Dat dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:26 schreef speknek het volgende:
Als je niet werkt om in je levensonderhoud te voorzien, werk je niet. Dan is het een hobby. Ik kan ook 7 dagen per week, 12 uur per dag een computerspel spelen en na afloop maar niet begrijpen dat ik geen geld heb om de huur te betalen.

Eh, volgens mij begrijp jij iets niet helemaal. Ten eerste speel ik nauwelijks computerspellen. Misschien 2 uurtjes per week ofzo. Dat is dus absoluut niet waar het hier over gaat. Verder boeit het niet of je betaald wordt of niet. Ik verleen mensen een dienst, dus ik werk. Ik bouw een non-profit website waar honderden/duizenden mensen gebruik van maken zonder dat ik daar zelf beter van wordt, dus ik verleen een dienst, dus ik werk. Heel erg simpel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:26 schreef speknek het volgende:
Als je niet werkt om in je levensonderhoud te voorzien, werk je niet. Dan is het een hobby. Ik kan ook 7 dagen per week, 12 uur per dag een computerspel spelen en na afloop maar niet begrijpen dat ik geen geld heb om de huur te betalen.

Dat is dus de kern van het probleem, mensen die hun eigen bekrompen loonslaafjesgedrag bevestigd moeten zien doordat iedereen zo doet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:26 schreef speknek het volgende:
Als je niet werkt om in je levensonderhoud te voorzien, werk je niet.

Beiden zijn natuurlijk typisch Nederlandse pragmatische oplossingen. Het generaal pardon was noodzakelijk omdat het uitzetbeleid echt totaal faalde (met die groep zouden ze nog enkele tientallen jaren bezig zijn geweest met nieuwe opstoppingen in het systeem tot gevolg. En het kraken toestaan zorgde voor een goede stimulans om leegstand tegen te gaan. Als daar een goed ander alternatief voor gevonden kan worden is dat natuurlijk prima maar tot die tijd werkt de dreiging van kraken natuurlijk prima.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die roepen :"GEEN MENS IS ILLEGAAL" en die staan te juichen bij een generaal pardon voor zgn. zielige asielzoekers. Maar ja die mensen moeten natuurlijk ook ergens wonen , dus het woning tekort waar ze het over hebben , creëren ze eigenlijk een beetje zelf

Voorzien in je eigen onderhoud lijkt mij een nogal primaire bezigheid.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dus de kern van het probleem, mensen die hun eigen bekrompen loonslaafjesgedrag bevestigd moeten zien doordat iedereen zo doet.

Mja, ik zou niet zeggen dat het prima werkt, maar het doet in ieder geval meer dan wanneer er geen enkele stok achter de deur zou zijn. Helaas slagen speculanten er nog steeds vaak in om panden te ontruimen, waarna deze gewoon weer jaren leeg blijven staan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beiden zijn natuurlijk typisch Nederlandse pragmatische oplossingen. Het generaal pardon was noodzakelijk omdat het uitzetbeleid echt totaal faalde (met die groep zouden ze nog enkele tientallen jaren bezig zijn geweest met nieuwe opstoppingen in het systeem tot gevolg. En het kraken toestaan zorgde voor een goede stimulans om leegstand tegen te gaan. Als daar een goed ander alternatief voor gevonden kan worden is dat natuurlijk prima maar tot die tijd werkt de dreiging van kraken natuurlijk prima.

ja nu s er geen stimulans meer op dat gebied en dat is jammer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:34 schreef Pool het volgende:
Dat lijkt me inderdaad het grootste nadeel, dat ook anti-kraak nu zijn nut verliest. Ik heb ook altijd gehoopt dat een kraakverbod in één pakket zou komen te zitten met een vervijfvoudiging van de ozb na een jaar leegstand.
Dan zou anti-kraak worden vervangen door anti-ozb en heb je geen langharig tuig meer nodig voor een correctie op leegstand.

Inderdaad. Maar betekent dat dan dat je het precies op dezelfde manier aan moet pakken als "de rest van Nederland"? Ik voorzie ook in mijn eigen onderhoud, zij het op een andere manier, die meer aan de maatschappij bijdraagt en voor mijzelf nadeliger is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Voorzien in je eigen onderhoud lijkt mij een nogal primaire bezigheid.

Inderdaad, des te sneuer om dan te veronderstellen dat je alleen maar daarvoor kunt werken en niet voor iets wat je waardevol vindt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Voorzien in je eigen onderhoud lijkt mij een nogal primaire bezigheid.

Als die "waardevolle" bezigheid betekent dat je je niet kunt voorzien in je eigen onderhoud dan is dat geen vreemde veronderstelling. Anders kunnen we met z'n allen wel stoppen met werken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, des te sneuer om dan te veronderstellen dat je alleen maar daarvoor kunt werken en niet voor iets wat je waardevol vindt bijvoorbeeld.

Zolang je kraakt voorzie je niet in je eigen onderhoud. Dat snap je toch hopelijjk zelf ook wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:46 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar betekent dat dan dat je het precies op dezelfde manier aan moet pakken als "de rest van Nederland"? Ik voorzie ook in mijn eigen onderhoud, zij het op een andere manier, die meer aan de maatschappij bijdraagt en voor mijzelf nadeliger is.

Article 25.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:52 schreef speknek het volgende:
Wees hier blij dat de overheid zich eindelijk houdt aan de universele verklaring van de rechten van de mens.
[..]
Vorig topic
Er komt "over twee weken" een nationaal kraakverbod

Eh, leg eens uit?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang je kraakt voorzie je niet in je eigen onderhoud. Dat snap je toch hopelijjk zelf ook wel.

Huizen zat in Nederland, alleen niet allemaal in de binnenstad van Amsterdam voor driehonderd euro per maand.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Article 25.
(1) Everyone has the right to a standard of living adequate for the health and well-being of himself and of his family, including food, clothing, housing and medical care and necessary social services, and the right to security in the event of unemployment, sickness, disability, widowhood, old age or other lack of livelihood in circumstances beyond his control.
http://www.un.org/en/documents/udhr/
Zo simpel als jij het brengt is het ook niet.

Je betaalt niet voor jouw woongenot. In andere woorden: huur. Zolang je daarvoor niet betaalt voorzie je niet in je eigen onderhoud.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:07 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Eh, leg eens uit?
EDIT: Verder is "dat snap je toch zelf ook wel" een hele slechte drogreden/veronderstelling.

`quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Huizen zat in Nederland, alleen niet allemaal in de binnenstad van Amsterdam voor driehonderd euro per maand.

Ik voorzie wel in mijn eigen onderhoud. Of ik daarvoor betaal of niet is helemaal niet van belang. Als ik mijn eigen groentetuintje heb, en daar mijn eten vandaan haal, voorzie ik ook in mijn eigen onderhoud, zonder dat daar geld aan te pas komt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Je betaalt niet voor jouw woongenot. In andere woorden: huur. Zolang je daarvoor niet betaalt voorzie je niet in je eigen onderhoud.

Iemand een knuppel in zijn nek leggen en zijn portemonnee jatten noem jij dus ook in je eigen onderhoud voorzien?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ik voorzie wel in mijn eigen onderhoud. Of ik daarvoor betaal of niet is helemaal niet van belang. Als ik mijn eigen groentetuintje heb, en daar mijn eten vandaan haal, voorzie ik ook in mijn eigen onderhoud, zonder dat daar geld aan te pas komt.

Tenzij het tuintje van een ander is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ik voorzie wel in mijn eigen onderhoud. Of ik daarvoor betaal of niet is helemaal niet van belang. Als ik mijn eigen groentetuintje heb, en daar mijn eten vandaan haal, voorzie ik ook in mijn eigen onderhoud, zonder dat daar geld aan te pas komt.

Ook als het tuintje van een ander is, maar het al jaren niet gebruikt wordt, voorzie ik in mijn eigen onderhoud. Uiteraard houdt ik dan ook het tuintje netjes bij, composteer ik de grond, en dat het dan van iemand anders is die er niets mee doet, is niet belangrijk voor de definitie van "in eigen onderhoud voorzien". Dat heeft namelijk helemaal niets met eigendomsrecht te maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Tenzij het tuintje van een ander is. Vervang tuintje door woonruimte.
Ten eerste komt daar geweld bij kijken (iets wat wat mij betreft bij kraken niet gebeurt), en ten tweede gebruik je dat geld zodat het vervolgens voor de originele eigenaar niet meer te gebruiken is. Als ik iets zou kraken, en er zou vertrekken, dan laat ik het gewoon weer in de originele staat achter, zoniet beter.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand een knuppel in zijn nek leggen en zijn portemonnee jatten noem jij dus ook in je eigen onderhoud voorzien?
quote:EDIT: "Woongenot" zou ik het niet noemen. Ik heb een kamer van 2x3 meter (sterker nog, het is een vliering) waar ik slaap, werk, en praktisch alles doe. Ik heb zelf met behulp van karton + schuimrubber een muurtje moeten bouwen aan de ene kant (daar zaten ooit ramen naar een andere kamer in, die in de jaren leegstand kapot zijn gegaan), aan de andere kant heb ik een gordijn zitten, en ik heb een verlengkabel met stekkerdoos gelegd van de onderliggende kamer hiernaartoe, omdat ik hier zelf geen elektra-aansluitingen heb. Ik moet omhoog via een wankele ladder, mijn beelscherm staat in de kast (anders geen ruimte), de computerkast staat achter mijn hoofdkussen, ik zit op mijn matras te werken, en mijn schoot is mijn bureau met toetsenbord e.d.

Je lijkt niet te begrijpen dat wanneer je gebruik maakt van de spullen van anderen en leeft van de spullen van anderen, dat je dan niet voorziet in je eigen onderhoud.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:21 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ook als het tuintje van een ander is, maar het al jaren niet gebruikt wordt, voorzie ik in mijn eigen onderhoud. Uiteraard houdt ik dan ook het tuintje netjes bij, composteer ik de grond, en dat het dan van iemand anders is die er niets mee doet, is niet belangrijk voor de definitie van "in eigen onderhoud voorzien". Dat heeft namelijk helemaal niets met eigendomsrecht te maken.
Overigens zou ik bij bovenstaande situatie, als de eigenaar zijn tuintje wil gebruiken, gewoon vertrekken. Hij mag de planten die er nog staan, en de oogst ervan, hebben, en ik wil zelfs het tuintje nog wel omspitten en netjes harken zodat het weer in perfecte staat afgeleverd wordt. Vergelijkbaar met het inbouwen van een lamp in een kamer van een gekraakt pand, die ik gewoon netjes afgewerkt laat zitten als ik er vertrek.

quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Je lijkt niet te begrijpen dat wanneer je gebruik maakt van de spullen van anderen en leeft van de spullen van anderen, dat je dan niet voorziet in je eigen onderhoud.
Anyways, geniet er nog van zolang het kan. Ook jij zal op een dag in je eigen onderhoud moeten voorzien. Alhoewel we natuurlijk wel in Nederland wonen en er ongetwijfeld een uitkering is waar je gebruik van zult maken.
Bron: http://nl.thefreedictionary.com/voorzien+inquote:voorzien in
ww voorzien in (voorzag in enk ovt; heeft ~ volt deelw) [vor'zin ɪn]
1 zorgen voor (iets, de aanwezigheid of mogelijkheid van iets)
Het plan voorziet in 700 woningen.
in je (eigen) onderhoud voorzien
2 een oplossing zijn of bieden voor (een behoefte, vraag enz.);= vervullen;= tegemoetkomen aan
Het wekelijkse spreekuur voorziet in een grote behoefte.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |