.

Maarja, school ging in mijn tijd ook anders dan nu, en ik was zelf ook anders dan nu.. en nu wil ik heel graag wel leren en een mooi diploma halen maar dat mag ik niet. En zelf kan ik het niet betalen. Het UWV wil geen opleidingskosten voor mij betalen, nu betalen ze Voorzet 6000 euro om mij ergens binnen proberen te lullen.

Maar ik ben ondertussen gewoon weer mezelf van alles en nog wat aan het leren. En dan uiteindelijk hoef ik geen diploma te hebben of wat dan ook.. enkel wat youtube filmpjes (bewijs van kunnen) en mijn netbookje. En er zijn echt bedrijven die specifiek autisten zoeken.. Maar daar wil ik wel in mijn eigen auto naar toe rijden, of ze moeten mij een leasebak gunnen.. maar zie je dat gebeuren?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:02:00 #220
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_82033088
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn sloeg op jou, jij legt volgens mij de lat hoog. Vind je wel leuk en gezellig Denk ik
Ik snap niet hoe jij daarbij komt eigenlijk. Noem eens een voorbeeld waar ik dat doe volgens jou.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Het gaat niet om de lat hoog leggen mbt het vinden van je soulmate, heb ik nooit gezegd
Het gaat om je eigen definitie van (sociale) omgangsnormen.
Misschien is t zinnetje waarin ik neerzet dat ik Tijn een leuke vent vind misleidend, mijn excuses.
Maar ik vind bijna iedereen leuk. Hiermee bedoel ik dat ik een klik voel. En dat is absoluut geen soulmate-klik (no offence tijn ) maar een met-jou-kan-ik-t-goed-vinden klik. En in de context bedoel ik dat ik gerust bevriend zou kunnen zijn met tijn Omdat t gewoon een leuke toffe gezellige vent is

Maar is goed auti, doe lekker rustig aan, komt goed!
Dank je Cassandra
Non taken. Ik vind jou een leuk en aardig persoon verder niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_82036145
Dat ik nu pas deze reeks ontdek
Ben zelf ook autistisch, Wat een kutziekte, Echt.
pi_82036350
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
Welkom
En ach beter laat dan nooit
pi_82036529
quote:
Hoi! Het is geen kutziekte en ook geen ziekte aan den kut Het is wel lastig
Maar wat een euh, aparte nickname! Hoezo en waarom "Wasmachinemann" ? vind ik leuk om te weten hoe je daar op komt. Of hou je van/ heb je veel verstand van wasmachine's?
pi_82037457
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Waarschuw je wel even alle andere weggebruikers (ik zit te denken aan een alarm dat heel hard gaat loeien oid) dat je van plan bent vandaag auto te gaan rijden?
Deze had ik even over het hoofd gezien.
Maak je maar geen zorgen hoor, ik kan prima rijden.. i'm an excellent driver!
pi_82037899
quote:
Dat is het ook. Autisme betekent vaak dat je je bij niemand thuis voelt, bij geen enkele groep. Afhankelijk van hoe je er voor staat: soms biedt het troost dat het slechter kan, maar dat zie je niet zo vaak. Ik heb nog goed nieuws (een beetje offtopic): ik las pas dat in Spanje de werkloosheid 20% is, waarvan bijna 50% onder jongeren. Haha, dan hebben we het hier zo gek nog niet

Autisme is zo ongrijpbaar. De een kan gewoon in voltijd werken, terwijl de ander bij het minste of geringste al overprikkeld raakt. Het komt ook voor in combinatie met ADHD. Dan wordt het leven bijna onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')