abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81721914
quote:
Sander V. toch aangeklaagd voor moord
AMSTERDAM - Sander V. uit Dordrecht wordt toch aangeklaagd voor moord en seksueel misbruik in de zaak Milly Boele. De aanklacht luidde eerst doodslag, dit tot grote woede van de ouders van het meisje. De huidige stand van het onderzoek heeft tot deze verdenking geleid, aldus het OM.

De dagvaarding met de beschudigingen is inmiddels aan de verdachte uitgereikt. V. moet op 4 juni moet voorkomen voor de meervoudige strafkamer in Dordrecht. De zaak zal dan overigens nog niet inhoudelijk worden behandeld, laat justitie weten.

De aanklacht is vrijdagochtend door de aanklager in een persoonlijk gesprek met de directe familie van Milly en hun advocaat Frank van Ardenne toegelicht. Om privéredenen worden over dit gesprek verder geen mededelingen gedaan.

In een eerste reactie zegt Van Ardenne namens de familie dat de ontmoeting met de officier van justitie „constructief” was. „De ongerustheid over de verdenking doodslag en dat V. niet voor de zwaarste verdenking zou worden aangepakt, is weggenomen nu de verdachte toch gaat worden vervolgd voor moord.”

De 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft de moord van het 12-jarige meisje toegegeven. Hij meldde zich bij de politie. Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis.

De vermissing en de dood van Milly leidde tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd extra vergroot omdat een politieman toe heeft gegeven dat hij verantwoordelijk voor haar dood is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2010 15:17:56 ]
pi_81722429
die konden we op de FP ook lezen.
dat ie maar lang, zonder velof, vast mag zitten.
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_81723060
Prima zo..ik vond doodslag ook wel erg magertjes..maar levenslang zal het wel niet worden, zoals haar ouders wel hebben gekregen..
pi_81727276
Mooi dat het nu duideijk is wat de aanklacht zal worden

jammer dat het niet al eerder duidelijk was, dat heeft een boel onrust veroorzaakt.
Leaf
pi_81727303
Werd tijd.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:16 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81727377
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:39 schreef Maron het volgende:
Prima zo..ik vond doodslag ook wel erg magertjes..maar levenslang zal het wel niet worden, zoals haar ouders wel hebben gekregen..

De enige die levenslang heeft is Millie zelf.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:18 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81727379
dus ook sexueel misbruik... dat was toch nog niet echt bevestigd tot nu toe?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_81727887
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:10 schreef Re het volgende:
dus ook sexueel misbruik... dat was toch nog niet echt bevestigd tot nu toe?
Klopt. En dus schijnbaar nu duidelijk dat het met voorbedachte rade was
pi_81728101
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt. En dus schijnbaar nu duidelijk dat het met voorbedachte rade was
Nee, dat is nog niet duidelijk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:27:03 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81728187
Opvallend hoe er eerst een duidelijke uitbraak van volkswoede nodig is om ons "rechtssyteem" te laten inzien dat ze vaak veel te ver gaan in het beschermen van criminelen.

Ik ben eigenlijk meer bezorgd over de duizenden zaken die niet in het nieuws komen. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe een schizofrene moordenaar na drie jaar weer vrolijk werd vrijgelaten, en dat is nooit in het nieuws gekomen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81728307
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:27 schreef Viajero het volgende:
Opvallend hoe er eerst een duidelijke uitbraak van volkswoede nodig is om ons "rechtssyteem" te laten inzien dat ze vaak veel te ver gaan in het beschermen van criminelen.

Ik ben eigenlijk meer bezorgd over de duizenden zaken die niet in het nieuws komen. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe een schizofrene moordenaar na drie jaar weer vrolijk werd vrijgelaten, en dat is nooit in het nieuws gekomen.
Het hele volk kan op zijn kop gaan staan, daar raakt het "rechtssysteem" niet van onder de indruk.

Het OM heeft zijn strafeis bekend gemaakt aan de hand van het verkregen bewijs. Het heeft weinig zin als het OM zich laat leiden door een volkswoede als er geen bewijs voor is. Want dan gaat de rechter toch niet strenger straffen omdat het (Telegraaf) volk dat wil.
Leaf
pi_81728375
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Aldus het nieuws op de radio net wel. En deze discussie is al eens geweest. Dat het een juridisch technisch vraagstuk was en ze daarom voor doodslag kozen. Omdat moord dus met opzet / voorbedachte rade moet zijn geweest
pi_81728456
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aldus het nieuws op de radio net wel. En deze discussie is al eens geweest. Dat het een juridisch technisch vraagstuk was en ze daarom voor doodslag kozen. Omdat moord dus met opzet / voorbedachte rade moet zijn geweest
Nouja, het OM gaat ervan uit dat het voorbedachte rade was.
Dat wil nog niet zeggen dat het zo ook gegaan is.
Leaf
pi_81728480
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nouja, het OM gaat ervan uit dat het voorbedachte rade was.
Dat wil nog niet zeggen dat het zo ook gegaan is.
Als je zo beredeneert dan weten we niets zeker
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:33:48 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81728529
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het hele volk kan op zijn kop gaan staan, daar raakt het "rechtssysteem" niet van onder de indruk.

Het OM heeft zijn strafeis bekend gemaakt aan de hand van het verkregen bewijs. Het heeft weinig zin als het OM zich laat leiden door een volkswoede als er geen bewijs voor is. Want dan gaat de rechter toch niet strenger straffen omdat het (Telegraaf) volk dat wil.
Duidelijk. Het rechtssysteem is er inderdaad niet voor het volk, maar om hun criminele vriendjes te beschermen en zieke experimenten op het volk uit te voeren, zoals kijken hoe lang het duurt voordat gestoorde moordenaars opnieuw toeslaan als ze worden vrijgelaten.

Ik ben blij dat je het eindelijk toegeeft. Ik vind het niet te geloven dat je daar achter staat, maar je zal waarschijnlijk een persoonlijk belang erbij hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81728673
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik doelde er meer op dat het nog niet duidelijk is omdat het slechts de tenlastelegging betreft, en er dus nog helemaal niks is bewezen. Bovendien, het OM kán hem aanklagen voor moord (primair), ook al weten ze dat ze slechts doodslag kunnen bewijzen (en dat zullen ze ook zeker opnemen in de tll). Ik zeg dus niet dat dat zo is, maar het is mogelijk, en duidelijk dat hij het met voorbedachte rade heeft gedaan is het zeker nog niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:37:58 #17
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81728727
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Mwah, de ovj acht het bewezen anders had hij/zij het nooit in de aanklacht gezet, het is waar dat het nog niet vast staat, dhr V. moet zijn dag in de rechtszaal nog krijgen. Neemt niet weg dat ik nog steeds hoop dat hij iig ook TBS krijgt.
be nice or go away
pi_81728735
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Duidelijk. Het rechtssysteem is er inderdaad niet voor het volk, maar om hun criminele vriendjes te beschermen en zieke experimenten op het volk uit te voeren, zoals kijken hoe lang het duurt voordat gestoorde moordenaars opnieuw toeslaan als ze worden vrijgelaten.

Ik ben blij dat je het eindelijk toegeeft. Ik vind het niet te geloven dat je daar achter staat, maar je zal waarschijnlijk een persoonlijk belang erbij hebben.
Nee, sorry. Maar dan ook echt helemaal niet.
pi_81728822
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Mwah, de ovj acht het bewezen anders had hij/zij het nooit in de aanklacht gezet,
...
Of de OvJ heeft z'n oren laten hangen naar het Telegraaf-publiek en heeft de aanklacht verzwaard om zo de publieke onrust (lees: onwetendheid) wat te verminderen.
pi_81728831
quote:

[..]

Dat dus niet, het hele volk zou jou maar van iets verdenken wat je niet gedaan hebt, of het in totaal een verkeerde context plaatsen.
pi_81728860
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of de OvJ heeft z'n oren laten hangen naar het Telegraaf-publiek en heeft de aanklacht verzwaard om zo de publieke onrust (lees: onwetendheid) wat te verminderen.
Dat zou dom zijn, als blijkt dat ze dingen overdrijven of niet kunnen bewijzen word die hele zaak zwakker
pi_81728926
quote:

[..]

Je snapt er weinig van blijkt maar weer.
Leaf
pi_81728934
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou dom zijn, als blijkt dat ze dingen overdrijven of niet kunnen bewijzen word die hele zaak zwakker
Hoezo wordt de zaak dan zwakker? Je kan iemand gewoon aanklagen voor primair: moord, en subsidiair: doodslag. Wordt moord niet bewezen gaat men verder naar doodslag. Wordt de zaak niet zwakker van hoor.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:46:39 #24
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81729088
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet, het zou de omgekeerde wereld zijn, als dat zo is dan kunnen we het OM wel opdoeken en pols gaan doen in de Telegraaf oid.....
be nice or go away
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:48:35 #25
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81729164
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Dat dus niet, het hele volk zou jou maar van iets verdenken wat je niet gedaan hebt, of het in totaal een verkeerde context plaatsen.
Het rechtssysteem beschermt ons ook niet. Criminelen die worden losgelaten op de maatschappij hebben tot nu toe een stuk meer slachtoffers gemaakt dan volksgerichten.

Ik pleit ook niet voor volksgerichten, ik pleit voor het fatsoenlijk bestraffen van criminelen. Als het rechtssysteem te dom, te onverschillig of te corrupt is om dat te doen dan zal dat uiteindelijk leiden tot volksgerichten. Dat is een situatie waar ik absoluut niet naartoe wil, vandaag dat ik er kritiek op heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')