Gemaakt met een fotocameraquote:Op maandag 24 mei 2010 20:49 schreef versteegrob het volgende:
Begint lekker, net 5 cb dood toen ik thuis kwam, had ze in een aquarium zak gelegd toen ik weg ging, ging dus niet zo goed. Net wel alles ingericht, 4 mosballen en 2 kokosnoten met javamos, denk wel oke maar even kijken hoe het gaat. Ga er nu vuurgarnalen in doen alleen het aquarium staat op de grond dus wel lastig kijken.
Wat een filmpje trouwens, zeker gefilmd met een goede videocamera ? Echt heel scherp
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Garnalen zijn kritisch mbt waterverandering..
Als ze uit een bak komen met hele andere waardes, en je duwt ze nu in een bak waar een andere waardes heeft, moet je toch oppassen![]()
Als je het goed wil overhevelen dan ben je daar toch zo'n 3 uur mee bezig, steeds beetje (nieuw) aquariumwater bij je waterzak met garnalen doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:42 schreef versteegrob het volgende:
Weet ik, heb het overhevelen heel langzaam gedaan. Naja niks aan te doen, heb net 10 a 15 vuurgarnalen in de bak gedaan en 5 cb ben benieuwd. Zal zo wat foto's plaatsen
Weten jullie waar ik wat cb kan kopen ?
Plantje is op zich niet nodig... maar ik gebruik een lucht aangedreven sponsfilter waardoor er zuurstof het water ingeblazen wordt.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:47 schreef versteegrob het volgende:
Heb er nu dus 4 mosbollen, 2 kokosnoten met javamos in, moeten er nog wat planten in ivm zuurstof ? Verder een kleine filter met wat filterwatten, is dat ook voldoende ? En water verversen, wat is normaal, 1 x in de 2 weken 50% ?
De aansluiting is dat linker dunne pijpje, op een standaard luchtslangetje gaat dat zeker passenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:20 schreef versteegrob het volgende:
Laat ik nou net vorige week een luchtpomp gekocht te hebben maar als ik die bestel dan wil ik nog wel wat planten bestellen, weet je nog wat leuks ?
Is de bovenste aansluiting niet heel groot ? De slang van mijn luchtpomp is maar heel klein
Goed om te horen dat je positief bent, wil er niet te veel aandacht aan besteden, woon ook nog samenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bakkie is prima toch
Dat is dus het enige wat bij niet aanslaat: javamos... Het lukt mij dus niet om het goed te laten groeien
Wat garnalen ook lekker vinden trouwens zijn algeneter tabletjes.... gewoon 2/3 stuks maximaal want als het te lang blijft liggen dan gaat het rotten en gaan je waterwaardes schommelen. Als je baby's krijgt zou ik wat garnalenkorrels verkruimelen en in je bak gooien ipv hele korrels...stofvoer nemen ze veel makkelijker tot zich namelijk.
Mooie kleur vuurtje trouwens, dat vrouwtje op die mosbal naast je CB
Natuur hequote:Op maandag 24 mei 2010 23:35 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Natuur, prima... Maar om d'r nou filmpjes van online te zetten
Tof dat je weer terug bent. En hoe. Mooi aquarium heb je.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ikzelf heb in het begin ook met elektrische filterpompen gewerkt en vond het een beetje onzin eigenlijk maar daar ben ik op teruggekomen. In mijn kweekbakken komen nu enkel nog luchtaangedreven sponsfilters omdat ik een merkbaar verschil zie in het aantal nakomelingen en minder sterfte door zuurstofrijk water.
Hier mijn bak waarvan ik net foto's heb gemaakt met en zonder nachtverlichting (niet mijn kweekbak hoor)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |