Ja, vooral fok! al leidraad gebruiken om mensen te beoordelen, kom eens buiten "als je durftquote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:36 schreef Evienne het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben ook geen enkel besef van goed en kwaad, kijk es rond op Fok, of zelfs buiten, als je durft
Daarbij zijn er vele diersoorten die zichzelf in de spiegel herkennen, echter willen wij mensen ze niet zulke eigenschappen toedichten, want dan wordt het moeilijker ze zonder schuldgevoel in fabrieken tot bizarre proporties op te fokken, ze vervolgens heel Europa door te sleuren en ze daarna in koelen bloede te slachten, of zoals hier, een uitermate verzwakte stier uitdagen tot een oneerlijk spel waarvan al bij aanvang duidelijk is wiens leven het gaat kosten. Maar goed, als jij jezelf zo superieur vind dat dit allemaal in jouw naam plaats mag vinden, soit. Geen smet op mijn blazoen.
Tjau!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:27 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is pas gewauwel. Ik had laatst een geweldig gesprek met een stier.
Maar nu komt de cipier dus ik moet ervandoor. Ciao!
Ik voel me sowieso superieur, kan er ook niks aan doen dat ik zo goed ben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:36 schreef Evienne het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben ook geen enkel besef van goed en kwaad, kijk es rond op Fok, of zelfs buiten, als je durft
Daarbij zijn er vele diersoorten die zichzelf in de spiegel herkennen, echter willen wij mensen ze niet zulke eigenschappen toedichten, want dan wordt het moeilijker ze zonder schuldgevoel in fabrieken tot bizarre proporties op te fokken, ze vervolgens heel Europa door te sleuren en ze daarna in koelen bloede te slachten, of zoals hier, een uitermate verzwakte stier uitdagen tot een oneerlijk spel waarvan al bij aanvang duidelijk is wiens leven het gaat kosten. Maar goed, als jij jezelf zo superieur vind dat dit allemaal in jouw naam plaats mag vinden, soit. Geen smet op mijn blazoen.
JIJ was degene die het spiegel-gebeuren aanhaalde, derhalve is eenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:59 schreef bohgek het volgende:
[..]
Ja, vooral fok! al leidraad gebruiken om mensen te beoordelen, kom eens buiten "als je durft".
Dat sommige dieren zich in een spiegel herkennen boeit niet. De mens is de sterkte soort en heeft de intelligentie om een omgeving volledig naar z'n hand te kunnen zetten zoals het bouwen van huizen met behulp van steen, hout en glas.
Dieren worden altijd al ge/misbruikt om dingen te bereiken. Runderen om een ploeg voort te trekken, jachthonden om konijnen te vangen of een kat voor het plezier en het gezelschap.
En die stier is hier ook een voorbeeld van. Het wordt gewoon gebruikt voor vermaak voor de mensen op de tribune.
Hoezo dat dan weer? Omdat ie zijn kudde beschermt? Doet de mens dat niet dan, zelfs nog veel geweldadiger?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:01 schreef jaronsch het volgende:
Dat dier is wreed en gewetenloos [.....]
Verder alles goed?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:01 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Stierenvechten vind ik best wel vermakelijk. Dat dier is wreed en gewetenloos
Dat was ik. Wel opletten he.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:11 schreef Evienne het volgende:
[..]
JIJ was degene die het spiegel-gebeuren aanhaalde, derhalve is eenwel op zijn plaats alhier!
Ah een misantroop. Jij hebt vast een knuffel nodig, ist nie? Maar niet van mij, hippies vind ik maar vies.quote:De mens is een waanzinnig zwakke soort, blijkens dat hij een huis of kleding gemaakt van dierenhuiden nodig heeft om te overleven. Dat een mens dieren met geweld voor zijn karretje spant, maakt hem wreed, een verkrachter der natuur, alles, behalve superieur.
Inderdaad. Ik heb daarom ook geen moeite als de mens in zo'n duel zou sterven. Het hoort er gewoon bij.quote:[..]
Hoezo dat dan weer? Omdat ie zijn kudde beschermt? Doet de mens dat niet dan, zelfs nog veel geweldadiger?
Eh, nee.. ik haalde dat spiegel gebeuren niet aan. Dat deed die andere user en jij reageert op hem/haar en ik borduur daar op verder.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:11 schreef Evienne het volgende:
[..]
JIJ was degene die het spiegel-gebeuren aanhaalde, derhalve is eenwel op zijn plaats alhier!
De mens is een waanzinnig zwakke soort, blijkens dat hij een huis of kleding gemaakt van dierenhuiden nodig heeft om te overleven. Dat een mens dieren met geweld voor zijn karretje spant, maakt hem wreed, een verkrachter der natuur, alles, behalve superieur.
[..]
Hoezo dat dan weer? Omdat ie zijn kudde beschermt? Doet de mens dat niet dan, zelfs nog veel geweldadiger?
Ik ook niet, graag zelfs. Het is alleen jammer dat de stier er zo weinig over te zeggen heeft, die verliest altijd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:19 schreef jaronsch het volgende:
Inderdaad. Ik heb daarom ook geen moeite als de mens in zo'n duel zou sterven. Het hoort er gewoon bij.
