quote:'Feyenoord ontloopt betere clubs in Europa League'
Geschreven op 2010-05-23 om 12:53:05 | Bekeken: 4437 | Reacties: 36 | Foto: OrangePictures | Bron: Netwerk.to
Feyenoord heeft bij de loting voor de vierde voorronde van de Europa League waarschijnlijk nog net de geplaatste status. Van de 74 teams in de vierde voorronde krijgen er 37 de geplaatste status, waardoor de betere clubs ontlopen worden. Op basis van de huidige ranglijsten, ervan uitgaande dat de ploegen met de hoogste noteringen in de voorrondes van de Europa League en Champions League winnen, zou Feyenoord 30ste staan.
Feyenoord ontloopt daarmee in de voorronde clubs als Liverpool, Porto, CSKA Moskou en Juventus. Afgaande op dezelfde berekening van winst van de hoogst genoteerde clubs komt Feyenoord bij plaatsing voor de Europa League poulefase terecht in de derde of vierde pot. Per poule worden dan uit alle potten een club getrokken.
Door de magere resultaten in de Europese competities de laatste jaren is Feyenoord's UEFA coëfficiënt, welke gebruikt wordt bij de loting, flink gezakt.
Feyenoord staat momenteel 109e in Europa met een coëfficiënt van 16.309 punten:
2005/2006: 2.5166
2006/2007: 7.6428
2007/2008: 1.0000
2008/2009: 3.2666
2009/2010: 1.8832
Om de geplaatste status tenminste in de voorronde te behouden zal Feyenoord in de komende twee seizoenen minimaal een behoorlijk Europees jaar moeten draaien met enkele overwinningen in de poulefase van de Europa League.
Dit is toch wel erg triest, spelers van de tegenpartij aanvallenquote:Feyenoord O/19 heeft zondagmiddag beslag gelegd op de derde plaats van het internationale jeugdtoernooi in het Zwitserse Monthey. De ploeg van trainer Jean-Paul van Gastel versloeg in de troostfinale Zenith Sint-Petersburg met 2-1 en sleepte daarmee het brons in de wacht. Het toernooi kende een vervelend einde voor de Rotterdammers, toen de jeugdspelers een kwartier na afloop van de laatste wedstrijd werden aangevallen door enkele ‘supporters’ van Zenith. ‘Dat was ontzettend triest, maar gelukkig raakten onze jongens niet in paniek, maar verdedigden ze zich als één team’, zei Van Gastel na afloop. ‘Ze zijn volwassen omgegaan met de situatie en kwamen overtuigend voor elkaar op. Jammer dat het zo moest eindigen.’
Lekker hoorquote:Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar heeft zich voor het eerst sinds 2000 geplaatst voor de eindronde van een EK. In het laatste kwalificatieduel werd Duitsland met 3-0 verslagen, terwijl concurrent Slowakije verloor. In juli is de ploeg van KNVB-coach Wim van Zwam één van de acht ploegen die gaat strijden om de Europese titel.
Nederland besliste het duel al voor rust. Schoten van afstand van Jerson Cabral en Ricky van Haaren waren de Duitse defensie en doelman te machtig, die vroeg in de tweede helft een beauty van Van Haaren om zijn oren kreeg. Daarmee won Onder 19 voor het eerst sinds 30 november 2000 (2-4) weer eens van de Duitse leeftijdsgenoten.
Op voorhand had Nederland als koploper de beste papieren in groep 6. Maar dat leiderschap dankte de ploeg louter aan een iets beter doelsaldo dan Slowakije, dat één treffer minder in de plus stond en ook vier punten haalde in twee wedstrijden. De Slowaken hadden daarbij als mogelijk voordeel dat het al uitgeschakelde Polen op de slotdag de opponent was.
En ook Duitsland had voor het treffen met Onder 19 nog uitzicht op de eindronde. Met drie punten tegen Nederland en een Slowakije dat niet zou winnen, zou de Duitse ploeg alsnog kwalificatie voor het EK bewerkstelligen.
Snel doelpunt Cabral
Die hoop leek al snel ijdel, want al in de zevende minuut zorgde Cabral voor vreugde in het Nederlandse kamp. De linksbuiten haalde van de rand van het strafschopgebied verrassend uit en maakte zo zijn tweede treffer in het shirt van Onder 19. Nederland was de betere ploeg in de minuten voor en na Cabrals goal, maar schrok wek even toen Jordy Clasie een kopbal uit een corner van de lange spits Peniel Mlapa van de lijn moest halen.
Nederland had de controle over het duel, maar opnieuw Mlapa was namens de Duitsers dicht bij een doelpunt. Jeroen Zoet redde echter met de voet. Het leek voor Oranje het sein extra gas te geven en daar slaagde de ploeg ondanks de warmte uitstekend in. Met Cabral als uitblinker kregen Leandro Bacuna (tweemaal) en Ricky van Haaren kansen op de 2-0. Na 37 minuten viel die dan toch, toen Van Haaren zijn man uitkapte en bekeken raak schoot.
Wereldgoal
Met die ruststand was het in Venlo al feest, mede door de wetenschap dat Polen leidde tegen Slowakije (1-0), maar de 3-0 van de voet van Van Haaren zorgde voor een ware jubelstemming. De middenvelder schoot een door de Duitse keeper slecht uitgetrapte bal in één keer, vanaf een meter of 40, over de doelman in de kruising.
In het restant van de tweede helft gebeurde vervolgens bar weinig meer. Nederland vond het wel prima, probeerde af en toe nog een plaagstoot uit te delen. Aan de andere kant Duitsland was als een murw geslagen in de touwen hangende bokser.
Nederland heeft zich met de zege geplaatst voor het EK, dat van 18 tot en met 30 juli in Frankrijk gehouden wordt.
STATISTIEKEN:
Duitsland – Nederland 0-3 (0-2).
Scoreverloop: 7. Jerson Cabral 0-1, 37. Ricky van Haaren 0-2, 52. Van Haaren 0-3.
Gele kaart Nederland: Van Rhijn.
Opstelling Nederland: Jeroen Zoet, Ricardo van Rhijn, Bart Schenkeveld, Imad Najah, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie (83. Steven Berghuis), Ricky van Haaren, Leandro Bacuna (61. Davy Pröpper), Rajiv Van la Parra, Luc Castaignos (81. Lorenzo Ebicilio), Jerson Cabral.
Inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 21:02 schreef PIETR het volgende:
[..]
Dit is toch wel erg triest, spelers van de tegenpartij aanvallen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las dat de Guzman aanbiedingen uit Spanje had en niet voor PSV gaat kiezen???quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens het AD wil Feyenoord El-Akchaoui halen en heeft Beenhakker ook een buitenlandse linksback op het oog. De Guzman lijkt toch naar PSV te gaan.
Het AD schrijft vanmorgen dat hij het liefst naar Spanje wil, maar dat PSV het meest concreet is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik las dat de Guzman aanbiedingen uit Spanje had en niet voor PSV gaat kiezen???
