Het is niet in het Ruhrgebied. Ook is het niet per se een interieur, want het is buitenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:17 schreef quirigua het volgende:
Ruhrgebiet ; ik zeg maar es wat. Dit is overigens geen stad pic, maar een winkelcentruminterieurcoffee, anyone ?
De stichter van een stad (wijst naar de plek, aan de rivier). Op het moment van het schilderij een nederzetting. Toen een ongelooflijk "moedige" onderneming, mag je ook overmoedig noemen. Tegenwoordig een fameuze stad, geen twijfel ! En twee millioen inwoners of zo (nee, meer).quote:
Op 12 februari 1541 ; schilderij van Pedro Lira, in 1858 ; in het staatsmuseum in Santiago-de-Chile.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:53 schreef Masanga het volgende:
Pedro de Valdivia founding of Santiago de Chile
http://www.taiwandna.com/SpanishPage.htm
of italie ;quote:Op maandag 24 mei 2010 18:04 schreef VulpesVulpes het volgende:
De huizen doen me denken aan kroatië, alleen is het veel te rustig
link werkt nietquote:Op maandag 24 mei 2010 18:35 schreef Masanga het volgende:
Vicenza, Veneto, Italy
http://image10.webshots.com/11/3/68/84/131636884FQlXpQ_ph.jpg
Even in google intikken: "clock tower vicenza".quote:
anders faal je in het posten van een plaatjequote:Op maandag 24 mei 2010 19:22 schreef quirigua het volgende:
Singapore ; kan niet missen :
www.zawaj.com/articles/singapore_integration.html
http://www.fosterandpartn(...)e%20Raw%20RE%201.jpg
http://s3-eu.ixquick.com/do/show_picture.pl?l=english&cat=pics&c=pf&q=singapore&h=864&w=1152&th=123&tw=165&fn=singapore_river.jpg&fs=303%20k&el=bing_pics&tu=http:%2F%2Fts1.mm.bing.net%2Fimages%2Fthumbnail.aspx%3Fq%3D4624956308%26id%3D30af711aa79f2bb2124b54ad67a35ebc%26index%3Dch1&rl=NONE&u=http:%2F%2Fwww.youshouldtravel.com%2Fspecials%2Fflights_singapore.html&udata=2ab26a3d863110cd705ae45edf9b8149&rid=LGLMRORMLRLL&oiu=http:%2F%2Fwww.youshouldtravel.com%2FGalileoIBE%2Fimages%2Fspecial%2Fsingapore_river.jpg
De gebouwen zijn dezelfde ;foto (nog) niet gevonden. Maar jah, ik ken die buurt, daar staat het hotel waar Hemmingway altijd was - - - - - - en veel van zijn verhalen heeft geschreven - - - -quote:Op maandag 24 mei 2010 19:23 schreef SamStar het volgende:
[..]
anders faal je in het posten van een plaatje
[ url=http://www.bla.com/plaatje.jpg]quote:Op maandag 24 mei 2010 19:26 schreef quirigua het volgende:
[..]
De gebouwen zijn dezelfde ;foto (nog) niet gevonden. Maar jah, ik ken die buurt, daar staat het hotel waar Hemmingway altijd was - - - - - - en veel van zijn verhalen heeft geschreven - - - -
Het is geen "vind het plaatje" hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 19:26 schreef quirigua het volgende:
[..]
De gebouwen zijn dezelfde ;foto (nog) niet gevonden.
kj, ff zoeken, iets heel andersquote:Op maandag 24 mei 2010 19:52 schreef Skande het volgende:
[..]
Het is geen "vind het plaatje" hoor![]()
Plaats maar een nieuwe!
Hendrik Jan Wolter (1873-1952), Rijksacademie voor Beeldende Kunsten, 1924, uitzicht op het Rokin, naar de Dam (86 jaar voor de recente dodenherdenking). Er zijn drie versies van dit schilderij, een is in amsterdams gemeente-bezit (museum).quote:
Ohh ; maar dat was toch een afbeelding van een stad ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:46 schreef Porto het volgende:
Gaat iemand nog een nieuwe posten? of gaan we alleen kunst en geschiedenis bespreken hier voortaan?
