abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81844271
Blehhh
pi_81844574
Begint lekker, net 5 cb dood toen ik thuis kwam, had ze in een aquarium zak gelegd toen ik weg ging, ging dus niet zo goed. Net wel alles ingericht, 4 mosballen en 2 kokosnoten met javamos, denk wel oke maar even kijken hoe het gaat. Ga er nu vuurgarnalen in doen alleen het aquarium staat op de grond dus wel lastig kijken.

Wat een filmpje trouwens, zeker gefilmd met een goede videocamera ? Echt heel scherp
pi_81846489
Garnalen zijn kritisch mbt waterverandering..
Als ze uit een bak komen met hele andere waardes, en je duwt ze nu in een bak waar een andere waardes heeft, moet je toch oppassen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81846854
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:49 schreef versteegrob het volgende:
Begint lekker, net 5 cb dood toen ik thuis kwam, had ze in een aquarium zak gelegd toen ik weg ging, ging dus niet zo goed. Net wel alles ingericht, 4 mosballen en 2 kokosnoten met javamos, denk wel oke maar even kijken hoe het gaat. Ga er nu vuurgarnalen in doen alleen het aquarium staat op de grond dus wel lastig kijken.

Wat een filmpje trouwens, zeker gefilmd met een goede videocamera ? Echt heel scherp
Gemaakt met een fotocamera de powershot SX110IS van Canon met film op macrostand.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Garnalen zijn kritisch mbt waterverandering..
Als ze uit een bak komen met hele andere waardes, en je duwt ze nu in een bak waar een andere waardes heeft, moet je toch oppassen
garnalen zijn zeer vatbaar daarvoor. Alhoewel vuurgarnalen er meestal nog wel overheen komen...die overleven bijna alles, ook gewoon een hele winter in de vijver onder een dikke laag ijs overleven ze
pi_81847534
Weet ik, heb het overhevelen heel langzaam gedaan. Naja niks aan te doen, heb net 10 a 15 vuurgarnalen in de bak gedaan en 5 cb ben benieuwd. Zal zo wat foto's plaatsen

Weten jullie waar ik wat cb kan kopen ?
pi_81847958
Heb er nu dus 4 mosbollen, 2 kokosnoten met javamos in, moeten er nog wat planten in ivm zuurstof ? Verder een kleine filter met wat filterwatten, is dat ook voldoende ? En water verversen, wat is normaal, 1 x in de 2 weken 50% ?
pi_81848326
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:42 schreef versteegrob het volgende:
Weet ik, heb het overhevelen heel langzaam gedaan. Naja niks aan te doen, heb net 10 a 15 vuurgarnalen in de bak gedaan en 5 cb ben benieuwd. Zal zo wat foto's plaatsen

Weten jullie waar ik wat cb kan kopen ?
Als je het goed wil overhevelen dan ben je daar toch zo'n 3 uur mee bezig, steeds beetje (nieuw) aquariumwater bij je waterzak met garnalen doen.

In de LFS kan je ze zo kopen, kosten zo'n 4/5 euro per stuk. Op garnalenfora kosten ze ongeveer 1/3 euro per stuk, afhankelijk hoe veel aanbod ze hebben
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:47 schreef versteegrob het volgende:
Heb er nu dus 4 mosbollen, 2 kokosnoten met javamos in, moeten er nog wat planten in ivm zuurstof ? Verder een kleine filter met wat filterwatten, is dat ook voldoende ? En water verversen, wat is normaal, 1 x in de 2 weken 50% ?
Plantje is op zich niet nodig... maar ik gebruik een lucht aangedreven sponsfilter waardoor er zuurstof het water ingeblazen wordt.
Ik wissel 1 keer per 2 weken ongeveer 30% met water op ongeveer 19/20 graden ivm evt te hoge temperatuurverschillen waardoor garnalen ook dood kunnen gaan
pi_81848711
Hier bijvoorbeeld een recente advertentie op garnalenforum: http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=25&t=2450
pi_81848996
Doe altijd de druppelmethode maar wat is een lucht aangedreven sponsfilter ? Ga zo foto's schieten voor meer duidelijkheid en bedankt voor de link

Heb de temp op 24 graden staan
pi_81850006

Dit is een sponsfilter. Dit sluit je aan op een luchtpomp waardoor het water door je filter wordt getrokken en via het uitloopbuisje naar boven wordt gestuwd om uit de uitloop te komen

Bovenstaande kost bijv 3,50 maar wel volledig veilig voor baby garnalen en goed omdat je zuurstof toegevoegd krijgt aan je water
pi_81850196
Laat ik nou net vorige week een luchtpomp gekocht te hebben maar als ik die bestel dan wil ik nog wel wat planten bestellen, weet je nog wat leuks ?

Is de bovenste aansluiting niet heel groot ? De slang van mijn luchtpomp is maar heel klein
pi_81850408
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:20 schreef versteegrob het volgende:
Laat ik nou net vorige week een luchtpomp gekocht te hebben maar als ik die bestel dan wil ik nog wel wat planten bestellen, weet je nog wat leuks ?

Is de bovenste aansluiting niet heel groot ? De slang van mijn luchtpomp is maar heel klein
De aansluiting is dat linker dunne pijpje, op een standaard luchtslangetje gaat dat zeker passen

Tja wat voor planten je wil is persoonlijk. Ik ben daar ook maanden mee bezig geweest en ben eigenlijk nog steeds niet klaar
pi_81851016
Commentaar wordt gewaardeerd, ben benieuwd
De schoonheidsprijs ga ik zeker niet winnen maar als kweekbak geef ik het nu een 5.5

pi_81851349
Bakkie is prima toch
Dat is dus het enige wat bij niet aanslaat: javamos... Het lukt mij dus niet om het goed te laten groeien
Wat garnalen ook lekker vinden trouwens zijn algeneter tabletjes.... gewoon 2/3 stuks maximaal want als het te lang blijft liggen dan gaat het rotten en gaan je waterwaardes schommelen. Als je baby's krijgt zou ik wat garnalenkorrels verkruimelen en in je bak gooien ipv hele korrels...stofvoer nemen ze veel makkelijker tot zich namelijk.

Mooie kleur vuurtje trouwens, dat vrouwtje op die mosbal naast je CB
pi_81851408

pi_81851487
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bakkie is prima toch
Dat is dus het enige wat bij niet aanslaat: javamos... Het lukt mij dus niet om het goed te laten groeien
Wat garnalen ook lekker vinden trouwens zijn algeneter tabletjes.... gewoon 2/3 stuks maximaal want als het te lang blijft liggen dan gaat het rotten en gaan je waterwaardes schommelen. Als je baby's krijgt zou ik wat garnalenkorrels verkruimelen en in je bak gooien ipv hele korrels...stofvoer nemen ze veel makkelijker tot zich namelijk.

Mooie kleur vuurtje trouwens, dat vrouwtje op die mosbal naast je CB
Goed om te horen dat je positief bent, wil er niet te veel aandacht aan besteden, woon ook nog samen Qua voer heb ik nog zoveel liggen, krab voer, garnalen voer, 10 verschillende tabletten dus komt goed. Maar zou je toch de pomp aanpassen ? En zou ik die ene kokosnoot nog terug plaatsen ? Twijfel een beetje
pi_81851999
Ikzelf heb in het begin ook met elektrische filterpompen gewerkt en vond het een beetje onzin eigenlijk maar daar ben ik op teruggekomen. In mijn kweekbakken komen nu enkel nog luchtaangedreven sponsfilters omdat ik een merkbaar verschil zie in het aantal nakomelingen en minder sterfte door zuurstofrijk water.

Hier mijn bak waarvan ik net foto's heb gemaakt met en zonder nachtverlichting (niet mijn kweekbak hoor)

maandag 24 mei 2010 @ 22:59:31 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81852308
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:43 schreef Faithfulness het volgende:
Blehhh
Wat is er?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81853388
Ziet er goed uit AM, maar als je een linkje hebt van de filter dan bestel ik hem gelijk, voor die 7 euro is het goed te doen.

Moet ik trouwens planten voeding toevoegen zoals het er nu bij staat ? En zou de pomp goed zijn met alleen filterwatten ?

[ Bericht 35% gewijzigd door anon_10041401 op 24-05-2010 23:29:14 ]
pi_81853918
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat is er?
Natuur, prima... Maar om d'r nou filmpjes van online te zetten
pi_81854245
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Natuur, prima... Maar om d'r nou filmpjes van online te zetten
Natuur he
pi_81854725
Dat zeg ik.
pi_81855304
Tip van de dag, de l134/l168 zijn echt gek op krill
pi_81856696
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ikzelf heb in het begin ook met elektrische filterpompen gewerkt en vond het een beetje onzin eigenlijk maar daar ben ik op teruggekomen. In mijn kweekbakken komen nu enkel nog luchtaangedreven sponsfilters omdat ik een merkbaar verschil zie in het aantal nakomelingen en minder sterfte door zuurstofrijk water.

Hier mijn bak waarvan ik net foto's heb gemaakt met en zonder nachtverlichting (niet mijn kweekbak hoor)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof dat je weer terug bent. En hoe. Mooi aquarium heb je.
Maar dit is niet het hoekaquarium he? Heb die opbouw gevolgd maar het resultaat helaas gemist.
Hoe dan ook, dit ziet er ook heel mooi uit. Geniet er van.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 mei 2010 @ 09:17:56 #175
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81859295
Ziet er inderdaad tof uit, Admiraal. Heb je ook nog wat foto's van je vissen enzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')