Volgens mij wil hij een aanbieding uit Spanje krijgen, maar heeft hij die nog niet. En PSV heeft hij al afgewezen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik las dat de Guzman aanbiedingen uit Spanje had en niet voor PSV gaat kiezen???
quote:Feyenoord praat met El-Akchaoui
Eigenlijk dacht bijna iedereen dat hij vorig seizoen al naar Rotterdam zou (terug)komen, maar nu lijkt de interesse van Feyenoord in Youssef El-Akchaoui zeer serieus. De Marokkaan heeft morgen een gesprek met technisch directeur Leo Beenhakker om te praten over een mogelijke overgang.
El Akchaoui is een belangrijke optie om de opvolger te worden van Van Bronckhorst, die na het WK een punt zet achter zijn actieve carrière. Trainer Mario been wilde een jaar geleden El-Akchaoui al meenemen van NEC naar Feyenoord. Toen ontbraken de noodzakelijke middelen om de Marokkaanse linksback naar Rotterdam te halen. Nu ligt het anders El-Akchaoui mag dan nog een doorlopend contract hebben met NEC, daarin is opgenomen dat hij transfervrij kan vertrekken. Afgelopen half jaar kwam hij op huurbasis uit voor de Duitse tweedeklasser FC Augsburg.
Maar als je als speler moet kiezen tussen Heerenveen en Feyenoord, dan lijkt de keuze me toch wel makkelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:28 schreef Happel het volgende:
Heerenveen is volgens mij ook in de race voor El-Akchaoui. Zoiets las ik vorige week.
[..]
Uit de wandelgangen van voetbalzone (quote:De kans dat Feyenoord Ron Vlaar voor de club kan behouden wordt steeds kleiner. Bolton Wanderers, Werder Bremen en VfL Wolfsburg werden al genoemd als mogelijk nieuwe werkgever en ook Galatasaray blijkt belangstelling te hebben. Frank Rijkaard volgt de Eredivisie nog altijd met bovengemiddelde interesse en denkt dat Vlaar, die hoopt op een ticket voor het WK, zijn ploeg verder kan helpen. (Fanatik)
Dat zou wel zuur zijn..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:48 schreef Sloggi het volgende:
Volgens het AD krijgt Feyenoord zelfs geen opleidingskosten voor De Guzman (toch een paar ton).
quote:'El-Akchaoui om de tafel met Feyenoord'
Uitgegeven: 25 mei 2010 10:24
HOOFDDORP – Feyenoord ziet in Youssef El-Akchaoui de perfecte opvolger voor Giovanni van Bronckhorst, die na het WK in Zuid-Afrika stopt met het profvoetbal.
© ANP
De linksback zal woensdag om de tafel gaan zitten met technisch directeur van Feyenoord Leo Beenhakker, meldt Voetbal International.
Feyenoord-trainer Mario Been had al plannen om de Marokkaan mee te nemen naar Rotterdam-Zuid toen hij de overstap van NEC naar Feyenoord maakte, maar het geld om een afkoopsom op tafel te leggen ontbrak destijds.
Gratis
Intussen is de verdediger gratis af te halen. El-Akchaoui staat nog steeds onder contract bij NEC, maar werd het afgelopen half jaar verhuurd aan FC Augsburg, dat uitkomt in de Duitse Tweede Bundesliga.
De 29-jarige vleugelverdediger heeft een afspraak met NEC dat hij transfervrij mag vertrekken uit Nijmegen, ook al heeft hij een doorlopend contract. Het salaris van El-Akchaoui zou in Nijmegen zwaar op de begroting drukken.
Heerenveen
De stadionclub is niet de enige eredivisionist die El-Akchaoui wil inlijven. Ook sc Heerenveen heeft interesse in de diensten van de linksback. Hij kan deze week een telefoontje verwachten van de nieuwe club van Ron Jans.
In het begin van het seizoen kwam de defensieve kracht tot zeventien duels bij NEC en vond daarin twee keer het net.
Landzaat 1.6 miljoen per jaar, Makaay 2.2 miljoen per jaar. En Van Bronckhorst zit er ergens tussenin. Lijkt me wel wat meer dan twee miljoen...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:17 schreef Sloggi het volgende:
Makaay, Van Bronckhorst en Landzaat weg. Dat zou zomaar een dikke twee miljoen op de begroting kunnen schelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 11:23:42 ]
En als ik dit zo lees, dan heeft Feyenoord dat ook weer deels aan zichzelf te danken:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:48 schreef Sloggi het volgende:
Volgens het AD krijgt Feyenoord zelfs geen opleidingskosten voor De Guzman (toch een paar ton).
quote:Ook geen opleidingsvergoeding De Guzman
Feyenoord loopt tonnen aan opleidingskosten mis voor de Jonathan de Guzman die al sinds zijn 12de voor de club speelt. Als Feyenoord De Guzman onlangs een gelijkwaardige aanbieding gedaan heeft als zijn laatst getekende contract en hij een internationale transfer zou maken, hadden de Rotterdammers nog een beloning voor jaren opleiding kunnen ontvagen. Van beide is geen sprake.
Psv houdt geen rekening met een langer verblijf van Ibrahim Afellay in Eindhoven. De Brabanders hebben daarom Jonathan de Guzman op het oog als opvolger. De Feyenoorder heeft een aflopend contract in Rotterdam en kan daarom transfervrij De Kuip verlaten. Dit valt vandaag te lezen in het AD. De Guzman zelf heeft voor voorkeur voor 'een goede club, het liefst in Spanje'. Psv heeft de middenvelder echter nog niet uitgesloten.
Maar waarschijnlijk mocht dit niet ivm KNVB regels?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef Sloggi het volgende:
Omdat je dan opleidingskosten kunt vangen, ervan uitgaande dat de informatie in dat nieuwsbericht klopt.
Sneu voor die jongen. Al denk ik dat van Marwijk sowieso al van plan was om Vlaar thuis te laten.quote:Ron Vlaar is met een blessure afgehaakt op de training van Oranje. De verdediger van Feyenoord kampt met een kwetsuur aan zijn bovenbeen en ontbreekt woensdag tegen Mexico.
Vlaar moest de strijd dinsdagochtend staken. De mandekker mist hierdoor het treffen met Mexico, en staat mogelijk zelfs langer aan de kant, weet Voetbal International.
Aardige voetballer, maar El-Akchaoui loopt ook al weer tegen de 30 aan. Jammer dat we het van dit soort spelers moeten hebben.quote:Na het afscheid van Giovanni van Bronckhorst heeft Feyenoord de interesse voor Youssef El-Akchaoui nieuw leven ingeblazen. De Marokkaan is in beeld bij meer clubs. El-Akchaoui zit woensdag om tafel met technisch directeur Leo Beenhakker om te praten over een toekomst in Rotterdam. De Marokkaan is een belangrijke optie om de opvolger te worden van Van Bronckhorst, die na het WK een punt zet achter zijn actieve carrière.
Het staat in de krant hè, dus dan is het waar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:11 schreef PIETR het volgende:
Wat een onzin dat Feyenoord geen opleidingsvergoeding voor de Guzman krijgt omdat ze hem geen nieuw contract hebben aangeboden. Stel dat van Persie naar Barcelona vertrekt. Dan krijgt Feyenoord toch ook gewoon een kleine opleidingsvergoeding?
We raken drie ervaren spelers kwijt, dan lijkt het me geen slecht idee om er minstens één ervaren speler voor terug te halen. En hij is nog transfervrij ook.quote:Aardige voetballer, maar El-Akchaoui loopt ook al weer tegen de 30 aan. Jammer dat we het van dit soort spelers moeten hebben.
Oei, dat heb ik ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef Merkie het volgende:
Wat? Is het tegenwoordig ook al verboden om Ajacieden in je vriendenkring te hebben?
Altijd al geweest.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef Merkie het volgende:
Wat? Is het tegenwoordig ook al verboden om Ajacieden in je vriendenkring te hebben?
Ben van plan komend seizoen minstens een keer te gaan kijken op de Bosuil.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Enige sympathie voor Royal Antwerp FC hier onder de Feyenoorders?
Ik weet dat nog niet zo lang geleden de beide supportersverenigingen een soort van samenwerkingsband hadden gesloten en dat de supporters van Antwerp FC en Feyenoord wel onderling een soort van respect voor elkaar hadden.
Echt hè, dan zou ik zelfs meer dan de helft van m'n vrienden moeten dumpenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef Merkie het volgende:
quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Cabral doet in de voorbereiding mee met het eerste schrijft het AD
Ben dit jaar voor het eerst weer geweest na dat incident tegen Mechelen. Volgend jaar maar eens wat vaker die kant op gaan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Enige sympathie voor Royal Antwerp FC hier onder de Feyenoorders?
Ik weet dat nog niet zo lang geleden de beide supportersverenigingen een soort van samenwerkingsband hadden gesloten en dat de supporters van Antwerp FC en Feyenoord wel onderling een soort van respect voor elkaar hadden.
quote:Jordao Pattinama naar SC Feyenoord
Jordao Pattinama speelt volgend seizoen voor de amateurs van Sportclub Feyenoord. De aanvaller kwam dit seizoen uit voor Jong Feyenoord/Excelsior nadat hij aan het begin van het seizoen door trainer Alex Pastoor werd weggestuurd bij Excelsior.Pattinama speelde in totaal 3 wedstrijden voor het eerste elftal van Excelsior en speelde in het seizoen 2008/2009 ook nog drie wedstrijden in de hoofdmacht van Feyenoord.
Ik las laatst de Sportweek van een paar weken terug met een terugblik op afgelopen seizoen van Feyenoord en tot mijn verbazing stond Cisse 3e op de topscorerslijst en 2e op de assistlijstquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:53 schreef MB23 het volgende:
Ik snap overigens waarom die Cissé zo kut speelde. Dat model schoenen waarmee hij (en ik nu dus ook) speelt zijn echt ongelofelijk kut, totaal geen grip op die bal.
Ik kan me niet eens meer een assist van hem herinnerenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik las laatst de Sportweek van een paar weken terug met een terugblik op afgelopen seizoen van Feyenoord en tot mijn verbazing stond Cisse 3e op de topscorerslijst en 2e op de assistlijst
Hoewel wat meer over de rest van het elftal zegt wss
Misschien iets voor Feyenoord? Als er een paar goede spelers bij zitten....quote:Boca Juniors zoekt samenwerking met Eredivisieclub
26/05/2010 10:58
Boca Juniors hoopt deze zomer de krachten te bundelen met een club uit de Nederlandse competitie. De Argentijnse topclub wil talenten laten rijpen in de Eredivisie.
Daarvoor heeft Boca Juniors contact opgenomen met makelaarskantoor Grandstand. Namens dat bedrijf reisde Piet van der Pol vorige week woensdag naar Zwitserland, waar de A-junioren van de Argentijnen een trainingskamp afwerkten.
'Ze hebben ons gevraagd de mogelijkheden in Nederland te verkennen', vertelt Van der Pol aan Voetbal International. 'Boca heeft een enorme jeugdafdeling en wil komend seizoen een stuk of vier jongens in de Eredivisie stallen. Eventueel verdelen ze de spelers over meerdere clubs, maar ze zijn ook serieus geïnteresseerd in een intensieve samenwerking met één partij.'
Volgens Van der Pol heeft de 24-voudig landskampioen van Argentinië op dit moment nog geen officiële banden met een club in Europa. 'Ze hebben nu heel bewust gekozen voor Nederland, omdat ze erg gecharmeerd zijn van onze aanvallende spelopvatting. Ook in commercieel opzicht vinden ze de Eredivisie aantrekkelijk, omdat de talenten zich hier alvast in de kijker kunnen spelen bij clubs uit de topcompetities.'
Op verzoek van Boca zal de Nederlandse spelersmakelaar contact opnemen met mogelijke partners. 'Ze hebben geen voorkeur voor een specifieke club, alle Eredivisionisten komen in principe in aanmerking. Ik denk dat dit een buitenkansje is voor een groot aantal clubs. Boca is echt een grootmacht in Argentinië, een beetje het FC Barcelona van Zuid-Amerika.'
Bron: http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)t-Eredivisieclub.htm
Eigen jeugd eerst, dus wellicht alleen als het spelers zijn voor posities waar nog geen talentvolle spelers voor zijn binnen de club.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:21 schreef Toilutpaper het volgende:
[..]
Misschien iets voor Feyenoord? Als er een paar goede spelers bij zitten....
Zou best goed zijn voor Feyenoord. Boca heeft volgens mij een goede jeugdopleiding en als wij daar mede de vruchten van kunnen plukken, prima!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:21 schreef Toilutpaper het volgende:
[..]
Misschien iets voor Feyenoord? Als er een paar goede spelers bij zitten....
Zo hoort het !quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Eigen jeugd eerst, dus wellicht alleen als het spelers zijn voor posities waar nog geen talentvolle spelers voor zijn binnen de club.
Hoop dat het niet ernstig is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:23 schreef Winner_Taco het volgende:
http://feyenoord.nieuwslo(...)lessure__video_.html
Filmpje van de blessure van Vlaar
Tussen een verkramping en een verrekking van de hamstring in .
Moeten we nu al gaan staan juichen om de goals van wat jupilerleague spelerts ?quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:04 schreef MB23 het volgende:
http://www.fr12.nl/nieuws(...)lpunten--video-.html
Isoufi
Eekman
Jupiler League? Het is de jeugd van Feyenoord, waarvan sowieso Isoufi en Eekman veelbelovende spelers zijnquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:03 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Moeten we nu al gaan staan juichen om de goals van wat jupilerleague spelerts ?![]()
2010/2011 gaat een lange editie worden ben ik bang
Wees jij dr maar blij mee jochiequote:Op woensdag 26 mei 2010 20:34 schreef MB23 het volgende:
[..]
Jupiler League? Het is de jeugd van Feyenoord, waarvan sowieso Isoufi en Eekman veelbelovende spelers zijnDaarnaast is het gewoon een filmpje met knappe goals. Zeikerd.
Zeikerd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wees jij dr maar blij mee jochie
Mij zegt het niet zoveel![]()
Internetheldquote:
Is dat werkelijk Ferquote:Op woensdag 26 mei 2010 23:38 schreef Ritmo het volgende:
Lerra_ RT @leegregfer: Jaja, @Vurnon mag invallen, God Bless him and his feet! » Ya Diggg!! http://myloc.me/7t2BK
Fer, rot eens op met je joden-vriendjes.
Dit dusquote:Op donderdag 27 mei 2010 00:49 schreef Ritmo het volgende:
Probleem is meer dat die jongens van Feyenoord hun vrienden van Ajax op het veld ook zo behandelen.
Ben er elke thuiswedstrijd te vindenquote:Op woensdag 26 mei 2010 23:27 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Welke gozers gaan er hier tijdens het seizoen wekelijks naar de beste tent in Nederland , namelijk De Legioenszaal!
Die heb ik, maar daar zit ik mee op school. Die zie ik elke dag en die wonen in de buurt, en zijn in de week voor, en de week na een Feyenoord - Ajax geen vrienden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:40 schreef PIETR het volgende:
Echt schandalig dat Fer en Anita vrienden zijn![]()
Komen beide uit Curacao, en hebben lang samen gespeeld in jeugdelftallen van oranje. Lekker boeiend wat ze naast het voetbal doen. Net ofdat jullie geen neuzen vrienden hebben?
Alleen als ie nog een jaar bij ons blijft. Als ie nu alsnog vertrekt is het kut, want een WK-speler is sowieso enkele miljoenen meer waard.quote:
Vlaar was toch geblesseerd?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wel weer duidelijk dat Bert een debiel is, hij neemt Ooijer wel mee.
Jammer, zou goed zijn voor zn transferwaarde en zn ervaring als hij in Oranje op een eindtoernooi had kunnen acteren .quote:
Jaquote:
Als dat het zou zijn, dan is het wel vaag.Iemand met zn volle verstand neemt Vlaar mee ipv ooijer.En heeft vlaar een verrekte hamstring, dan neem je hem mee want dat is zo weer genezen.quote:
Dan snap ik bertje niet, want je neemt toch 10x liever Vlaar mee dan Ooijer?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef MB23 het volgende:
Nouja, hij had er al eerder last van als het goed is. Ik weet ook niet zeker of het verrekt is, maar heel ernstig is het niet.
Dus volgens jou zijn de vriendschapsbanden de rede dat de inzet aan Feyenoordzijde meestal waardeloos is tegen Ajax?quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:04 schreef Ritmo het volgende:
Tuurlijk wel. Niet dat je dan opeens direct met 4-0 wint, maar die kansloze nederlagen zijn voor 75 % door (gebrek aan) inzet. Keer met 2-1 verliezen kan, niet die uitslagen van de afgelopen jaren.
Nee, meer het feit dat er geen rivaliteitsgevoelens zijn vanuit onze kant, terwijl het andersom wel zo is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:01 schreef PIETR het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn de vriendschapsbanden de rede dat de inzet aan Feyenoordzijde meestal waardeloos is tegen Ajax?Lijkt me juist dat zoiets een extra stimulans geeft. Niets lekkerder dan je maat helemaal dol spelen op het veld, vind ik dan ..
Dat dus. Weinig strijd en inzet, teveel respect voor de tegenstander.quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:04 schreef Ritmo het volgende:
Tuurlijk wel. Niet dat je dan opeens direct met 4-0 wint, maar die kansloze nederlagen zijn voor 75 % door (gebrek aan) inzet. Keer met 2-1 verliezen kan, niet die uitslagen van de afgelopen jaren.
quote:Go Ahead legt voormalig Feyenoorder contract voor
Go Ahead Eagles heeft voormalig Feyenoorder Glenn Kobussen een contractvoorstel gedaan. De middenvelder heeft het aanbod in beraad. Kobussen, geboren Deventenaar, speelde tussen 2005 en 2009 in de jeugdopleiding van Feyenoord. In februari 2009 debuteerde Kobussen in het eerste elftal van de Rotterdammers, tijdens het met 1-0 gewonnen competitieduel met Sparta Rotterdam.
quote:Feyenoord op trainingskamp naar Zeeland
Feyenoord zal deze zomer ook een trainingskamp afleggen in eigen land. De selectie van Mario Been reist op maandag 12 juli met zijn selectie af naar Zeeland voor een meerdaags trainingskamp. Op woensdag 14 juli speelt Feyenoord een oefenwedstrijd tegen het Zeeuwse-elftal. Op zondag 25 juli opent de club het seizoen officieel in de Kuip met de traditionele openingswedstrijd tegen het Spaanse Real Mallorca. Gelijk daarna vertrekt de selectie naar Portugal waar het zal deelnemen aan het toernooi om de Guadiana Cup.
Het volledige zomerschema van Feyenoord (onder voorbehoud) ziet er nu als volgt uit:
Zondag 27 juni Eerste training
Zaterdag 3 juli VVSB – Feyenoord
Dinsdag 6 juli Voorschoten’97 – Feyenoord
Zaterdag 10 juli Open Dag
... Feyenoord – Sportclub Feyenoord
Maandag 12 juli Start trainingskamp Zeeland
Woensdag 14 juli Zeeuws-elftal – Feyenoord
Zaterdag 17 juli Einde trainingskamp Zeeland
... BVV Barendrecht – Feyenoord
Dinsdag 20 juli FC Dordrecht – Feyenoord
Zondag 25 juli Feyenoord – Real Mallorca
Dinsdag 27 juli Start trainingskamp Portugal
Vrijdag 30 juli Benfica – Feyenoord
Zaterdag 31 juli Aston Villa – Feyenoord
Zondag 1 augustus Einde trainingskamp Portugal
Neeeeeeeeequote:Tijdens het onlangs gehouden Supportersoverleg liet Ton Strooband op vragen over het eventueel meereizen naar uitwedstrijden in de Europa League weten dat dit zal afhangen van de tegenstander. Op basis van de tegenstander zal Feyenoord een risico-analyse maken en aan de hand daarvan bepalen of en op welke wijze de club het bezoeken van de uitwedstrijd zal organiseren.
Feyenoord.nl heeft notulen van het Supportersoverleg, waarin vele zaken aan de orde komen inmiddels online (pdf) geplaatst.
Zou volgens mij deze week bekend worden gemaakt. Zit ook op die mail te wachten, wil weten of ik volgend seizoen een goldcard heb of niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:34 schreef AartBakkebaard het volgende:
Hoe zit t met de seizoenskaarten? Isie al bij iemand afgeschreven? Ik ben onderhand weleens benieuwd of mn aanvraag voor n ander vak doorgaat of niet...
Happel weer?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens het AD is Vertonghen telefonisch bedreigd door Feyenoord-fans na zijn uitspraken.
En terecht!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens het AD is Vertonghen telefonisch bedreigd door Feyenoord-fans na zijn uitspraken.
Daar zouden wij best wel eens onder kunnen gaan vallen.quote:Kesler: Punten-aftrek 4 à 5 clubs
Van onze Telesportredactie
ZEIST - Henk Kesler, directeur Betaald Voetbal van de KNVB, heeft aangekondigd dat vier à vijf clubs het komende seizoen zullen beginnen met puntenaftrek wegens financieel wanbeleid. Hij wil niet zeggen over welke clubs het gaat.
Willem II, Veendam en MVV verkeren in grote financiële problemen. Veendam werd zelfs failliet verklaard. Er is echter beroep aangetekend door de Groningse club, waardoor Veendam nog steeds de proflicentie hoopt te behouden.
Wie anders.quote:
Wij zijn toch juist de goede kant op aan het gaan door enkel transfervrije spelers met laag salaris te halen, grootverdieners weg te sturen, etc etc etc? Zou mij verbazen als wij puntenaftrek gaan krijgen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar zouden wij best wel eens onder kunnen gaan vallen.
[..]
Wie anders.
4 miljoen verlies over het afgelopen seizoen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wij zijn toch juist de goede kant op aan het gaan door enkel transfervrije spelers met laag salaris te halen, grootverdieners weg te sturen, etc etc etc? Zou mij verbazen als wij puntenaftrek gaan krijgen.
Bij mij ook..En de verplaatsing naar ander vak is gelukt.quote:
Wat?quote:Uitkaart (Diamond-, Gold- of Silvercard): Ja
Toch ben ik dan wel benieuwd wat er onder wanbeleid wordt verstaan. Veels clubs draaien verlies en kunnen met transfers alleen de gaten dichten. Zeker voor komend seizoen (met denk ik weinig klappers op de transfermarkt) zullen veel clubs rode cijfers gaan schrijven.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:28 schreef Happel het volgende:
[..]
4 miljoen verlies over het afgelopen seizoen.
Volgens mij was dat als je 2 jaar achter elkaar niet naar uitwedstrijden bent geweest. Je zult ook geen 11.50 moeten betalen omdat jij je uitkaart al hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:15 schreef MB23 het volgende:
[..]
Wat?Ik had vorig seizoen een uitkaart, maar ik ben niet naar een uitwedstrijd gegaan. Dacht dat het dan zo was dat je een jaar een reguliere seizoenkaart kreeg? Doen ze wel slim, óf ik moet nu 11.50 betalen, óf ik betaal me weer scheel aan die telefoontjes naar de Klantenservice.
Willem IIquote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wij zijn toch juist de goede kant op aan het gaan door enkel transfervrije spelers met laag salaris te halen, grootverdieners weg te sturen, etc etc etc? Zou mij verbazen als wij puntenaftrek gaan krijgen.
Ah, oke.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:50 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Volgens mij was dat als je 2 jaar achter elkaar niet naar uitwedstrijden bent geweest. Je zult ook geen 11.50 moeten betalen omdat jij je uitkaart al hebt.
Dan moeten er echt koppen gaan rollen in het bestuur, als er nog steeds sprake van wanbeleid is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:41 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar zouden wij best wel eens onder kunnen gaan vallen.
Hoezo? De dure jongens gaan er nu pas uit. Dus op salaris hebben ze niet echt kunnen snijden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan moeten er echt koppen gaan rollen in het bestuur, als er nog steeds sprake van wanbeleid is.
Klopt, maar ik bedoel ALS de KNVB vindt dat er op dit moment nog steeds geen goed beleid gevoerd wordt. Want die dure salarissen zijn wanbeleid van enkele jaren terug idd, daar kun je ze nu niet voor straffen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo? De dure jongens gaan er nu pas uit. Dus op salaris hebben ze niet echt kunnen snijden.
dure salarissen lopen (bijna) allemaal af. Feyenoord gaat verder met vooral eigen jeugd en transfervrije spelers die een stuk minder zullen verdienen. Daarnaast is er ook een salarismaximum van 800.000 euro per jaar ingesteld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bedoel ALS de KNVB vindt dat er op dit moment nog steeds geen goed beleid gevoerd wordt. Want die dure salarissen zijn wanbeleid van enkele jaren terug idd, daar kun je ze nu niet voor straffen.
Ik vind El Akchoui halen en dan proberen De Cler nog zien te verkopen. Hoeft niet voor een hoge prijs te zijn, maar dan ben je iig van die salariskosten af.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:17 schreef PIETR het volgende:
Enkel Hofland en De Cler strijken nog een absurd hoog salaris op. Met landzaat wordt onderhandeld over een nieuw contract, echter zou hij dan wel (heel veel) salaris moeten inleveren.
El-Ak schijnt juist enorme salariseisen te hebben.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:28 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Ik vind El Akchoui halen en dan proberen De Cler nog zien te verkopen. Hoeft niet voor een hoge prijs te zijn, maar dan ben je iig van die salariskosten af.
Voor Nec ja. De Cler verdient 1,6 miljoen per jaar volgens mij. Met het nieuwe salarismaximum van 800.000 euro zou je dan sowieso al de helft minder kwijt zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
El-Ak schijnt juist enorme salariseisen te hebben.
Ik heb nog helemaal niets gezien, geen post en geen mail. Lekker danquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:08 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Bij mij ook..En de verplaatsing naar ander vak is gelukt.
Wanneer heb je die aangevraagd? Volgens mij gaat dat op volgorde van aanvraag. Ik had begin april die brief opgestuurd..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:54 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niets gezien, geen post en geen mail. Lekker dan
Die legt straks gewoon alle aanbiedingen naast elkaar en kiest de club waar hij het meest kan verdienen.quote:De Guzman zet ook Espanyol in de wacht
ROTTERDAM - Jonathan de Guzman heeft ook de Spaanse club Espanyol voorlopig in de wachtkamer gezet. De 22-jarige middenvelder bracht de afgelopen dagen een bezoek aan de tweede club van Barcelona, maar tekende geen contract. De forse delegatie van de club had er steevast opgerekend om De Guzman meteen een meerjarig contract te laten signeren. Dat meldt het AD.
Volgens zijn zaakwaarnemer Jan de Visser heeft de geboren Canadees de deur nog niet dichtgegooid voor de Spaanse subtopper. ,,Het was een goed gesprek, er is niet getekend, maar ook niets afgewezen,'' stelt De Visser. ,,Verder zeggen wij niets over onderhandelingen of interesse van andere clubs.''
Eerder liet De Guzman interesse van PSV voor wat het was. De Eindhovenaren wensten De Guzman te strikken als vervanger bij een eventueel vertrek van international Ibrahim Afellay.
Ik hoop dat iedereen zich straks terug trekt en hij helemaal geen club meer heeft.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Die legt straks gewoon alle aanbiedingen naast elkaar en kiest de club waar hij het meest kan verdienen.
quote:Feyenoord: verlies vier miljoen
Feyenoord heeft het seizoen 2009/2010 afgesloten met een verlies van vier miljoen euro. Dit bedrag is exclusief afschrijvingen en rente. Ook voor het komend seizoen kan de Rotterdamse club geen sluitende begroting overleggen. Het verwachte verlies zal ongeveer een miljoen euro zijn.
Deze rode cijfers zijn conform de afspraken die met de KNVB zijn gemaakt in verband met de bezuinigingsoperatie die moet leiden tot het wegwerken van de schuld die 40 miljoen euro bedroeg. Feyenoord bevindt zich nog altijd in de 'onveilige' categorie 1 en wordt daarom door de KNVB scherp in de gaten gehouden.
quote:Jan Vertonghen drie duels geschorst
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Ajacied Jan Vertonghen voor drie wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk, voor zijn uitlatingen tijdens de huldiging na de gewonnen bekerfinale tegen Feyenoord. Ajax weigerde twee weken geleden het schikkingsvoorstel van twee duels onvoorwaardelijk te accepteren. Donderdag kwam de zaak opnieuw voor in Zeist bij de KNVB.
De aanklager vindt dat de Belgische verdediger onnodig de haat en nijd tussen de Feyenoord en Ajax-supporters heeft laten oplaaien. Vertonghen heeft daarvoor zijn excuses aangeboden. De Belg mist door de schorsing de wedstrijd tegen FC Twente om de Johan Cruijff Schaal en het eerste competitieduel van de Amsterdammers.
Gaan jullie liedjes zingen over hem danquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:43 schreef Ritmo het volgende:
En terecht. Moge de eerstvolgende Feyenoord - Ajax de nachtmerrie van z'n leven gaan worden.
thanks!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:27 schreef MB23 het volgende:
De dugout's staan aan de kant van Z ja, maar die hebben ze verlaagd. Als het goed is kan je het gewoon zien, al is Z een ongelofelijk kutvak om te zitten. Zeker als je vooraan zit. Denk dat je meer last hebt van die "boarding".
quote:Babovic blijft niet bij Feyenoord
Aan de periode van Stefan Babovic bij Feyenoord is een einde gekomen. De middenvelder werd afgelopen zomer gehuurd van FC Nantes maar kreeg weinig speelminuten van trainer Mario Been, die heeft laten weten dat hij moet vertrekken. De Serviër speelde slechts tien competitiewedstrijden in Rotterdamse dienst en maakte daarin één doelpunt.
Babovic wekte veel sympathie bij Het Legioen door zijn winnaarsmentaliteit en de inzet waarmee hij speelde. Zelf had de linksbenige speler de ambitie om jaren lang bij Feyenoord te blijven, ook Leo Beenhakker wilde hem behouden, maar de toekomst van de 23-jarige voetballer ligt niet in De Kuip.
‘Hij speelde bij Nantes, waar hij een aantal problemen had. We kregen door dat hij graag bij Feyenoord wou spelen. Ik zei: laat maar meetrainen. Toen zag je dat hij heel goed kan voetballen, dat is absoluut geen discussie. Er was geen geld om hem te halen maar door een bepaalde constructie waarin onder andere zijn rijke vader een grote rol speelt, hebben wij hem gehuurd. Gedurende het seizoen bleek echter dat het geen meerwaarde was om andere spelers voor hem eruit te halen, vandaar dat wij niet met hem door zullen gaan,’ aldus Mario Been tegenover Eredivisie Live.
Bron: FeyenoordNet.nl
Je moet ook gewoon staan op Z, wat nou zitten.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:27 schreef MB23 het volgende:
De dugout's staan aan de kant van Z ja, maar die hebben ze verlaagd. Als het goed is kan je het gewoon zien, al is Z een ongelofelijk kutvak om te zitten. Zeker als je vooraan zit. Denk dat je meer last hebt van die "boarding".
Geen gemis.quote:
True, maar bij een wedstrijd van het Nederlands elftal denk ik niet dat er veel mensen staan.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:45 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon staan op Z, wat nou zitten.
quote:'HSV en Schalke '04 tonen belangstelling voor El Ahmadi'
Geschreven op 2010-05-29 om 19:52:58 | Bekeken: 1684 | Reacties: 47 | Foto: OrangePictures |
Karim El Ahmadi kan zijn carrière mogelijk in Duitsland voortzetten. De verdedigende middenvelder staat in de belangstelling van de Duitse topclubs Schalke '04 en Hamburger SV, dat meldt de Franse nieuwssite Marocfootball.info vandaag. Mocht El Ahmadi voor HSV kiezen speelt hij samen met Nederlanders Joris Mathijsen, Ruud van Nistelrooij, Eljero Elia en oud-Feyenoorder Romeo Castelen volgend seizoen geen Europees voetbal. Bij Schalke zal hij zich mogen laten zien in de Champions League.
El Ahmadi kwam in het seizoen 2008/2009 over van FC Twente, in twee seizoenen speelde hij 60 wedstrijden voor Feyenoord en scoorde daarin vier keer. El Ahmadi heeft een nog doorlopend contract van drie jaar.
Ik denk dat ze bij Feijenoord blij zijn als 'ie opgerot is , heeft nauwelijks iets laten zien IMHOquote:
inderdaad....als het maar droog blijft, anders heb ik waarschijnlijk een sv aan mn broek wegens het vernielen van andermans eigendommenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:54 schreef MB23 het volgende:
[..]
True, maar bij een wedstrijd van het Nederlands elftal denk ik niet dat er veel mensen staan.
Ik zou het niet zo verstandig vinden om hem te laten gaan. Zouden het spel juist om hem moeten dirigeren. Helaas zitten we niet in de positie om spelers eenvoudig te behouden. Zodra er geld wordt neergelegd is die weg.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:10 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij Feijenoord blij zijn als 'ie opgerot is , heeft nauwelijks iets laten zien IMHO
Zolang hij minimaal oplevert wat we voor hem betaald hebben kan ik er niet echt rouwig om zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik zou het niet zo verstandig vinden om hem te laten gaan. Zouden het spel juist om hem moeten dirigeren. Helaas zitten we niet in de positie om spelers eenvoudig te behouden. Zodra er geld wordt neergelegd is die weg.
Ik wel.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zolang hij minimaal oplevert wat we voor hem betaald hebben kan ik er niet echt rouwig om zijn.
Ik zie in hem de belangrijke schakel tussen verdediging en aanval. Wordt hij ook als dusdanig gebruikt en staat er een speler naast hem die hem uit de wind kan houden, dan zie ik het wel goedkomen. Laat hem het spel verdelen, dat is wat hij het best kan.quote:
quote:'Flamengo praat met Andre Bahia'
30 mei 2010 K
Volgens een Braziliaanse journalist die Flamengo nauwlettend volgt zou de Braziliaanse club Andre Bahia proberen te verleiden tot een terugkeer naar Brazilië. Flamengo is de voormalige club van Bahia in Brazilië. Volgens de journalist zou het Europese salaris dat Bahia aan Flamengo gevraagd zou hebben het belangrijkste struikelpunt zijn. Bahia heeft nog een contract tot 2012 bij Feyenoord. De afgelopen twee jaar had hij van alle spelers de meeste speelminuten.
En wie zetten we dan verder in het centrum ?quote:
La familia hé .quote:Op zondag 30 mei 2010 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Waarom zou Bahia uberhaupt weggaan? Ik begrijp dat ie er niet meer kan gaan verdienen, dan kan je toch veel beter hier blijven?
Ach, dat is na 7 jaar hier ook wel weer gewendquote:
Zou het met El Ahmadi dan toch concreet worden?quote:Elrio van Heerden in beeld bij Ajax en Feyenoord'
Elrio van Heerden speelt komend seizoen mogelijk in de Eredivisie. Zowel Feyenoord als Ajax zou wel wat zien in de middenvelder. Dat weet Soccer-Laduma, een Zuid-Afrikaans medium, te melden.
Volgens Voetbal België vertrekt Van Heerden deze zomer bij Sivasspor. De Zuid-Afrikaan kon in Turkije niet overtuigen en sinds de winterstop speelde hij maar zes wedstrijden in het eerste elftal.
Komende zomer is hij hoogstwaarschijnlijk niet op het WK te bewonderen namens Zuid-Afrika, omdat hij nauwelijks speelminuten maakte. Eerder speelde hij in zijn carrière voor FC Kopenhagen, Club Brugge en Blackburn Rovers.
Als er morgen een ploeg 5+ miljoen biedt voor Bahía moet je gewoon afscheid nemen.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:30 schreef Sloggi het volgende:
Als we die drie spelers verkopen worden we volgend seizoen tiende. Houd ze maar, ik kan dat gezeik van Ritmo niet aan.
quote:Op maandag 31 mei 2010 00:30 schreef Sloggi het volgende:
Als we die drie spelers verkopen worden we volgend seizoen tiende. Houd ze maar, ik kan dat gezeik van Ritmo niet aan.
Ik denk dat we zulke gasten toch wel gaan missen hoor . Net als Gio , geweldig nee zeker niet . Makaay , tja scoorde te weinig . Bahia 5 miljoen ? Ja doe maar, we kunnen het geld goed gebruiken.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als er morgen een ploeg 5+ miljoen biedt voor Bahía moet je gewoon afscheid nemen.
Je moet geen uitverkoop houden maar een goede prijs is een goede prijs.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik denk dat we zulke gasten toch wel gaan missen hoor . Net als Gio , geweldig nee zeker niet . Makaay , tja scoorde te weinig . Bahia 5 miljoen ? Ja doe maar, we kunnen het geld goed gebruiken.
Denk dat we dan op papier echt een middenmoter worden .
Liever elk jaar 2 of 3 jeugdspelers voor een leuk bedrag doorverkopen .
Moet sowieso nog een flink stukkie naar de talentpools.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:46 schreef Ritmo het volgende:
Bahia - 5 miljoen
El Ahmadi - 5 miljoen
Vlaar - 8 miljoen
En eventueel nog:
Fer - 6 miljoen
Wijnaldum - 7 miljoen
Dan ben je wel aardig op weg om je schulden af te lossen. Maar goed, het is zelfmoord om die allemaal in 1 klap te verkopen...
Ja, helaas wel, maar het verleden is niet te veranderen.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Moet sowieso nog een flink stukkie naar de talentpools.
Gelukkig voegen ze geen nieuwe spelers meer toe.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, helaas wel, maar het verleden is niet te veranderen.
Leg dr aan .quote:Op maandag 31 mei 2010 00:46 schreef Ritmo het volgende:
Bahia - 5 miljoen
El Ahmadi - 5 miljoen
Vlaar - 8 miljoen
En eventueel nog:
Fer - 6 miljoen
Wijnaldum - 7 miljoen
Dan ben je wel aardig op weg om je schulden af te lossen. Maar goed, het is zelfmoord om die allemaal in 1 klap te verkopen...
Ja maar als klopt wat iemand al zei dat ze dat meteen weer in de club investeren maakt dat an sig ook niet eens uit .quote:Op maandag 31 mei 2010 00:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Moet sowieso nog een flink stukkie naar de talentpools.
quote:Op maandag 31 mei 2010 01:31 schreef Merkie het volgende:
De vijf beste spelers van onze toch al niet geweldige selectie verkopen, dan weet je zeker dat je volgend jaar in de middenmoot eindigt.
Top vijf sowieso als de selectie blijft, zoals die is, aangevuld met een betere spits en een mannetjesputter op het middenveld.quote:Op maandag 31 mei 2010 02:38 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hoe hoog of laag denken jullie dat we gaan eindigen in het seizoen 2010/2011 ?
6e plaats denk ik komend seizoen. Misschien 7e
De situatie is wel erg nijpend als we nu al geen spelers kunnen halen, zelfs nadat de duurdere spelers al niet meer voorkomen in de begroting...quote:Feyenoord laat El Akchaoui wachten
Feyenoord heeft nog altijd concrete interesse in linksback Youssef El Akchaoui, maar de armlastige Rotterdammers kunnen de Alblasserdammer op korte termijn niet vastleggen. Dat meldt het AD. Om de voormalig speler van onder meer Excelsior, ADO Den Haag en NEC Nijmegen te kunnen contracteren, moeten de Rotterdammers eerst zelf spelers van de hand doen.
Dat is een gevolg van het feit dat de club in de gevarencategorie van de KNVB is ingedeeld. Feyenoord dient eerst zelf voldoende ruimte in de begroting te creëren door dure spelers van de hand te doen.
Het feit dat aanvoerder Giovanni van Bronckhorst deze maand aangaf niet meer terug te zullen keren als speler heeft daarop geen enkele invloed. Het salaris van de international was door de club al niet meer opgenomen in de begroting voor komend seizoen. El Akchaoui (29) en zijn zaakwaarnemer Karel van Burik zijn op de hoogte van de interesse van Feyenoord, maar wachten nog op het openen van serieuze onderhandelingen.
Bij Heerenveen kan de gedreven Marokkaan wel per direct een meerjarig contract tekenen als opvolger van Goran Popov als linksback.
Volgens mij was het idee ook dat we nog meer geld gingen bezuinigen dit jaar en dat dus niet de ruimte met het vertrek van spelers gelijk weer wordt opgevuld :-/quote:Op maandag 31 mei 2010 08:33 schreef Happel het volgende:
[..]
De situatie is wel erg nijpend als we nu al geen spelers kunnen halen, zelfs nadat de duurdere spelers al niet meer voorkomen in de begroting...
Gisteren in Studio ajaks zat Ron Jans en plaaggeest Hugo Borst zei al dat Heerenveen moet concureren met Feyenoord . Omdat ze hogere salarissen kunnen betalen en wel een puik eigen vermogen heeft om spelers te kopen .quote:Op maandag 31 mei 2010 09:05 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee ook dat we nog meer geld gingen bezuinigen dit jaar en dat dus niet de ruimte met het vertrek van spelers gelijk weer wordt opgevuld :-/
Gaat weer lekker op de transfermarkt.quote:'Heerenveen kaapt El Akchaoui voor neus Feyenoord weg'
Youssef El Akchaoui.
HEERENVEEN - SC Heerenveen lijkt Feyenoord af te gaan troeven in de strijd om de handtekening van Youssef El Akchaoui. De transfervrije verdediger tekent woensdag een meerjarig contract in het Abe Lenstra Stadion, zo is de verwachting van de Friezen.
Ook Feyenoord wil El-Akchaoui graag aantrekken, maar de Rotterdammers beschikken niet over de financiële middelen.
De kans is klein dat club van Mario Been, die met El-Akchaoui samenwerkte bij NEC, binnen korte termijn het geld wel heeft om het salaris van de tweevoudig Marokkaans international te kunnen betalen.
El Akchaoui had tot deze zomer een doorlopend contract bij NEC, maar wist een transfervrije status af te dwingen. Het afgelopen seizoen werd de linksback gehuurd door het Duitse FC Augsburg. Eerder speelde hij voor Excelsior, FC Union Berlin en ADO Den Haag.
Doe niet zo naief man. Hij kan er ook niets aan doen dat die paupers bij ons hem niet kunnen betalen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ach als hij niet kan wachten hebben we hem niet nodig.
Zeg ik dat? Ik zie het wel gebeuren dat er helemaal niemand komt van de zomer.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat je er allemaal maar blij mee moet zijn.
En zo hoort het ook gewoon als je geen geld heb en diep in de schulden zitquote:Op maandag 31 mei 2010 22:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zie het wel gebeuren dat er helemaal niemand komt van de zomer.
Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht. Dat we geen transferbedrag voor een speler kunnen betalen wist ik wel, maar dat we zelfs een transfervrije speler geen contract kunnen aanbieden had ik niet verwacht.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:45 schreef Happel het volgende:
Dit had je kunnen verwachten natuurlijk.
Dat vind ik wel. Vind de Cler vooral verdedigend een drama.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Alsof El Akchaoui zoveel beter is dan de Cler.
Een spits lijkt me toch wel noodzakelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zie het wel gebeuren dat er helemaal niemand komt van de zomer.
Sowieso is 5 ton meer dan genoeg tochquote:Op maandag 31 mei 2010 23:10 schreef PIETR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht. Dat we geen transferbedrag voor een speler kunnen betalen wist ik wel, maar dat we zelfs een transfervrije speler geen contract kunnen aanbieden had ik niet verwacht.
5 ton is het nieuwe salarisplafond voor modale spelers. El-Ackhaoui noemt zichzelf een Feyenoorder. Dan ga je toch zeker niet meer dan 5 ton vragen, of wel dan!? Hij speelt liever voor een tonnetje meer bij Heerenveen, dat gaat er bij mij echt niet in.
Van welk geld dan ?quote:Op maandag 31 mei 2010 23:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een spits lijkt me toch wel noodzakelijk.
Misschien gaat hij daar wel 1 miljoen verdienenquote:Op maandag 31 mei 2010 23:10 schreef PIETR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht. Dat we geen transferbedrag voor een speler kunnen betalen wist ik wel, maar dat we zelfs een transfervrije speler geen contract kunnen aanbieden had ik niet verwacht.
5 ton is het nieuwe salarisplafond voor modale spelers. El-Ackhaoui noemt zichzelf een Feyenoorder. Dan ga je toch zeker niet meer dan 5 ton vragen, of wel dan!? Hij speelt liever voor een tonnetje meer bij Heerenveen, dat gaat er bij mij echt niet in.
[..]
Dat vind ik wel. Vind de Cler vooral verdedigend een drama.
Nee maar er is genoeg belangstelling nu voor spelers van ons las ik hier nog geen 2 pagina´s terug.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Doe niet zo naief man. Hij kan er ook niets aan doen dat die paupers bij ons hem niet kunnen betalen.
Zeker noodzakelijk, maar als het er niet kan dan valt er weinig aan te doen verder.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een spits lijkt me toch wel noodzakelijk.
Zo werkt het helaas niet meer tegenwoordig in het voetbal.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee maar er is genoeg belangstelling nu voor spelers van ons las ik hier nog geen 2 pagina´s terug.
Een weekje meer of minder als je jezelf al Feyenoorder noemt is dan echt niet meer of minder, Voor een ieder van ons zou het toch een droom zijn om als Feyenoorder het veld op te mogen lopen ?
Dan maak je Castaignos kapot ben ik bang.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeker noodzakelijk, maar als het er niet kan dan valt er weinig aan te doen verder.
Kapot ? Die jongen heeft nog helemaal niets laten zien .quote:Op maandag 31 mei 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan maak je Castaignos kapot ben ik bang.
Mja, als een aantal seizoenen rond de 14e plek geëindigd wordt, maar daarna zijn we wel weer helemaal gezond vind ik dat ook niet zo'n groot probleem. Het duurt alleen wat langer denk ik, aangezien er geen Europese inkomsten komen, en om toch Europees te halen ben je afhankelijk van de groei én van het blijven van de jeugdspelers. Omdat we ook dan waarschijnlijk geen spelers kunnen halen die goed genoeg zijn voor Europees voetbal, denk ik. Of we moeten erg lang gaan sparen, want het geld zal niet binnenstromen dan.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weetje laat die sportieve zelfmoord maar komen!
Eigenlijk is het helemaal zo slecht niet om spelers te verkopen alles op de jeugd te gooien en dan maar 5 seizoen in de luwte so be it. Ik heb liever een slecht feyenoord dat op de weg is gezond te worden dan een feyenoord dat misschien iets beter is en nog maar maximaal derde kan worden en dat het langer duurt .
Lijkt me wel wat, 11 zelfopgeleide spelers in de basis. Valt nog best een aardig team van te maken ook. Echter speel je dan wel voor een play-off plek voor Europees voetbal.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weetje laat die sportieve zelfmoord maar komen!
Eigenlijk is het helemaal zo slecht niet om spelers te verkopen alles op de jeugd te gooien en dan maar 5 seizoen in de luwte so be it. Ik heb liever een slecht feyenoord dat op de weg is gezond te worden dan een feyenoord dat misschien iets beter is en nog maar maximaal derde kan worden en dat het langer duurt .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |