SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op Fok! zie ik het ook dagelijks, maar op twee andere manieren.
Het PI gebruik.
Naast emoticons kan je ook PI's gebruiken om je posts beter uit te drukken. Veel mensen gebruiken het op de manier zoals dit topic uitgelegd wordt. Ik merk toch dat er niet veel mensen zijn die het écht goed gebruiken, al denken ze van wel (zelf doe ik het ook verkeerd omdat ik het gewoon wil gebruiken op de manier hoe ik het zelf wil). Uiteindelijk ga je de PI's op een andere manier zien dan een ander persoon. Dat is altijd zo. Zelfs met PI's en emoticons kan je niet altijd de zelfde emotie geven op een forum dan in het echte leven. Niet iedereen kan je 100% begrijpen dus.
Toch begrijpen mensen het niet en gaan er vanuit dat iedereen je posts begrijpt door middel van een PI. Ook in dit soort situaties kan je grapjes maken over iemand, iemand beledigen en later verwijzen naar hun PI. Dit is hetzelfde als 'grapjeee![]()
' zeggen, maar dan op de Fok! manier.
Natuurlijk ligt het probleem ook dat je op een forum zit. Je kent veel mensen niet en misschien ben je anders opgegroeid waardoor je onbedoeld iemand beledigt. In dit geval heb ik het puur alleen de mensen die hier misbruik van maken en op zo'n manier alles kunnen zeggen wat ze willen zolang ze maar hun sarcasme PI gebruiken. Hoe weet ik dat iemand er misbruik van maakt en hoe weet ik wanneer dat niet zo is? Nou, door vaak lurken merk ik dat er personen zijn die dit doen. Vaak maken ze onbewust misbruik van omdat ze het gewend zijn. Niemand die er wat van zegt, want je kan altijd smoesjes bedenken om die persoon tegen in te gaan. Ook kan je het nooit bewijzen, dus het blijft moeilijk.
Trollen
Jaa, iets wat de laatste jaren/maanden (?) vaak wordt gebruikt door sites als 4chan. De grootste grappenmakers van Fok! gebruiken het. Sommige maken speciaal kloons aan om alleen maar te trollen. Ik vind het grappig om tegenwoordig te zien hoe iedereen het woord gebruikt. Soms gebruikt men het in een discussie als iemand zodanig een andere mening heeft, dat ze hem/haar neerkijken (heel dom vinden) en dan denken dat hij/zij trollt (op zich is dat ook klachtwaardig, maar dit boeit me momenteel niet zoveel). Andere mensen trollen de hele dag door puur om de reacties te uit te lokken en daarover je kapot lachen. Hierdoor kunnen mensen het verschil niet meer zien als iemand gewoon een andere mening heeft of dat iemand het expres uitlokt.
Daarom kan je hiermee ook misbruik van maken. Geef je een opmerking waardoor je voor lul staat, dan kan je gewoon zeggen dat je zat te trollen, of zeggen dat je zit te happen. Dit is zelfs erger dan het PI gebruik of achteraf grapje zeggen. Je kan je dus voordoen als je iemand bent die mensen goed kan manipuleren en zo slim bent dat je mensen voor de gek kan houden.
Anyway, mijn klacht gaat dus over mensen die mensen gaan beledigen, gemene grapjes maken, kutopmerkingen geven, jezelf voor lul zetten en deze termen misbruik van maken om hun eigen hachje te redden.![]()
Wees eerlijk en zeg sorry als je iemand beledigt, geef gewoon eerlijk toe als je een fout maakt. Waarom moeten mensen zo trots zijn en expres stoer doen en het gewoon koppig ontkennen als iets mis gaat.Trieste zooi.
Oh, en ik heb bewust geen voorbeelden gegeven. Dit soort dingen zijn zo subjectief dat het voor de een het niet eens als belediging opvat en de ander zou het verschrikkelijk vinden. Probeer zelf in te beelden wat ik zou bedoelen."Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
Ook klachtwaardig idd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:22 schreef Jahr00n het volgende:
Mensen die trollen.![]()
Wat een losers zijn dat zeg.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als je wil schrijven moet je dat maar lekker in je dagboek doen.
quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:20 schreef L.no het volgende:
Misschien niet verstandig om het in KLB te posten, omdat veel mensen toch stoer en sterk zijn en hier niets van aantrekken, al hoop ik dat iemand me begrijpt.
Je post klopt niet met je PI.quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:31 schreef Twizu het volgende:
[..]
Je post klopt niet met je PI.
Ik snap het niet.
Je haalt een topic weg uit KLB, ondanks dat het een KLB-topic is, vanwege users die je niet in de hand kan houden?quote:
Rotterdamse dance-festivals.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:33 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Je haalt een topic weg uit KLB, ondanks dat het een KLB-topic is, vanwege users die je niet in de hand kan houden?
Bedankt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, terug naar KLB dan.
Omdat je een neger met een zachte G bent
Hhaahahahahahaha!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef n_uniet het volgende:
Zie het was allemaal maar een grapje van remlof
Onverschillige mods.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, terug naar KLB dan.
Omdat je een neger met een zachte G bent
En al die anderen die PI's net als jij niet goed gebruiken zouden dat niet om exact dezelfde reden zo doen denk jij?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:20 schreef L.no het volgende:
Het PI gebruik.
Naast emoticons kan je ook PI's gebruiken om je posts beter uit te drukken. Veel mensen gebruiken het op de manier zoals dit topic uitgelegd wordt. Ik merk toch dat er niet veel mensen zijn die het écht goed gebruiken, al denken ze van wel (zelf doe ik het ook verkeerd omdat ik het gewoon wil gebruiken op de manier hoe ik het zelf wil).
Ik gebruik de PI's heel vaak.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En al die anderen die PI's net als jij niet goed gebruiken zouden dat niet om exact dezelfde reden zo doen denk jij?
Er stond geen samenvatting: voor dus ik kon het niet vinden.quote:
quote:
Ben je me nu aan het fuckenquote:Jouw Pl : Er gaat mij iets na aan het hart. Deze PI kan ook worden ingezet als subtiele hint dat een post anders gelezen dient te worden dat zo op het eerste gezicht blijkt.
Nee, ik heb het over mensen die precies doen zoals er staat bij dat topic, maar het in de verkeerde context gebruiken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En al die anderen die PI's net als jij niet goed gebruiken zouden dat niet om exact dezelfde reden zo doen denk jij?
Jaquote:
Ja, en je zegt dat jij dat ook doet maar in jouw geval is dat omdat jij PI's wil gebruiken zoals jij ze wil gebruiken. En uiteraard is dat héél wat anders.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:40 schreef L.no het volgende:
Nee, ik heb het over mensen die precies doen zoals er staat bij dat topic, maar het in de verkeerde context gebruiken.
Nee. Het gaat om het misbruik maken van dit soort dingen, niet om het trollen enzo zelf.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:41 schreef Mozy het volgende:
Wat is je punt eigenlijk TS? Wil je dat mensen stoppen met trollen en PI's gaan gebruiken op de manier zoals jij wilt dat ze PI's gebruiken?
Ik ga het niet gebruiken en dan doen alsof ik het goed gebruik zoals het in dat topic staat. Ik geef toe dat ik het fout doe.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:43 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja, en je zegt dat jij dat ook doet maar in jouw geval is dat omdat jij PI's wil gebruiken zoals jij ze wil gebruiken. En uiteraard is dat héél wat anders.
Het gaat mij er niet om dat jij het fout doet of niet, mijn punt is dat 'die anderen' het misschien wel met dezelfde overwegingen doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:44 schreef L.no het volgende:
Ik ga het niet gebruiken en dan doen alsof ik het goed gebruik zoals het in dat topic staat. Ik geef toe dat ik het fout doe.
Natuurlijk kan dat, maar ik heb het specifiek over die mensen die denken dat ze het goed doen, maar het toch verkeerd gebruiken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om dat jij het fout doet of niet, mijn punt is dat 'die anderen' het misschien wel met dezelfde overwegingen doen.
Of met een honkbalknuppel schuin over de neusbrug, gevolgd door een welgemeend: "géééintje man!". Doet ook wonderen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:48 schreef Pharkus het volgende:
Ik maak bij dat soort personen meestal een bottere opmerking terug, al dan niet grappig en zeer laag, met als toevoeging, grapje. Moet je eens kijken hoe snel ze het afleren. (dit werkt vast niet op de internets)
Ik heb iets tegen fysiek geweld, maar goed, dat zal ongetwijfeld ook werken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:50 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Of met een honkbalknuppel schuin over de neusbrug, gevolgd door een welgemeend: "géééintje man!". Doet ook wonderen.
Dat is ook een optie idd. Op een dreigende manier tegen hun in te gaan en het afschuiven als een grapje.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:48 schreef Pharkus het volgende:
Ik maak bij dat soort personen meestal een bottere opmerking terug, al dan niet grappig en zeer laag, met als toevoeging, grapje. Moet je eens kijken hoe snel ze het afleren. (dit werkt vast niet op de internets)
En jij bepaalt wat goed en verkeerd is? Of haal je dat uit dat topic dat je in de OP noemde? Want daar zie ik ook geen wetten staan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:49 schreef L.no het volgende:
Natuurlijk kan dat, maar ik heb het specifiek over die mensen die denken dat ze het goed doen, maar het toch verkeerd gebruiken.
Richting dames is het ook een beetje, plagen zoentje vragen, maar dan door 'volwassenen' op een kinderachtige manierquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat is ook een optie idd. Op een dreigende manier tegen hun in te gaan en het afschuiven als een grapje.
Dan is het een vraag of iemand dat wilt doen, op een lager niveau gaan/de zelfde niveau gaan als de grappenmaker.
Ik bepaal niets.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:54 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En jij bepaalt wat goed en verkeerd is? Of haal je dat uit dat topic dat je in de OP noemde? Want daar zie ik ook geen wetten staan.
Mijn punt is: iedereen drukt zich uit op de manier die hij wil, met de mogelijkheden die geboden worden. Dat zal niet altijd overeenkomen met wat jij zou doen. Big fuckin' surprise!
Uiteindelijk ben je met mij eens dus.quote:Dat 'grapjee!!' na een kutopmerking is overigens uiteraard gewoon een teken van zwakte. Een minachtend aanmatigend neerbuigend lachje volstaat dan als reactie -->.
Ohhh, oke.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Richting dames is het ook een beetje, plagen zoentje vragen, maar dan door 'volwassenen' op een kinderachtige manier
Ja, omdat het een forum is, is het makkelijker om mensen te beledigen. Dat is jammer inderdaad.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen willen altijd stoer doen op de internet. Ze doen dat omdat ze weten dat niemand hun op hun bek kunnen slaan. Waarschijnlijk zijn de mensen die vaak trollen of andere mensen beledigen ook meteen de mensen die keihard gepest worden in real life. Zielig.
Het is een klacht. Daar hoeft niet specifiek een richting te zijn qua discussie.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:05 schreef drijfhout het volgende:
Zit er een richting of doel in dit topic? Ik zie een hele hoop zinnen in de OP, en ik heb ze allemaal gelezen, maar waar wil eerwaarde TS in 's hemelsnaam heen qua discussie? Het is allemaal nogal: yeah right, goh, enzo.
Nah, dat is saai.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:10 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Allemaal kappen met die opmerkingen die later een 'grapje' blijken te zijn!
Foutief Pi gebruik is echt voor noobs! Niet meer doen dus!
Donder allemaal op met die kut trollen zo leuk zijn ze niet!
En dat allemaal in drie regels
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:15 schreef Nikmans het volgende:
L.no topic dus per definitie op waarheid gebaseerd
Ik heb je gewoon niet begrepen uit je post. Sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:21 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Ja wat wil je daar nu weer mee zeggen dan
Het ging erom dat het op waarheid gebaseerd is en niet gewoon de waarheid is. En ik moest er 1 tel om lachen maar nu is het al niet meer leukquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:22 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik heb je gewoon niet begrepen uit je post. Sorry daarvoor.
True, true.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:26 schreef postmortum het volgende:
ach ik heb ze in de afgelopen jaren zien komen en gaan de userbashers , maar op een gegeven moment heb je elke opmerking wel gehoord hoor![]()
Waarom niet gewoon sorry zeggen als je per ongeluk iemand beledigd hebt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:40 schreef Smoelpaper het volgende:
Goed topic, mooi stukje tekst. Maar ik denk dat je het niet alleen als een nadeel moet zien maar ook als een voordeel. Het is een manier om confrontatie uit de weg te gaan. Conflicten vermijden kan iets heel goeds zijn.
Omdat er nog steeds users zijn die denken dat dat niet stoer is. Denk ik.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:44 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon sorry zeggen als je per ongeluk iemand beledigd hebt?
I know, dat staat ook in mijn klacht. Dat ze koppig blijven ontkennen dor hun trots.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:48 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds users zijn die denken dat dat niet stoer is. Denk ik.
Veel mensen zijn zwakke wezens, dus het zal niet werken helaas.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:54 schreef Rasher het volgende:
Eigenlijk zou iedereen voordat ze de eerste keer het wereld wijde web bezoeken moeten leren om alles met een flinke korrel zout te nemen, of nog liever gewoon negeren ipv te janken dat ze zich beledigt voelen.
Durf te wedden dat het merendeel zich aanstelt en zich eigenlijk helemaal niet beledigt voelt. Soort van reverse psychology troll.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:57 schreef L.no het volgende:
[..]
Veel mensen zijn zwakke wezens, dus het zal niet werken helaas.
Ja, die types heb je ook ja.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:01 schreef Rasher het volgende:
[..]
Durf te wedden dat het merendeel zich aanstelt en zich eigenlijk helemaal niet beledigt voelt. Soort van reverse psychology troll.
De grappenmaker. Je hoeft echt niet iemand aan kanker verloren te hebben om het liever niet te willen horen in de vorm van een scheldwoord.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:11 schreef L.no het volgende:
Zou het in dit geval dan liggen aan de persoon die zich beledigd voelt of de 'grappenmaker' die een opmerking gaf over kanker?
Komt het niet vreemd over? Als die persoon geen reden heeft om beledigt te voelen als iemand het over kanker heeft, maar zich toch beledigd voelen omdat iedereen het tegenwoordig over heeft. Verder boeit de rest van de ziektes,etc hem/haar totaal niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:16 schreef Fortitude het volgende:
[..]
De grappenmaker. Je hoeft echt niet iemand aan kanker verloren te hebben om het liever niet te willen horen in de vorm van een scheldwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |