Prachtig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef Autidude het volgende:
Kooten en de Bie zijn prettig gestoord! Nog steeds! En echte helden
Nog steeds een bron van inspiratie en toen al hun tijd vér vooruit!
Ik ga hem gewoon nog een keer posten.. want hij is HEERLIJK!!
O. den Beste, oude leraar Duits... GE-WEL-DIG type...
E.Oosting met die pijpquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef Autidude het volgende:
Hahaha Dirk!! BAAS!!! en Koos Koets "tjemig de pemig hee"
Ach het was zo mooi allemaal... Robbie Kerkhof, Frank en Ma van Putten, Aad van der Naad,
E. Oosting, Jet en Koosje, prof. dr. ir. P. Akkermans![]()
Remco Clavan en natuurlijk de Vieze Man!
Mooi was die tijd!!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Van Kooten en de Bie:doet altijd de vieze man, kan ie errug goed, krijg rillingen over mn rug dan, bah!
Maar t blijft humor
Ik kende de vieze man trouwens niet, dus ik had altijd t idee datde kolder in zn kop had tot hij dat filmpje liet zien. Nu deed ie dat ook dus bij mn zusje die t typetje ook niet kende. Waarop mijn zusje antwoordde, gadver, wat een smerig vriendje heb jij!
Heul nietHij heb humor! hihi
Dat is overalquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:18 schreef Cassandra87 het volgende:
of de bonbons
Dat is een running gag bij ons thuis
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
E.Oosting met die pijpPrachtig.
Ook iets met Hekking
Ik geloof dat ieder leven een (hoger) doel heeft. Dat is voor ieder weer verschillend. Dat is best abstract en ook lastig uit te leggen. Je bent hier niet voor niets.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:59 schreef Satsuma het volgende:
Wat bedoelen jullie (Cassandra, EG) met niet weten wat je doel is?
De kleine dingen kunnen je leven wel opvrolijken.quote:Ik denk dat je toch altijd wel een idee hebt voor wat je wilt in je leven, al is het maar iets kleins op korte termijn, zoals sparen voor een fototoestel of zo. Er is altijd wel iets wat je wilt hebben, doen of bereiken.
Ja, ik juist wel.....quote:Ik heb inmiddels een aardige visie van waar ik heen wil met m'n leven. Wat ik zelf wil doen en leren dus, want ik geloof niet in een hoger doel, een soort levensinvulling of iets dergelijks, jullie wel?
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Wethouder van Juinen![]()
Deze is ook zo mooi heh;
Nee.. dát is die meneer Hekking.. en hij is wethouder van de Gemeente Juinen. Prachtige sketches zijn dat.quote:
ik weet niet of ik mij er door beter ga voelen...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:43 schreef Satsuma het volgende:
Nou EG, da's wel iets wat Auti zegt. Begin een blog over het onderwerp of zo.
Een idee voor een insteek is om het dan niet te persoonlijk te maken, maar gewoon goed onderbouwde kritiek te geven op het onderwijs, de manier waarop mensen onderwezen worden, de leeftijd waarop ze moeten kiezen, gebrek aan begeleiding voor specifieke groepen, etc. Desnoods met interviews die je online afneemt. Als je een beetje goed weet te schrijven, dan kun je daar best wel aandacht mee krijgen namelijk.
Dan kun je wél iets veranderen, je kan iets DOEN met je frustraties, andere mensen ermee helpen, en mensen bereiken. En het kan allemaal in je eigen tempo, in je eigen huis, prikkelvrij, stressvrij, wanneer jij er zin in hebt.
quote:Ik zit net een beetje over wat luchtige zaken na te denken enzo en ik vroeg me ineens wat af. Zo maar. Zou het niet zo kunnen zijn dat ik God ben?
Niemand weet wie immers wie God is, toch? Daarom geloven zoveel mensen erin. Als mensen wisten wie God was, zouden ze niet meer hoeven geloven. Dan is de lol eraf. Dan is het ook geen geloof meer, maar gewoon een feit, en niemand gelooft in feiten. Feiten zijn gewoon feiten namelijk. Daar is niets mystieks aan. Niemand zal ook een feit gaat aanbidden. Zo van: de kerk ‘van wortel 4 is 2’. En dan met z’n allen de wiskundeboeken te voorschijn pakken om de psalm van het carthesisch produkt te zingen. Of verre reizen gaan maken en mensen uit de naam van de vermengvuldiging, de machtsverheffing en de heilige wortel af te slachten omdat ze niet kunnen rekenen.
Dus, zo zat ik te denken, misschien ben ik wel God. Alleen weten we dat gewoon nog niet. Is toch gewoon mogelijk?
Ik vraag me dan alleen wel af wie dan Jezus is. En ik ben trouwens ook niet zo voor die onbevlekte ontvangenis. Niet dat ik vlekken maken zo leuk vind, maar dat neuken wel zeg maar.
Het zou wel een hoop verklaren. Mocht blijken dat ik God ben. Vind ik.
Ondertussen kan het natuurlijk nooit kwaad voor jullie om er alvast een beetje naar toe te leven. Naar die dag dat eventueel zal blijken dat ik God. Gewoon, voor de zekerheid, baat het niet dan schaadt het niet.
quote:Er gebeurde laatst iets heel raars, er kwam een heel klein en best wel lelijk mannetje op een wolkje naar me toe gezweefd. Ongeveer op hoofdhoogte. Ik zat te werken achter mijn bureau, dus ga maar na: een meter boven de grond.
Vlak voor mijn neus stopte hij. Ik was verbaasd, maar niet meer dan dat. Ik zie wel vaker kleine lelijke mannetjes op sandalen. Ook zonder sandalen. Heel normaal. Alleen het wolkje was nieuw.
Hij sprak mij aan.
Zijn stem klonk veel zwaarder dan dat je zou verwachten van zo’n klein lelijk mannetje. Er klonk ook galm, gewoon in mijn werkkamer. Best storend trouwens want ik zat net Tiësto te luisteren. Adagio for Strings. Supernummer. Het laatste wat ik kon gebruiken, was klein lelijk mannetje op een wolkje dat met onverwacht zware stem en een vette storende galm tegen me aan ging zitten lullen. Maargoed, ik was relaxt, dus ach.
Hij zei:
“Patrick, wij moeten eens ernstig praten”
“Echt? Maar wie ben jij dan, jij kleine aardslelijkerd met je afgrijselijk suffe kutwolkje”
…antwoordde ik vriendelijk en ingetogen.
Ik loog trouwens een klein beetje want ik vond het wolkje best wel cool. Natuurlijk vroeg ik me ook af hoe hij mijn naam kende, maar dat moet je nooit meteen laten merken. Zo’n mannetje komt natuurlijk niet voor niets op een wolkje binnenzweven, behalve indruk maken met zijn coole vervoersmiddel wil hij natuurlijk nog meer. Beter blijf je in zo’n geval nog even afwachtend, alsof je het allemaal al duizend keer eerder hebt gezien. Ik zag trouwens ook nu pas dat het een regenwolkje was. Die kleine lelijkerd liet een hele zeikplek achter op mijn tapijt. Nu ik eens wat beter om me heen keek, zag ik dat hij al door mijn hele huis was gevlogen met dat zeikerige wolkje.
“Ik ben God”
Jezus! Daar overviel hij me even. Vooral de manier waarop hij dat laatste woord uitsprak, klonk echt goed. Alsof er iemand met de allernieuwste audiomixer aan de gang was geweest. Helemaal af. Die galm, een donkere, zware stem, veel nadruk, mooie intonatie. Godverdomme man, dit was duidelijk geen prutser.
Hij was dus God. Dít was dus God. Dit afgrijselijk lelijke mannetje dat met zijn regenwolkje mijn hele huis onderpistte en in onverwacht zware stem die was voorzien van nagalm tegen mij sprak, was dus God.
Meer bewijs had ik niet nodig. Ik was altijd zo ongelovig dat ik zelfs niet geloofde dat er niets was, maar als dit kleine lelijke mannetje vanaf zijn regenwolkje dat mijn hele huis onderpiste met onverwacht zware stem die was voorzien van nagalm tegen mij zegt dat hij God is, dan geloof ik hem. Op zijn woord. Het ware geloof.
Enthousiast sprong ik op en meegaand in het crescendo van Adagio for String, van Tiësto, dat nog steeds speelde, gooide ik wijds mijn armen in de lucht. Als een bezetene begon ik te dansen, te joelen, ongecontroleerd te trancen, niemand kon mij dit moment nog afnemen. Ik heb God ontmoet. God, dé God, niet één van die anderen, nee, de enige echte. Ik maakte nog wat salto’s, waarvan sommige met schroef, en viel vervolgens op mijn knieen in een groots gebaar van devote aanbidding. Maar wat ik toen zag, in dit moment van totale extase, was zo verschrikkelijk, zo erg. In een moment van onachtzaamheid had ik het kleine mannetje dat sprak met veel nagalm zonder het merken van zijn wolk die mijn huis onderzeek geslagen. En goed ook. Wat wil je, al die blijdschap. Als een vlieg had ik hem tegen de muur geplet. Niet alleen liet zijn wolk een natte plek achter op mijn tapijt, hijzelf liet nu ook nog eens een enorme rode vlek achter op mijn muur. Wat een kutgassie, hij mag dan wel God zijn, hij maakt wel een hoop rommel in mijn huis.
