Jij hebt nog nooit een aan de slaapkamerdeur krabbende en gillende kat 's nachts meegemaakt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:07 schreef onderjas het volgende:
Katten slapen sowieso overal dus heel erg gehecht aan je slaapkamer wordt hij niet.
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een aan de slaapkamerdeur krabbende en gillende kat 's nachts meegemaakt?Als katten het gewend zijn dan eisen ze wel degelijk kun plekje op 's nachts in je bed/slaapkamer.
Wees blij dat die van jullie (zoals die van ons), niet aan de deurklink gaat hangen en de deur zelf wel eventjes open doet (mocht het eten op zijn).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:11 schreef Myraela het volgende:
Nooit en nooit doen. Als een kat eenmaal door hebt waar je slaapt weet hij je te vinden. De mijne vind het zelfs nodig om om 4 uur sochtends aan mijn deur te krabben om te vertellen dat hij eten/naar buiten wil.
Als een kat iets eenmaal mag, is het nooit meer af te leren! Dus niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:19 schreef Kekaa het volgende:
Als je de kat niet in je slaapkamer wilt, dan inderdaad niet aan beginnen.
Ok dat is dus zo'n beetje wat ik al dachtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als een kat iets eenmaal mag, is het nooit meer af te leren! Dus niet aan beginnen.
Goede tip Meikequote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:46 schreef Meike26 het volgende:
Laatst hoorde ik een leuke en goede tip, vraag aan de mensen waar je de kitten haalt, of je een klein stukje stof mag, van het kleed waar hij zijn eerste 8 weken heeft doorgebracht. Dit hoeft maar een klein hoekje te zijn, maar het schijnt dat een kitten dan gelijk een soort thuis gevoel krijgt.
Toen wij onze kittens Rooie en Meisje haalde, sliepen ze de eerste nacht op een plade, die meestal over de bank hangt. Deze plade is erg zacht en ik denk dat ze ook zo'n soort thuiskomst hebben gehad, want ze gebruikte de plade als een soort surrogaat-moeder, met de pootjes waren ze zo aan het pompen (hoe noem je dat eigenlijk) en met het bekje waren ze aan de plade aan het sabbelen. Zag er heel lief uit en ze hebben de grote zitbank vooral de eerste 6 maanden echt als vaste slaapplek gebruikt.
of zoals mijn katten. Die mauwen ALTIJD als er een deur dicht is en jij zit in die kamer. Ook al zitten ze de hele dag in de huiskamer, als ik dan even de keuken inga, en de deur achter me dichttrek, mauwen als een debiel. En dat is dus met elke kamer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een aan de slaapkamerdeur krabbende en gillende kat 's nachts meegemaakt?Als katten het gewend zijn dan eisen ze wel degelijk kun plekje op 's nachts in je bed/slaapkamer.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:44 schreef Markster het volgende:
[..]
of zoals mijn katten. Die mauwen ALTIJD als er een deur dicht is en jij zit in die kamer. Ook al zitten ze de hele dag in de huiskamer, als ik dan even de keuken inga, en de deur achter me dichttrek, mauwen als een debiel. En dat is dus met elke kamer.
Maar onze katten slapen wel gewoon bij ons op bed. Juist wel, gezellig
we liggen altijd met ze vijfen;
ik
vriendin
hond
kat
kat
Oh, vergeten er bij te zetten : i love cats !quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:42 schreef quirigua het volgende:
Vergeet mandje, doosje, hoekje. Elke kat zoekt zichzelf direct of na een tijdje een slaapplek uit die hem (m/v) het beste past. En die plek is ook niet voor eeuwig dezelfde, katten slapen overal (vooral overdag ). Ze hebben wel een hekel aan tocht, de bank vinden ze prima, vooral de plek waar jij het liefste zit. Op bed houden ze het niet lang vol als jij veel draait.
En, ohja, wij hebben de deurklinken moeten vervangen door van die ronde ; dat was heel irritant, altijd de deur dicht moeten doen.
![]()
Ik doe nooit een deur open als m'n poes d'r om "zeurt", juist om te voorkomen dat ze leert dat dat werkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:44 schreef Markster het volgende:
[..]
of zoals mijn katten. Die mauwen ALTIJD als er een deur dicht is en jij zit in die kamer.
Nee !quote:Op maandag 24 mei 2010 22:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb sinds zondag mijn kat. De eerste nacht heeft hij op mijn slaapkamer geslapen maar daar wil ik hem niet lang hebben. Overigens ging het wel goed. Hij werd helemaal gek toen ik met mijn benen onder het dekbed bewoog maar toen ik vanochtend wakker werd lag hij vredig op bed te slapen
Vannacht mag hij ook nog mee op de slaapkamer. Morgen overdag moet hij heel de dag in de gang doorbrengen omdat ik moet werken en ik hem niet in de woonkamer wil want dan gaat ie aan kabels e.d. knagen! Is wel een kleine ruimte, ongeveer 2 bij 2. Als ik daar de kattenbak, bakje met eten en drinken en een mandje neerzet moet dat toch wel kunnen?
Overdag kan ik hem niet controleren he? Als ik thuis loopt hij wel gewoon in de woonkamer rond.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee !
2 bij 2, dan moet je geen kat nemen... Beessie moet gewoon leren wat-ie wel/niet mag in de woonkamer, koop een spuitbusje "Stay Off" tegen krabbelen/bijten waar het niet mag.
Verder: als je hem niet op de slaapkamer wil, DOE HET DAN OOK NIET!
Zo'n beessie snapt niet dat het straks niet meer mag.
2 bij 2 is echt te klein hoor. Dan gaat ie juist het behang van de muren krabben of wat dan ook.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb sinds zondag mijn kat. De eerste nacht heeft hij op mijn slaapkamer geslapen maar daar wil ik hem niet lang hebben. Overigens ging het wel goed. Hij werd helemaal gek toen ik met mijn benen onder het dekbed bewoog maar toen ik vanochtend wakker werd lag hij vredig op bed te slapen
Vannacht mag hij ook nog mee op de slaapkamer. Morgen overdag moet hij heel de dag in de gang doorbrengen omdat ik moet werken en ik hem niet in de woonkamer wil want dan gaat ie aan kabels e.d. knagen! Is wel een kleine ruimte, ongeveer 2 bij 2. Als ik daar de kattenbak, bakje met eten en drinken en een mandje neerzet moet dat toch wel kunnen?
Hmm, waarschijnlijk niet, maar voor je eigen gemoedsrust is het misschien wel fijn!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ok, ga de gok dan toch maar wagen denk ikMoet ik alle stekkers uit de stopcontacten halen of knaagt hij niet zover dat ie geëlektrocuteerd wordt?
Eerste tijd dezelfde soort kattenbak en kattengrit gebruiken als waar hij vandaan komt. Dus als het beestje een open bak gewend is open bak nemen en als je merkt dat het goed gaat met de zindelijkheid er pas een kap opzetten (als je dat wilt) en kattengrit geleidelijk gaan vervangen door grit van eigen keuze. Trouwens precies hetzelfde gaat het ook met het voer om ingewandsstoornissen te voorkomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef MrMoon het volgende:
mijn vriendin en ik mogen over 2 weken onze kitten ophalen..
de kitten is al zindelijk, maar hoe zit het met het feit dat het straks in een andere kattenbak de behoefte moet doen? Levert dat een probleem op of heeft iemand daar tips over?
Zijn eerste nacht alleen in de woonkamer ging opmerkelijk goed! In het begin zat hij wat te mauwen voor mijn slaapkamer deur maar vanochtend lag hij lief in z'n mandje op de bank en er was niks kapot oidquote:Op maandag 24 mei 2010 23:08 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Hmm, waarschijnlijk niet, maar voor je eigen gemoedsrust is het misschien wel fijn!
En veel speeltjes in de woonkamer achterlaten, dan is hij daar druk genoeg mee, mocht hij willen spelen.
De mijne (10 weken oud) ging gelijk op zijn nieuwe kattenbak! Hij vond het klepje voor de ingang wel wat raar in het begin maar na het een keer voor gedaan te hebben gaat hij er zelfstandig aanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef MrMoon het volgende:
de kitten is al zindelijk, maar hoe zit het met het feit dat het straks in een andere kattenbak de behoefte moet doen? Levert dat een probleem op of heeft iemand daar tips over?
Mijn ervaring: zet het beessie bij aankomst in de kattenbak, en laat hem vandaaruit het huis verkennen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef MrMoon het volgende:
ik heb nog nooit gehoord van katten die aan kabels knagen. Dat is meer iets voor konijnenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ok, ga de gok dan toch maar wagen denk ikMoet ik alle stekkers uit de stopcontacten halen of knaagt hij niet zover dat ie geëlektrocuteerd wordt?
voedsel hebben we wel al naar gevraagd, dat leek ons wel het best, maar qua kattengrit bedachten we pas later..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Eerste tijd dezelfde soort kattenbak en kattengrit gebruiken als waar hij vandaan komt. Dus als het beestje een open bak gewend is open bak nemen en als je merkt dat het goed gaat met de zindelijkheid er pas een kap opzetten (als je dat wilt) en kattengrit geleidelijk gaan vervangen door grit van eigen keuze. Trouwens precies hetzelfde gaat het ook met het voer om ingewandsstoornissen te voorkomen.
ja dat zal bij ons ook wel zo zijn aangezien de mensen waar we haar mogen ophalen een open bak hebben en wij liever een dichte willen..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
De mijne (10 weken oud) ging gelijk op zijn nieuwe kattenbak! Hij vond het klepje voor de ingang wel wat raar in het begin maar na het een keer voor gedaan te hebben gaat hij er zelfstandig aanIk kon aan de geur vanochtend wel merken dat hij z'n kattenbak had gevonden
ga ik zeker proberenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn ervaring: zet het beessie bij aankomst in de kattenbak, en laat hem vandaaruit het huis verkennen.
De mijnese zijn ook gewend om op een kattenbak zonder dak te gaan en ik heb hier wel één met dak, dus haal ik voor de eerste paar dagen het klepje eraf.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:21 schreef MrMoon het volgende:
[..]
voedsel hebben we wel al naar gevraagd, dat leek ons wel het best, maar qua kattengrit bedachten we pas later..
[..]
ja dat zal bij ons ook wel zo zijn aangezien de mensen waar we haar mogen ophalen een open bak hebben en wij liever een dichte willen..
[..]
ga ik zeker proberen
bedankt voor de tips allemaal
Wat hebben mensen in dit topic toch met het opsluiten van kittens in kleine ruimten?!quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:03 schreef Deisyy het volgende:
Mijn 2 kittens komen morgen![]()
En in principe mogen ze bij mij door het hele huis, als ze iets groter zijn, maar als we moeten werken gaan ze voorlopig in hun kamertje boven met speeltjes, mandjes, krabpaal en kattenbak. En beneden nog eens een kattenbak zodat we er niet mee hoeven te zeulen. Als ze wat groter zijn kunnen ze wel aangeven dat ze op de bak moeten en blijft alleen die van boven staan.
Ik vind 3 bij 4 niet echt een kleine ruimte en natuurlijk zal er heus wel eens iets sneuvelen. Zodra ze gewend zijn aan hun nieuwe huis mogen ze vrij door het hele huis lopen, maar de eerste paar dagen probeer ik het zo op te lossen en zal je zien dat het anders loopt, want het blijven onvoorspelbare beestjes.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat hebben mensen in dit topic toch met het opsluiten van kittens in kleine ruimten?!
Kittens zijn vanaf zo'n 5 weken zindelijk, en zijn prima in staat het hele huis te verkennen zonder veel te slopen! Okee, tuurlijk zal er eens een plant sneuvelen als er een dikke bromvlieg in zit, maar dat zijn de kosten niet.
Mijn ervaring is dat ze prima rond kunnen lopen, alles ontdekken, verstoppen, en nauwelijks schade maken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vind 3 bij 4 niet echt een kleine ruimte en natuurlijk zal er heus wel eens iets sneuvelen. Zodra ze gewend zijn aan hun nieuwe huis mogen ze vrij door het hele huis lopen, maar de eerste paar dagen probeer ik het zo op te lossen en zal je zien dat het anders loopt, want het blijven onvoorspelbare beestjes.
Dat is mijn ervaring ook. Als je een bange kat hebt is het soms wel goed om hem kamer voor kamer te laten wennen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze prima rond kunnen lopen, alles ontdekken, verstoppen, en nauwelijks schade maken.
Goed om te horen. Ik denk dat het voor mij dan ook het handigst is als ik ze gelijk het hele huis maar laat verkennen, met toezicht van mij dan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:40 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook. Als je een bange kat hebt is het soms wel goed om hem kamer voor kamer te laten wennen.
Maar een jonge nieuwsgierige kitten kan rustig door het hele huis sjouwen, is al spannend genoeg! Juist bij verveling gaan ze slopen.
onze kitten mag van mij overal komen behalve in de slaapkamer..quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat hebben mensen in dit topic toch met het opsluiten van kittens in kleine ruimten?!
Kittens zijn vanaf zo'n 5 weken zindelijk, en zijn prima in staat het hele huis te verkennen zonder veel te slopen! Okee, tuurlijk zal er eens een plant sneuvelen als er een dikke bromvlieg in zit, maar dat zijn de kosten niet.
Zoals anders al vertelden behoren beesten hun plek buiten het huis te hebbenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:05 schreef Gwahir het volgende:
Zondag mag ik mijn kitten ophalen (jeeeeej!) Nu vraag ik me af
waar de kitten de eerste tijd het beste kan slapen. Hij komt uit een
nestje met 2 broertjes en 2 zusjes, en is dus heel erg gewend samen
te slapen. Nu las ik op een kattensite dat je een nieuwe kitten de eerste
tijd het beste mee kunt nemen op de slaapkamer als je naar bed gaat.
Dit omdat hij inderdaad gewend is aan het samen slapen, en omdat je
zo ook een goede band met de kitten op zou bouwen.
Maar we willen de kat uiteindelijk niet bij ons laten slapen.
Is het dan niet erg verwarrend voor hem als hij eerst wel bij ons mag slapen,
en dan ineens niet meer?
Graag jullie ideen hierover
Die zitten daar wel lief bij elkaar inderdaad.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:57 schreef Deisyy het volgende:
En zo gebeurde het dat de 2 kittens vannacht gewoon in de woonkamer hebben geslapen, ze hadden helemaal geen zin om mee te gaan naar boven, één verdieping per avond was al indrukwekkend genoeg blijkbaar![]()
En niet in de zachte mand of in de bench, maar gewoon onder de bank, lekker met zijn 2-tjes![]()
[ afbeelding ]
Ligt totaal aan je type kat. Ik heb 2 verschillende katers (broertjes, kunnen het zeer goed met elkaar vinden)quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:14 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Die zitten daar wel lief bij elkaar inderdaad.Vraag me af hoe dat bij mij zal gaan, waren ze bij jouw een beetje voorzichtig, of gingen ze gelijk alles verkennen?
Schattig!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:57 schreef Deisyy het volgende:
En zo gebeurde het dat de 2 kittens vannacht gewoon in de woonkamer hebben geslapen, ze hadden helemaal geen zin om mee te gaan naar boven, één verdieping per avond was al indrukwekkend genoeg blijkbaar![]()
En niet in de zachte mand of in de bench, maar gewoon onder de bank, lekker met zijn 2-tjes![]()
[ afbeelding ]
Vertel dat maar tegen de kat van m'n zusquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb nog nooit gehoord van katten die aan kabels knagen. Dat is meer iets voor konijnen
lekker speels, maar bijt heul vaak. Vooral m'n overhemden, m'n handen en/of m'n voeten zijn de klos. En dat gaat dan niet bepaald zachtaardigquote:Op woensdag 2 juni 2010 01:28 schreef Bartjebart het volgende:
Toen ik mijn kitten mocht ophalen kreeg hij gewoon een open doos (lagere instap) met een of ander eenvoudig kattenbakgrind. Ik heb hem hier ook 2 of 3 keer opgezet om aan te geven dat hij toch echt daar zijn behoefte moest gaan doen. Hij is de eerste dagen in de keuken geweest als ik niet thuis was of sliep. Na een paar dagen is alles verhuisd naar de gang waar hij ook de trap op kan en op de overloop kan vertoeven.
Hier bewust voor gekozen omdat ik niet helemaal zeker was hoe hij met de trap zou omgaan...
Toen hij naar de gang verhuisde heeft hij ook z'n echte kattenbak gekregen, met zo'n hip handig klepje, alleen was hij daar niet echt gediend van. Dus klepje weggehaald en nu gaat ie gewoon daarop. Binnenkort het klepje maar eens herintroduceren...
In het begin miauwen (lees Piepen) als een malle wanneer hij "opgesloten" werd. Dat is ook wel eens echt te gek geweest dat hij gewoon 30 minuten heeft staan mekkeren en m'n behang heeft staan afkrabben in de gang. Tegenwoordig is er een stuk meer berusting. Gelukkig. Wel is hij vaak daar waar ik ook ben. Ben ik aan het koken, is hij in de keuken. Ben ik op m'n slaapkamer, dan is hij op de overloop (hij mag niet op de slaapkamer).
Ik ben er ook mee begonnen dat ik niet wil dat hij op de stoelen/bank komt wanneer daar niemand op zit. En dan in z'n nekvel pakken (sneu), en hem op de grond zitten. En ik merk echt dat na 3 weken meneer door begint te krijgen wat wel en niet mag...
Hij s lekker speels, maar bijt heul vaak. Vooral m'n overhemden, m'n handen en/of m'n voeten zijn de klos. En dat gaat dan niet bepaald zachtaardig
Dat ben ik ook van plan om te doen. Sowieso mogen ze net als bij jou door het hele huis komen. Maar mij lijkt het ook heel leuk idd om speciaal een kamer voor de katten in te richten. Ik woon alleen en heb 3 slaapkamers, dus ruimte genoeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mijn katten mogen gewoon echt overal in het huis komen. De keukendeur en wc-deur is natuurlijk altijd dicht ; en daar lopen ze dus niet naar binnen. Maar verder mogen ze overal komen ; ook in de slaapkamer, want we weten toch dat ze daar alleen heen gaan om te slapen. Wij hebben een speciale kattenkamer ; gewoon een grote slaapkamer met allerlei speeltjes en klimdingen dus daar kunnen ze zich uitslovenvinden ze geweldig
en dan? Klimmen ze zo de muur op of zo?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:51 schreef Casos het volgende:
Leukste speelgoed vinden ze overigens de diverse met vloerbedekking beklede planken die ik aan de muur heb hangen. Strook laminaat, vloerbedekking eromheen en aan de muur hangen.
die van ons is helemaal gek op een handdoek die we op de grond hebben gelegd, in eerste instantie om op te kunnen liggen, en pingpong balletjes..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:51 schreef Casos het volgende:
Toen ik mijn katers net had, heb ik twee weken vrij genomen om ze aan mij en het huis te laten wennen en direct bepaalde zaken te kunnen afleren, zoals. Zodoende heb ik nu twee bijna perfect opgevoede katers.
Ze mogen bij overigens overal komen, ze mogen alleen niet op het aanrecht als ik het eten voor hen in de bakjes doe, maar voor de rest hebben ze geen beperkingen.
Leukste speelgoed vinden ze overigens de diverse met vloerbedekking beklede planken die ik aan de muur heb hangen. Strook laminaat, vloerbedekking eromheen en aan de muur hangen.
Ze klimmen erin, met zijn tweeén om dan bovenin een robbertje te gaan vechten. Ze nemen het mee in hun loop wanneer ze door het huis rennen, rennen ze letterlijk via de muren. Zie het maar als katten die in de gordijnen hangen, dat is toch heerlijk om te doen als kat zijnde?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
en dan? Klimmen ze zo de muur op of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |