quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:[..]
Het blijft een pauper inzending, maar Sieneke had echt duizend keer de authenticiteit en liefhad dan Lena met haar wannabe Amerikaanse 'ik ben cute' act. En dan ook nog dat overdreven 'Britse' 3 HAVO Engels van d'r.
echte 'authenticiteit' bestaat écht niet hoor, in de muziekwereld ... het is gewoon een miljoenenbusiness, zelfs rondom dat Sieneke nummer is natuurlijk een ginatische hoop geld uitgegeven én verdient..
'authenticiteit' is dan gewoon ook iets subjectiefs en soms gewoon ook eerder of je de 'indruk' kunt wekken autentiek te zijn door beter te acteren dan anderen...
Overigens, ik denk idd wél dat je gelijk hebt dat die inzending van Sieneke en alles eromheen inderdaad absoluut 'gemeend' en 'serieus' zo bedoeld was... maar dat is imho helaas geen echt positief punt maar eerder een zwakte ...
Het nummer van Pierre Kartner was eigenlijk potentieel zeer goed. een absolute party-kraker en meezinger, wat iedereen ook opviel en die veel 'harten' won en bij het publiek enorm goed lag (bv veel enthousiaster meegezongen werd bij het ppubliek dan al die oostblok-dertien-in-een-dozijn-nummers)...
enkel, iedereen zag ook duidelijk dat het een enorm 'jaren-zeventig' nummer was en een beetje 'dertig-jaar-terug-in-de-tijd' ... waarbij vooral óók opviel dat er vanuit de nederlandse delegatie geen enkele 'dubbele-bodem' ingebracht was en men leek te denken dat ook het publiek dertig jaar terug het laatste een muziek-optreden gezien had ... Dát is natuurlijk niet zo en het msitte nét die 'connectie' met dat 'eerlijk -ouderwetse' en de moderdne muziek.
Eerlijk gezegd denk ik wel dat het misschien best slim kan zijn gewoon langere tijd in te zetten op een bepaalde stijl, relatief 'ouderwetse' partykrakers en meezingers op een pierre kartner stijl... maar die stijl wél verdere 'optimaliseren' en vooral perfectionaliseren én sterk werken aan de presentatie in de repetitiefase ... daarin ligt volgens mij de 'sleutel' tot eventueel succes.: hoe goed je je verkoopt in de weken voroafgaand aan het festival zélf, jezelf in het middelpunt van de aandacht zet (en dat heeft lena deze keer gewoon als een van de beste gedaan)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25