abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:12:43 #101
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_81724625
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:11 schreef NotYou het volgende:

[..]

BEGIN JIJ NOU OOK AL IN HOOFDLETTERS?
De opmaak-knopjes werken hier even niet en om de een of andere reden vindt Windows het nodig om elke keer als ik een teksthaak typ, over te springen naar een ander venster. Vandaar.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:13:22 #102
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81724652
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:09 schreef NotYou het volgende:

[..]

Grappig dat uitgerekend jij een ander voor kortzichtig uitmaakt.
Ik wacht nog in volle spanning af op jouw overweldigende beredenatie, tot die tijd neem ik je niet bar seireus
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:13:23 #103
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_81724653
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:09 schreef fs180 het volgende:

[..]

Want dat kan nu niet
Zolang het pand leeg is, en jij als krakers een stoel/matras/stoel meeneemt kan de politie helemaal niets tegen de kraak doen. Eventueel kunnen ze een procedure starten, that's it.

Mocht het kraakverbod aangenomen worden, dan kan de politie meteen handelen.
pi_81724664
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:09 schreef fs180 het volgende:

[..]

Want dat kan nu niet
Nee dat kan niet. Althans, ze komen wel opdagen om te vertellen dat je maar een advocaat moet inhuren een een rechtszaak moet aanspannen om je eigen woning terug te krijgen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:13:40 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_81724666
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:03 schreef joepie91 het volgende:
Verder vind ik het erg zielig dat je het op de man gaat spelen (en dan bedoel ik blijven beweren dat ik het voor eigenbelang doe), ik had inmiddels toch op zijn minst een aantal serieuze argumenten verwacht.
Je hebt toch zelf al min of meer toegegeven dat je het uit eigenbelang doet?
quote:
Waarom ik kraak? Heel simpel. Zou ik een woning huren, dan moet daar huur betaald worden, blijft er van alles leegstaan, etc. Dat betekent dat ik dus veel betaald werk moet verrichten om uberhaupt de huur te kunnen betalen (en dan heb ik het nog niet eens over de wachtlijsten...).
Nu kraak ik. Ik werk freelance, niet meer dan nodig om eten, kleding, etc. te betalen. De tijd die ik bespaar door minder betaald werk te doen, besteed ik aan een non-profit site (www.YuNicc.ws), en het helpen in bijvoorbeeld de lokale Weggeefwinkel. Dat zijn dus nuttige sociale initiatieven, waar de maatschappij ECHT iets aan heeft. Ik zit zeker niet alleen maar "op mijn luie reet TV te kijken". Ik zet me liever in voor een maatschappelijk initiatief waar ik niets mee verdien, dan dat ik commercieel aan de slag ga.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:15:25 #106
183846 joepie91
pi_81724750
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf al min of meer toegegeven dat je het uit eigenbelang doet?
[..]

Beter lezen. Ik wil weinig betaald werk verrichten omdat ik dan meer niet-betaald vrijwillgerswerk kan doen. Niet omdat ik geen zin heb om te werken. Ik heb daar volgens miij ergens genoemd dat ik per dag meer dan 12 uur werk. Het is dus geen eigenbelang, ik heb absoluut geen belang bij hetzelfde werk gratis verrichten wat ik anders betaald zou doen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:16:11 #107
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81724786
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:13 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Zolang het pand leeg is, en jij als krakers een stoel/matras/stoel meeneemt kan de politie helemaal niets tegen de kraak doen. Eventueel kunnen ze een procedure starten, that's it.

Mocht het kraakverbod aangenomen worden, dan kan de politie meteen handelen.
Misschien even verzoeken het een en ander aan papieren te overleggen, je kunt wel een hoop claimen, maar ook krakers moeten de papieren in orde houden. Heel simpel. Kun je niets bewijzen, doei
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:16:15 #108
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_81724790
Hoe denken de anti-kraak (beetje dubbel, sorry) mensen trouwens over het kraken van oude bedrijfspanden buiten het centrum die al meerdere jaren leegstaan?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:16:43 #109
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81724817
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Althans, ze komen wel opdagen om te vertellen dat je maar een advocaat moet inhuren een een rechtszaak moet aanspannen om je eigen woning terug te krijgen.
Wat doen die krakers in jouw woning dan?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:17:12 #110
183846 joepie91
pi_81724839
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:16 schreef feelsgoodman het volgende:
Hoe denken de anti-kraak (beetje dubbel, sorry) mensen trouwens over het kraken dat bijvoorbeeld gebeurd in bedrijfspanden die al meerdere jaren leegstaan?
Bedoel je mensen die antikraak wonen, of mensen die vóór het kraakverbod en tegen kraken zijn?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:17:38 #111
236046 NotYou
tigerblood
pi_81724859
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:13 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik wacht nog in volle spanning af op jouw overweldigende beredenatie, tot die tijd neem ik je niet bar seireus
Je zult vast heel idealistisch zijn maar daarnaast lijk je me retedom.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:18:18 #112
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_81724888
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Bedoel je mensen die antikraak wonen, of mensen die vóór het kraakverbod en tegen kraken zijn?
The latter.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:16 schreef fs180 het volgende:

[..]

Misschien even verzoeken het een en ander aan papieren te overleggen, je kunt wel een hoop claimen, maar ook krakers moeten de papieren in orde houden. Heel simpel. Kun je niets bewijzen, doei
Ja, zo werkt het nu dus niet. Just saying.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:19:23 #113
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81724927
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:18 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

The latter.
[..]

Ja, zo werkt het nu dus niet. Just saying.
Zij moeten huisvrede bewijzen hoor Anders kan ik bij de buren op de koffie komen, en dan is het opeens mijn huis geworden. Je kunt ze er niet zomaar uitgooien als er huisvrede is, maar dan moet die eerst bewezen worden. Heel simpel verder, maar praktijk blijkt anders..
pi_81724978
Dat worden mooie tijden. Crisis, gecombineerd met speculatie van onroerend goed door de graaiers der Nederlanden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:37:07 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_81725733
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:15 schreef joepie91 het volgende:
Beter lezen. Ik wil weinig betaald werk verrichten omdat ik dan meer niet-betaald vrijwillgerswerk kan doen. Niet omdat ik geen zin heb om te werken. Ik heb daar volgens miij ergens genoemd dat ik per dag meer dan 12 uur werk. Het is dus geen eigenbelang, ik heb absoluut geen belang bij hetzelfde werk gratis verrichten wat ik anders betaald zou doen.
Jawel, want je wil het graag. Je onbetaalde werk is je hobby. Je ontduikt het betalen van de huur om iets te doen dat je leuk vindt. Dat is handelen uit eigenbelang. Dat je denkt dat je eigenbelang ook iemand anders' belang is, is secundair.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:47:54 #116
183846 joepie91
pi_81726247
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel, want je wil het graag. Je onbetaalde werk is je hobby. Je ontduikt het betalen van de huur om iets te doen dat je leuk vindt. Dat is handelen uit eigenbelang. Dat je denkt dat je eigenbelang ook iemand anders' belang is, is secundair.
Mijn betaalde werk is óók mijn hobby. Ik verdien mijn geld namelijk met freelance web development. Dan maakt het dus voor mijzelf geen ruk uit of ik dat betaald of onbetaald doe. Geen eigenbelang dus.
Kraak ik, en werk ik onbetaald, dan ben ik bezig met web development.
Huur ik, en werk ik betaald, dan ben ik bezig met web development.
Ik zie het eigenbelang niet?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:49:32 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81726335
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:47 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Mijn betaalde werk is óók mijn hobby. Ik verdien mijn geld namelijk met freelance web development. Dan maakt het dus voor mijzelf geen ruk uit of ik dat betaald of onbetaald doe. Geen eigenbelang dus.
ik vind het prima dat je straks gewoon huur gaat betalen. jij niet he?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81726764
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:47 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Simpeler gesteld dan: je doet wat je wilt doen en hebt daarbij keuzes gemaakt om dat te kunnen faciliteren, dat maakt het eigenbelang. Jij wilt geen huur betalen en daarvoor dus die betaalde arbeid leveren omdat jij vindt dat je je tijd beter kan gebruiken. Eigen belang in de meest pure vorm.
pi_81726865
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dat worden mooie tijden. Crisis, gecombineerd met speculatie van onroerend goed door de graaiers der Nederlanden.
Precies, in economisch hoogtij heeft het geen zin, dan kun je niet goedkoop pandjes opkopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:07:18 #120
183846 joepie91
pi_81727237
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Simpeler gesteld dan: je doet wat je wilt doen en hebt daarbij keuzes gemaakt om dat te kunnen faciliteren, dat maakt het eigenbelang. Jij wilt geen huur betalen en daarvoor dus die betaalde arbeid leveren omdat jij vindt dat je je tijd beter kan gebruiken. Eigen belang in de meest pure vorm.
quote:
eigenbelang
Uitspraak: ˈɛixə(n)bəlɑŋ het -woord eigenbelangen Zelfst. Naamw. wat in je eigen voordeel is `handelen uit eigenbelang`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/eigenbelang

eigenbelang
[zelfstandig naamwoord]• wat alleen voor jezelf belangrijk is
vb:dat hij je helpt, is eigenbelang: hij hoopt er voordeel van te hebben
Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/eigenbelang

Je redenatie klopt dus niet. Eigenbelang betekent niet dat jij keuzes hebt gemaakt. Eigenbelang betekent dat je er zelf voordeel bij hebt. Ik heb absoluut zelf geen voordeel bij vrijwilligerswerk verrichten.
De essentie van eigenbelang is dat je er zelf beter van wordt. Dat is in mijn geval niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik kan niet "even naar de bioscoop gaan op vrijdagavond", of "even de trein pakken en naar een museum gaan", simpelweg omdat ik er niet genoeg voor verdien. Ik zet me bewust in voor de maatschappij, en ik weet dat dat betekent dat ik minder leuke dingen voor mezelf doe.
Waar jij het over hebt is een consequentie, geen eigenbelang.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het prima dat je straks gewoon huur gaat betalen. jij niet he?
Nee. En waarom? Omdat dat betekent dat ik minder onbetaald vrijwilligerswerk kan verrichten, en verplicht de commerciele sector moet steunen terwijl de maatschappij mijns inziens veel meer belang heeft bij niet-commerciele initiatieven.
Als iemand mijn huur betaalt naar aanleiding van het vrijwillgerswerk, prima. Als iemand ervoor kan zorgen dat ik nog steeds net zo veel vrijwilligerswerk kan verrichten, en daarnaast meer betaald werk, prima. Ik ben zeker niet tegen het principe van huur betalen. De enige reden waarom ik het er niet mee eens ben is omdat het nadelige gevolgen heeft voor het vrijwilligerswerk wat ik kan verrichten.
pi_81727639
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef joepie91 het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/eigenbelang

Je redenatie klopt dus niet. Eigenbelang betekent niet dat jij keuzes hebt gemaakt. Eigenbelang betekent dat je er zelf voordeel bij hebt. Ik heb absoluut zelf geen voordeel bij vrijwilligerswerk verrichten.
De essentie van eigenbelang is dat je er zelf beter van wordt. Dat is in mijn geval niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik kan niet "even naar de bioscoop gaan op vrijdagavond", of "even de trein pakken en naar een museum gaan", simpelweg omdat ik er niet genoeg voor verdien. Ik zet me bewust in voor de maatschappij, en ik weet dat dat betekent dat ik minder leuke dingen voor mezelf doe.
Waar jij het over hebt is een consequentie, geen eigenbelang.
Jouw voordeel bestaat uit het niet betalen van huur.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:17:26 #122
183846 joepie91
pi_81727725
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Jouw voordeel bestaat uit het niet betalen van huur.
Hoe is dat een voordeel? Aangezien ik nog steeds net zoveel werk (meer zelfs), heb ik er nog steeds niet aan. Of het geld wél binnenkomt en gelijk er weer uit gaat, of dat het nooit binnenkomt en er ook niet uitgaat: dat maakt helemaal geen verschil. Netto houdt je namelijk 0,00 euro over. Dus wederom geen voordeel.

EDIT: Zoals eerder benoemd, ik werk over het algemeen 7 dagen per week, meer dan 12 uur per dag. Of dat dat betaald of onbetaald is, maakt niet heel veel uit, het is namelijk precies hetzelfde werk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:23:37 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81728007
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef joepie91 het volgende:

Nee. En waarom? Omdat dat betekent dat ik minder onbetaald vrijwilligerswerk kan verrichten, en verplicht de commerciele sector moet steunen terwijl de maatschappij mijns inziens veel meer belang heeft bij niet-commerciele initiatieven.
Als iemand mijn huur betaalt naar aanleiding van het vrijwillgerswerk, prima. Als iemand ervoor kan zorgen dat ik nog steeds net zo veel vrijwilligerswerk kan verrichten, en daarnaast meer betaald werk, prima. Ik ben zeker niet tegen het principe van huur betalen. De enige reden waarom ik het er niet mee eens ben is omdat het nadelige gevolgen heeft voor het vrijwilligerswerk wat ik kan verrichten.
je kunt toch ook gewoon gaan werken en daarnaast vrijwilligerswerk doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81728092
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:17 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Hoe is dat een voordeel? Aangezien ik nog steeds net zoveel werk (meer zelfs), heb ik er nog steeds niet aan. Of het geld wél binnenkomt en gelijk er weer uit gaat, of dat het nooit binnenkomt en er ook niet uitgaat: dat maakt helemaal geen verschil. Netto houdt je namelijk 0,00 euro over. Dus wederom geen voordeel.

EDIT: Zoals eerder benoemd, ik werk over het algemeen 7 dagen per week, meer dan 12 uur per dag. Of dat dat betaald of onbetaald is, maakt niet heel veel uit, het is namelijk precies hetzelfde werk.
Serieus? Je vindt het niet betalen van huur geen voordeel? Hoe wil je het dan noemen? Of ondervind jij geen nadelen als je ineens wél huur moet betalen?

Sowieso, voordeel bestaat natuurlijk niet alleen uit geldelijk of materieel gewin. Alhoewel woongenot gewoon materieel gewin is. Doen wat je wilt doen en daarbij bepaalde zaken nalaten is net zo goed een voordeel. Eigenbelang.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:25:27 #125
183846 joepie91
pi_81728104
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kunt toch ook gewoon gaan werken en daarnaast vrijwilligerswerk doen?
...

Zoals inmiddels een aantal keer gezegd, ik werk ook. Daarnaast doe ik ook vrijwillgerswerk. Van die 12+ uur per dag dat ik werk, is het overgrote deel vrijwilligerswerk. Ik werk momenteel niet meer dan nodig om de rekeningen, eten, kleding, etc. te betalen. Ik kan niet nog meer uren werken (het zijn er nu al heel veel), dus dat zou betekenen dat ik minder vrijwillgerswerk kan doen. En dat is dus het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')