Ik wist niet eens dat je kon PM'en hierquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:47 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ohh ; maar dat was toch een afbeelding van een stad ?
(Porto : ik probeerde je te PM'en, ging niet, geen toegang: "inbox "porto" is niet beschikbaar"
)
Deze misschien ? (ik trek 'm wel terug als iemand anders gaat postenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:46 schreef Porto het volgende:
Gaat iemand nog een nieuwe posten? of gaan we alleen kunst en geschiedenis bespreken hier voortaan?
Niet helemaal juist, het is Capri, met de haven en de baai Capri.quote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:52 schreef rosstek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag vorige week in Berlijn dat het spelletje daar ook al bekend is.verkapte tvp
Kwam al wel bekend voorquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:53 schreef Porto het volgende:
Vooruit een hint:
Deze stad ligt aan zee, en een rivier dat gelijk de landsgrens vormt.
Mértola, Portugal (vestingstad + witte huizen + rivier did the trickquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:50 schreef Rollufie het volgende:
[ afbeelding ]
Met een beetje geluk zie je me zwaaien
Niet goed !quote:
No way lolquote:Op zondag 30 mei 2010 11:46 schreef quirigua het volgende:
Ja, het dorp. Maar : de buurtschap heet - - - - - ?
Een heel charmante naam (ça chante - - -).
Zoals ik zei, staat op de "monumenten"lijst van het Departement Savoie. Ligt steil omhoog, 4 km boven het dorp.
Kom op zeg.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:46 schreef quirigua het volgende:
Ja, het dorp. Maar : de buurtschap heet - - - - - ?
OK. Jouw beurt.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:05 schreef Porto het volgende:
[..]
No way lolIk wist wel dat ik niet moest meedoen aan raad de buurtschap
![]()
Nou vooruit:
-Chante Oiseau?
-Samoëns la Chante?
-Chante Oiseau à Samoëns?
Ben niet zo thuis in Franse berg gehuchten
Gelukkig, ik ben niet de enige die hier een beetje moe van wordt.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:51 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige die hier een beetje moe van wordt.
quote:Op zondag 30 mei 2010 12:51 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige die hier een beetje moe van wordt.
Is niet in Berlijn, want de glorietta in Tiergarten ziet er anders uit. Het is in china (denk ik), maar weet niet waarquote:
Moskeeen in overvloed deden het hem nog meer , er zelf geweest zijn de restquote:Op maandag 31 mei 2010 16:13 schreef Repsak het volgende:
Correct! Zag zelf ook pas later dat er overal turkse vlaggen hangen..
Lijkt me duidelijkquote:Op maandag 31 mei 2010 16:27 schreef Repsak het volgende:
Chur?
http://www.switzerland-trips.com/Chur/Chur-swiss.jpg
neequote:
Niet alleen daar, ook in de baltische staten, zuid zweden, noord duitsland, kopenhagen, de poolse havensteden tot aan centraal europese landen als tsjechië.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:44 schreef quirigua het volgende:
Ik denk dat het in Duitsland is, ergens in midden-D. Er zijn talloze steden en stadjes met zo'n plein en die bebouwing, zowel in midden- als in zuid Duitsland, noord Beieren, Bohemen, ook in de voormalige DDR.
Bohemen is in Tsjechie. Zweden lijkt me niet, noord Duitsland ook niet. Thuringen zou ook kunnen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:21 schreef Repsak het volgende:
[..]
Niet alleen daar, ook in de baltische staten, zuid zweden, noord duitsland, kopenhagen, de poolse havensteden tot aan centraal europese landen als tsjechië.
We hebben een hint nodig!
Steden als Kiel en Rostock wel, en in misschien inderdaad in mindere mate steden als Malmö ook.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:30 schreef quirigua het volgende:
[..]
Bohemen is in Tsjechie. Zweden lijkt me niet, noord Duitsland ook niet. Thuringen zou ook kunnen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:21 schreef Repsak het volgende:
[..]
Niet alleen daar, ook in de baltische staten, zuid zweden, noord duitsland, kopenhagen, de poolse havensteden tot aan centraal europese landen als tsjechië.
We hebben een hint nodig!
Als ik nou een straatnaambordje liet zien...quote:Op maandag 31 mei 2010 22:45 schreef Repsak het volgende:
[..]
Steden als Kiel en Rostock wel, en in misschien inderdaad in mindere mate steden als Malmö ook.
Maar goed, lastige foto, weinig specifieks of écht typerends voor een bepaalde regio.
bij voorbeeld : MARKTPLATZ, dat zou helpen zeg !quote:Op maandag 31 mei 2010 22:51 schreef fanneke het volgende:
Als ik nou een straatnaambordje liet zien...
Ik ben bang van nietquote:Op maandag 31 mei 2010 23:22 schreef fanneke het volgende:
Mijn hint over de straatnaambordjes in deze stad wordt dus niet begrepen...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
ook duits hoor !quote:
En vast ook Engelsquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
ook duits hoor !
Trentino-Alto Adige/Südtirol
Huh, waarom geef je dan niet gewoon het antwoord?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
ook duits hoor !
Trentino-Alto Adige/Südtirol
Hint 4: Deze stad ligt niet in Trentino-Alto Adige/Südtirolquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Huh, waarom geef je dan niet gewoon het antwoord?
quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:40 schreef Skande het volgende:
[..]
Hint 4: Deze stad ligt niet in Trentino-Alto Adige/Südtirol
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:31 schreef Masanga het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)/Belluno-Schiara.jpg
Belluno?
ok, vergist ; twijfelde ook wel, vanwege bouwstijl van de kerk ; probleem : ik zie geen palmbomen of ander subtropisch spul ; geen tijd om verder naar te zoeken, helaasquote:
Elbe misschien ;quote:Op maandag 7 juni 2010 15:10 schreef loowie het volgende:
Het is wel een andere zeer grote (lange) rivier.
welke van al die keren???quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef men.mulder het volgende:
Hint 2#: Het land waar Joran van der Sloot werd opgepakt
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:17 schreef men.mulder het volgende:
Hint 3#: De stad is gelijknamig aan haar provincie
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:49 schreef Rollufie het volgende:
Hint:
Dit is een hoofdstad van een land wat niet meer op het WK actief is
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:58 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
dacht aan picton, nieuw zeeland, maar op google earth lijkt t er niet op..
Hint 2: Je zoekt in het juiste land.quote:hint?
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:09 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
tja, n haven, eilandjes op de achtergrond, dat kan elke stad zijn in NZ.
gokje maar weer: Auckland (een stukje van dan)
had ik gedaan maar wat ik al zei kan iedere stad zijn...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:23 schreef Skande het volgende:
[..]
![]()
Met dit soort bovenaanzichten is het handig om Google maps erbij te pakken. De foto geeft dan meer dan genoeg herkenningspunten.
Dat is dus flauwekul. Het spel is niet zo makkelijk dat je alles op een presenteerblaadje krijgtquote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:22 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
[..]
had ik gedaan maar wat ik al zei kan iedere stad zijn...
dus raad de stad is eigenlijk: zoek de stad...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:27 schreef Skande het volgende:
[..]
Dat is dus flauwekul. Het spel is niet zo makkelijk dat je alles op een presenteerblaadje krijgt
Tja, als iedereen bij elk plaatje maar wat stedennamen gaat gokken is de lol er snel afquote:Op zondag 27 juni 2010 06:06 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
[..]
dus raad de stad is eigenlijk: zoek de stad...
Vind t wel leuk maar ga natuurlijk niet uren zitten zoeken..
(of ik wat beters heb te doen dan, nee oke... maar toch)
tja, het is de warmtequote:Op maandag 28 juni 2010 09:39 schreef loowie het volgende:
Omdat ETA de regels ook niet meer snapt:
Pyongyang, Noord-Korea
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |