abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81825568
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dit schreef HP/De Tijd 15 april:
[..]

Misschien wordt de VVD wel een beetje overschat in deze verkiezingen.
Het lijkt me dat in peilingen ook wel een aantal wegingsfactoren ingebracht worden om een representatieve steekproef te krijgen en dat er controles uitgevoerd worden om te kijken of de stroom nieuwe aanmeldingen niet significant anders stemt dan mensen die al langere tijd lid zijn van zo'n panel.
pi_81826366
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:19 schreef eriksd het volgende:
CDA - VVD - PVV wordt hem.
In dat geval: volgend jaar weer TK-verkiezingen
Kan het forum meteen openblijven

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2010 12:42:36 ]
pi_81826466
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In dat geval: volgendeind dit jaar weer TK-verkiezingen
Fixed.

Overigens wel het beste wat ons kan overkomen, want mensen moeten eerst iets ervaren voordat ze het snappen, dus laat ze maar lekker gaan regeren, dat wordt zeker 3 maanden leuke popcorn TV.
pi_81826756
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Fixed.

Nee, volgend jaar verkiezingen. Eerst een maand kabinetsformatie, dan een maand of 3-4 kabinet, dan valt 't, verkiezingen worden dan begin volgend jaar gehouden.
pi_81826841
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, volgend jaar verkiezingen. Eerst een maand kabinetsformatie, dan een maand of 3-4 kabinet, dan valt 't, verkiezingen worden dan begin volgend jaar gehouden.
Je bent iets optimistischer als ik. 3-4 maanden lijkt me wat aan de lange kant, maar we zullen het zien mocht het zover komen.
pi_81827049
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je bent iets optimistischer als ik. 3-4 maanden lijkt me wat aan de lange kant, maar we zullen het zien mocht het zover komen.
Tussen val kabinet en verkiezingen moet je op ca. 3 maanden rekenen, denk ik. Dat zat er nu ook tussen. Dus dan moet het kabinet in september/oktober vallen. Dan heb je vanaf de verkiezingen nog ongeveer 4 maanden. Als we nog dit jaar (voor de kerst) verkiezingen willen hebben, moeten ze dan snel formeren en/of heel snel vallen.
pi_81827142
quote:
VVD en GL in één coalitie? Wishful thinking. CDA - VVD - PVV wordt hem.
Niks wishful thinking. Halsema is met GL een hele andere weg ingeslagen, neemt afstand van de conservatieve vakbonden en is nu voor serieuze hervormingen op de arbeidsmarkt. Bovendien voelt Rutte wel voor een 'Groen Rechts' imago, als het maar gebeurt op een economisch verantwoorde wijze (lees: stimuleren innovaties in plaats van hevige subsidiering).

Rutte, Pechtold en Halsema liggen elkaar bovendien erg goed, het zijn dan ook echte liberalen. Vergis je niet, dit zou in hun ogen de ideale coalitie zijn.
pi_81827218
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:02 schreef Jordi1978 het volgende:

[..]

Niks wishful thinking. Halsema is met GL een hele andere weg ingeslagen, neemt afstand van de conservatieve vakbonden en is nu voor serieuze hervormingen op de arbeidsmarkt. Bovendien voelt Rutte wel voor een 'Groen Rechts' imago, als het maar gebeurt op een economisch verantwoorde wijze (lees: stimuleren innovaties in plaats van hevige subsidiering).

Rutte, Pechtold en Halsema liggen elkaar bovendien erg goed, het zijn dan ook echte liberalen. Vergis je niet, dit zou in hun ogen de ideale coalitie zijn.
Maar cijfermatig gaat 't niet werken. Die moeten dan met zijn drieën nog 20 zetels gaan winnen. Dat gaat echt niet gebeuren
pi_81827407
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar cijfermatig gaat 't niet werken. Die moeten dan met zijn drieën nog 20 zetels gaan winnen. Dat gaat echt niet gebeuren
De kans is klein ja, maar zeker niet uitgesloten in de huidige situatie.

Ik zie VVD nog wel 10 extra zetels afsnoepen van Wilders (die zakt terug naar 10 denk ik, als Rutte hem durft aan te vallen op z'n economische beleid) en Balkenende. En als Cohen zo doorgaat moet ie serieus vrezen voor een leegloop richting Pechtold en Halsema. Vergeet niet, hij kreeg een flinke berg extra zetels alleen al door toe te treden. Als ie zo blijft teleurstellen pakken die twee ze even makkelijk weer terug.
pi_81827566
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:11 schreef Jordi1978 het volgende:

[..]

Ik zie VVD nog wel 10 extra zetels afsnoepen van Wilders (die zakt terug naar 10 denk ik, als Rutte hem durft aan te vallen op z'n economische beleid) en Balkenende. En als Cohen zo doorgaat moet ie serieus vrezen voor een leegloop richting Pechtold en Halsema. Vergeet niet, hij kreeg een flinke berg extra zetels alleen al door toe te treden. Als ie zo blijft teleurstellen pakken die twee ze even makkelijk weer terug.
Daar lijkt het voor dit moment inderdaad wel op uit te draaien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_81827574
quote:

[..]

GL zal nooit meer zetels krijgen dan CDA.

De VVD zal altijd het CDA prefereren boven GL om in een kabinet met D66 te stappen.
pi_81827600
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:02 schreef Jordi1978 het volgende:

[..]

De VVD en een groen rechts imago....lol.
Sybilla Dekker is het voorbeeld van wat er gebeurt als je een VVD-er op een "groen" departement zet....illegaal kappen en de economie heeft altijd voorrang.

http://www.trouw.nl/groen(...)ad_niet_gemogen.html
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 13:19:05 #63
862 Arcee
Look closer
pi_81827675
quote:
En als Cohen zo doorgaat moet ie serieus vrezen voor een leegloop richting Pechtold en Halsema. Vergeet niet, hij kreeg een flinke berg extra zetels alleen al door toe te treden. Als ie zo blijft teleurstellen pakken die twee ze even makkelijk weer terug.
Denk ik niet. D66 en GL zijn partijen die in tussentijdse peilingen goed scoren. PvdA gaat dit niet meer weggeven. Dat wil zeggen, er kan best een zeteltje af, maar ik denk zeker dat ze rond de 35 gaan halen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81827683
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In dat geval: volgend jaar weer TK-verkiezingen
Eerlijk gezegd ga ik er wel vanuit dat dit forum de jaarwisseling in elk geval gaat halen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_81827792
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Denk ik niet. D66 en GL zijn partijen die in tussentijdse peilingen goed scoren. PvdA gaat dit niet meer weggeven. Dat wil zeggen, er kan best een zeteltje af, maar ik denk zeker dat ze rond de 35 gaan halen.
Precies. De meeste zwevende kiezers zullen dan toch voor de grootste partij gaan.
Ik denk zelfs dat de kans groter is dat de PVDA nog weer groeit dan dat D66 én GL groeien.
pi_81827810
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ga ik er wel vanuit dat dit forum de jaarwisseling in elk geval gaat halen.
Waarom? Vanwege een lange kabinetsformatie?
pi_81828047
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De VVD en een groen rechts imago....lol.
Sybilla Dekker is het voorbeeld van wat er gebeurt als je een VVD-er op een "groen" departement zet....illegaal kappen en de economie heeft altijd voorrang.

http://www.trouw.nl/groen(...)ad_niet_gemogen.html
Hoe denk je anders dat Rutte zijn grotere verhaal (innovatie, groei, NL herpakt z'n leidersrol) gaat invullen? Dat moet wel met innovaties op het gebied van duurzaamheid, it's the only way.
pi_81828441
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. De meeste zwevende kiezers zullen dan toch voor de grootste partij gaan.
Ik denk zelfs dat de kans groter is dat de PVDA nog weer groeit dan dat D66 én GL groeien.
mogelijk veranderen de debatten nog wat?
cohen zal echt iets aan zijn optreden moeten doen om daar punten op te scoren, terwijl femke en alexander de (volgens mij)beste debaters van de klas zijn.

een gl d66 vvd coalitie zou wel een droomcoalitie zijn zeg.
pi_81829000
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom? Vanwege een lange kabinetsformatie?
Dat zou ik niet durven zeggen. Ofwel omdat de formatie even kan duren, ofwel omdat het nieuwgevormde kabinet de kerst niet haalt en nieuwe verkiezingen over de jaarwisseling wordt getild. Ik sluit geen van beiden uit.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:58:31 #70
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81860469
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom staat de PVV eigenlijk bij 'Over rechts'? Die partij is op economische gebied zo links als het maar kan.
Ja, ik heb het beestje maar een naam gegeven. Ik denk dat het zo wel duidelijk is voor veel mensen.
pi_81864618
Morgen peiling de Hond? Want geen DWDD? Ben érg benieuwd naar de effecten van het dedat.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:04:17 #72
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81864704
Ik zeg VVD er 1 bij, CDA ook, Wilders wat kwijt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81864756
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Arcee het volgende:
Voor wat het waard is:

[ afbeelding ]

VVD zal waarschijnlijk de winnende peilingen vast kunnen houden.
De kans dat de VVD de grootste partij van Nederland wordt lijkt me nog steeds niet al te groot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81864774
quote:
VVD en GL in één coalitie? Wishful thinking. CDA - VVD - PVV wordt hem.
Joepie een herhaling van het LPF-debacle .

Ach dan kunnen we dit najaar nog een keer stemmen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81864836
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans dat de VVD de grootste partij van Nederland wordt lijkt me nog steeds niet al te groot .
Maar wat dan? Ik zie CDA zeker niet de grootste worden (hadden ze een ander dan Balkenende naar voren geschoven dan zeker wel), en Cohen moet wel érg veel trucjes uit zn hoed toveren wil hij nog de grootste worden. Ik denk toch dat het echt gaat gebeuren dat de VVD de grootste wordt dit keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')