abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:50:00 #101
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81757792
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Dat geld terugbetalen en stoppen met liegen.
Als jouw conclusie die je trekt de waarheid zou zijn zou dit inderdaad de oplossing zijn.. Maar dat is het niet..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:52:08 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81757835
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:54 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Je pincode aan iemand geven is natuurlijk oliedom, maar het is geen vrijbrief voor die ander om er dan maar meteen misbruik van te maken.
Het is niet alleen dom, je hebt er ook letterlijk voor getekend het niet te doen!
quote:
Heb jij nooit iets uitgeleend aan een goede vriend of familielid?
Uiteraard wel.
quote:
Je auto ofzo?
M'n auto nooit!
quote:
En stel dat die auto dan ineens blijkt te zijn gebruikt als vluchtvoertuig tijdens een bankoverval en jij er door de politie op aangekeken wordt?
Voor zover ik weet heb ik geen bankovervallers in de familie. En je moet wel heel stom zijn om een bank te overvallen met een auto waarvan de eigenaar weet dat jij hem hebt! In dat geval is de eigenaar niet aansprakelijk trouwens, in het geval van TS wel!
quote:
Zeg je dan ook "eigen schuld, dikke bult, had ik m'n auto maar niet uit moeten lenen aan die goeie vriend/familielid"?
Zie hierboven, je vergelijking gaat mank.
quote:
Ok, ik weet ook wel, het is niet helemaal vergelijkbaar. Maar we doen allemaal weleens iets doms met onvoorziene consequenties. En jongeren moeten nu eenmaal nog veel leren.
Oftewel je geeft toe dat je vergelijking niet deugt? Maak hem dan niet!
Uiteraard doen we allemaal wel eens iets doms. En in het geval van TS kost het hem 650 euro, tenzij-ie kan bewijzen wie de fraudeur is, en de fraudeur de kosten laat betalen.
censuur :O
pi_81757993
@TS

Stel dat iemand mijn fiets pikt. En als ik hem daar op aanspreek, zegt hij dat de fiets "uit het fietsenrek is gevallen" en dat hij hem "binnenkort zal terugbrengen", wat is het dan?

Juist. Diefstal. Laat je toch niet afschepen door die kutpolitie.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:59:01 #104
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81758010
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:58 schreef dpgargoyle het volgende:
@TS

Stel dat iemand mijn fiets pikt. En als ik hem daar op aanspreek, zegt hij dat de fiets "uit het fietsenrek is gevallen" en dat hij hem "binnenkort zal terugbrengen", wat is het dan?

Juist. Diefstal. Laat je toch niet afschepen door die kutpolitie.
True, je hebt gelijk.. ik ga zo snel mogelijk na het bureau toe..
pi_81758134
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiteraard doen we allemaal wel eens iets doms. En in het geval van TS kost het hem 650 euro, tenzij-ie kan bewijzen wie de fraudeur is, en de fraudeur de kosten laat betalen.
Wellicht kan dat wel bewezen worden. Als het geld van zijn rekening is gehaald bij de pinautomaat, staat het mogelijk op video. In het geval van internetbankieren heb je een tegenrekening en een IP-adres. Sowieso heb je hiervoor de medewerking van de bank nodig.

Eigenlijk moet de politie dat voor elkaar krijgen, door de aangifte serieus te nemen en op onderzoek uit te gaan. Maar de politie doet toch niks. Dat weet jij ook wel.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:41:11 #106
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81759199
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Wellicht kan dat wel bewezen worden. Als het geld van zijn rekening is gehaald bij de pinautomaat, staat het mogelijk op video. In het geval van internetbankieren heb je een tegenrekening en een IP-adres. Sowieso heb je hiervoor de medewerking van de bank nodig.

Eigenlijk moet de politie dat voor elkaar krijgen, door de aangifte serieus te nemen en op onderzoek uit te gaan. Maar de politie doet toch niks. Dat weet jij ook wel.
Ik ga nu naar het politiebureau toe..
  Forum Admin zaterdag 22 mei 2010 @ 13:44:10 #107
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_81759287
je kan beter eerst met je bank bellen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:45:36 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81759321
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:41 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Ik ga nu naar het politiebureau toe..
Heb je nu al zekerheid dat die 650 euro daadwerkelijk is opgenomen?
censuur :O
pi_81759356
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:44 schreef Pharkus het volgende:
je kan beter eerst met je bank bellen.
haha ja, lijkt me ook zeker wel van belang

Straks beschuldig je die vriend van iets wat helemaal niet is voorgevallen.
  Forum Admin zaterdag 22 mei 2010 @ 13:50:51 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_81759448
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:46 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

haha ja, lijkt me ook zeker wel van belang

Straks beschuldig je die vriend van iets wat helemaal niet is voorgevallen.
Zeker bij de bank werken ze ook telefonisch 'meer' mee, aangezien ze al weten dat die ene transactie als frauduleus te boek staat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:59:14 #111
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81762606
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:07 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Noem me maar Meneer Tim.

Suc6, laat maar horen hoe het afloopt.
Ben net naar het bureau gegaan, er is een aangifte van gemaakt voor: Diefstal, oplichting, en een woord wat ik ben vergeten, in ieder geval omdat hij zich voordeed als mij.. ik moet nu met deze aangifte naar mijn bank toe gaan en de situatie uitleggen en met de betreffende ''vriend'' word contact opgenomen en die is verantwoordelijk voor de ''schade''
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:00:59 #112
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81762649
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:50 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Zeker bij de bank werken ze ook telefonisch 'meer' mee, aangezien ze al weten dat die ene transactie als frauduleus te boek staat.
bank is gesloten alleen heb ik wel mijn pas laten blokkeren nu! =)
pi_81762702
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:59 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Ben net naar het bureau gegaan, er is een aangifte van gemaakt voor: Diefstal, oplichting, en een woord wat ik ben vergeten, in ieder geval omdat hij zich voordeed als mij.. ik moet nu met deze aangifte naar mijn bank toe gaan en de situatie uitleggen en met de betreffende ''vriend'' word contact opgenomen en die is verantwoordelijk voor de ''schade''
Maareh, weet je nu al of er daadwerkelijk door die vriend geld van je rekening is afgehaald? Want zoniet, dan is er natuurlijk helemaal niks aan de hand.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:04:13 #114
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81762743
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:02 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Maareh, weet je nu al of er daadwerkelijk door die vriend geld van je rekening is afgehaald? Want zoniet, dan is er natuurlijk helemaal niks aan de hand.
Hij had in die tijd van de transacties beschikking over mijn pinpas, en hij heeft toendertijd een vals nummer opgegeven en een vals adres.. Lijkt me sterk als hij het niet heeft gedaan.. dan zou hij me niet vermijden..
pi_81762908
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:04 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Hij had in die tijd van de transacties beschikking over mijn pinpas, en hij heeft toendertijd een vals nummer opgegeven en een vals adres.. Lijkt me sterk als hij het niet heeft gedaan.. dan zou hij me niet vermijden..
Welke transacties? Je hebt al transacties gezien via internetbankieren ofzo? En over wat voor transacties heb je het precies, pintransacties of gewoon overboeken?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:26:17 #116
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_81763347
Inderdaad! Wil je alsjeblieft even ingaan op wat IEDEREEN hier roept?! Namelijk: INTERNETBANKIEREN?!

Dan kan je namelijk alle transacties even nagaan en dan weet je in ieder geval of het uberhaubt gebeurd is. Wie weet heeft de bank een foutje gemaakt en was die brief voor een andere klant
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_81763708
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ik heb bij een bank gewerkt en redelijk wat van dit soort gevallen meegemaakt.

Waarschijnlijk (ik weet niet bij welke bank je zit) kan je dinsdag naar de bank en kan je daar wat formulieren invullen van fraude. Voordat je dit gaat doen moet je wel al politie aangifte doen, want dit hebben ze nodig om een dossier te kunnen openen. Ze kunnen dan inderdaad terug kijken wie er gepind heeft op de camera.

Zodra echter duidelijk word dat jij je pincode hebt afgegeven krijg je geen cent meer terug en ben je mogelijk mede schuldig aan fraude als die jongen dat gedaan heeft.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:10:52 #118
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81764584
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:10 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Welke transacties? Je hebt al transacties gezien via internetbankieren ofzo? En over wat voor transacties heb je het precies, pintransacties of gewoon overboeken?
Nee, ik heb vrijdag mijn afschriften binnengekregen..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:11:26 #119
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81764598
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik heb bij een bank gewerkt en redelijk wat van dit soort gevallen meegemaakt.

Waarschijnlijk (ik weet niet bij welke bank je zit) kan je dinsdag naar de bank en kan je daar wat formulieren invullen van fraude. Voordat je dit gaat doen moet je wel al politie aangifte doen, want dit hebben ze nodig om een dossier te kunnen openen. Ze kunnen dan inderdaad terug kijken wie er gepind heeft op de camera.

Zodra echter duidelijk word dat jij je pincode hebt afgegeven krijg je geen cent meer terug en ben je mogelijk mede schuldig aan fraude als die jongen dat gedaan heeft.
Ik heb mijn pinpas nooit met mijn toestemming aan hem verstrekt, mijn pincode al helemaal niet.... ik ga dinsdag ook gelijk na de bank toe..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:15:35 #120
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81764722
Ik zal wel dom zijn, maar snap nog steeds niet wat er nu gebeurt is.
TS geeft als dom kuiken pincode aan iemand, die iemand snaait de pas en geeft die pas na een aantal dagen terug.
TS krijgt dan brief van bank dat iemand per ongeluk geld op z'n rekening heeft gestort, en dat terug wil.
TS heeft echter dat geld al opgemaakt zonder te weten dat het op z'n rekening stond???
Ergens ben ik het spoor kwijt geraakt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:16:46 #121
243187 Nieloz
#1 Filjepper
pi_81764753
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal wel dom zijn, maar snap nog steeds niet wat er nu gebeurt is.
TS geeft als dom kuiken pincode aan iemand, die iemand snaait de pas en geeft die pas na een aantal dagen terug.
TS krijgt dan brief van bank dat iemand per ongeluk geld op z'n rekening heeft gestort, en dat terug wil.
TS heeft echter dat geld al opgemaakt zonder te weten dat het op z'n rekening stond???
Ergens ben ik het spoor kwijt geraakt.
Mijn pinpas is gestolen achteraf, en mijn pincode heeft hij dus in de 5 jaar tijd dat hij mij kent kunnen achterhalen, er is mee gefraudeerd en het geld word nu teruggevraagt.. er zijn nu 3 aanklachten tegen deze ''vriend'' gemaakt..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:22:14 #122
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81764870
Ja dat kan ik allemaal lezen...maar wat is de fraude nu precies?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81764909
mensen die hun pincode buiten hun directe familiekringen rond strooien
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:25:34 #124
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_81764969
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:16 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Mijn pinpas is gestolen achteraf, en mijn pincode heeft hij dus in de 5 jaar tijd dat hij mij kent kunnen achterhalen, er is mee gefraudeerd en het geld word nu teruggevraagt.. er zijn nu 3 aanklachten tegen deze ''vriend'' gemaakt..
Hoe zou hij je pincode moeten achterhalen? Het is niet zoals een wachtwoord wat je in veel gevallen kan raden als je iemand goed kent; het is een willekeurig 4-cijferig getal.
Er zijn maar 2 manieren waarop hij je pincode heeft kunnen krijgen:
1) Je hebt die opgeschreven. Je wordt alleen gewaarschuwd dit nooit te doen.
2) Je hebt je pincode aan hem verteld. Wat je ook nooit mag doen, en waarvoor je ook getekend hebt.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_81765121
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:11 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Ik heb mijn pinpas nooit met mijn toestemming aan hem verstrekt, mijn pincode al helemaal niet.... ik ga dinsdag ook gelijk na de bank toe..
in het begin verkondigde je iets HEEL anders

getuige deze post:
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef Nieloz het volgende:

[..]

Ja dat wist hij, het was echt een hele goede vriend.. achteraf een hele slimme oplichter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')