Ik moet eens ophouden met posten onder invloed.quote:
Nee hoor. Ik heb zoveel liefde in mijn leven dat je er akelig van word. I count on both hands the ones I love.quote:Ah een misantroop. Jij hebt vast een knuffel nodig, ist nie? Maar niet van mij, hippies vind ik maar vies.
Er sterft nooit een mens in zo'n duel, dat is net mijn probleem ermee. De uitkomst staat al vast en zoals altijd, trekt een dier aan het kortste eind. Zoals ik het zie, door middel van valsspelen.quote:Inderdaad. Ik heb daarom ook geen moeite als de mens in zo'n duel zou sterven. Het hoort er gewoon bij.
De intelligentie van een mens is niet te ontkennen. Toch zijn we nog steeds inferieur. In een heel korte tijd hebben we bijna al onze natuurlijke bronnen er al doorheen gejaagd en onze aantallen tot zieke proporties opgeblazen en zodoende duurt het niet lang voordat we weer met onze blote knuisten tegenover dezelfde stieren staan die we in een arena tot het uiterste tergden. Gewoon, omdat we als mensheid onze intelligentie niet gebruikt hebben waartoe deze ons gegeven is. Derhalve zijn we nog steeds minderwaardig en tenzij de mensheid leert in harmonie met de natuur te leven, blijven we dat.... zolang het nog duurtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:21 schreef bohgek het volgende:
[..]
Eh, nee.. ik haalde dat spiegel gebeuren niet aan. Dat deed die andere user en jij reageert op hem/haar en ik borduur daar op verder.
De mens is inderdaad een zwakke soort. De huid is flinterdun en kan makkelijk doorboord worden en qua spierkracht leggen we het al af tegen onze verre verwanten de aap.
Maar de mens heeft wel de intelligentie om zichzelf te wapenen met speren tegen andere soorten die fysiek sterker zijn zoals de mammoet.
Naast het bewapenen tegen dieren heeft de mens het dankzij de superieure intelligentie het wel voor elkaar gekregen om de dominante soort op deze planeet te worden door bijvoorbeeld bepaalde diersoorten te gebruiken om er zelf beter van te worden.
maar dan ook geen greintje medelijden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan er geen medelijden mee hebben. Integendeel.
Ah, de beschaafde dierenvrienden tonen hun ware gezicht.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
maar dan ook geen greintje medelijden.
0,0 nada noppes echt niet
Zeg nooit nooit:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:35 schreef Evienne het volgende:
Er sterft nooit een mens in zo'n duel, dat is net mijn probleem ermee.
Omdat ze geen medelijden hebben?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:45 schreef RQPS het volgende:
[..]
Ah, de beschaafde dierenvrienden tonen hun ware gezicht.
quote:Op zondag 23 mei 2010 10:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
O, hij is niet dood? Jammer.
Deze is wel dood, dus laat je humeur niet bederven door het nieuws.quote:ENSCHEDE - Bij runderslachterij Weyl Beef in Enschede is maandagochtend een 29-jarige medewerker van de technische dienst om het leven gekomen bij het testen van machines.
Dat hebben het bedrijf en de politie maandag gemeld. De Arbeidsinspectie en de politie zijn een onderzoek gestart naar de oorzaak van het bedrijfsongeval.
De slachterij en de politie kunnen nog niet zeggen wat er precies is gebeurd
Wat heeft de verwonding van iemand die een zwaar sadistisch spelletje speelt te maken met een dode van een bedrijf waar dieren geslacht worden met minimaal lijden?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Deze is wel dood, dus laat je humeur niet bederven door het nieuws.
De dood van een technischedienstmedewerker bezorgt me nou niet bepaald een goed humeur. Dat ik vegetariėr ben betekent niet dat ik er een sadistische houding op na houd jegens medewerkers van slachterijen.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Deze is wel dood, dus laat je humeur niet bederven door het nieuws.
Ik kreeg toch sterk de indruk dat je de ene man die betrokken is bij dierenleed dood wenste, waarom de ander dan niet?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De dood van een technischedienstmedewerker bezorgt me nou niet bepaald een goed humeur. Dat ik vegetariėr ben betekent niet dat ik er een sadistische houding op na houd jegens medewerkers van slachterijen.
Jij ziet geen verschil tussen een langzame pijnlijke dood en een vrijwel pijnloze snelle dood?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kreeg toch sterk de indruk dat je de ene man die betrokken is bij dierenleed dood wenste, waarom de ander dan niet?
Ik zie een nuanceverschil tussen een stier de dood in pesten ter volksvermaak en een rund slachten voor voedsel.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kreeg toch sterk de indruk dat je de ene man die betrokken is bij dierenleed dood wenste, waarom de ander dan niet?
Jawel, maar ik zie ook verschil tussen een pijnloos leven en een leven van lijden in bijvoorbeeld een kist met kunstmatige bloedarmoede.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen een langzame pijnlijke dood en een vrijwel pijnloze snelle dood?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |