Deed ik dus ookquote:Op maandag 7 juni 2010 08:38 schreef Lijnloos het volgende:
De fles die met Minke mee gaat naar het kdv wordt daar gesteriliseerd na elke voeding (dus 2 keer op een dag). Thuis doen we het eens in de zoveel tijd... en dan gaat alles erin mee (magnetron ding van Avent). Ik vind het wel onhandig dat alles inderdaad zo nat blijft daarin, kun je alsnog uitspoelen en drogen...
Ja, we hebben het besproken op het CB. Klopt inderdaad dat je het niet te vroeg moet doen omdat anders de bloedsuikerspiegel te veel zakt. Daarom overdag ook niet meer dan 5 uur tussen de flessen en pas bij 7 kilo of 4/5 maanden naar 4 flessen. Daan is inmiddels zo'n 7 kilo dus was geen probleem om naar 4 flessen te gaan alleen weten we dus niet precies hoequote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
Happy, maar als Daan pas 3,5 maand is dan mag ie toch ook nog geen vier flessen? Dat heeft met de bloedsuiker te maken, vraag me niet precies hoe het zit, maar ze zijn bang dat de kindjes te laag zakken in hun suiker. Driekus moest daarom echt nog 5 flessen krijgen tot 4 maanden en een bepaald aantal kilo's. Vraag me niet meer hoeveel kilo's het was, geen idee meer. Ik weet wel dat het flink vechten was om het erin te krijgen. Het ging dan trouwens niet om grote hoeveelheden, die vijfde fles mag gerust maar iets van 30 cc zijn.
Maar goed, ik zou hier niet zelf mee aanklooien, bel even je cb en als je daar geen vertrouwen in hebt, je huisarts, voor overleg. Succes!
Das met opgewarmde moedermelk ook zo.. Maar mijn ervaring is dat je bij moedermelk echt niet precies na een uur de boel hoeft weg te mieteren..quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Waarom mag je klaargemaakte voeding eigenlijk maar een uur bewaren?
Dat je het geen twee dagen moet laten staan snap ik, maar wat is het probleem van bijvoorbeeld 2 of 3 uur?
Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:15 schreef Vlindur het volgende:
Inderdaad. Ik steriliseer niks meer. Alles gaat in de vaatwasser, de spenen ook. (Die spoel ik af voor ik ze aan Rienk geef)
En over opwarmen, mag je potjes eten wel 2 keer opwarmen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |