Ja het is dus wat ik al in veel reviews vooruit komt: Begin je met de 18-55 en kom je erachter dat je te weinig bereik hebt. Maar wat ze ook zeggen is dat de 18-105 al snel te groot word.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:42 schreef Consoller het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon op kieskeurig.nlkijken voor gebrikerservaringen:
18-55
18-105
Zo'n sandisk extreme 3 heeft een hoge snelheid. Dat is alleen nodig als je echt snel achter elkaar foto's wilt opslaan. Meestal volstaat een extreme 2 ook.
Uiteindelijk is het allemaal een persoonlijk iets. Ik vond de canons totaal niet lekker in de hand liggen, zodoende voor nikon gegaan. Qua beeldkwaliteit maakt het per segment allemaal niet zo gek veel uit. Qua lensaanbod is er ook voor beide merken voldoende keuze, in het instap budget alsook als je ooit voor beter/duurder gaat... dus kies vooral wat jou het beste uitkomt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:50 schreef einschtein het volgende:
Net terug van MediaMarkt(normaliter een bah-winkel). Heb maar eens even het verschil tussen de Canon 500D en de Nikon 5000D.
Moet toch zeggen dat de Canon wat stabieler in de hand ligt en is wat fijner bij het vasthouden. Nu moet ik nog even kiezen welke ik nu wil. Canon of Nikon.
Help.
Doe eens gek en koop een Pentaxquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:50 schreef einschtein het volgende:
Net terug van MediaMarkt(normaliter een bah-winkel). Heb maar eens even het verschil tussen de Canon 500D en de Nikon 5000D.
Moet toch zeggen dat de Canon wat stabieler in de hand ligt en is wat fijner bij het vasthouden. Nu moet ik nog even kiezen welke ik nu wil. Canon of Nikon.
Help.
Potverdorie, die heb ik dus niet in mijn handen gehad, he.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Doe eens gek en koop een Pentax
quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Doe eens gek en koop een Pentax
Nee.quote:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:06 schreef WD.40 het volgende:
Onlangs heb ik een nieuwe camera aangeschaft. Nu wil ik graag een extra accu aanschaffen. De originele Canon-accu's zijn echter een stuk duurder dan de imitaties. Is de prijs het enige verschil of is het verstandiger die extra euros uitgegeven aan een originele merk-accu?
Ik heb de afgelopen 5 jaar alleen maar positieve ervaringen. Nu nog een keer een B-merk setje kopen voor de 5Dmk2 en 7D, maar voor de xxD serie is het prima bruikbaar. En dan nog, zelfs met halve capaciteit zijn ze nog rendabel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Met kloonaccu's is het gokken. Je weet nooit of het ding echt de beloofde capaciteit heeft.
HD filmen is niet echt belangrijk. Ben wel gek op gadgets en extra's, maar veel gebruik zal ik er niet van maken. Wat is het verschil tussen de 550D en de 500D, behalve meer fps bij filmen en een hogere resolutie? Die 3 megapixel extra kan mij gestolen worden, en voor de videofunctie wil ik ook niet extra betalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:20 schreef Omniej het volgende:
Hm, tja. Ik ben dan van de Canons, maar als ik over zou stappen op Nikon zou ik de D3000 en 5000 eigenlijk al overslaan. Het lullige van die twee is dat je gewoon met die focusmotor zit, of liever gezegd het gebrek daaraan. Zelf zou ik dus veel eerder voor de D90 gaan (en als ik jouw tekst zo lees lijkt die ook duidelijk jouw voorkeur te hebben), maar inderdaad, dan zit je wel op een 610 euro voor enkel de body.
Een Canon-alternatief zou, als je naar een iets hoger segment (vergelijkbaar met de D90 dus eigenlijk) wilt, de 50D kunnen zijn. Maar qua prijs ontlopen de Canon 50D en Nikon D90 elkaar nauwelijks, met wat tientjeswerk in het voordeel van de Nikon. Een qua specificaties behoorlijk interessante (en redelijk indrukwekkende) camera uit de consumentenklasse van Canonis de 550D, maar die is op het moment zelfs nog duurder dan de 50D of D90. Met een wat beperkter budget kom je dan al gauw uit op de 500D, en lager moet je denk ik niet willen gaan.
Denk dat de 500D dus het meest interessante Canon-alternatief is. Hij is 100 euro goedkoper dan de D90 en qua specificaties redelijk gelijk, máár het is natuurlijk wel een wat lager segment. De D90 zal toch een stuk robuuster zijn bijvoorbeeld, de 500D blijft uiteindelijk gewoon een instapper. Tenzij je HD filmen belangrijk vindt, want dan is de 500D weer de juiste keus.
Belangrijkste verschil tussen de 550D en 500D is de superieure sensor van de 550D. Is dezelfde als de 7D-sensor. ISO dus tot 12.800 en erg goede ruisprestaties, stukken beter dan de 500D in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is het verschil tussen de 550D en de 500D, behalve meer fps bij filmen en een hogere resolutie? Die 3 megapixel extra kan mij gestolen worden, en voor de videofunctie wil ik ook niet extra betalen.
Wat ik bij mijn D80 het meest gebruik, zijn de scrollwielen voor diafragma en sluitersnelheid. Ik gebruik het bovenste scherm vooral voor die twee. De ISO waarde heb ik meestal op auto staan tussen 100 en 400 en als ik (half)automatisch foto's maak, gebruik ik de knop voor belichtingscompensatie vaker.
Het gaat mij dus vooral om sluitertijd en diafragma die snel instelbaar moeten zijn zonder helemaal het menu in te moeten, Daarnaast moeten belichtingscompensatie en ISO-waarde ook redelijk snel bereikbaar zijn. Hoe werken deze instellingen op de Canon 500D?
vind je dat niet een beetje erg over de top voor een eerste DSLR?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:10 schreef MrMonkeyman het volgende:
Hmm, das ook wel aantrekkelijk. Heb je goede ervaring met die winkel? Ik zie trouwens dat er 2 jaar garantie bij zit, bij de andere zaak kost het 15 euro voor 4 jaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Omniej het volgende:
Je kan een paar euro besparen én ook meteen bij een fatsoenlijke winkel bestellen, maar veel goedkoper ga je 'm niet vinden nee.
Ok, ik leef zelf in de buurt van Eindhoven dus zal er denk ik niet zo snel langskomen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:27 schreef Omniej het volgende:
KE is een goede zaak, ja. Heb zelf tot nu toe twee keer iets bij ze gekocht, waarvan de laatste keer afgelopen vrijdag nog. Ze weten waar ze het over hebben en bij een vraag wordt er fatsoenlijk met je mee gedacht, prima winkel dus.
Ja, heb daar ook eerst heel lang over nagedacht, maar besefte me dat ik liever nu in één keer een goede camera koop dan eerst een wat mindere en daarna uiteindelijk toch weer een betere. Collega van mijn vader heeft hem ook en had al gezegd dat hij anders wel wat tips e.d. wilde geven en dat ik anders een dagje mee kan lopen. Krijg op school ook les erover en lees in mijn vrije tijd nu ook wat meer over alle technische aspecten van fotografie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:21 schreef Ladysin het volgende:
[..]
vind je dat niet een beetje erg over de top voor een eerste DSLR?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |