abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83770906
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:42 schreef Consoller het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon op kieskeurig.nlkijken voor gebrikerservaringen:
18-55
18-105

Zo'n sandisk extreme 3 heeft een hoge snelheid. Dat is alleen nodig als je echt snel achter elkaar foto's wilt opslaan. Meestal volstaat een extreme 2 ook.
Ja het is dus wat ik al in veel reviews vooruit komt: Begin je met de 18-55 en kom je erachter dat je te weinig bereik hebt. Maar wat ze ook zeggen is dat de 18-105 al snel te groot word.
pi_83772209
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:50 schreef einschtein het volgende:
Net terug van MediaMarkt(normaliter een bah-winkel). Heb maar eens even het verschil tussen de Canon 500D en de Nikon 5000D.

Moet toch zeggen dat de Canon wat stabieler in de hand ligt en is wat fijner bij het vasthouden. Nu moet ik nog even kiezen welke ik nu wil. Canon of Nikon.

Help.
Uiteindelijk is het allemaal een persoonlijk iets. Ik vond de canons totaal niet lekker in de hand liggen, zodoende voor nikon gegaan. Qua beeldkwaliteit maakt het per segment allemaal niet zo gek veel uit. Qua lensaanbod is er ook voor beide merken voldoende keuze, in het instap budget alsook als je ooit voor beter/duurder gaat... dus kies vooral wat jou het beste uitkomt.

Wellicht enige waar je nog op zou kunnen letten is of je familie of kennissen hebt met eenzelfde type camera hebt, dat is altijd makkelijk met uitwisselen. Mijn vader heeft ook een hele verzameling glas, alleen heeft hij een sony dus daar kan ik nooit eens iets van lenen. Dan was het toch wel makkelijk geweest als hij ook een nikon had gekocht (of ik een sony )
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:40:40 #203
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_83775931
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:50 schreef einschtein het volgende:
Net terug van MediaMarkt(normaliter een bah-winkel). Heb maar eens even het verschil tussen de Canon 500D en de Nikon 5000D.

Moet toch zeggen dat de Canon wat stabieler in de hand ligt en is wat fijner bij het vasthouden. Nu moet ik nog even kiezen welke ik nu wil. Canon of Nikon.

Help.
Doe eens gek en koop een Pentax
pi_83779512
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Potverdorie, die heb ik dus niet in mijn handen gehad, he.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 juli 2010 @ 21:18:45 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83780077
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Sakura??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_83780704
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sakura??
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:42:05 #207
158292 problematiQue
pi_83791418
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sakura??
Nee.

Ik dacht, het kan misschien bevrijdend zijn als je gevangen zit tussen C of N, om dan gewoon voor een heel ander merk te gaan
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:06:20 #208
251893 WD.40
Multispray
pi_83817174
Onlangs heb ik een nieuwe camera aangeschaft. Nu wil ik graag een extra accu aanschaffen. De originele Canon-accu's zijn echter een stuk duurder dan de imitaties. Is de prijs het enige verschil of is het verstandiger die extra euros uitgegeven aan een originele merk-accu?
Even spuiten...zo gepiept!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 8 juli 2010 @ 19:21:30 #209
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83817676
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:06 schreef WD.40 het volgende:
Onlangs heb ik een nieuwe camera aangeschaft. Nu wil ik graag een extra accu aanschaffen. De originele Canon-accu's zijn echter een stuk duurder dan de imitaties. Is de prijs het enige verschil of is het verstandiger die extra euros uitgegeven aan een originele merk-accu?

Ik gebruik nu al maaaanden met veel plezier een 3th party accu van GP.
Nog geen gedoe mee gehad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:03:40 #210
158292 problematiQue
pi_83819083
Mijn 3rd party accu gaat wel een stuk minder lang mee. Ik moet sneller weer opladen.
  Donald Duck held donderdag 8 juli 2010 @ 21:08:54 #211
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83821492
Met kloonaccu's is het gokken. Je weet nooit of het ding echt de beloofde capaciteit heeft.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83821754
Soms hoor ik er juist ook enorm goede verhalen over, dat ze zelfs nog langer meegaan dan de originele accu's. Maar goed, je weet het eigenlijk gewoon nooit natuurlijk.
  FOK!fotograaf donderdag 8 juli 2010 @ 23:10:33 #213
18921 freud
Who's John Galt?
pi_83827394
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Met kloonaccu's is het gokken. Je weet nooit of het ding echt de beloofde capaciteit heeft.
Ik heb de afgelopen 5 jaar alleen maar positieve ervaringen. Nu nog een keer een B-merk setje kopen voor de 5Dmk2 en 7D, maar voor de xxD serie is het prima bruikbaar. En dan nog, zelfs met halve capaciteit zijn ze nog rendabel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_83833385
Ik ben er uit, ik ga voor de Nikon D90 met de 18-105mm kit.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:18:04 #215
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_83983316
Mijn D80 wordt morgen verkocht (krijg er nog een leuke prijs voor), dus ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe camera.

Ik heb gemerkt dat ik nogal tegenstrijdig ben met wat ik wil in een camera. Ik ben ruim een jaar geleden over gestapt van een DSLR naar de Panasonic G1 en van de G1 naar de GF1, omdat ik dacht dat ik een kleinere camera vaker zou meenemen en ik zo dus meer foto's zou maken. De GF1 heb ik verkocht omdat ik dacht nog kleiner te willen, maar achteraf ben ik blij dat ik niet voor de Sony NEX gegaan ben. Ik heb een tijdje de D80 gebruikt die bij mijn vader lag te verstoffen en daarmee heb ik in de korte tijd dat ik hem had meer foto's gemaakt dan ik met de Panasonics deed. Foto's maken met de D80 was dankzij de geweldige ergonomie gewoon een stuk leuker, ondanks dat het een veel grotere camera was.

De D90 lijkt mij dus de meest voor de hand liggende keuze, met zijn nagenoeg identieke body, maar deze camera is vrij prijzig. De D5000 krijgt ook goede recensies en zou kwalitatief niet voor de D90 onder moeten doen. Maar daarmee mis je weer het tweede scherm (dat ik op de D80 vaak gebruik), de interne focusmotor en het mooie beeldscherm. Aan de andere kant is de D5000 kleiner en lichter met dezelfde sensor en schijnt het erg makkelijk te zijn alle instellingen via het LCD-scherm te doen. Moeilijke keus.

Iemand die ervaring met deze camera's heeft en de keus makkelijker kan maken? Of misschien een Canon als alternatief aanraadt?
pi_83986041
Hm, tja. Ik ben dan van de Canons, maar als ik over zou stappen op Nikon zou ik de D3000 en 5000 eigenlijk al overslaan. Het lullige van die twee is dat je gewoon met die focusmotor zit, of liever gezegd het gebrek daaraan. Zelf zou ik dus veel eerder voor de D90 gaan (en als ik jouw tekst zo lees lijkt die ook duidelijk jouw voorkeur te hebben), maar inderdaad, dan zit je wel op een 610 euro voor enkel de body.

Een Canon-alternatief zou, als je naar een iets hoger segment (vergelijkbaar met de D90 dus eigenlijk) wilt, de 50D kunnen zijn. Maar qua prijs ontlopen de Canon 50D en Nikon D90 elkaar nauwelijks, met wat tientjeswerk in het voordeel van de Nikon. Een qua specificaties behoorlijk interessante (en redelijk indrukwekkende) camera uit de consumentenklasse van Canonis de 550D, maar die is op het moment zelfs nog duurder dan de 50D of D90. Met een wat beperkter budget kom je dan al gauw uit op de 500D, en lager moet je denk ik niet willen gaan.

Denk dat de 500D dus het meest interessante Canon-alternatief is. Hij is 100 euro goedkoper dan de D90 en qua specificaties redelijk gelijk, máár het is natuurlijk wel een wat lager segment. De D90 zal toch een stuk robuuster zijn bijvoorbeeld, de 500D blijft uiteindelijk gewoon een instapper. Tenzij je HD filmen belangrijk vindt, want dan is de 500D weer de juiste keus.
pi_83990391
Ik wil naast een DSLR een compact camera, maar dan wel waterproof.

Heeft iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC TS2 ( ook wel TF2)?

Ik twijfel nog tussen deze en de Optio W90 van Pentax. Er zit nogal een prijsverschil in en ik vraag me af of het dat waard is, qua overall beeldkwaliteit...

alvast bedankt voor tips!!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:44:48 #218
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_83991898
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:20 schreef Omniej het volgende:
Hm, tja. Ik ben dan van de Canons, maar als ik over zou stappen op Nikon zou ik de D3000 en 5000 eigenlijk al overslaan. Het lullige van die twee is dat je gewoon met die focusmotor zit, of liever gezegd het gebrek daaraan. Zelf zou ik dus veel eerder voor de D90 gaan (en als ik jouw tekst zo lees lijkt die ook duidelijk jouw voorkeur te hebben), maar inderdaad, dan zit je wel op een 610 euro voor enkel de body.

Een Canon-alternatief zou, als je naar een iets hoger segment (vergelijkbaar met de D90 dus eigenlijk) wilt, de 50D kunnen zijn. Maar qua prijs ontlopen de Canon 50D en Nikon D90 elkaar nauwelijks, met wat tientjeswerk in het voordeel van de Nikon. Een qua specificaties behoorlijk interessante (en redelijk indrukwekkende) camera uit de consumentenklasse van Canonis de 550D, maar die is op het moment zelfs nog duurder dan de 50D of D90. Met een wat beperkter budget kom je dan al gauw uit op de 500D, en lager moet je denk ik niet willen gaan.

Denk dat de 500D dus het meest interessante Canon-alternatief is. Hij is 100 euro goedkoper dan de D90 en qua specificaties redelijk gelijk, máár het is natuurlijk wel een wat lager segment. De D90 zal toch een stuk robuuster zijn bijvoorbeeld, de 500D blijft uiteindelijk gewoon een instapper. Tenzij je HD filmen belangrijk vindt, want dan is de 500D weer de juiste keus.
HD filmen is niet echt belangrijk. Ben wel gek op gadgets en extra's, maar veel gebruik zal ik er niet van maken. Wat is het verschil tussen de 550D en de 500D, behalve meer fps bij filmen en een hogere resolutie? Die 3 megapixel extra kan mij gestolen worden, en voor de videofunctie wil ik ook niet extra betalen.

Wat ik bij mijn D80 het meest gebruik, zijn de scrollwielen voor diafragma en sluitersnelheid. Ik gebruik het bovenste scherm vooral voor die twee. De ISO waarde heb ik meestal op auto staan tussen 100 en 400 en als ik (half)automatisch foto's maak, gebruik ik de knop voor belichtingscompensatie vaker.

Het gaat mij dus vooral om sluitertijd en diafragma die snel instelbaar moeten zijn zonder helemaal het menu in te moeten, Daarnaast moeten belichtingscompensatie en ISO-waarde ook redelijk snel bereikbaar zijn. Hoe werken deze instellingen op de Canon 500D?
pi_84001030
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is het verschil tussen de 550D en de 500D, behalve meer fps bij filmen en een hogere resolutie? Die 3 megapixel extra kan mij gestolen worden, en voor de videofunctie wil ik ook niet extra betalen.

Wat ik bij mijn D80 het meest gebruik, zijn de scrollwielen voor diafragma en sluitersnelheid. Ik gebruik het bovenste scherm vooral voor die twee. De ISO waarde heb ik meestal op auto staan tussen 100 en 400 en als ik (half)automatisch foto's maak, gebruik ik de knop voor belichtingscompensatie vaker.

Het gaat mij dus vooral om sluitertijd en diafragma die snel instelbaar moeten zijn zonder helemaal het menu in te moeten, Daarnaast moeten belichtingscompensatie en ISO-waarde ook redelijk snel bereikbaar zijn. Hoe werken deze instellingen op de Canon 500D?
Belangrijkste verschil tussen de 550D en 500D is de superieure sensor van de 550D. Is dezelfde als de 7D-sensor. ISO dus tot 12.800 en erg goede ruisprestaties, stukken beter dan de 500D in ieder geval.

Diafragma en sluitertijd zijn bij Canon uiteraard ook snel in te stellen zonder helemaal het menu in te moeten, maar bij de xxxD-serie mis je wel het dubbele instelwiel en het extra schermpje op de bovenkant. (die zitten er pas op bij de xxD-serie)

Bij de 500D en 550D stel je (even uitgaande van de M-stand) de sluitertijd rechtstreeks met het draaiwieltje in. Het diafragma stel je in met de Av-knop + het instelwiel. Bovenop de camera (achter het instelwieltje bij de sluiterknop dus) zit een knop waarmee je de ISO kunt regelen. Als je op die knop drukt, kun je ook met het instelwieltje de ISO veranderen. Of met de pijltjes achterop de camera, maar da's wat onhandiger. (hoewel het je voorkeur zou kunnen hebben)

Alle waarden worden ook gewoon onderin de viewfinder weergegeven, dus dit is ook allemaal in te stellen terwijl je je camera nog aan je oog houdt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:10:40 #220
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_84003335
Hey, ik heb het afgelopen jaar besloten dat ik zowel voor school als voor mijn hobby meer wil gaan fotograferen en filmen. Heb al diverse reviews gelezen van enkele camera's en heb besloten om voor de Canon EOS 7D te gaan. Ik vroeg me alleen af of dit wel een goede deal is: http://www.topdeals.nl/ca(...)ts_id=4837#totaalset

Ik wil dan namelijk voor de eerste set gaan.Ook vroeg ik me af of er nog mensen zijn die tips hebben betreffende lenzen, onderhoud, accesoires e.d. Heb voornamelijk met gewone "vakantiecamera's" gefotografeerd en gefilmd.

Iig, alvast bedankt.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_84003895
Je kan een paar euro besparen én ook meteen bij een fatsoenlijke winkel bestellen, maar veel goedkoper ga je 'm niet vinden nee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:21:18 #222
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84004021
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:10 schreef MrMonkeyman het volgende:
vind je dat niet een beetje erg over de top voor een eerste DSLR?
"you gotta preserve the present for those in the future"
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:22:18 #223
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_84004075
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Omniej het volgende:
Je kan een paar euro besparen én ook meteen bij een fatsoenlijke winkel bestellen, maar veel goedkoper ga je 'm niet vinden nee.
Hmm, das ook wel aantrekkelijk. Heb je goede ervaring met die winkel? Ik zie trouwens dat er 2 jaar garantie bij zit, bij de andere zaak kost het 15 euro voor 4 jaar.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_84004357
KE is een goede zaak, ja. Heb zelf tot nu toe twee keer iets bij ze gekocht, waarvan de laatste keer afgelopen vrijdag nog. Ze weten waar ze het over hebben en bij een vraag wordt er fatsoenlijk met je mee gedacht, prima winkel dus.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:31:35 #225
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_84004576
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:27 schreef Omniej het volgende:
KE is een goede zaak, ja. Heb zelf tot nu toe twee keer iets bij ze gekocht, waarvan de laatste keer afgelopen vrijdag nog. Ze weten waar ze het over hebben en bij een vraag wordt er fatsoenlijk met je mee gedacht, prima winkel dus.
Ok, ik leef zelf in de buurt van Eindhoven dus zal er denk ik niet zo snel langskomen.

Ik vroeg me echter af of de vier jaar garantie echt nodig is of niet. Ik ga meestal nogal lomp om met mijn spullen (niet expres though ) alhoewel ik nu denk ik toch wel een stuk meer voorzichtiger zal doen.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:21 schreef Ladysin het volgende:

[..]

vind je dat niet een beetje erg over de top voor een eerste DSLR?
Ja, heb daar ook eerst heel lang over nagedacht, maar besefte me dat ik liever nu in één keer een goede camera koop dan eerst een wat mindere en daarna uiteindelijk toch weer een betere. Collega van mijn vader heeft hem ook en had al gezegd dat hij anders wel wat tips e.d. wilde geven en dat ik anders een dagje mee kan lopen. Krijg op school ook les erover en lees in mijn vrije tijd nu ook wat meer over alle technische aspecten van fotografie.

[ Bericht 28% gewijzigd door MrMonkeyman op 13-07-2010 16:44:56 ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')