In elk geval, om een lang verhaal kort te maken, ik heb nog geprobeerd het kleine mannetje te repareren, maar het enige wat ik had was een nietmachine en uiteindelijk zag het er zo raar uit, dat toch niemand meer hem nog zou geloven. Ik heb het mannetje dus maar weggegooid en de plek op de muur weggesopt. De natte plekken van zijn wolk zijn vanzelf opgedroogd.
quote:Baas, baas!” Petrus kwam hijgend het kantoortje binnen. “Hij is er.”
“Nu al?” De Chef trok z’n wenkbrauwen op. “Ha nee hè. KUT. Hoe kan dat?”
“Bungeekoord geknapt, uit een hijskraan geflikkerd, z’n 460 mm-telelens door z’n oog gekregen, Sugar Lee Hooper in een Reef-string op ‘m gaat zitten. Wat weet ik het. Stel niet van die domme vragen, baas. Het is ‘m.”
God zuchtte diep en klapte z’n laptop dicht. “Nou. Haal ‘m maar binnen dan.” Met een luid geknars ging de Hemelpoort open. Patrick stapte met uitgestoken hand binnen.
Jeroen Bruintjes schreef dit naar aanleiding van dit verhaal.
“Meneer Savalle!”, lachte God als een boer met kiespijn. “Welkom.”
“Ja. Direct terzake hè. Doe nou niet zo dom man. Je bestaat helemaal niet.”
God, die veel had verwacht, maar dit toch ècht niet, kon zich nog net bijeenrapen en een licht-onderdanig “Huh?” uitbrengen.
“Je bestaat niet. Of: u. Moet ik eigenlijk zeggen. Ja, sorry, als je dat niet snapt, ben je echt dom hoor.” Met twee stappen was Patrick bij het bureau en pakte het exemplaar van de NRC op dat daar lag. Triomfantelijk hield hij het omhoog. “Ik zeg al niks meer.”
“Gaat u eens zitten, meneer Savalle”, zuchtte God. “En leg eens uit: als ik niet besta, hoe kan ik dan voor u staan?”
“Precies! Hier – “ Patrick klapte de laptop van God weer open en klikte naar wat sites. “ – als je dit linkje en dit linkje nou even doorleest hè, en dan even weer praat. Dan komen we misschien ergens. Trouwens, d’r zit een Java-error in dat http://www.heaven.god van jou. Welke prutsende engel heeft die site gebouwd man. Hahaha.”
God wimpelde Petrus weg, die met rood aangelopen hoofd van woede was komen aanlopen, zijn wijsvinger op de juiste pagina van Websites for Dummies, en zei, “Mmmh, meneer Savalle, ik zit krap in m’n tijd. Hebt u even de management summary?”
“Haja, het redactioneel commentaar voor dom Telegraafvolk bedoel je. Ok. Let op, shitferbrains. D’r is nooit enig bewijs voor jou gevonden. Je bent niet eens volgens de regels geïsoleerd, man. Dus besta je al niet. En als je dat niet gelooft: God zou bestaan omdat mensen in ‘m geloven. Zegt de kerk. Maar ik geloof niet in je. Dus hou je nu op te bestaan.”
“Kút”, slikte God, wendde zich tot Petrus en zei nog nét, “Daar had je toen wel eens aan mogen denken, dombo”, voordat de Almachtige met een luid *POEF* uit de existentie verdween.
Patrick grijnsde. “Wat een wankers hier man. Dat ze dat niet doorhadden. Moet je toch echt een dombo zijn. Als je niet ziet hoe het functioneert. ” Hij nam plaats op de stoel van God en zei luid, “Ik geloof in mezelf! Dus ik ben God!”
Er klonk weer een luid *POEF*.
Petrus keek naar het aureooltje dat plots boven Patjes hoofd was verschenen, en naar diens lange baard en witte pij. “Dus u bent nu God, meneer Savalle?”
“Krek zo is ‘t, mien jong.”
“Maar ik geloof niet in u.”
“Dan moet je eens niet de Telegraaf lezen, domb…” *POEF*
Petrus grinnikte. De deur ging open en een engel kwam binnen. “De poort, meneer Petrus.”
“Ja wat is daarmee?”
“De heer Savalle aan de poort. Dat vond ie een rotstreek, zegt ie. Of ie er weer in mag.”
De stoel kraakte toen Petrus erop plaatsnam, de handen achter zijn hoofd vouwde en zei, “Laat ‘m maar even wachten. In het vagevuur. Ik ben over twee eeuwtjes bij ‘m, zeg maar.”
Pandora ik vindt dat je hier wel grotendeels gelijk hebt, alleen kan ik dit niet als een autist zijnde beoordelen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:22 schreef Pandora73 het volgende:
Als autist lees ik alles letterlijk he, dus het volgende is zeker niet respectloos bedoeld (lees ook alsjeblieft eerst de hele post voordat iedereen over me heen valt).
Maar hoe kan je iemand beter leren kennen die je nog nooit ontmoet hebt?
Je kan hoogstens meer over iemand leren, maar hoe verder in de tijd die persoon van je af staat, hoe meer je afhankelijk bent van ten eerste persoonlijke interpretaties van de mensen die iets over diegene hebben opgeschreven, in veel gevallen inclusief diegene zelf (het zal niemand lukken een volledig objectief verhaal over zijn/haar eigen leven te schrijven); en ten tweede in dit specifieke geval zit je met eerst 5 eeuwen mondelinge overlevering en daarna weer deels schriftelijke overlevering die ook nog eens aan schrijf- en vertaalfouten onderhevig is geweest.
Kortom... Kún je Jezus wel beter leren kennen?
Ik vind dat echt heel lastig, en dit soort vragen zijn ook de reden dat het mij nooit gelukt is om te geloven.
Zou dat trouwens ook nog iets met autisme te maken hebben, dat autisten vaak van de details en tastbaar bewijs en logica zijn? Dat wij het moeilijk vinden om iets te geloven wat we niet zelf met eigen ogen hebben gezien? Zeker omdat veel dingen in de Bijbel toch vaak tegen logica ingaan? "Jaja, 2 broden en 5 vissen, en water in wijn, ha, nou dat kán dus niet he!" en omdat je het rationeel niet kunt begrijpen het "erin geloven" dan niet lukt?
Ik probeer zelf wel eens om het als metafoor te zien ("Ja, die 6 dagen, dat zijn natuurlijk niet echt dagen, dat hebben ze zo uitgelegd in de eerste eeuwen toen de mensen grotere getallen nog niet snapten en het is dus een manier om het eenvoudig te houden, maar eigenlijk waren het natuurlijk overlappende tijdperken...") maar dan nog...
Edit/toevoeging:
Ik kreeg eens van een dierbare vriend van mij die ik vertelde over deze zoektocht van mij, een boekje met een verhaal van Jezus die als tastbaar mens/persoon weer terugkwam en een geloofsgemeenschap bezocht. Bezoekers konden hem aanraken, vragen stellen, er werden ziekten genezen, inzichten verstrekt, enzovoorts. Toen was mijn reactie dus ook "Jaaaa zeg, als dát zou gebeuren ben ik een van de eersten die daar op de stoep zal staan en mijn excuses zal aanbieden voor mijn jarenlange twijfels!" Dan is het namelijk heel makkelijk...
Nou dat inlopen heb ik voorgoed opgegeven. Ik had nu op mijn top moeten zitten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:35 schreef sempron2400 het volgende:
Ik denk dat ik (met een beetje geluk) een vrij groot deel van mijn achterstand op leeftijdsgenoten kan gaan inlopen, waardoor een relatie er misschien ook nog wel in zit.
was een grapje, grappen over dope zijn niet leuk?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:01 schreef Autidude het volgende:
Wat wil je precies weten of bedoel je? Ik zit nu zo'n 3 of 4 weken op de Valium (Diazepam) en dat werkt voor mij persoonlijk erg goed.. beter dan middelen als Seroxat of Zyprexa of Mirtazepine.. want van dat soort spul wordt ik gevaarlijk. Maar dat is ook een hoofdstuk op zich hoor.
Dat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef Pandora73 het volgende:
Nuance: bij ADD kun je wel degelijk last hebben van hyperactiviteit. Het zit alleen niet van buiten dan, maar in je hoofd.
Beide vormen worden echter met name gekenmerkt door een aandachts-sturingsprobleem. (De AD in de naam)
Ik ben vrijwel altijd zo, alleen tijdens het uitgaan, met een goed nummer, wil ik nog wel eens losgaanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Satsuma het volgende:
Eerlijkgezegd, misschien had je je rustige dag in Blijdorp, maar ik vond het reuze meevallen. Ik kan heel slecht tegen drukte, echt, maar ik had geen last van je.
Verder denk ik, het gaat er in eerste instantie niet om of andere mensen je gehaast vinden, maar of jij er last van hebt. En dan bedoel ik of jij jezelf te druk vindt en daarnaast ook of jij er last van hebt dat andere mensen dat vinden.
Yoga, meditatie? Ik ken iemand die erbij gebaat is, wel naast de pilletjes, maar toch. En daarnaast (sorry, maar ik ga het toch zeggen, oma spreekt): je bent nog jong.en misschien moet je ook wel gewoon om leren gaan met je eigen gedachten en gedrag en word je over een paar jaar van jezelf wat rustiger.
Oh nee, dat is niet erg hoor... ik snapte het alleen even niet helemaal, maar was ook wel erg wazig op dat moment hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:16 schreef robuust89 het volgende:
was een grapje, grappen over dope zijn niet leuk?![]()
@ auti
Die verhalen van Savalle!Briljant!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |