Als jouw conclusie die je trekt de waarheid zou zijn zou dit inderdaad de oplossing zijn.. Maar dat is het niet..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dat geld terugbetalen en stoppen met liegen.
Het is niet alleen dom, je hebt er ook letterlijk voor getekend het niet te doen!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:54 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Je pincode aan iemand geven is natuurlijk oliedom, maar het is geen vrijbrief voor die ander om er dan maar meteen misbruik van te maken.
Uiteraard wel.quote:Heb jij nooit iets uitgeleend aan een goede vriend of familielid?
M'n auto nooit!quote:Je auto ofzo?
Voor zover ik weet heb ik geen bankovervallers in de familie. En je moet wel heel stom zijn om een bank te overvallen met een auto waarvan de eigenaar weet dat jij hem hebt! In dat geval is de eigenaar niet aansprakelijk trouwens, in het geval van TS wel!quote:En stel dat die auto dan ineens blijkt te zijn gebruikt als vluchtvoertuig tijdens een bankoverval en jij er door de politie op aangekeken wordt?
Zie hierboven, je vergelijking gaat mank.quote:Zeg je dan ook "eigen schuld, dikke bult, had ik m'n auto maar niet uit moeten lenen aan die goeie vriend/familielid"?
Oftewel je geeft toe dat je vergelijking niet deugt? Maak hem dan niet!quote:Ok, ik weet ook wel, het is niet helemaal vergelijkbaar. Maar we doen allemaal weleens iets doms met onvoorziene consequenties. En jongeren moeten nu eenmaal nog veel leren.
True, je hebt gelijk.. ik ga zo snel mogelijk na het bureau toe..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:58 schreef dpgargoyle het volgende:
@TS
Stel dat iemand mijn fiets pikt. En als ik hem daar op aanspreek, zegt hij dat de fiets "uit het fietsenrek is gevallen" en dat hij hem "binnenkort zal terugbrengen", wat is het dan?
Juist. Diefstal. Laat je toch niet afschepen door die kutpolitie.
Wellicht kan dat wel bewezen worden. Als het geld van zijn rekening is gehaald bij de pinautomaat, staat het mogelijk op video. In het geval van internetbankieren heb je een tegenrekening en een IP-adres. Sowieso heb je hiervoor de medewerking van de bank nodig.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiteraard doen we allemaal wel eens iets doms. En in het geval van TS kost het hem 650 euro, tenzij-ie kan bewijzen wie de fraudeur is, en de fraudeur de kosten laat betalen.
Ik ga nu naar het politiebureau toe..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Wellicht kan dat wel bewezen worden. Als het geld van zijn rekening is gehaald bij de pinautomaat, staat het mogelijk op video. In het geval van internetbankieren heb je een tegenrekening en een IP-adres. Sowieso heb je hiervoor de medewerking van de bank nodig.
Eigenlijk moet de politie dat voor elkaar krijgen, door de aangifte serieus te nemen en op onderzoek uit te gaan. Maar de politie doet toch niks. Dat weet jij ook wel.
haha ja, lijkt me ook zeker wel van belangquote:
Zeker bij de bank werken ze ook telefonisch 'meer' mee, aangezien ze al weten dat die ene transactie als frauduleus te boek staat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:46 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
haha ja, lijkt me ook zeker wel van belang
Straks beschuldig je die vriend van iets wat helemaal niet is voorgevallen.
Ben net naar het bureau gegaan, er is een aangifte van gemaakt voor: Diefstal, oplichting, en een woord wat ik ben vergeten, in ieder geval omdat hij zich voordeed als mij.. ik moet nu met deze aangifte naar mijn bank toe gaan en de situatie uitleggen en met de betreffende ''vriend'' word contact opgenomen en die is verantwoordelijk voor de ''schade''quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:07 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Noem me maar Meneer Tim.
Suc6, laat maar horen hoe het afloopt.
bank is geslotenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zeker bij de bank werken ze ook telefonisch 'meer' mee, aangezien ze al weten dat die ene transactie als frauduleus te boek staat.
Maareh, weet je nu al of er daadwerkelijk door die vriend geld van je rekening is afgehaald? Want zoniet, dan is er natuurlijk helemaal niks aan de hand.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:59 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ben net naar het bureau gegaan, er is een aangifte van gemaakt voor: Diefstal, oplichting, en een woord wat ik ben vergeten, in ieder geval omdat hij zich voordeed als mij.. ik moet nu met deze aangifte naar mijn bank toe gaan en de situatie uitleggen en met de betreffende ''vriend'' word contact opgenomen en die is verantwoordelijk voor de ''schade''
Hij had in die tijd van de transacties beschikking over mijn pinpas, en hij heeft toendertijd een vals nummer opgegeven en een vals adres.. Lijkt me sterk als hij het niet heeft gedaan.. dan zou hij me niet vermijden..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:02 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Maareh, weet je nu al of er daadwerkelijk door die vriend geld van je rekening is afgehaald? Want zoniet, dan is er natuurlijk helemaal niks aan de hand.
Welke transacties? Je hebt al transacties gezien via internetbankieren ofzo? En over wat voor transacties heb je het precies, pintransacties of gewoon overboeken?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:04 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Hij had in die tijd van de transacties beschikking over mijn pinpas, en hij heeft toendertijd een vals nummer opgegeven en een vals adres.. Lijkt me sterk als hij het niet heeft gedaan.. dan zou hij me niet vermijden..
Ik heb bij een bank gewerkt en redelijk wat van dit soort gevallen meegemaakt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Wellicht kan dat wel bewezen worden. Als het geld van zijn rekening is gehaald bij de pinautomaat, staat het mogelijk op video. In het geval van internetbankieren heb je een tegenrekening en een IP-adres. Sowieso heb je hiervoor de medewerking van de bank nodig.
Eigenlijk moet de politie dat voor elkaar krijgen, door de aangifte serieus te nemen en op onderzoek uit te gaan. Maar de politie doet toch niks. Dat weet jij ook wel.
Nee, ik heb vrijdag mijn afschriften binnengekregen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:10 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Welke transacties? Je hebt al transacties gezien via internetbankieren ofzo? En over wat voor transacties heb je het precies, pintransacties of gewoon overboeken?
Ik heb mijn pinpas nooit met mijn toestemming aan hem verstrekt, mijn pincode al helemaal niet.... ik ga dinsdag ook gelijk na de bank toe..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik heb bij een bank gewerkt en redelijk wat van dit soort gevallen meegemaakt.
Waarschijnlijk (ik weet niet bij welke bank je zit) kan je dinsdag naar de bank en kan je daar wat formulieren invullen van fraude. Voordat je dit gaat doen moet je wel al politie aangifte doen, want dit hebben ze nodig om een dossier te kunnen openen. Ze kunnen dan inderdaad terug kijken wie er gepind heeft op de camera.
Zodra echter duidelijk word dat jij je pincode hebt afgegeven krijg je geen cent meer terug en ben je mogelijk mede schuldig aan fraude als die jongen dat gedaan heeft.
Mijn pinpas is gestolen achteraf, en mijn pincode heeft hij dus in de 5 jaar tijd dat hij mij kent kunnen achterhalen, er is mee gefraudeerd en het geld word nu teruggevraagt.. er zijn nu 3 aanklachten tegen deze ''vriend'' gemaakt..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal wel dom zijn, maar snap nog steeds niet wat er nu gebeurt is.
TS geeft als dom kuiken pincode aan iemand, die iemand snaait de pas en geeft die pas na een aantal dagen terug.
TS krijgt dan brief van bank dat iemand per ongeluk geld op z'n rekening heeft gestort, en dat terug wil.
TS heeft echter dat geld al opgemaakt zonder te weten dat het op z'n rekening stond???
Ergens ben ik het spoor kwijt geraakt.
Hoe zou hij je pincode moeten achterhalen? Het is niet zoals een wachtwoord wat je in veel gevallen kan raden als je iemand goed kent; het is een willekeurig 4-cijferig getal.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:16 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Mijn pinpas is gestolen achteraf, en mijn pincode heeft hij dus in de 5 jaar tijd dat hij mij kent kunnen achterhalen, er is mee gefraudeerd en het geld word nu teruggevraagt.. er zijn nu 3 aanklachten tegen deze ''vriend'' gemaakt..
in het begin verkondigde je iets HEEL andersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:11 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ik heb mijn pinpas nooit met mijn toestemming aan hem verstrekt, mijn pincode al helemaal niet.... ik ga dinsdag ook gelijk na de bank toe..
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja dat wist hij, het was echt een hele goede vriend.. achteraf een hele slimme oplichter..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |