Sieneke is helemaal niet geveld door keelontsteking. Volgens Sieneke gaat het steeds beter met haar stem. “Er is niets van waar, het gaat eigenlijk best wel goed”, vertelt de zangeres dinsdagmiddag tegen Novum Nieuws. “Het zit er nog wel een klein beetje, dus ik moet wel oppassen, maar ik mag juist steeds meer praten.”
De TROS was dinsdag niet blij met het artikel in De Telegraaf, waarin werd gesuggereerd dat Sieneke wederom keelproblemen zou hebben. “Zo blijven we bezig”, verzucht Birgit Janssen. Dat Sieneke last had van een keelontsteking werd eerder al door de Spits in twijfel getrokken en nu beweert moederkrant De Telegraaf doodleuk dat er nieuwe keelproblemen zijn bij de zangeres. “Daar is dus niets van waar”, stelt Sieneke Novum Nieuws gerust. “Het gaat eigenlijk best heel goed.” Na de noodzakelijke rust heeft de pupil van Marianne Weber, die vanmiddag na een verjaardagsbezoekje aan haar driejarige kleinkind in Nederland weer terugkeerde in Oslo, haar stem weer bijna volledig onder controle. Sieneke kijkt vanavond met vriend Jan, haar broertje en ouders naar de eerste halve finale. “Heel spannend”, noemt ze het. “Niet mijn eigen liedje, maar wel de eerste show. Ik heb al gekeken naar wat ze met al die camera’s doen. Heel leuk om te zien dat de drie presentatoren allemaal hun eigen camera hebben die ze volgen. Nu beleef je het ook echt mee. Ik ben heel benieuwd hoe het voelt om vanavond zelf in de zaal te zitten. Ik wil het gevoel krijgen hoe anderen zich voelen ik daar donderdag sta.” Morgen gaat de zangeres weer repeteren voor haar halve finale donderdagavond. “Eindelijk, ik krijg er al kriebels van! Maar eerst vanavond met een zak chips erbij met de hele groep de eerste halve finale kijken!”
(HighLow)