Duidelijkquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:57 schreef Atreides83 het volgende:
* De Halve Finales
1 ] Memento - Requiem for a Dream
2 ] Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Inglourious Basterds
Dan zal ik die trend snel eens breken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het zijn erg spannende halve finales. Vooral duel 1 is een oer spannend duel. Deze ronde blijft tot zondagavond open.
Wat ook opvalt is dat over het algemeen men stemt of op Memento en IB of op RfoD en ESotSM.
Zeker.quote:
ALLEEN STEMMEN ALS JE BEIDEN FILMS GEZIEN HEBTquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:37 schreef klaasdj het volgende:
Ik ga vanavond Eternal Sunshine of the Spotless Mind kijken.![]()
In dat (http://forum.fok.nl/topic/1462670) topic heb ik gestemd op Requiem for a Dream zonder de andere film ooit gezien te hebben. Beschaamd.
Maar RfaD is een geweldige film en zonder twijfel mijn favoriet.
Ah ga weg man, ik zeg toch dat ik em ging kijken. Dat betekend dat ik m morgen nog aanpas als ik het daadwerkelijk beter vind.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Naar aanleiding van deze post in het Welke film heb je gezien-topic:
[..]
ALLEEN STEMMEN ALS JE BEIDEN FILMS GEZIEN HEBT
Wow, Requiem for a Dream toch gewonnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* De Halve Finales
De Uitslag
1] Memento - Requiem for a Dream 25 - 32
Ik hou hem iig nog tot volgend weekend open.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef Kneivster het volgende:
Ik weet het niet, zeer goede films, maar als ik uit de beginlijst mijn favoriet zou moeten kiezen zouden deze twee niet gekozen worden denk ik...
Ga hier nog ff over nadenken. Tot wanneer kun je nog stemmen?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:55 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Duidelijk requiem!
Eén van de weinige life-changing films die ik heb mogen zien.
'quote:Op zondag 6 juni 2010 03:47 schreef HalloweenJack het volgende:
Kies ik voor overgewaardeerde kutfilm nummer één of voor overgewaardeerde kutfilm nummer twee? Wat een keuze!
[..]
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 6 juni 2010 03:47 schreef HalloweenJack het volgende:
Kies ik voor overgewaardeerde kutfilm nummer één of voor overgewaardeerde kutfilm nummer twee? Wat een keuze!
![]()
![]()
![]()
Of het zijn gewoon kutfilms die hun waardering niet waard zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef Kneivster het volgende:
Ach ja, zo is het nou eenmaal: als goede films bekend worden bij het grote publiek gaat een bepaalde groep mensen hem automatisch een overgewaardeerde kutfilm vinden. Voor hun is het leuker om interessant te doen over een filmhuis-film uit de krochten van Rusland en Japan waar niet veel mensen van hebben gehoord om zo hun kennis te etaleren.
Maar ik ben benieuwd naar de keuze van HalloweenJack!
Tuurlijk, maar om nou te zeggen dat zo'n film levensveranderend is.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
'
Wat? Sommige films maken nu eenmaal een diepe indruk.
Ik wacht rustig af waarop jouw keuze valt voor films die het wel waardig zijn om de finale te halen, dan praten we verder.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Of het zijn gewoon kutfilms die hun waardering niet waard zijn.
Hey is niet mijn schuld dat de meeste mensen geen smaak hebben.
Hoe dan ook, Memento en Pans Labyrinth zijn wel redelijk.... opzich. Al is dat dan ook bij een gebrek aan beter. De laatste jaren zijn kwa films nogal kut geweest.
O wacht daar zit een film met een vreemde taal tussen dus nu probeer ik natuurlijk interessant te doen op het internet.
Dat heb ik net gedaan. Lezen is moeilijk?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef Kneivster het volgende:
[..]
Ik wacht rustig af waarop jouw keuze valt voor films die het wel waardig zijn om de finale te halen, dan praten we verder.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:36 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan. Lezen is moeilijk?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, je geeft gewoon geen antwoord.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Of het zijn gewoon kutfilms die hun waardering niet waard zijn.
Hey is niet mijn schuld dat de meeste mensen geen smaak hebben.
Hoe dan ook, Memento en Pans Labyrinth zijn wel redelijk.... opzich. Al is dat dan ook bij een gebrek aan beter. De laatste jaren zijn kwa films nogal kut geweest.
O wacht daar zit een film met een vreemde taal tussen dus nu probeer ik natuurlijk interessant te doen op het internet.
In dit geval wel. Bij gebrek aan beter zijn dat naar mijn mening de beste films van de afgelopen tien jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, je geeft gewoon geen antwoord. Of is "wel redelijk", "op zich" en "bij gebrek aan beter" ook al een duidelijk antwoord?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:29 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
In dit geval wel. Bij gebrek aan beter zijn dat naar mijn mening de beste films van de afgelopen tien jaar.
Was dat nou echt zo moeilijk?
Damn hoe stuntelend en geforceerd elitair kan een mens zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:29 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
In dit geval wel. Bij gebrek aan beter zijn dat naar mijn mening de beste films van de afgelopen tien jaar.
Voor iedereen is het weer anders. Jij eist meteen voorbeelden terwijl hij gewoon zijn mening geeft. Ikzelf vind de finale wel een goeie, maar kan me voorstellen dat iemand het er niet mee is ; en dat mag hij zeggen ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef Kneivster het volgende:
[..]
Ik wacht rustig af waarop jouw keuze valt voor films die het wel waardig zijn om de finale te halen, dan praten we verder.
Hij bedoeld, dat er nog maar 2 films over zijn ; en hij vind ze allebei niet tof ; maar omdat hij het er nou eenmaal mee moet doen stemt op diegene die nog het minst ergst is ; maar hij heeft dus wel betere films gezien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Als je in de afgelopen 10 jaar maar 2 films hebt gezien die 'wel redelijk' waren, dan heb je of niet veel gezien of de verkeerde films.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:29 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Het enige wat hij zegt is dat hij de 2 films in de finale niet de beste finale vind. Dat hij het er maar mee moet doen. Mag hij zijn mening niet meer geven ?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, het is niet moeilijk, ik maakte een inschattingsfout, ik dacht gewoon dat er iets meer inhoud achter het statement zat, maar het is gewoon iemand die wat aan het roepen is.
In een van mijn eerdere posts heb ik ook gezegd dat als ik mocht kiezen dat de finale waarschijnlijk niet tussen deze twee zou gaan. Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen mag zeggen dat hij het oneens is met de finaleplekken. Maar een enkele post met '2 overgewaardeerde kutfilms' is gewoon schreeuwen om een reactie uit te lokken, dus ja dan moet je ook maar laten zien dat je het beter weet...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor iedereen is het weer anders. Jij eist meteen voorbeelden terwijl hij gewoon zijn mening geeft. Ikzelf vind de finale wel een goeie, maar kan me voorstellen dat iemand het er niet mee is ; en dat mag hij zeggen ook.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het enige wat hij zegt is dat hij de 2 films in de finale niet de beste finale vind. Dat hij het er maar mee moet doen. Mag hij zijn mening niet meer geven ?
En wie ben jij dan om te eisen 'dat hij het maar even moet laten zien'?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:33 schreef Kneivster het volgende:
[..]
In een van mijn eerdere posts heb ik ook gezegd dat als ik mocht kiezen dat de finale waarschijnlijk niet tussen deze twee zou gaan. Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen mag zeggen dat hij het oneens is met de finaleplekken. Maar een enkele post met '2 overgewaardeerde kutfilms' is gewoon schreeuwen om een reactie uit te lokken, dus ja dan moet je ook maar laten zien dat je het beter weet...
Ik ben blijkbaar iemand die hem daar de kans voor geeft, door erop in te gaan. Ik eis helemaal niks, geef hem simpelweg de gelegenheid...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:49 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
En wie ben jij dan om te eisen 'dat hij het maar even moet laten zien'?![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
En sommigen hier proberen hem eigenlijk te dwingen om te zeggen welke films hij wel goed vind; zodat jullie kunnen zeggen hoe kut zijn films wel niet zijn![]()
Dus omdat jij de finalisten goed vind ; zijn zijn favoriete films meteen een 13 in een dozijn film?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:59 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Ik kan de films in de finale zeer waarderen, dus ik ben zeker geïntreseerd in zijn favoriete films. Ik ben vooral benieuwd of het een film is van Apichatpong Weerasethakul, of een 13 in een dozijn film van Tony Scott
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat jij de finalisten goed vind ; zijn zijn favoriete films meteen een 13 in een dozijn film?Wanneer leren mensen hier nou es dat iedereen een mening heeft. Alsof de mensen die deze 2 finalisten de beste films vinden meteen gelijk hebben en mensen met een andere mening niet
Misschien moet je zijn posts nog eens lezen, die vragen gewoon om een reactie. Hij heeft het duidelijk niet alleen over de twee finalisten, maar over álle films van de afgelopen tien jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat jij de finalisten goed vind ; zijn zijn favoriete films meteen een 13 in een dozijn film?Wanneer leren mensen hier nou es dat iedereen een mening heeft. Alsof de mensen die deze 2 finalisten de beste films vinden meteen gelijk hebben en mensen met een andere mening niet
Ik heb het over de films van Tony Scott en niet over zijn favoriete films. Daarnaast is het simpelweg een feit dat de finalisten originele films zijn, ongeacht of je ze goed vindt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat jij de finalisten goed vind ; zijn zijn favoriete films meteen een 13 in een dozijn film?![]()
Waar staat dat vast?quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:25 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Ik heb het over de films van Tony Scott en niet over zijn favoriete films. Daarnaast is het simpelweg een feit dat de finalisten originele films zijn, ongeacht of je ze goed vindt.
Mooi voorbeeld van een mening.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
In de zomer is het warm in Nederland.
Best wel kansloos ja.quote:
Of je een film goed of slecht vindt, is een mening van de kijker. Of een film origineel of standaard is (13 in een dozijn) staat in bepaalde mate vast en is maar deels de interpretatie van de kijker. Dat is een kwestie van vergelijken met de films die in het verleden uit zijn gekomen. Een andere factor is natuurlijk het soort films die de kijker normaal gesproken ziet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar staat dat vast?Natuurlijk mag jij je mening uiten en zeggen dat jij het originele films vind ; maar wees dan ook open - minded naar andere mensen die juist andere films origineel vind.
Vergelijken doe je met dingen die je kent, dus dat is niet erg objectief voor het oordeel van absolute originaliteit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:30 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Of je een film goed of slecht vindt, is een mening van de kijker. Of een film origineel of standaard is (13 in een dozijn) staat in bepaalde mate vast en is maar deels de interpretatie van de kijker. Dat is een kwestie van vergelijken met de films die in het verleden uit zijn gekomen. Een andere factor is natuurlijk het soort films die de kijker normaal gesproken ziet.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:54 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Vergelijken doe je met dingen die je kent, dus dat is niet erg objectief voor het oordeel van absolute originaliteit.
Natuurlijk is het niet gebaseerd op een persoon maar op meerdere personen. Maar wat ik al zeg ; NIEMAND is objectief. Dus het kan nooit helemaal vast staan welke film origineel is. Maar het lijkt erop dat er moeilijk door te dringen valt op sommige mensen ( en dat bedoel ik het algemeen , niet persoonlijk op jou ).quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:35 schreef CoJackso het volgende:
Tot besluit van deze discussie, blijft het een feit dat de finalisten algemeen gezien als origineel kunnen worden bestempeld. Of iets een feit is, is niet afhankelijk van de interpretatie van één persoon. Op basis van verschillende andere bronnen kom ik tot deze (betrouwbare) conclusie.
Overigens is originaliteit voor mij niet echt een voorwaarde om een film goed te vinden, hoewel dat meestal wel samengaat.
Idd. Stemmen kan nog steeds. Waarschijnlijk gaat die woensdag dicht. Maar misschien al dinsdag of misschien ook later, afhankelijk van wanneer ik tijd en zin heb.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:46 schreef Jhonny44 het volgende:
![]()
Goede discussie, maar...
misschien tijd om terug on-topic te komen
Al een idee wat het is geworden? Morgen sluit die namelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef Kneivster het volgende:
Ik weet het niet, zeer goede films, maar als ik uit de beginlijst mijn favoriet zou moeten kiezen zouden deze twee niet gekozen worden denk ik...
Ga hier nog ff over nadenken. Tot wanneer kun je nog stemmen?
De uiteindelijke keus is gevallen op....:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Al een idee wat het is geworden? Morgen sluit die namelijk.
Dit idd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef Gorro het volgende:
Kan prima leven met deze winnaar, hoewel ik liever Requiem for a Dream had zien winnen.
Wat vind jij dan de beste film van het decennium? Wat is volgens jou dan de beste film volgens de echte kenners de beste film? Zeker aangezien ESoTSM toch ook 4e staat in de The 21st Century's Most Acclaimed Films top 250, die gemaakt wordt door zogenaamde kenners.quote:Op donderdag 17 juni 2010 03:25 schreef Hendrik45 het volgende:
De echt beste film van dit decennium is natuurlijk een compleet andere film dan deze politiek correct gekozen film. Valt me op dat alle winnende films op FOK heel erg politiek correct zijn. Zoals 'Pulp fiction' enzo. Iedere kenner weet dat de winnende films niet in de buurt komen van de echt beste film, maar fokkers voelen zich wel prettig bij bepaalde winnaars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |