PWC heeft inderdaad een soort van Bonus/Malus regeling ingesteld in het kader van zuinig rijden. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar heeft dacht ik met de Co2 uitstoot van de auto's te maken. Volgens mij mikken ze de uitstoot van alle leaseauto's op elkaar en delen ze die vervolgens door het aantal leaseauto's. Zit je boven het gemiddelde dan moet je bijbetalen. Wellicht kan een PwC-er dr meer over vertellen.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef snabbi het volgende:
Bij de borrelpraat komen zulke dingen wel ter sprake, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het gewoon niet weten. Je moet ook weer de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij optellen. Ik dacht dat de leaseregeling bij de anderen is uitgekleed. Borrelpraat leerde mij dat je bij PWC moet betalen wanneer je niet zuinig rijdt. Of het waar is weet ik niet.
In elk geval wanneer je het alleen om het geld te doen is, dan moet je niet (lang) bij de big-4 werken.
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat je als fiscalist bij KPMG gewoon een reguliere terugbetalingsverpluchting hebt voor de duur van je studie. Als je studie 2 jaar heeft geduurd ben je 2 jaar na afronding van de studie gebonden aan de terugbetalingsverplichting (voor tussentijdse beëindiging geldt de pro rata regeling zoals ik heb begrepen).quote:Op zondag 25 juli 2010 20:10 schreef arjanus het volgende:
Bij KPMG hoef je je studiegeld niet terug te betalen als je weg gaat heb ik vernomen.
quote:De financiële problemen bij FC Barcelona zijn groter dan in eerste instantie aangenomen. Een nieuw onderzoek van accountantsbureau Deloitte bracht aan het licht dat de Spaanse topclub afgelopen seizoen een verlies heeft geleden van ruim 77 miljoen euro.
nee, kan ik niet bevestigen. Het is eerder 2350 euro bij WO zonder werkervaring (geen fiscalist). Misschien dat die groep een hoger startsalaris hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb begrepen dat het startsalaris van een fiscalist bij PwC 2.700 is. Kan iemand dat bevestigen?
ehh, het boeit ze niet denk ik. Nergens staat in de voorwaarden dat je rijbewijs B moet hebben:). maar denk dat de leasemaatschappij niet zo blij zal zijn als je een probleem krijgt. Het is vooral ook eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast heb je bij Deloitte een eigen bijdragequote:Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef KaBuf het volgende:
Weet iemand hoe ze bij Deloitte reageren als je niet je rijbewijs hebt, maar wel een lease-auto krijgt? Ik begin per 1 september als assistent-accountant na het VWO, maar weet dus niet zeker of ik mijn rijbewijs tegen die tijd heb...![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef superheist het volgende:
Ola, ben aan het solliciteren bij een scriptie plek bij KPMG Advisory, de HR persoon had het doorgestuurd naar de 'partners van de afdeling' om te kijken of ze het een goed idee vonden. Nu is dat alweer een week geleden, hebben dit soort bedrijven liever dat je belt of dat je het maar afwacht? Thanks
Thanks, maar moet ik ze nu bellen of niet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:31 schreef John_Woo het volgende:
PWC belt de volgende dag steeds. Deloitte is ook vrij snel (hangt sterk af wie de recruiter is) en e&y is diep triest. Kpmg reageert in de regel ook redelijk snel. Al met al hangt het eigenlijk af wie de recruiter is en wie de partner in kwestie.
[..]
dat moet je zelf beoordelen. Ik zou na 5 werkdagen even een mailtje sturen of ze al bericht van die partner hebben.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:49 schreef superheist het volgende:
[..]
Thanks, maar moet ik ze nu bellen of niet?
ja, waarom niet? Als je die Master Accountancy & Control hebt gehaald, maakt het niet uit wat je daarvoor hebt gedaan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:08 schreef Jetfly het volgende:
Allemaal accountants, nice! Ik had een vraagje voor jullie die ik ook op de Accountancy (S&S) topic heb gevraagd maar helaas geen antwoord heb gekregen.
Je kunt een master volgen de op de UvA : http://www.studeren.uva.n(...)0BE-A4C152D2D59532B4
De vraag van mij is, bij de schakelprogramma voor Master Accountancy & Control kan je met 3 soorten (soorten verschillen in ECTS) de schakelprogramma instromen. 1 voor HBO AC, 1 voor HBO BE en 1 voor HBO-Anders (Economische HBO opleidingen). De studie die ik ga volgen is HBO Technische Bedrijfskunde, dat valt dus onder HBO-Anders. Nu ga ik misschien een dom vraag stellen, maar een vraag die je niet stelt is juist dom dus: met HBO Technische Bedrijfskunde -> Schakelprogramma Accountancy & Control -> Master Accountancy & Control kan ik dus nog RA worden?
Alvast heel erg bedankt!
Cheers!
Je hoort daar hele verschillende verhalen over. Het hangt meer van het moment af dan dat het regelmaat is imo. Mijn sollicitatie bij kpmg en ey ging heel snel, terwijl pwc en deloitte weken op zich liet wachten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:31 schreef John_Woo het volgende:
PWC belt de volgende dag steeds. Deloitte is ook vrij snel (hangt sterk af wie de recruiter is) en e&y is diep triest. Kpmg reageert in de regel ook redelijk snel. Al met al hangt het eigenlijk af wie de recruiter is en wie de partner in kwestie.
[..]
ik kreeg bij deloitte binnen twee dagen antwoord op mijn sollicitatie ^^quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je hoort daar hele verschillende verhalen over. Het hangt meer van het moment af dan dat het regelmaat is imo. Mijn sollicitatie bij kpmg en ey ging heel snel, terwijl pwc en deloitte weken op zich liet wachten.
Lijkt me wel dat je de boeken vergoed krijgt, ik ga zelf bij BDO werken en kan mijn boeken declareren (moet ze dus wel eerst zelf voorschieten)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:23 schreef KaBuf het volgende:
Weet iemand of je als assistent-accountant na het VWO ook de studieboeken vergoed krijgt bij Deloitte, als je de bachelor accountancy doet? en zo ja, via wel adres? (:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |